موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

چهره شناسی مردان

چهره شناسی مردان

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 07 خرداد 1400 ساعت 01:08

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان چهره شناسی مردان را مطالعه خواهید کرد.

 شکسپیر می‌گوید که چشمان پنجره روح است اما چهره انسان می‌تواند به شما چیزهایی در مورد شخصیت افراد بگوید. مطالعات جدید نشان می‌دهد که شما می‌توانید تنها با یک نگاه نوع رابطه خود با طرف مقابل را ارزیابی کنید. احتمالاً دانشمندانی که در مورد شخصیت شناسی مردان و زنان کار می‌کنند خیلی آسان‌تر از دیگران می‌توانند یک قرار ملاقات مفید داشته باشند. در این مقاله می‌توانید نتایج یک مطالعه آزمایشی مربوط به شخصیت شناسی مردان از روی چهره و تأثیر آن بر روابط بین زنان و مردان را بخوانید.

تست شخیصت شناسی


شخصیت شناسی مردان با توجه به پهنای چهره

یافته‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بین ساختار صورت و ویژگی سلطه گری (که یک ویژگی کلیدی در روابط است) رابطه وجود دارد. به‌طور خاص، نسبت عرض صورت به ارتفاع آن (fWHR)، که در مردان در دوران بلوغ و همراه با افزایش تستوسترون شکل می‌گیرد، با ویژگی‌های مختلفی ازجمله سلطه گری مرتبط است. به‌عنوان‌مثال، مردان با fWHR بزرگ‌تر دارای تستوسترون بالاتر هستند و در مقایسه با دیگران به‌احتمال بیشتری خشن‌، استثمارگر و ثروتمند هستند.

whvy91.jpeg

در همین رابطه می‌توان گفت، fWHR می‌تواند میزان قدرت ادراک خود و موفقیت را پیش‌بینی کند. به‌عنوان‌مثال، مدیرعاملانی که fWHR بزرگ‌تری دارند، مهارت و قابلیت‌های مالی بیشتری از خود نشان می‌دهند و یا افسران نظامی با چهره سلطه‌گر، در طول دوران خدمت خود، به مدارج بالاتری رسیده‌اند. علاوه بر این، گفته می‌شود مردان با چهره‌های پهن‌تر رقبای قدرتمندتری هستند: آن‌ها کمتر احتمال دارد که در خشونت‌های فیزیکی جان خود را از دست بدهند، و این نشان می‌دهد که آن‌ها یا جنگجویان قوی و خشنی هستند یا اینکه جمجمه آن‌ها نسبت به صدمات مقاوم‌تر است.


انتخاب مردان سلطه‌گر برای روابط کوتاه‌مدت

از دیدگاه تکاملی، زنان، مردان سلطه‌گر را ازلحاظ جنسی جذاب می‌دانند چراکه به نظر می‌رسد دارای ژن‌های باکیفیت‌تری هستند. از طرف دیگر صورت سلطه‌گر با چهره مردانه ارتباط زیادی دارد، که این به‌نوبه خود می‌تواند علامت وجود سیستم ایمنی قوی‌تر بوده که بدون تردید برای اجداد ما یک مزیت به‌حساب می‌آمده است. درواقع، تحقیقات نشان می‌دهد که زنان هنگامی‌که در اوج باروری قرار می‌گیرند، چنین مردانی را ترجیح می‌دهند، تا ژن‌های خوب به نسل بعد منتقل شود. علاوه بر ویژگی‌های فیزیکی مانند مردانگی، استدلال شده است که ویژگی‌های رفتاری مانند تسلط اجتماعی نیز با سلامت ژنتیکی در ارتباط است.

whvy92.jpeg

بااین‌حال، درحالی‌که این مردان می‌توانند هدایای ژنتیکی ارائه دهند، ارتباط داشتن با آن‌ها برای زنان هزینه دارد. مطالعات نشان می‌دهد که مردان با fWHR بالا بیشتر خشن و فریبنده، و کمتر قابل‌اعتماد هستند. بنابراین، ازلحاظ تکاملی، برای زنان منطقی‌تر است که ژن‌های این مردان را از طریق روابط کوتاه‌مدت و دور شدن از روابط بلندمدت، به دست بیاورند. درعین‌حال، تسلط اجتماعی ممکن است در شرایط خاصی مانند حفاظت فیزیکی مزایایی ایجاد کند. در چنین مواردی، این نوع مزایای کوتاه‌مدت ممکن است ارزشمندتر از سرمایه‌گذاری‌های طولانی‌مدت باشد.


آیا واقعاً سلطه گری را می‌توان از چهره مردان تشخیص داد؟

اما آیا سلطه گری بر روی یک چهره مرد نوشته‌شده است؟ به دنبال این سؤال، کاترین ولنتاین و همکارانش از دانشگاه مدیریت سنگاپور، یک مطالعه جالب بر روی قرار ملاقات سریع طراحی کردند. به‌طور خاص، آن‌ها می‌خواستند آزمایش کنند که آیا fWHR یک نشانه برای سلطه مردانه است و به شخصیت شناسی مردان از روی چهره کمک می‌کند و آیا مردان با fWHR های بالا برای زنان جذاب‌تر هستند.
ولنتاین و گروه او تصمیم گرفتند این سؤالات را در یک انجمن دوست‌یابی سریع موردبررسی قرار دهند، زیرا در این گردهمایی‌ها، شرکت‌کنندگان برای یافتن یک شریک عشقی، انگیزه داشته و به‌این‌ترتیب زمینه ایجاد یک موقعیت طبیعی آزمایشی فراهم است. مردان در میان زنان رفت‌وآمد کرده و با هر شرکت‌کننده سه دقیقه در یک غرفه نیمه‌خصوصی صحبت می‌کردند. با صدای یک زنگ زمان پایان تعامل اعلام‌شده و پس‌ازآن شرکت‌کنندگان میزان علاقه خود را نسبت به فردی که ملاقات کرده بودند مشخص می‌کردند.


whvy93.jpeg


شرکت‌کنندگان همچنین یک پرسشنامه ارزیابی تسلط بر خود را، تکمیل کردند. همچنین عکس‌هایی از چهره‌هایشان گرفته شد که محققان از این تصاویر برای اندازه‌گیری ارتفاع و عرض صورت آن‌ها استفاده کردند و با تقسیم عرض بازیگماتیک به‌اندازه ارتفاع صورت fWHR چهره افراد را محاسبه کردند. همچنین عکس‌های شرکت‌کنندگان مرد ازنظر تسلط، تهاجمی، چاقی صورت و جذابیت نیز رتبه‌بندی شد. نمونه مورد آزمایش شامل 78 مرد و 81 زن با ميانگين سنی 5/26 و 4/25 سال بود.
.
نتایج قابل‌توجه بود. ازنظر زنان مردان با چهره‌های وسیع‌تر، سلطه گری بیشتری داشتند و نسبت به آن‌ها برای داشتن یک رابطه کوتاه‌مدت و نه طولانی‌مدت جذب می‌شدند. یافته‌ها همچنین از این فرضیه حمایت می‌کند که تسلط یک صفت انتخاب جنسی است که از کیفیت ژنتیکی بالا اطلاع می‌دهد. به گفته محققان، نتایج این آزمایش از این ادعا نیز حمایت می‌کند که نسبت بین عرض صورت و ارتفاع صورت یک نشانگر فیزیکی از سلطه گری مردانه است.

منبع: psychologytoday

گروه روانشناسی وب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: vista.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر