موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

کد رنگ استخوانی

کد رنگ استخوانی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 16 بهمن 1399 ساعت 12:10

استفاده از رنگ سفید استخوانی در منزل یا محیط کار، مانند استفاده از هر رنگ دیگری، به یک سری شاخصه‌های رنگ شناسی نیاز دارد که در این مطلب از مجله مبل و دکوراسیون توکامگ قصد داریم با ارائه این موارد در استفاده صحیح شما از رنگ‌ها، شما را یاری رسانیم. با ما و استفاده از رنگ استخوانی برای پذیرایی منزل همراه باشید.

تست شخیصت شناسی

در مورد تزیین خانه، چیدمان و طراحی دکوراسیون، عوامل متعددی در زیبایی و بهتر دیده شدن محیط تأثیر گذار هستند. عواملی چون نوع چیدمان، نور محیط، اندازه فضا، لوازم به کار رفته در محل، جنس و کیفیت لوازم مذکور، سبک دکوراسیون خانه و بسیاری از این دست موارد که هیچ یک از آن‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت. یکی از مهم‌ترین عوامل که همه طراحان و کارشناسان بر روی آن اتفاق نظر دارند رنگ است. استفاده از رنگ‌ها، ترکیب آن‌ها با یکدیگر، انتخاب رنگ مناسب بر اساس معیارهای مختلف – هم چون نوع فضا به جهت کارایی، سن و جنسیت – شناخت خاصیت رنگ‌ها و ابعاد این چنینی در به کارگیری رنگ، هر یک نقش بسزایی در بهتر با بدتر دیده شدن یک فضا ایفا خواهد کرد. به همین منظور ما نیز تصمیم داریم در مجله مبل و دکوراسیون توکامگ رنگ‌ها را بر اساس موارد ذکر شده در بالا مورد بررسی قرار دهیم تا شما از این نتایج برای استفاده ایده‌آل در خانه یا فضای مورد نظر خود بهره ببرید.

رنگ سفید استخوانی در تصویر فوق قابل مشاهده است

رنگ انتخابی ما برای این مقاله سفید استخوانی، یکی از رنگ‌های مناسب اتاق نشیمن است. ما قصد داریم با استفاده از نمونه‌های موجود و روانشناسی رنگ‌ها، تزیین خانه با رنگ سفید استخوانی، و به خصوص استفاده از این رنگ برای پذیرایی را برای شما تجزیه و تحلیل نماییم. با ما همراه باشید.

در این مطلب در مورد رنگ سفید استخوانی، رنگ‌های مکمل آن، نحوه به کارگیری آن در خانه . پذیرایی و اتاق نشیمن و همین طور مکان‌هایی که برای رنگ آمیزی با این رنگ مناسب هستند را بررسی می‌کنیم.

استفاده از رنگ استخوانی برای پذیرایی

این رنگ که با نام‌های مختلفی مطرح شده و از سفید عاجی تا سفید مات و هم خانواده سفید از آن نام برده می‌شود، دارای یک کد رنگ اختصاصی f8f7e6# است. طراحان و هنرمندان به منظور این که همواره از یک رنگ ثابت و صحیح در ساختار کارهای خود بهره ببرند، از کدهای رنگ‌ها استفاده می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود که هیچ وقت رنگی را به اشتباه در کارهای خود وارد نکنند. رنگ سفید استخوانی نیز با این رنگ دارای هم خانواده‌های روشن‌تر و تیره‌تر است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. این رنگ که از نگاه طراحان مد و هنر در سال 2016 یکی از رنگ‌های سال انتخاب شده بود طرفدان پرشماری نیز دارد. خنثی بودن دسته رنگی سفید استخوانی از مواردی است که آن را بین انتخاب کنندگانش محبوب کرده است. رنگ زیر که بسیار به سفید نزدیک است رنگ مورد صحبت ما بوده و پالت‌های رنگی زیر نیز به عنوان رنگ‌های قابل استفاده در کنار این رنگ قرار گرفته‌اند. توجه کنید که از این رنگ در تمام قسمت‌های خانه می‌شود استفاده کرد و تنها مختص استفاده در دکوراسیون اتاق پذیرایی نیست.

رنگ‌های طوسی، آبی کبود بسیار روشن، سبز آبی مات بسیار روشن و صورتی ملایم و روشن از جمله رنگ‌هایی هستند که پالت‌های رنگی رنگ سفید استخوانی را تکمیل می‌کنند. از در کنار هم قرار گرفتن این رنگ‌ها، طرح‌ها و نقش‌های بی‌نظیری حاصل می‌شود.

اتاق نشیمن سفید استخوانی خالص بدون رنگ اضافی

مکمل رنگ سفید استخوانی برای دکوراسیون منزل

در طراحی داخلی دکوراسیون منزل یا اداری هیچ گاه یک رنگ برای کار طراحی ملاک قرار نمی‌گیرد؛ چرا استفاده یکنواخت از تک رنگ‌ها باعث خستگی و تکرار شده و در ذهن مخاطب امکان پردازش جنبه‌های زیبای محیط کم می‌شود. برای مثال یک اتاق نشیمن با رنگ آبی را در نظر بگیرید. خود را در چنین اتفاقی که تمام لوازم، از کف تا سقف آبی رنگ بوده و تنوعی دیده نمی‌شود قرار دهید، چه حسی به شما دست می‌دهد، چه مدت پس از ورود به این اتاق خواهان خارج شدن از آن خواهید بود؟ مسلماً چنین فضایی به شدت بسته و خفه بوده و موجب دلزدگی از فضا خواهد شد.

این مطلب را به این منظور مطرح کردیم تا اهمیت رنگ‌های مکمل برای شما روشن شود. حالا به سراغ رنگ مورد نظر خود در این مقاله، یعنی رنگ سفید استخوانی و استفاده از آن در اتاق پذیرایی و منزل می‌رویم،

آبی – سبز یک رنگ فوق العاده به عنوان مکمل رنگ سفید استخوانی

به منظور ایجاد رنگ مکمل و تعیین رنگ‌های همسان با این رنگ هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ چرا که تمام این رنگ‌ها را در کنار رنگی خنثی قرار خواهید داد. حال اگر قرار بر این باشد که رنگ غالب شما رنگ سفید در دکوراسیون خانه بوده و سایر رنگ‌ها تکمیل کننده فضا باشند، توصیه اکید می‌شود از رنگ‌های روشن به عنوان مکمل استفاده گردد. اینکه کدام یک از رنگ‌های موجود در پالت با سفید استخوانی همخوانی بیشتری دارد، تنها به سلیقه، رنگ محیط و لوازم دکوراتیو شما بستگی خواهد داشت،

پالت‌های رنگی زیر نمونه‌ای از ست‌های هماهنگ با رنگ سفید استخوانی هستند که از آن‌ها می‌توانید به عنوان مکمل رنگ سفید استخوانی استفاده کنید.

رنگ‌های طوسی، آبی کبود بسیار روشن، سبز آبی مات بسیار روشن و صورتی ملایم و روشن از جمله رنگ‌هایی هستند که پالت‌های رنگی رنگ سفید استخوانی را تکمیل می‌کنند

بررسی رنگ‌های ترکیبی با سفید استخوانی

آبی و سفید

ترکیب دو رنگ آبی آسمانی و سفید استخوانی یک معجزه رنگی را پدید خواهد آورد. در نظر گرفتن مبل‌های سفید استخوانی با کوسن‌های سفید، چشم نوازترین ترکیب موجود برای چنین مبل‌های خواهد بود. یکی دیگر از ترکیب‌های مشابه برای این رنگ‌ها استفاده از دیوارهای سفید استخوانی با فرش‌هایی است که در زمینه خود مقدار کمی آبی مورد نظر را در دل خود جای داده‌اند و با آن‌ها می‌توان یک اتاق پذیرایی شیک ایرانی بوچود آورد. یک تابلو با زمینه سفید و آبی روی دیوارهای خاکستری در دکوراسیون مدرن نیز از شگفتی‌های کنار هم قرار گرفتن این رنگ‌ها است.

مبل‌های سفیدی که رنگ سفید آن‌ها استخوانی است نه تنها در فضای مدرن، بلکه با فضای سنتی و حتی معمولی نیز سریعاً تخت گرفته و محیط را دگرگون می‌کنند. با افزودن شاخه‌های ملایم از آبی می‌توانید هر فضایی را از وجود خاص‌ترین انتخاب‌هایتان متأثر سازید.

از آبی روشن به سراغ آبی تیره می‌رویم و کمی با این نقش در خانه چشم‌ها را خیره می‌کنیم. مبلمان رنگ سفید استخوانی نقش یک جادوگر را بازی می‌کند. هر رنگی که به میان بیاورید بلافاصله با وِردهای خود آن‌ها را جادو کرده و همه را شگفت زده می‌کند. نمونه این کار با رنگ سرمه‌ای انجام می‌شود که آن را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که چگونه کوسن‌ها با مبلمان ست شده‌اند.

در چنین اتاقی رنگ سرمه‌ای به خاطر غلظت دیداری خود در همان نگاه اول جلب توجه می‌کند. پس دقت کنید که با استفاده درست و اندازه از این رنگ فضا را بیارایید. از آینه در این اتاق‌ها بهره کافی ببرید؛ چرا که هم به روشنایی اتاق کمک می‌کند و هم یکی از ترفندهای بزرگتر نشان دادن اتاق نشیمن کوچک می‌باشد. مدل پرده‌های اتاق نشیمنی که رنگ دیوارها یا مبل‌هایش به رنگ سفید استخوانی است را با وسواس بیشتری انتخاب و نصب کنید. شما می‌توانید با رنگ‌های خاکستری، طوسی و حتی سفید خالص کمی تفاوت برای پنجره‌ها قائل شوید. همواره در طول روز سعی کنید با نورهای طبیعی خانه را روشن نگه دارید و شب هنگام نیز با لامپ‌های ترکیبی زرد و سفید رنگ واقعی خانه را به نمایش درآوردید.

به سراغ رنگ نارنجی به عنوان یکی دیگر از رنگ‌های مکمل سفید استخوانی می‌رویم:

همان طور که اشاره کردیم، موضوع مورد بحث ما تنها استفاده از رنگ استخوانی برای پذیرایی نیست، و البته نباید هم این گونه باشد. چرا که برای مثال یکی از دیگر از رکن‌های خانه آشپزخانه است و بایستی به فکر ست کردن رنگ پذیرایی و آشپزخانه نیز باشیم. این رنگ خاص ترکیب استثنایی خود با سفید استخوانی را در آشپزخانه به زیباترین حالت ممکن به نمایش در می‌آورد. کابینت‌های پایینی به رنگ سفید استخوانی و کفپوش همرنگ آن نور و روشنایی در قسمت پایین آشپزخانه را به شدت افزایش می‌دهد. به منظور ایجاد هارمونی بهتر است ست سفید برای لوازم آشپزخانه انتخاب کنید و یا اگر نیاز به تنوع بیشتر دارید ست نقره‌ای یا خاکستری را جایگزین کنید، این رنگ به عنوان سومین رنگ برای تکمیل دو رنگ قبلی لحاظ می‌گردد.

حالا نوبت کابینت‌های بالایی است. نارنجی‌های روشن با روکش براق و دستگیره‌های مخفی یک فضای گرم و دلنشین برای خانم‌های خانه دار و سایر اعضای خانواده پدید می‌آورد. اگر از دستگیره‌های روکار سفارش داده‌اید، بر روی نقره‌ای یا متال بودن آن‌ها تاکید کنید. چرا که نقش این دو رنگ در نمایش بهتر نمای بالایی آشپزخانه بسیار کلیدی و حساس خواهند بود. برای نورپردازی در آشپزخانه سفید و نارنجی مورد نظر سعی کنید از نورهای سفید کمک بگیرید تا نورهای زرد و گرم. نقش رنگ سوم برای تکمیل این فضا نیز نقشی مؤثر خواهد بود، اما همین دو رنگ نیز به خوبی از پس وظایفشان بر آمده‌اند.

سفید استخوانی و نارنجی در اتاق نشیمن

وقتی در آشپزخانه حرف از نارنجی می‌زنیم، هیچ حساسیت و وسواسی ذهن ما را را درگیر نمی‌کند؛ چرا که این فضا با رنگ‌های گرم در دکوراسیون منزل به خوبی اخت می‌گیرد. اما وقتی نارنجی را در اتاق نشیمن یا سایر مکان‌ها به کار گیریم مطمئناً حساسیت‌ها بالا رفته و کمی احتیاط چاشنی هیجان و جاه طلبی‌های ما در طراحی دکوراسیونمان خواهد شد.

یک اتاق نشیمن ساده و جذاب با رنگ سفید استخوانی

برای شروع به سراغ فضای کلی اتاق نشیمن می‌رویم. هنگامی که از رنگ سفید استخوانی صحبت می‌کنیم منظورمان این نیست که تمام اتاق باید به این رنگ دربیاید. مهم المان‌ها و لوازمی هستند که در محیط با آن رنگ به کار گرفته می‌شوند و بیینده را به سمت خود می‌کشانند؛ نقاطی همانند نقطه کانونی در دکوراسیون خانه. نمونه این مثال در تصویر زیر دیده می‌شود که تنها بخشی که سفید رنگ بوده ملاک طراح برای استفاده قرار گرفته حاشیه‌های اطراف شومینه یا طاقچه اتاق است و مجموع اتاق را با رنگ‌های مکمل دوم ( نارنجی ) و سوم ( طوسی ) پوشانده است. به این علت از رنگ‌های تیره‌تر کمک گرفته که اولاً سبک طراحی مدرن بوده و ثانیاً نارنجی غلیظی که به کار گرفته شده، خود را در رنگ‌های خنثی ولی تیره‌تر بهتر نشان می‌دهد، تا رنگ‌های ملایم روشن. تطبیق کوسن‌ها و میز و رگه‌هایی از نارنجی در پرده زیبایی را در این اتاق دو چندان کرده، به طوری که هیچ ناهماهنگی در اتاق دیده نمی‌شود. حتی با وجود اینکه مبل‌ها، پرده‌ها و حتی فرش‌ها از طرح‌های شلوغ و پر نقشی استفاده شده کرده‌اند.

اینجا و در این اتاق نورهای سفید و سرد گزینه‌های مناسب‌تری هستند تا به اتاق روشنایی دهند تا کمی از تیره‌گی دیوارها کاسته و نقش رنگ سفید استخوانی را نمایان‌تر کنند. انتخاب‌های هوشمندانه مانند این طراحی داخلی را با مشاهده نمونه‌های بیشتر برای خود به یک قدرت ذهنی تبدیل کنید تا با اجرای آن‌ها اعتماد به نفس خوبی در این زمینه کسب نمایید.

رنگ سفید استخوانی و قهوه‌ای روشن

اغلب افراد اتاق‌ها را پر نور و روشن می‌پسندند، مگر اینکه با متد مدرن طرح خود را پیاده سازی کرده باشند. اما در اتاق‌های روشن ایجاد نقطه یا نقاط کانونی نیز کار ساده‌ای نیست. از دکوراتیوها و اکسسوری‌ها گرفته تا دیوار شاخص هر یک کاری بزرگ و طرحی مناسب نیاز دارند. اگر می‌خواهید با دیوار نقش تکمیلی برای رنگ سفید استخوانی برای پذیرایی را بازی کنید رنگ قهوه‌ای روشن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. رنگی با کیفیت و دارای شخصیت که اتاق را ارزشمند و با وقار نشان می‌دهد. از این که رنگ قهوه‌ای رابه عنوان دیوار شاخص در اتاقتان به کار بگیرید نهراسید؛ چرا که این رنگ آزمون‌های تأیید مخاطب و بیننده را به خوبی پشت سر گذاشته است. استفاده از طاقچه‌ها، تابلوها و یا ایجاد یک گالری دیواری می‌تواند دیوارهای سفید را در کنار دیوار شاخص به کمال برساند. نورهای مخفی در اتاق نیز نباید فراموش شوند. کفپوش‌ها یا فرش‌های خود را نیز برای بهتر دیده شدن اتاق با طیف‌های مبلمان یا دیوار شاخص خود ست کنید. یعنی اگر دیوار قهوه‌ای روشن است، کفپوش را قهوه‌ای تیره، و اگر مبل‌ها رنگ روشن هستند فرش را با رنگ آن هماهنگ کنید.

از این که رنگ قهوه‌ای رابه عنوان دیوار شاخص در اتاقتان به کار بگیرید نهراسید

رنگ سفید استخوانی و قهوه‌ای تیره ( شکلاتی )

سفید، قهوه‌ای و زرد متمایل به کِرِم. شاید از کنار هم قرار دادن این رنگ‌ها در ذهن خود به میزان بد سلیقگی آن شخص یا عدم توجیه انتخاب چنین رنگ‌هایی برسید. اما تفاوت یک هنرمند با افراد عادی بهره بردن از هوش خود برای بدست آوردن بهترین نما از چنین رنگ‌های مرده و بی روحی است. دیوارهای رنگ سفید استخوانی را با یک تابلو تیره از سکون خارج کرده و به سراغ مبل‌ها می‌رویم. مبل‌هایی شکلاتی که حتی اگر کفپوش زرد مانند آن نیز وجود نداشت به تنهایی قادر بودند اتاق را پر و کامل نشان دهد. تیرگی‌های میزها و  روشنایی‌های دکوراتیوها تضادی ملایم و در عین حال دلچسب را پدید آورده تا بیننده را قانع کند که این رنگ‌ها را باید به دست کاردان سپرد تا از آن‌ها لذت برد. وجود گیاهان و گل‌های ریز آپارتمانی سفید رنگ و نور غیر مستقیم نیز از عواملی هستند که دقت بیننده را در پایش اتاق افزایش می‌دهند.

برای اینکه از رنگ سفید استخوانی در هر محیطی دچار دلزدگی نشوید پیشنهاد می‌شود با کمک گرفتن از رنگ طوسی آن را تلطیف نمایید. مخصوصا طوسی‌هایی که بر پایه رنگ آبی ساخته شده باشند. نمونه سفید استخوانی جالب در یک اتاق طوسی را می‌توان در تصویر زیر که به کمک کوسن‌ها و کاناپه خود نمایی می‌کند، دید. استفاده صحیح از این رنگ یعنی سفید در حاشیه‌ها بسیار انتخاب درست و بجایی است، تا اینکه همه فضا را با آن پر کنیم. آباژور، اطراف کتابخانه‌ها و حاشیه درب  ورودی که دور تا دور اتاق را به صورت پیوسته در بر می‌گیرد بهترین مکان‌ها برای این رنگ بوده و هست. اگر دقت کنید استفاده از نورهای مستقیم نیز کاملاً منسوخ شده، مگر اینکه دکور شما به سبک سنتی یا کلاسیک باشد و شما نیاز به نشانه‌دار کردن قسمتی از اتاق یا وسیله‌ای در اتاق پیدا کنید. تزیین و طراحی دکوراسیون کتابخانه کوچک در این عکس نیز به زیبایی بیشتر اتاق کمک کرده است.

سفید استخوانی و صورتی

رنگ مورد علاقه خود را در ذهن بیاد بیاورید. اکنون نگاهی به تصویر زیر بیاندازید. آیا ممکن است چنین ترکیب رنگ زیبایی را دوست نداشته باشید؟ رنگ سفید استخوانی یا سفید عاجی را با رنگ‌های بسیاری می‌توانید در کنار هم به کار ببندید، اما صورتی جز رنگ‌هایی است که هرگز نمی‌توانید جایگزینی برای آن بیابید. مبل صورتی که نه چشم را اذیت کند و نه زیادی ملایم باشد با سفید ترکیب می‌شود آن هم نه سفید خالص بلکه با سفیدی که خود تلطیف شده است. و عکس این موضوع در ادامه کار بر روی سایر اجزای یک مبل پیاده می‌شود. این هارمونی رنگی به وجود آمده به دیوارها کشیده می‌شود تا برای شما یک فضای آرامش بخش را بسازد. گوشه‌ای که به عنوان میز خاطره در نظر گرفته شده اما طرحی شبیه طاقچه دارد با سفید خودنمایی می‌کند و سمتی دیگر برای رعایت عدالت در به کارگیری رنگ‌ها با صورتی پررنگ‌تر پر شده است. تابلوهای جدا از هم و براق روی دیوار نیز هنر را به حد اعلا کشانده و با ترکیبی از صورتی و نقره‌ای روشن کار را به پایان رسانده‌اند. از هر گوشه این اتاق هماهنگی موج می زند. چه گل‌های شکوفه داده صورتی روی میز یا قرینه سازی آباژورهای سفید رنگی که حتی نیازی به روشن کردنشان نیز وجود ندارد. نور طبیعی ورودی از پنجره بزرگ اتاق پایان بخش همه نکات فنی و دقیق این طراحی و چیدمان است که مسخ کننده ذهن هر بیننده‌ای خواهد بود.

پس از خواندن این مطلب گوشه ذهن خود رنگ استخوانی را وارد بخش طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود کرده‌اید که شاید روزی برای آن نقشه‌ای داشته باشید، اما تا پیش از آن نگاهی به اطراف خود بیاندازید. اتاق پذیرایی شما از چه رنگ‌هایی تشکیل شده است؟ در کنار آن‌ها چه تکمیل کننده‌هایی قرار داده‌اید؟ با توجه به این که ساختار بیشتر خانه‌های ایرانی از رنگ سفید تشکیل شده است، به کمک این مقاله شروع به تغییراتی در نشیمن و پذیرایی خود کنید تا حس تازگی و نو شدن را بهتر تجربه کنید. همچنین می‌توانید نظرات و ایده‌های خود را در رابطه با چگونگی استفاده از رنگ استخوانی برای پذیرایی و سایر قسمت‌های خانه و البته رنگ‌های مکمل آن با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز بدهید: (۴۸ رای, امتیاز: ۴.۱۹ از ۵)
Loading...

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: tookamart.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر