موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

علت بی حال بودن خرگوش چیست

علت بی حال بودن خرگوش چیست

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 04 فروردین 1401 ساعت 02:15

تست شخیصت شناسی

خرگوش ها نه تنها به دلیل صورت کوچولو و ریزه میزه شان بلکه به دلیل رفتار دوستانه و سرگرم کنندۀ آنها حیوانات خانگی مورد علاقۀ بسیاری از افراد هستند. آنها ارتباط صمیمانه ای را با دوستان انسان خود برقرار می کنند و لحظات شادی را برایمان به ارمغان می آورند. اما همانند سگ ها و گربه ها، خرگوش ها نیز به دلایل متعدد، ممکن است دچار تغییرات رفتاری شوند. خرگوش ها همانند انسان ها دچار مشکلات روحی نمی گردند اما گاهی اوقات ممکن است ببینیم که ظاهری ناراحت دارند و مثل روزهای قبل پُر انرژی نیستند. چنین ناراحتی در خرگوش ها معمولاً از نشانه های بیماری یا تغذیۀ نامناسب است که ممکن است به سوخت و ساز بدن و سلامت کلی آنها آسیب وارد کند. گاهی نیز به عوامل محیطی و نبود محرکی برای خرگوش مربوط می شود.
به هر حال اگر از خود می پرسید که چرا خرگوش من سرحال نیست؟ و یا نمی دانید که چرا همانند گذشته شور و شر سابق را ندارد ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد.

نژادهای متفاوت با خلق و خوی متفاوت

هنگامی که تصمیم دارید خرگوشی را به خانه بیاورید بهتر است کمی وقت بگذارید و دربارۀ این حیوان دوست داشتنی بیشتر اطلاعات به دست آورید تا با او بهتر آشنا شوید. همانگونه که نژادهای متفاوتی از انواع سگ ها و گربه ها وجود دارد، خرگوش ها هم نژادهای مختلفی دارند که هر کدام از آنها ظاهر و خلق و خوی متفاوتی دارند.
بعضی نژادها مانند Rex تمایل بالایی به فعالیت دارند و باید در روز فعالیت بدنی زیادی داشته باشند تا سرحال باشند . اما در مقابل، نژاد Lionhead در مجموع بسیار آرام تر هستند. آنها از اینکه صاحبشان ساعت ها آنها را در آغوش بگیرد و نوازش کند لذت می برند و این سطح انرژی پایین آنها نشانۀ افسردگی یا بیماری نیست. به همین دلیل است که پیش از آوردن حیوان به خانه بایستی در مورد آن تحقیق کنید تا بهترین نژادی را که با خلق و خو و سبک زندگی شما مناسب است به میان خانواده آورید.
اگرچه هر نژاد خلق و خوی مخصوص به خود دارد اما هر خرگوش رفتار منحصر به فرد خود را دارد. هر کدام از آنها ممکن است ویژگی خاص خود را داشته باشند که با طرز رفتار شما آن ویژگی بیشتر نمود پیدا کند. بنابراین طرز رفتار شما با حیوان نیز بسیار اهمیت دارد. چنانچه از آنها به خوبی مراقبت گردد، و شما به رفتار طبیعی و عادی او کاملاً آشنایی داشته باشید در اینصورت به خوبی متوجه رفتار غیر معمول او خواهید شد.

خرگوش من سرحال نیست و چیزی نمی خورد!

در مجموع، خرگوش ها را می توان حیواناتی هشیار و باهوش دانست. آنها استعداد زیادی برای یادگیری دارند که حتی بسیاری از صاحبین خرگوش ها از آن بی اطلاعند. بنابراین اگرچه علت ناراحتی در خرگوش ها به یک دلیل نیست اما گاهی می تواند نشانۀ مشکلات فیزیولوژیک باشد و به همین دلیل هم توصیۀ ما اینست که به محض اینکه بی اشتهایی را در خرگوش خود مشاهده کردید او را به دامپزشک ببرید.
خرگوش ها حیواناتی حساس و بسیار تمیز هستند و به همین دلیل هم سلامتی آنها توسط بیماری های متعدد تهدید می شود. پس هنگامیکه دیدید خرگوش شما سرحال به نظر نمی رسد، میلی به خوردن ندارد و انرژی بازی کردن را هم ندارد اولین کاری که باید انجام دهید اینست که او را به دامپزشکی ببرید.     
علاوه بر این، به منظور حفظ سلامت خرگوش ها، آنها نیاز دارند در طول زندگی خود یک سری داروهای پیشگیری کننده دریافت کنند. به خاطر داشته باشید که به منظور حفظ سلامت خرگوشتان هر 6 تا 12 ماه او را برای چکاپ به دامپزشکی ببرید و واکسیناسیون و کرم زدایی او را طبق برنامه انجام دهید.

خرگوشم سرحال نیست و دوست ندارد بازی کند – تغذیۀ نامناسب
خرگوشی که تمایلی به بازی ندارد و بی حال و افسرده یا ضعیف به نظرمی آید احتمالاً به میزان کافی مواد مغذی دریافت نکرده است. آنها به منظور حفظ سیستم ایمنی و تقویت سوخت و ساز بدن به این مواد مغذی نیاز دارند. کمبود مواد مغذی می تواند به بروز بیماری های متعدد کمک کند و باعث تغییر رفتار عادی و همیشگی خرگوش گردد.
در حالیکه به میزان کافی یونجۀ تازه و سبزیجات برگ دار به عنوان پایۀ خوراک خرگوش توصیه می شود، اما در کنار آن می توانید میوه ها و سبزیجات دیگری نیز به عنوان مکمل به خرگوش خود بدهید. این باعث تنوع غذایی و تحریک اشتهای حیوان می شود.

خرگوش من ناراحت و آرام شده – رشد غیر عادی دندان

دندان های پیشین خرگوش ها در طول زندگیشان مرتباً رشد می کند. به منظور حفظ آن در اندازۀ ایده آل، خرگوش ها بایستی مرتباً بجوند. هنگامیکه دندان آنها بیش از حد رشد کند، نشانه های نامطلوب دیگری نیز بروز می کند. این نشانه های نامطلوب ممکن است بی اشتهایی، از دست دادن انرژی، مشکلات بینایی و سرحال نبودن خرگوش باشد.
رشد غیرعادی دندان در خرگوش ها همچنین می تواند بر اثر اختلالات ژنتیک و یا بر اثر ضربه به وجود بیاید. همچنین در خرگوش هایی که پایۀ خوراک آنها خوراک صنعتی است این عارضه ممکن است بیشتر مشاهده شود چرا که با این نوع غذا نمی توانند با دندان های جلو به خوبی و به اندازۀ کافی بجوند تا رشد آنها را کمتر کنند. در حالت عادی، خرگوش ها با جویدن سبزیجات از تراکم دندانی خود می کاهند. به همین دلیل یونجۀ تازه از عناصر تشکیل دهندۀ مهم غذای خرگوش محسوب می گردد.
 
خرگوشم اصلاً سرحال نیست – فقدان محرّک جسمی یا روحی
بسیاری افراد بر این باورند که خرگوش ها به اندازۀ سگ ها و گربه ها نیاز به توجه ندارند؛ اما این یک تصور غلط است.
در واقع، خرگوش ها حیواناتی بسیار حساس و باهوش هستند که به منظور حفظ سلامت جسم و روحشان نیاز به فعالیت و توجه دارند. اگرچه در مقایسه با سگ ها مراقبت از آنها نسبتاً آسان تر است اما سبک زندگی ساکن و بی تحرک، تنهایی، استرس (و سایر احساسات منفی دیگر) هر یک به تنهایی می تواند بر روی سلامت آنها تأثیرگذار باشد.
اگر خرگوشتان سرحال نیست شاید به دلیل تنهایی اوست. همراهی شما می تواند نه تنها بر روی سلامت او تأثیرگذار باشد، بلکه بر روی نزدیک تر شدن روابط شما نیز اثر مثبت بگذارد. حتماً برای بازی کردن با او، بغل کردن و نوازشش و پیرایش او زمان کافی بگذارید. همچنین به منظور پیشگیری از یکنواختی و افسردگی، محیطی هیجان انگیز برایش فراهم آورید. این امر همچنین به توانایی شناخت و یادگیری در آنها کمک می کند، استرس را می کاهد و حتی زمانیکه شما حضور فیزیکی در محیط ندارید به او احساس امنیت می دهد. بهداشت نیز بسیار اهمیت دارد؛ دقت داشته باشید که قفس آنها همیشه تمیز و پاکیزه باشد و با اشیاء آلوده تماس نداشته باشند. حتی ممکن است گاهی اوقات آنقدر کثیف باشند که تمیز کردن آنها توسط خودشان فایده ای نداشته باشد و نیاز باشد که آنها را استحمام کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.itpet.net



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر