موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

درمان گال با سیر

درمان گال با سیر

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 28 اسفند 1400 ساعت 00:09

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان درمان گال با سیر را مطالعه خواهید کرد.

گال از جمله بیماری های پوستی مسری است که نیاز به درمان دارویی و پزشکی دارد اما گاهی بدن فرد در برابر درمان های شیمیایی مقاومت کرده و دوره درمان طولانی شود، در این موارد ممکن است داروهای خانگی و گیاهی اثربخش باشد.

تست شخیصت شناسی

scabies.jpgدرمان خانگی و گیاهی بیماری گال یا جرب

لازم به ذکر است برخی درمان های پیشنهادی شواهد علمی یا پزشکی ندارند و قبل از هرگونه تلاش برای درمان گیاهی یا خانگی گال، لازم است حتما با پزشک مشورت کنید.

در ادامه مقاله با کوکا همراه شوید تا با 25 درمان گیاهی و خانگی گال آشنا شویم.

روش های درمان گیاهی و خانگی گال

1. روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای ترکیبات خاص ترپنین 4 ال می باشد که به از بین رفتن حشره گال کمک کرده و خواص ضدالتهابی، گندزا، ضدعفونی کننده، ضدانگلی، ضد قارچی و ضد باکتریایی این روغن برای درمان زخم اثر بخش است.

روغن درخت چای خارش ناشی از گال را کاهش می دهد اما در از بین بردن تخم حشره در سطوح عمیق پوست اثری ندارد.

روش اول: 1 قاشق غذاخوری روغن درخت چای را با 1 قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کرده و با استفاده از توپ پنبه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

برای تسریع درمان گل به مدت یک تا دو هفته و دو بار در روز از این درمان استفاده کنید.

روش دوم: 10 قطره روغن درخت چای خالص را با مقداری آب گرم در وان حمام مخلوط کرده و در وان دراز بکشید. دو بار در روز و به مدت چند هفته این درمان را انجام دهید.

هشدار:مادران شیرده و زنان باردار از روغن درخت چای نباید استفاده کنند، افرادی که پوست حساس دارند قبل از استفاده، آن را روی بخش کوچکی از پوست تست کنند.

2. آلوئه ورا

آلوئه ورا به خاطر خاصیت آرام بخشی برای تسکین آفتاب سوختگی و سایر بیماری های پوستی مفید است و به جز در موارد نادر عوارض جانبی خاصی از آن گزارش نشده است.

اثر ضدمیکروبی آلوئه ورا و سایر خواص آن به تسریع روند درمان گال و بسیاری از بیماری های پوستی کمک کرده و ژل آلوئه ورا برای درمان زخم، نیش حشرات و اختلالات پوستی همچون آکنه مفید است.

مطالعات نشان می دهد اثر آلوئه ورا مشابه داروی بنزیل بنزوات است که از درمان های دارویی گال محسوب می شود.

روش اول: مقداری ژل آلوئه ورا تازه را به طور مستقیم روی نواحی آسیب دیده مالیده و بعد از 30 دقیقه با آب گرم بشویید.

به مدت چند هفته دو یا سه بار در روز از این روش استفاده کنید.

روش دوم: 1 مشت گلبرگ گل همیشه بهار و 1 مشت پودر زردچوبه را داخل مخلوط کن بریزید تا خوب ترکیب شوند. سپس 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید. خمیر حاصل را روی نواحی مورد نظر مالیده و بگذارید خشک شود.

برای نتیجه بهتر لازم است دوبار در روز و به مدت چند هفته از این روش استفاده کنید.

3. روغن چریش

روغن چریش دارای خواص ضد درد، ضد باکتری و ضدالتهابی می باشد و دارای رایحه ای است که از رشد و تولید حشرات گال جلوگیری کرده و طول دوره درمان را تا حد زیادی کاهش می دهد.

روش اول: مقداری روغن چریش را به طور مستقیم روی ناحیه آسیب دیده مالیده و به آرامی ماساژ دهید تا روغن کاملا جذب پوست شود و بگذارید چند دقیقه بماند. در پایان حمام کرده یا ناحیه را با آب بشویید.

یک بار در روز و به مدت چند هفته از این روش استفاده کنید.

روش دوم: مقدار مساوی روغن چریش و زردچوبه را با هم مخلوط کرده و پماد ضدعفونی کننده حاصل را دو یا سه بار در روز روی محل زخم بمالید. این کار باعث تسکین خارش و تسریع دوره بهبودی می شود.

طی آزمایشی که در سال 1992 بر روی 814 نفر از مبتلایان گال انجام شد، استفاده از ترکیب زردچوبه و روغن چریش حدود 97 درصد بیماران را در مدت 3 تا 15 روز درمان کرد.

4. فلفل هندی

کپسایسین موجود در فلفل هندی برای کاهش درد و خارش مفید است، فلفل هندی به همان اندازه که تند و تیز است برای کشتن حشره گال و درمان علائم گال موثر می باشد.

1 فنجان پودر فلفل هندی را به آب داغ وان اضافه کرده و در وان دراز بکشید تا زمانی که آب سرد شود، دقت کنید که آب فلفل به چشم ها وارد نشود. در پایان بدن خود را با آب سرد بشویید.

تا زمان بهبود بیماری، هر روز یک بار از این درمان استفاده کنید.

هشدار: اگر پوست حساس دارید از این روش اجتناب کنید.

5. زردچوبه

زردچوبه گیاهی معجزه آسا با خواص ضدالتهابی و ضدعفونی کننده است که به کاهش علائم بیماری گال کمک زیادی می کند.

هر روز 1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با چند قطره آب لیمو و مقداری آب مخلوط کرده، خمیر غلیظ حاصل را به طور مستقیم به نواحی آسیب دیده بمالید. یک ساعت بعد با آب گرم بشویید.

6. زینک (روی)

فلز روی به طور مستقیم گال را درمان نمی کند بلکه برای درمان عفونت های قارچی و باکتریایی ثانویه که در اثر خارش و باز شدن زخم گال ایجاد می شود، موثر است.

استفاده از پماد حاوی روی در نواحی عفونی پوست باعث درمان آن در 24 ساعت می شود.

2 تا 3 عدد قرص روی را خرد کرده و پودر حاصل را با اندکی آب و در صورت تمایل 1 یا 2 قاشق غذاخوری زردچوبه مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست بیاید.

خمیر حاصل را روی پوست مالیده و بعد از 30 دقیقه با آب گرم بشویید. برای درمان عفونت ناشی از گال هر روز یک بار از این روش استفاده کنید.

همچنین توصیه می شود مواد غذایی سرشار از روی مانند تخم آفتابگردان، سبوس گندم، دانه ها و سویا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. (در صورت عدم حساسیت به این مواد غذایی)

7. رزماری

ترکیبات آلفا پینن و سینئول موجود در رزماری دارای خاصیت ضدالتهابی و ضد میکروبی هستند که از بروز عفونت های ثانویه در بیماری گال پیشگیری می کنند.

رزماری همچنین به کاهش درد و خارش کمک کرده و به علت محتوای کافور موجود در آن به عنوان قابض شناخته شده است که نواحی آسیب دیده را برای رشد و نمو حشرات و انگل ها سخت می کند.

مطالعات نشان می دهد روغن رزماری و روغن گل میخک چه به تنهایی یا در ترکیب با هم، به دلیل خواص ضدمیکروبی قوی برای درمان گال مفید هستند.

مقداری رزماری را به آب اضافه کرده و بگذارید بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و بعد از خنک شدن به آرامی در نواحی آسیب دیده اعمال کنید. چند دقیقه بعد آن را بشویید.

8. گردو

گردو به دلیل ترکیبات ورمیفوژن و سایر مواد ضدقارچی موجود در آن به درمان عفونت های پوستی از جمله بیماری گال، عفونت قارچی کاندیدا، پای ورزشکاران و کرم حلقوی کمک می کند

نواحی مورد نظر را در آب گردو قرار داده تا به سرعت بهبود پیدا کند. همچنین می توانید تعدادی گردو را به 2 فنجان آب اضافه کرده و بگذارید بجوشد تا مقدار آب به 1 فنجان برسد. بعد از خنک شدن آن را بنوشید.

9. روغن خردل

روغن خردل حشره گال را از بین برده و به درمان عفونت و بیماری گال کمک می کند.

کافیست به طور مرتب مقداری روغن خردل روی پوست بمالید. این روش برای درمان ترک خوردگی پوست و جوش ها نیز مفید است.

10. ترکیب روغن زیتون و روغن نارگیل

برای درمان گال، نصف فنجان روغن نارگیل و نصف فنجان روغن زیتون را با هم مخلوط کرده سپس 8 یا 9 قطره روغن درخت چای، 7 قطره روغن اسطوخودوس و 3 قطره روغن نعناع را به آن افزوده و هم بزنید.

روغن حاصل را روی پوست بمالید.

11. روغن لاوندر (اسطوخودوس)

روغن اسطوخودوس اصل می تواند به بازسازی سلول های پوستی کمک کرده و حشرات گال را از بین ببرد.

روش اول: 5 قطره روغن اسطوخودوس خالص را داخل وان حمام آب گرم اضافه کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه داخل وان دراز بکشید. این کار باعث تسکین پوست شده و خارش گال را کاهش می دهد.

برای تاثیر بهتر لازم است هر روز و به مدت چند هفته از این روش استفاده کنید.

روش دوم: مقداری روغن اسطوخودوس و الکل را با نسبت برابر با هم مخلوط کرده و روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. به آرامی ماساژ دهید تا روغن به داخل پوست نفوذ کند. این درمان به از بین رفتن جشره گال و تخم های آن کمک می کند.

برای تسریع روند بهبود دو بار در روز از این روش استفاده کنید.

12. سرکه سفید

سرکه سفید دارای خاصیت اسیدی است که سطح PH پوست را تغییر داده و این تغییر می تواند باعث از بین رفتن حشره گال شود.

مقدار مساوی سرکه سفید و آب را با هم مخلوط کرده و با استفاده از توپ پنبه روی نواحی آسیب دیده بمالید. بعد از چند دقیقه با آب گرم بشویید.

سه بار در روز و به مدت 10 تا 15 روز از این روش استفاده کنید.

13. برگ چریش

برگ چریش دارای خاصیت ضدقارچی و ضدباکتری است و به کاهش خارش و درمان سریع گال کمک می کند.

روش اول: هر روز یک مشت برگ چریش را داخل مخلوط کن ریخته و خمیر حاصل را روی پوست بمالید. بعد از خشک شدن آن را بشویید.

روش دوم: تعدادی برگ چریش را به 1 فنجان آب افزوده و بگذارید بجوشد. بعد از خنک شدن، 3 یا 4 بار در روز 1 قاشق غذاخوری از این دمنوش بنوشید.

این درمان را یک تا دو هفته ادامه دهید تا حشرات گال کاملا از بین بروند.

14. سیر

ماده آلیسین موجود در سیر دارای خواص ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد باکتری و ضد انگلی قوی بوده و باعث از بین رفتن حشره گال می شود و از ابتلای مجدد پیشگیری می کند.

آب چند حبه سیر را گرفته و به طور مستقیم روی نواحی مورد نظر بمالید. همچنین می توانید روزی 3 یا 4 حبه سیر بخورید.

توجه داشته باشید سه روز پس از اعمال موضعی آب سیر، درمان را دو روز متوقف کرده و مجددا از سر بگیرید.

15. پیاز

ترکیبات گوگرد موجود در پیاز به بهبود گال و از بین بردن حشره گال کمک کرده و از گسترش عفونت به نواحی دیگر پوست جلوگیری می کند.

هر روز 1 عدد پیاز متوسط را داخل مخلوط کن بریزید، آب حاصل را به ناحیه آسیب دیده اعمال کرده و بگذارید چند ساعت بماند.

16. روغن گل میخک

روغن گل میخک حاوی ماده اوژنول است که تقریبا مشابه بنزیل بنزوات عمل کرده و برای درمان گال مفید است.

استفاده مستقیم روغن گل میخک روی پوست ممکن است باعث سوزش شود، بنابراین بهتر است ابتدا با چند قطره روغن زیتون رقیق شده سپس روی نواحی مورد نظر اعمال شود.

همچنین می توانید تعدادی برگ گل میخک را خرد کرده و با اندکی آب یا روغن زیتون مخلوط و روی نواحی قرار دهید.

17. سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل خاصیت اسیدی قوی برای از بین بردن حشره گال و درمان این بیماری عالی است.

1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 1 قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده، توپ پنبه را به محلول آغشته کنید و مستقیما روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. بعد از چند دقیقه به آرامی با آب بشویید.

توصیه می شود سه بار در روز و به مدت 15 روز این درمان را ادامه دهید.

18. خربزه تلخ

خربزه تلخ سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی مانند منیزیم، فولات، فسفر، روی، آهن و منگنز است و به دلیل خواص ضدمیکروبی و ضدویروسی به درمان سریع خارش ناشی از گال کمک می کند.

1 قاشق چایخوری آب لیمو را با 1 فنجان آب خربزه تلخ مخلوط کرده، به مدت یک هفته هر روز بنوشید تا روند بهبود بیماری گال سریع تر شده و به طور کامل درمان شود.

19. نمک اپسوم

نمک اپسوم یا منیزیم سولفات به کاهش التهاب و تسکین خارش کمک کرده و تعادل مواد معدنی بدن را حفظ می کند.

استفاده از نمک اپسون در آب گرم حمام باعث می شود نمک راحت تر جذب پوست شود، برای جلوگیری از خشکی پوست حتما در مرحله آخر از آب سرد برای آبکشی استفاده کنید.

می توانید از روغن هایی مانند روغن چریش، روغن جوجوبا یا روغن درخت چای نیز به همراه نمک در وان حمام استفاده کنید.

20. بوراکس (بوره)

بوراکس حاوی پراکسید هیدروژن است که داروی طبیعی برای درمان گال و خشک کردن و از بین بردن حشرات گال می باشد.

2 فنجان بوراکس را داخل آب وان ریخته و حدود 10 دقیقه داخل آن دراز کشیده و بعد خود را بشویید. برای تاثیر بهتر هر روز از این روش استفاده کنید. حتی می توانید لباس و ملحفه های خود را داخل این محلول پاکسازی کنید.

21. دوش آب سرد

آب گرم باعث خشکی و تحریک پوست شده و ممکن است خارش را بدتر کند، اما دوش آب سرد پوست را تسکین داده و چربی های طبیعی پوست از جمله سبوم را حفظ می کند.

اگر دوش گرفتن با آب سرد سخت است ابتدا از آب کمی گرم استفاده کرده و به تدریج آن را سرد کنید.

22. صابون

بسیاری از صابون های موجود در بازار باعث خشکی و تحریک پوست شده و به بروز التهاب و علائم مشابه اگزما منجر می شود. توصیه می شود در انتخاب صابون دقت کرده و برای درمان گال ترجیحا از صابون حاوی سولفور استفاده کنید.

23. نوشیدن آب کافی

کم آبی در بدن باعث خشکی پوست و افزایش شدت خارش ها در بیماری های پوستی از جمله گال می شود. توصیه می شود در طول روز آب کافی بنوشید.

24. تغذیه

برخی مواد غذایی در بعضی افراد باعث بروز حساسیت، تحریک پوست و تشدید خارش در بیماری های پوستی از جمله گال می شود.

از جمله این غذاها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میوه های خانواده مرکبات
  • ماست
  • مواد غذایی دریایی
  • تخم مرغ
  • غذاهای حاوی افزودنی ها و مواد نگهدارنده
  • ادویه جات
  • سرکه
  • آجیل ها
  • شیر
  • سویا
  • گندم

در مصرف این مواد غذایی احتیاط کنید.

25. البسه

پوشیدن برخی لباس ها باعث تشدید خارش می شود. از جمله:

  • لباس نو؛ زیرا معمولا برای جلوگیری از چروک شدن موادی مانند فرمالدئید به آن ها اضافه می شود.
  • لباس های پلاستیکی
  • لباس پشمی
  • لباس بیش از حد تنگ

توصیه می شود لباس های نرم و پنبه ای یا ابریشمی استفاده کرده و حتما قبل از پوشیدن لباس های نو، آن ها را بشویید.

منبع: effectiveremedies lifewithoutscabies – medicalnewstoday


منبع: www.coca.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر