موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

زایمان سگ و گربه

زایمان سگ و گربه

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 19 بهمن 1399 ساعت 10:56

مواردی که نشان دهنده نزدیک شدن زایمان است شامل:

تست شخیصت شناسی

۱. بی قرار شدن حیوان و بروز رفتارهای عجیب و لانه گزینی

۲. کاهش دمای بدن چند ساعت قبل از زایمان که معمولا در سگ به ۳۷- ۳۶ درجه و درگربه از ۳۹.۳ به ۳۷.۵ می رسد. برای اطلاع از دمای طبیعی حیوانتان بهتر است در حالتی آرام و بدون استرس از یک هفته قبل از زایمان دمای بدنش را روزانه اندازه گیری نمایید. روزی که دما نیم تا یک درجه از روزهای قبل کاهش یافت نشان دهنده زایمان قریب الوقوع (۸ الی ۱۲ ساعت) می باشد.

۳. افزایش تعداد تنفس و قلب

۴. شروع انقباضات که از روی شکم قابل رویت است.

۵. افت واضح پروژسترون خون که از طریق آزمایش خون اندازه گیری می شود که می تواند نشانگر ایجاد زایمان تا ۲۴ ساعت آینده باشد.

شمارش روزهای حاملگی معمولا راه مناسبی برای پیشبینی روز زایمان نیست و فقط می تواند حدود زمان زایمان را مشخص نماید، بنابراین حتما نباید انتظار داشت که سگ ۷۲-۵۷ روز و گربه ۶۹-۵۳ روز بعد از جفت گیری زایمان نماید. ممکن است سگ و گربه چند بار جفت گیری کرده باشند و شما تنها یک بار آن را دیده باشید. اما اگر بیش از یک هفته از زمان های ارائه شده گذشت و زایمان ایجاد نشد حتما می بایست به دامپزشک مراجعه شود.
?انقباضهای شکمی اولین علامت شروع زایمان هستند. وقتی این انقباضات شروع شد باید تا یک ساعت آینده اولین نوزاد به دنیا بیاید. ممکن است تعداد نوزادها خیلی زیاد (مثلا ۱۲ عدد) یا خیلی کم (۱- ۲عدد) باشند.

بسیار توصیه می شود که در دو الی سه هفته منتهی به زایمان برای بررسی سلامت جنین ها، تخمین تعداد آنها و بررسی سلامت مادر و احتمال بروز یا عدم بروز سخت زایی به کلینیک مراجعه کرده و درخواست سونوگرافی و رادیوگرافی داشته باشید.

lazy_placeholder.gif

اگر ۳۰دقیقه بعد از شروع شدن انقباضات شکمی، اولین نوزاد به دنیا نیامد، مشکلی وجود داشته یا کانال زایمان مسدود شده است. در این موارد باید سریع به دامپزشک مراجعه کنید.

سگ و گربه می تواند بین تولد نوزادانشان ۳ تا ۴ ساعت استراحت کنند، البته این استراحت باید بدون انقباضات شکمی باشد. اگر تاخیر بین به دنیا آمدن نوزادان بیش از ۴ ساعت طول بکشد بدون اینکه انقباضات ایجاد شود، باید سریعا به دامپزشک مراجعه کنید.

تماس با ما …….

lazy_placeholder.gif

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: aftabpetclinic.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر