موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

شخصیت رنگ زرد

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 15 بهمن 1399 ساعت 17:36

روانشناسی رنگ زرد، موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم. همانطور که می دانید یکی از روش هایی که در علم روانشناسی برای شناخت شخصیت افراد و پی بردن به رازهای درونی افراد استفاده می شود، روانشناسی رنگ ها می باشد. به همین دلیل قصد داریم تا در این مطلب به موضوع روانشناسی رنگ زرد بپردازیم. در این مطلب به شما خواهیم گفت که افرادی که به رنگ زرد علاقه مند هستند چه شخصیتی دارند؟

تست شخیصت شناسی

تا انتها این مطلب همراه ما باشید و با شخصیت افراد علاقه مند به رنگ زرد آشنا شوید.

کسانی که به رنگ زرد علاقه مند هستند چه شخصیتی دارند؟

این رنگ را رنگ نور می نامنند. رنگ زرد بیش از هر رنگ دیگری می تواند تداعی کننده طلوع خورشید باشد و گرما به وجود می آورد. در بسیاری از آثار هنری، این رنگ را برای توصیف روشنایی و حالت روحانی مورد استفاده قرار داده اند. بنفش ارغوانی مکمل  این رنگ می باشد.

افرادی که به رنگ زرد علاقه دارند معمولا شخصیتی درونگرا ومنطقی دارند. افراد علاقه مند به رنگ زرد زمینه خوبی برای فیلسفوف شدن دارند. افراد علاقه مند به رنگ زرد بسیار خلاق، و تنوع طلب می باشند. این دسته از افراد دوست دارندتا روشهای مختلفی را برای انجام یک کار امتحان کنند و از روزمرگی خسته می شوند. این افراد  وجودشان غنی از شور و اشتیاق و سرخوشی است. معمولا در بین افراد بسیار اجتماعی هستند. به زندگی به دید یک تفریح نگاه می کنند و آنرا سخت نمی گیرند.

افرادی که رنگ زرد را دوست دارند معمولا ذهن آمده ای برای ورود به تجارت دارند. تحسین و دانا دیده شدن را دوست دارند و سعی دارند تا در زمینه های که به هوش نیاز است، موقث شوند. چون انسان های منطقی هستند، قبل از انجام هر کاری آنرا تجزینه و تحلیل می کنند. به همه این صفات کمی لجبازی را هم اضافه کنید. علاقه به رهبری گروهی که در آن فعالیت می کند را دارد

رنگ زرد نشانه چیست؟

تاثیر رنگ زرد در کوراسیون منزل

اگر با نورگیر های کمی در اتاق مواجهه هستید، می توانید از رنگ زرد استفاده کنید. همانطور که اشاره کردیم رنگ زرد تداعی کننده نور می باشد و این قدرت را دارد که محیط را روش تر جلوه دهد. رنگ زرد در طراحی و دکوراسیون داخلی باعث روشن تر شدن فضا، جذابیت و چشم گیر شدن فضای دکوراسیون شما می شود.

از این رنگ علاوه بر اتاق های منزل می توانید برای راهروها و پارکینگ ساختمان نیز استفاده کنید. این رنگ انتخابی هوشمند برای بزگتر نشان دادن منزل می باشد و در حین حال محیطی جذاب و پرنشاط را در خانه بوجود می آورد.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که این رنگ را در اتاق خواب خود استفاده نکنید. این رنگ به دلیل داشتن شور و هیجان بالا و همچنین نور می تواند خواب شما را مختل کند. این دسته از رنگ ها در ناخودآگاه شما تاثیر خواهند گذاشت.

اگر دیوار آپارتمانی را با زرد پر رنگ بپوشانید، فضایی بسیار سنگین به وجود می آید. اما اگر آن را تا ۵۰ درصد روشن کنید، لیمویی جذابی به دست می آورید که روح بخش و صبح‌ گونه است. استفاده از رنگ زرد ملایم، مثلا طلایی در اتاق ناهارخوری باعث تحریک اشتها می شود. علت اینکه استفاده از این رنگ در اتاق غذاخوری بسیار توصیه می شود، اجتماعی بودن این رنگ است! وجود این رنگ در اتاق غذاخوری باعث می شود افراد در این اتاق احساس آرامش بیشتری داشته باشند و از خوردن غذا در کنار هم لذت ببرند.

چند نکته جالب در مورد رنگ زرد :

  • زنگ زرد جزء رنگ های الهام بخش می باشد.این رنگ به دانش و حکمت را اشاره میکند و به همین دلیل در طراحی لوگوهای آموزشگاه ها این رنگ کاربرد دارد.
  • این رنگ گزینه مناسبی است برای استفاده در آشپرخانه.
  • زرد گاهی به عنوان یک صفت برای نشریات یا رسانه‌هایی به کار می‌رود که مطالب پیش‌پاافتاده یا مبتذل منتشر می‌کنند.
  • رنگ زرد تحریک‌کننده سیستم اعصاب و نیروی عضلات است؛ بنابراین به هنگام فلج و نیز در معالجه اگزما مفید است.
  • در علم رنگ درمانی از این رنگ برای درمان بیماری های مانند روماتیسم و آرتریت،  رفع یبوست، ضعف کیسه صفرا، سوءهاضمه و سردرد‌های شدید نیز استفاده می کنند.
  • زرد رنگ جدایی و سردی است؛ برای قرارهای عاشقانه استفاده از پیراهن و کت های زرد مناسب نمی باشد!
  • زرد با چاکرای شبکه خورشیدی در ارتباط است، که این چاکرا با هوش و ادراک ما ارتباط دارد.
  • رنگ زرد این قدرت را دارد که تمرکز و قدرت یادگیری شما را افزایش دهد.
  • رنگ زرد در درمان روماتیسم و التهاب مفصل موثر است.
  • اگر کسی بیش از حد در معرض رنگ زرد قرار گیرد می‌تواند دچار بیش فعالی یا هیجان بیش از حد شود.

استفاده بسیار زیاد از این رنگ فضا را عصبی و متشنج می‌کند. به همین خاطر است که در اتاق‌خواب نباید از این رنگ زیاد استفاده شود. رنگ زرد در فضایی مثل آشپزخانه می‌تواندباعث افزایش اشتها شود و اگر رژیم دارید، در محیط های زرد رنگ غذا نخورید.اگر به دنبالخلق محیطی پویا و جذاب هستید می توانید مبلمان خود را به رنگ زرد انتخاب کنید.

معنای رنگ زرد در کشورهای مختلف

در کشور ژاپن و در نزد فرهنگ مردم این کشور،این رنگ نشان شجاعت می باشد. رنگ زرد در تمام کشور ها به عنوان علامت عمومی احتیاط می باشد. این رنگ در چراغ های راهنمایی استفاده می شود. از گل رز زرد به عنوان نماد حسادت ورزیدن یاد می شود. در بسیاری از کشور ها رنگ زرد نقش بسیارمهم در رنگ آمیزی دکوراسیون رستوارن ها دارد. از این رنگ در کشور های آمریکی لاتین برای بسته بندی محصولات استفاده می شود. تناسب میان رنگ زرد و مشکی بسیار جذاب می باشد. لوگو CAT نیز از هیمن رنگ طراحی شده است.

در استفاده از رنگ زرد محتاط باشید:

یکی از موضوعاتی که بایستی توجه ویژه ای به آن داشته باشید، پیچیدگی رنگ زرد می باشد. به عقیده روانشناسان رنگ زرد در افراد مختلف مفاهیم مختلفی خواهد داشت. به طور مثال، برای عده ای می تواند به معنای روزهای گرم و شاد تابستان باشد و برای عده ای دیگر، یاآور خاطرات تلخ باشد.

برای برخی نیز ممکن است که یادآور خاطرات کودکی و آرامش بخش باشد و برای برخی نیز منجر به پریشانی و استرس شود. بنابراین می توان متوجه این موضوع شد که رنگ زرد توانایی بیدار کردن احساسات مختلفی را دارد و در هر فردی کاملا متفاوت است.

انرژی موجود در رنگ زرد:

رنگ زرد یکی از رنگ های بسیار پرانرژی و تحریک کننده می باشد. بازاریابان و فروشندگان که به بحث روانی فروش می پردازند، از رنگ زرد برای ایجاد حس هیجان یا انرژی استفاده می کنند.

استفاده از برش های کوچک رنگ زرد تند در طراحی های گرافیکی با هدف ایجاد احساس هیجان و انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از رنگ زرد تند، به مقدار زیاد می تواند بسیار آزردهنده باشد و پیشنهاد می شود از این رنگ به مقدار زیاد در طراحی ها یا رنگ آمیزی ها مورد استفاده قرار نگیرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: carismacolor.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر