موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

فواید خرگوش برای انسان

فواید خرگوش برای انسان

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 15 بهمن 1399 ساعت 15:19

با سلام تشکر میکنم از شما که با هلپ کده همراه هستید در این پست ما برای شما عزیزان درباره ‘فواید خرگوش برای انسان‘ صحبت کنیم امید واریم این پست مورد رضایت شما قرار گیرد امید وارم از این پست لذت ببرید.

تست شخیصت شناسی

خرگوش‌ اهلی‌ (Oryctolagus Cuniculus)حیوانی‌ از راسته‌ خرگوش‌ شکلان‌ (Lagomorpha) و خانواده‌ Leporidae است‌ و خاستگاه‌ ابتدائی‌ آن‌ غرب‌ اروپا و شمال‌ غرب‌ آفریقا می‌باشد.

فواید خرگوش برای انسان

فواید خرگوش برای انسان

خرگوش‌ها جزو حیوانات خانگی محبوب در دنیا هستند. در بریتانیا بیش از یک میلیون خرگوش به عنوان حیوان خانگی زندگی می‌کنند. این مطلب در مورد حقایقی جالب از زندگی خرگوش‌ها است و همین‌طور عکس‌هایی بامزه از این حیوانات زیبا.

خرگوش‌ها مدفوع خودشان را می‌خورند

Image caption خرگوش سومین حیوان خانگی محبوب در بریتانیا است

شایعه این که خرگوش‌ها مدفوع خود را می‌خورند درست است و در واقع این کار نقشی حیاتی در سلامتی آن‌ها دارد.

خرگوش‌ها دو نوع مدفوع تولید می‌کنند: یکی سخت و خشک و گرد و دیگری نرم و مرطوب. نوع دوم سرشار از پروتئین و ویتامین ب است. خرگوش‌ها روزی یکبار آن را می‌خورند تا بیشترین انرژی لازم از غذایشان را جذب کنند.

یک خرگوش سالم تا ۳۰۰ مدفوع مرطوب در روز می‌تواند تولید کند و آن‌ها دست‌کم به پاک کردن اندکی از آن کمک می‌کنند!

فقط با هویج خوردن نمی‌توانند زندگی کنند

Image caption وقت دست رد زدن به سینه هویج و قبول علوفه است

احتمالا بچه‌ها بارها باگز بانی را دیده‌اند که در حال جویدن هویج می‌گوید: “چه خبر داک؟” اما واقعیت این است که هویج خوردن بیش از حد برای خرگوش‌ها ضرر دارد. هویج سرشار از قند است و فقط باید گاه و گداری آن را به خرگوش‌ها داد.

غذای اصلی خرگوش علوفه است‌ و اندازه آن به جثه حیوان بستگی دارد. علوفه دندان‌های خرگوش (که مرتب رشد می‌کند) را حفظ می‌کند و شکم آن‌ها را سالم نگه می‌دارد.

خرگوش‌ها با زبان بدن ارتباط برقرار می‌کنند

زمانی که خرگوش‌ها این طرف و آن طرف می‌پرند و دماغ‌شان را می‌جنبانند، بی دلیل نیست. این شیوه آن‌ها برای ارتباط برقرار کردن است. وضعیت گوش دراز خرگوش‌ها آگاه کننده است: وقتی دو گوش به سوی بالا سیخ شده، آن‌ها در حالت هشدار هستند و به دقت صداهای اطراف را گوش می‌کنند. اگر یک گوش بالا و دیگری پایین باشد، آن‌ها کماکان گوش می‌کنند ولی نه با تمرکز کامل؛ درست مثل وقتی که پدر و مادرتان فریاد می‌زنند که کارهای روزمره‌تان را انجام دهید.

خرگوش‌ها نشانه‌هایی برای ابراز خوشحالی، اضطراب و اشتیاق‌ دارند. اگر دیدید خرگوش شما در حال جست و خیز به عقب لگد می‌زند، احتمالا خوشحال و مشغول بازیگوشی است. وضعیت دماغ خرگوش‌ها معیاری مناسب برای دانستن میزان معاشرت آن‌ها است و حسشان را نشان می‌دهد. وقتی با دماغ‌شان به شما می‌زنند احتمالا به معنای این است که یا توجه بیشتری می‌خواهند یا این که می‌خواهند از سر راهشان کنار بروید.

بعضی خرگوش‌ها به بزرگی بچه آدم هستند

Image caption داریوس بزرگ‌ترین خرگوش جهان است و بزرگی جثه در خاندانش ادامه دارد

وقتی در مورد خرگوش‌ها حرف می‌زنید، حیوان کوچکی را تصور می‌کنید که در دستان یک بچه جا می‌شود. ولی بعضی از نژادهای خرگوش خیلی بزرگ‌تر هستند و جثه آن‌ها حتی به اندازه بچه انسان هم می‌شود. بعضی نژادهای خرگوش مانند “فلمیش جاینتز” تا ۶ کیلو وزن و ۷۵ سانتیمتر قد دارند.

رکورد گینس بزرگ‌ترین خرگوش، متعلق به داریوس است که ۱۳۱ سانتیمتر قد و ۱۸ کیلو وزن دارد. احتمال زیادی وجود دارد که بچه‌های داریوس رکورد او را بشکنند؛ جف و آنیا بالای ۱۲۱ سانتیمتر قد دارند. اگر با خودتان فکر می‌کنید که کاش این خانواده متعلق به شما بود، شاید بد نباشد که یکبار دیگر فکر کنید؛ خرج غذای آن‌ها سالیانه ۵۰۰۰ پوند است.

خرگوش‌ها تقریبا دید ۳۶۰ درجه‌ای دارند

خرگوش‌ها این توانایی را دارند که تقریبا همه جا را ببینند. در طبیعت آن‌ها انتهای زنجیره غذایی هستند و چشمان‌شان به گونه‌ای تکامل پیدا کرده که اول آن‌ها شکارچیان را ببینند نه برعکس. چشم خرگوش با فاصله در دو سوی سرش قرار دارد و این به معنای آن است که آن‌ها شانس بالایی برای دیدن شکارچیانی که پشت سرشان هستند هم دارند.

البته این قضیه موجب شده که آن‌ها یک نقطه کور درست مقابل خودشان داشته باشند؛ چیزی در حدود ۱۰ درجه. به بیان دیگر اگر شما تهدیدی را درست مقابل دماغ یک خرگوش بگیرید، احتمالا آن را نمی‌بیند.

به این دلیل که چشمان خرگوش در دو طرف سرش است و آن‌ها سخت بتوانند همزمان با دو چشمشان چیزی را ببینند. به بیان دیگر آن‌ها در حال دویدن سخت بتوانند برآوردی از سرعت و مسافت رسیدن به چیزی داشته باشند.

در واقع نیمه پر لیوان این است که خرگوش‌ها تقریبا هر زاویه‌ای را می‌توانند ببینند و نیمه خالی این است نمی‌توانند اشیا را خیلی خوب ببینند.

پریدن خرگوش‌‌ها یک مسابقه است

Image caption اگر خواستید خرگوش‌تان را وارد مسابقه پرش بکنید قبلش با یک دامپزشک مشورت کنید

وبسایت “RSPCA” می‌گوید که مسابقات پرش خرگوش می‌تواند تمرینی خوب برای این جانوران باشد. آن‌ها البته می‌گویند که این کار برای همه نژادهای خرگوش مناسب نیست و توصیه می‌کنند که صاحبان خرگوش قبل از وارد کردن آن‌ها به مسابقه با یک دامپزشک صحبت کنند.

در حال‌ حاضر از نژادهای‌ مختلف‌ آن‌ به‌ منظورهای‌ گوناگون‌ از جمله‌ تولید پشم‌ و گوشت‌، انجام‌ تحقیقات‌بیولوژیکی‌ و بعنوان‌ حیوانات‌ خانگی‌ استفاده‌ می‌شود.

رفتار غیر تهاجمی‌ و آرام‌ خرگوش‌ آنرا بعنوان‌ یک‌ حیوان‌ خانگی‌ ایده‌آل‌ مطرح‌ نموده‌ است‌. با این‌ وجود جهت‌نگهداری‌ مناسب‌ آن‌، آشنائی‌ با خصوصیات‌ آناتومیکی‌، فیزیولوژیکی‌ و رفتاری‌ این‌ حیوان‌ ضروری‌ است‌.

منبع : bbc

ویژگیهای‌ کالبد شناسی‌ و فیزیولوژیکی‌

سر: مهمترین‌ ویژگی‌ آناتومیکی‌ حیوان‌ در سر، گوشها می‌باشند. بخش‌ خارجی‌ گوشها یعنی‌ لاله‌ گوش‌خصوصیت‌ برجسته‌ این‌ حیوان‌ بوده‌ و علاوه‌ بر نقش‌ آن‌ در شنوائی‌، به‌ لحاظ وجود شبکه‌ وسیع‌ عروقی‌ در زیر پوست‌این‌ ناحیه‌، تأثیر مهمی‌ درتنظیم‌ حرارت‌ بدن‌ دارند. لاله‌های‌ گوش‌ نرم‌ و بسیار حساس‌ می‌باشند و نباید از آنها برای‌گرفتن‌ و مقید کردن‌ حیوان‌ استفاده‌ نمود.

چشمها به‌ نسبت‌ اندازه‌ سر بزرگ‌ و دارای‌ زاویه‌ دیدی‌ حدود ۱۹۰ درجه‌ می‌باشند. مردمکها قدرت‌ اتساع‌زیادی‌ دارند و بدین‌ علت‌ حساسیت‌ بینائی‌ حیوان‌ به‌ نور را در مقایسه‌ با انسان‌ ۸ برابر افزایش‌ می‌دهند. پلک‌ سوم‌ دراین‌ حیوانات‌ رشد قابل‌ ملاحظه‌ای‌ دارد که‌ در هنگام‌ خواب‌ از گوشه‌ داخلی‌ چشم‌ حرکت‌ نموده‌ و سطح‌ قرنیه‌ رامی‌پوشاند.

دندانهای‌ خرگوش‌ رشد دائمی‌ دارند، بعنوان‌ مثال‌ دندانهای‌ پیشین‌ در طول‌ سال‌ بیش‌ از ۱۰-۱۲ سانتیمتر رشدمی‌نماید بنابراین‌ بیماریهای‌ دندانی‌ نظیر رشد بیش‌ از حد دندانها و یا وجود دندانهای‌ نابجا و بد شکل‌ از موارد متداول‌در خرگوشها می‌باشند.

قفسه‌ صدری‌: حجم‌ قفسه‌ صدری‌ در مقایسه‌ با گنجایش‌ محوطه‌ خیلی‌ کوچک‌ است‌. قلب‌ نیز کوچک‌ است‌ وبر خلاف‌ سایر پستانداران‌ دریچه‌ دهلیزی‌ – بطنی‌ سمت‌ راست‌ سه‌ لختی‌ (Tricuspid) نبوده‌ و دو لختی‌ Bicuspid))است‌.

محوطه‌ بطنی‌: طول‌ روده‌ها حدود ۱۰ برابر طول‌ بدن‌ است‌ و بخش‌ مهمی‌ از آن‌ را (از نظر گنجایش‌ و عملکرد)روده‌کور (Cecum)تشکیل‌ می‌دهد که‌ باقیمانده‌ هضم‌ نشده‌ مواد غذائی‌ پس‌ از عبور از روده‌ باریک‌ وارد آن‌ شده‌ وتوسط میکروفلور موجود در آن‌ مورد تجزیه‌ قرار می‌گیرند و ترکیبی‌ غنی‌ از پروتئین‌ و ویتامین‌ را ایجاد می‌کنند.

خرگوش‌ بطور طبیعی‌ و غریزی‌ رفتاری‌ تحت‌ عنوان‌ مدفوع‌ خواری‌ دارد. این‌ حیوانات‌ دو نوع‌ مدفوع‌ تولیدمی‌کنند که‌ یک‌ نوع‌ آن‌ بشکل‌ دانه‌ای‌ و نوع‌ دیگر بحالت‌ خمیری‌ است‌. نوع‌ دوم‌ غنی‌ از ترکیبات‌ پروتئینی‌ و ویتامینی‌است‌ و حیوان‌ فقط این‌ نوع‌ مدفوع‌ را مورد تغذیه‌ قرار می‌دهد. این‌ عمل‌ معمولا صبح‌ زود انجام‌ می‌شود و حیوان‌مدفوع‌ را مستقیما از مخرج‌ خود می‌گیرد و بدین‌ ترتیب‌ بخشی‌ از نیاز بدن‌ به‌ پروتئین‌ و ترکیبات‌ ویتامینی‌ را تامین‌می‌نماید.

ادرار خرگوش‌ بواسطه‌ مصرف‌ جیره‌ غذائی‌ گیاهی‌ دارای‌ PH قلیائی‌ حدود ۸/۲ است‌ و رنگ‌ آن‌ از زرد روشن‌ تانارنجی‌ پر رنگ‌ یا قهوه‌ای‌ متمایل‌ به‌ قرمز متغیر است‌ که‌ میزان‌ رنگ‌ بر اساس‌ دهیدراتاسیون‌ و قلیائی‌ بودن‌ ادرار تغییرمی‌کند. همچنین‌ بخاطر وجود نمکهای‌ کربنات‌ کلسیم‌ و فسفات‌ آمونیم‌ و منیزیم‌ ادرار کدر است‌. رسوب‌ این‌ ترکیبات‌بر سطح‌ میله‌های‌ قفس‌، تمیز کردن‌ لانه‌ را با اشکال‌ روبرو می‌سازد.

درجه‌ حرارت‌ طبیعی‌ بدن‌ بین‌ ۳۷ تا ۳۹/۴ درجه‌ سانتیگراد و به‌ طور متوسط ۳۸/۳ درجه‌ سانتیگراد می‌باشد.

با توجه‌ به‌ وجود نژادهای‌ مختلف‌ وزن‌ حیوان‌ بالغ‌ می‌تواند از حداقل‌kg 0/9 در نژادهای‌ کوچک‌ (آلمانی‌،لهستانی‌) تا kg 1/8 در نژادهای‌ متوسط (نیوزیلند) و kg 7/3 در نژادهای‌ بزرگ‌ (فلاماندری‌ بزرگ‌) متغیر باشد. متوسططول‌ عمر این‌ حیوان‌ حدود ۵ تا ۶ سال‌ و حداکثر طول‌ عمر قابل‌ انتظار ۱۵ سال‌ است‌.

نگهداری

خرگوش‌ را می‌توان‌ در داخل‌ منزل‌ (بعنوان‌ مثال‌ در حیاط) نگهداری‌ نمود. حداقل‌ سطح‌ مورد نیاز برای‌خرگوش‌ با وزن‌ kg 2 حدود ۰/۳ متر مربع‌ است‌. برای‌ خرگوشهای‌ با وزن‌ بیش‌ از kg 2 به‌ ازاء هر کیلوگرم‌ وزن‌ اضافه‌سطح‌ لانه‌ باید حدود ۰/۲ – ۰/۱ متر مربع‌ افزایش‌ یابد و در صورتیکه‌ چند خرگوش‌ با هم‌ نگهداری‌ شوند باید به‌ ازاءهر خرگوش‌ اضافی‌ ۰/۲ متر مربع‌ به‌ سطح‌ لانه‌ افزوده‌ گردد.

ارتقاع‌ لانه‌ باید در حدی‌ باشد که‌ حیوان‌ بتواند بطور کامل‌ بر روی‌ پاهای‌ خود بلند شود که‌ بسته‌ به‌ جثه‌ حیوان‌می‌تواند حدود ۴۵-۹۰ سانتیمتر در نظر گرفته‌ شود. در صورتیکه‌ خرگوش‌ در فضای‌ خارج‌ منزل‌ نگهداری‌ می‌شودکف‌ لانه‌ باید در مقابل‌ نفوذ رطوبت‌ عایق‌ شود و در صورتیکه‌ نگهداری‌ در داخل‌ منزل‌ صورت‌ می‌گیرد کف‌ لانه‌می‌تواند مشبک‌ و یا توری‌ باشد که‌ بدین‌ ترتیب‌ ادرار و رطوبت‌ ناشی‌ از آن‌ در کف‌ قفس‌ باقی‌ نمی‌ماند و این‌ مسئله‌اجازه‌ می‌دهد تا تمیز کردن‌ لانه‌ در فواصل‌ طولانی‌تری‌ انجام‌ گیرد.

جهت‌ جلوگیری‌ از بروز نزاع‌ در بین‌ خرگوشها و عوارض‌ متعاقب‌ آن‌، خرگوشهای‌ نر را باید جدا از هم‌ نگهداری‌نمود. همچنین‌ نرها و ماده‌ها نیز جز در هنگام‌ جفتگیری‌ باید در لانه‌های‌ جداگانه‌ نگهداری‌ شوند. نگهداری‌ چندخرگوش‌ ماده‌ با هم‌ در یک‌ قفس‌ اشکالی‌ ندارد.

خرگوشها می‌توانند درجه‌ حرارت‌ بین‌ ۲۷ – ۴ درجه‌ را تحمل‌ نمایند که‌ البته‌ متوسط درجه‌ حرارت‌ توصیه‌شده‌ بین‌ ۲۲ – ۱۶ درجه‌ سانتیگراد است‌. رطوبت‌ محیط باید حدود ۶۰ – ۴۰ % باشد و حداقل‌ طول‌ مدت‌ روشنائی‌مورد نیاز ۱۶ – ۱۴ ساعت‌ است‌. در صورتیکه‌ طول‌ مدت‌ روشنائی‌ محیط از این‌ مقدار کوتاهتر باشد حیوان‌ دچارنقصان‌ فعالیت‌ جنسی‌ پائیزی‌ (Autumnal Sexual depression) می‌گردد.

تغذیه

میزان‌ مصرف‌ غذا در خرگوشها بطور متوسط روزانه‌ حدود ۵ گرم‌ به‌ ازاء ۱۰۰ گرم‌ وزن‌ بدن‌ است‌. بهترین‌ ماده‌غذائی‌ برای‌ خرگوشها، جیره‌های‌ غذائی‌ تجاری‌ است‌ که‌ ترکیبات‌ آن‌ بر اساس‌ نیاز حیوان‌ تنظیم‌ شده‌ است‌. این‌جیره‌ها معمولا حاوی‌ ۱۷% – ۱۴% پروتئین‌، ۲۲% – ۱۲% فیبرخام‌ و ۲۵۰۰ – ۲۱۰۰ کیلو کالری‌ انرژی‌ هستند.

در کنار این‌ مواد می‌توان‌ از سبزیجات‌ مختلف‌ نیز استفاده‌ نمود و باید توجه‌ کرد که‌ سبزیجات‌ فاسد و کپک‌زده‌نباشند.

این‌ حیوان‌ از نظر فیزیولوژیک‌ شبه‌ نشخوار کننده‌ (Pseudoruminant) بشمار میرود و چون‌ میکروفلور دستگاه‌گوارش‌ آن‌ نسبت‌ به‌ تغییرات‌ اسمولاریته‌ و PHبسیار حساس‌ است‌ بنابر این‌ تغییر نوع‌ مواد غذائی‌ باید به‌ آهستگی‌ وطی‌ مدت‌ ۵ – ۴ روز انجام‌ گیرد و هرگونه‌ تغییر ناگهانی‌ در محتویات‌ جیره‌ غذائی‌، بخصوص‌ استفاده‌ از جیره‌های‌ غنی‌از کربوهیدرات‌ می‌تواند با ایجاد اختلالات‌ شدید گوارشی‌ سبب‌ مرگ‌ حیوان‌ گردد.

تولید مثل

تعیین‌ جنسیت‌ در خرگوشهای‌ نابالغ‌ بسیار مشکل‌ بوده‌ و به‌ تجربه‌ نیاز دارد. بنابراین‌ در این‌ مورد از دامپزشک‌کمک‌ بگیرید.

خرگوشها در حدود سن‌ ۲۴ – ۱۶ هفتگی‌ به‌ بلوغ‌ می‌رسند. نژادهای‌ کوچکتر زودتر ازنژادهای‌ بزرگتر و ماده‌هازودتر از نرها بالغ‌ می‌شوند. خرگوش‌ ماده‌ سیکل‌ اوستروس‌ منظمی‌ ندارد ولی‌ مرحله‌ پذیرش‌ جنسی‌ طولانی‌ و حدود۷-۱۰ روز است‌. در صورتیکه‌ جفتگیری‌ انجام‌ نگیرد ظرف‌ ۱-۲ روز حالت‌ پذیرش‌ از بین‌ رفته‌ و پس‌ از آن‌ حیوان‌مجددٹ وارد مرحله‌ پذیرش‌ جنسی‌ می‌گردد.

خرگوش‌ ماده‌ای‌ که‌ وارد این‌ مرحله‌ شده‌ است‌ به‌ سایر خرگوشهای‌ ماده‌ داخل‌ قفس‌ اجازه‌ می‌دهد که‌ بر پشت‌وی‌ بجهند که‌ این‌ نشانه‌ در جهت‌ تشخیص‌ حیوان‌ آماده‌ جفتگیری‌ حائز اهمیت‌ است‌. همانگونه‌ که‌ در مبحث‌ لانه‌ ذکرشد نرها و ماده‌ها باید جدا از یکدیگر نگهداری‌ شوند و فقط هنگام‌ پذیرش‌ جنسی‌ خرگوش‌ ماده‌ برای‌ مدت‌ حدود۱۰ دقیقه‌ در قفس‌ خرگوش‌ نر قرار داده‌ شود.

در صورتیکه‌ جفتگیری‌ منجر به‌ لقاح‌ نگردد، ممکن‌ است‌ آبستنی‌ کاذب‌ (Pseudopregnancy) رخ‌ دهد. در این‌مرحله‌ حیوان‌ ماده‌ کلیه‌ حالات‌ حیوان‌ آبستن‌ را دارد و حتی‌ پستانها نیز بزرگ‌ می‌شوند ولی‌ این‌ مرحله‌ حداکثر پس‌ ازحدود ۱۸ روز خاتمه‌ می‌یابد.

طول‌ مدت‌ آبستنی‌ حدود ۳۳ – ۳۰ روز است‌. رشد پستانها سریع‌ بوده‌ و طی‌ هفته‌ آخر آبستنی‌ صورت‌ می‌گیرد.طی‌ روزهای‌ آخر حیوان‌ ماده‌ شروع‌ به‌ ساخت‌ لانه‌ می‌نماید و برای‌ این‌ منظور اقدام‌ به‌ کندن‌ موهای‌ ناحیه‌ شکم‌می‌کند. تعداد بچه‌ها بین‌ ۴-۱۲ و بطور متوسط ۷ عدد است‌. بچه‌ها معمولا صبح‌ زود و طی‌ حدود یک‌ ساعت‌ و یاکمتر متولد می‌شوند. طول‌ مدت‌ شیردهی‌ حدود ۴-۶ هفته‌ است‌. مادر در طول‌ روز فقط یکبار و معمولا صبحها به‌بچه‌ها شیر می‌دهد و بقیه‌ ساعات‌ روز لانه‌ بچه‌ها را ترک‌ می‌نماید که‌ این‌ مسئله‌ نباید بعنوان‌ عدم‌ پذیرش‌ بچه‌هاتوسط مادر قلمداد شود. در صورت‌ مرگ‌ مادر و یا هنگامی‌ که‌ مادر قادر به‌ شیردادن‌ بچه‌ها نباشد می‌توان‌ آنها رابصورت‌ دستی‌ تغذیه‌ نمود. جهت‌ تغذیه‌ بچه‌ها شیر با فرمولهای‌ مختلفی‌ توصیه‌ شده‌ است‌ که‌ یکی‌ از ساده‌ترین‌فرمولها بشرح‌ زیر می‌باشد:

شیر گاو

۲۴۰ سی‌سی‌

زرده‌ تخم‌ مرغ

۱ عدد

عسل

۵ سی‌سی‌

مولیتی‌ ویتامین‌ کودکان

۵ سی‌سی‌

شیر دادن‌ هر ۱۲ تا ۲۴ ساعت‌ انجام‌ می‌گیرد. البته‌ باید در نظر داشت‌ که‌ تغذیه‌ دستی‌ بچه‌ خرگوشها بندرت‌موفقیت‌آمیز بوده‌ و ممکن‌ است‌ با مشکلات‌ و عوارض‌ متعدد گوارشی‌ و تنفسی‌ در بچه‌ خرگوشها همراه‌ باشد.

خرگوش‌ و بهداشت‌ عمومی‌

هر چند موارد گزارش‌ شده‌ از انتقال‌ بیماریهای‌ خطرناک‌ بین‌ انسان‌ و حیوان‌ در خرگوشهای‌ اهلی‌ و خانگی‌ نادراست‌ با این‌ وجود مهمترین‌ این‌ بیماریها عبارتند از سالمونلوز، تولارمی‌، هاری‌، عفونتهای‌ قارچی‌ پوست‌ و مو، سل‌ وتوکسوپلاسموز.

جهت‌ جلوگیری‌ از بروز بیماری‌ در حیوان‌ و کاهش‌ احتمال‌ انتقال‌ آن‌ به‌ صاحب‌ حیوان‌ توصیه‌های‌ زیر بایدمورد توجه‌ قرار گیرد.

۱ – پس‌ از خرید حیوان‌، جهت‌ معاینه‌ و بررسی‌ وضعیت‌ سلامت‌ آن‌ و دریافت‌ راهنمائیهای‌ لازم‌ به‌ درمانگاههای‌دامپزشکی‌ مراجعه‌ شود.

۲ – حتی‌الامکان‌ با ساخت‌ جایگاه‌ و لانه‌ مناسب‌، حیوان‌ در خارج‌ از محیط منزل‌ و به‌ عنوان‌ مثال‌ در حیاط نگهداری‌گردد.

۳ – در صورتیکه‌ حیوان‌ در داخل‌ منزل‌ نگهداری‌ می‌شود باید دارای‌ جایگاهی‌ خاص‌ و نسبتا محدود باشد و از رفت‌ وآمد آزادانه‌ حیوان‌ در محیط منزل‌ باید جلو گیری‌ شود.

۴ – محل‌ نگهداری‌ و لانه‌ حیوان‌ روزانه‌ نظافت‌ گردد.

۵ – از تماس‌ حیوان‌ با حیوانات‌ خانگی‌ افراد دیگر و همچنین‌ حیوانات‌ غیرخانگی‌ نظیر گربه‌های‌ ولگرد جلوگیری‌شود.

۶ – نظافت‌ شخصی‌ علی‌الخصوص‌ شستن‌ دستها پس‌ از تماس‌ با حیوان‌ از اهمیت‌ زیادی‌ برخوردار است‌.

۷ – در صورت‌ مشاهده‌ هرگونه‌ تغییر در ظاهر و یا رفتار حیوان‌، جهت‌ بررسی‌ علت‌ آن‌ به‌ درمانگاه‌ دامپزشکی‌ مراجعه‌شود و بر اساس‌ نظر دامپزشک‌ معالج‌ انجام‌ معاینات‌ دوره‌ای‌ مورد توجه‌ قرار گیرد.

واکسن‌ هاری‌ جز در مواردی‌ که‌ حیوان‌ در معرض‌ هاری‌ قرار دارد و یا در مناطقی‌ که‌ هاری‌ شایع‌ می‌باشد توصیه‌نمی‌شود و برای‌ پیشگیری‌ از بروز سایر بیماریهای‌ متداول‌ در خرگوش‌ نیز تاکنون‌ واکسنی‌ تهیه‌ نشده‌ است‌.

منبع = هلپ کده

نحس در اصل به معنى سرخى شدیدى است که گاه در افق ظاهر مى ‏شود، و همچون، شعله آتش بى دودى است که عرب آن را نحاس مى ‏گوید، سپس این واژه به هر چیز شوم در مقابل سعد اطلاق شده است.[۱]درباره خرگوش دو مطلب می توان بیان کرد، اول اینکه مطابق روایات، خرگوش یکی از انواع مسخ شده ه است:على بن ابى طالب (ع) فرمود: از پیامبر خدا (ص) راجع به مسخ‏ شده‏ ها پرسیدم، فرمود: «آنها سیزده گروهند. فیل و خرس و خوک و میمون و مار ماهى و سوسمار و خفّاش و کرم سیاه و عقرب و عنکبوت و خرگوش و سهیل و زهره … .»[۲]و دوم اینکه خرگوش سمبل ترس و وحشت است:حکماى قدیم اصطلاحى دارند به نام «استسباع». در بعضى حیوانات مانند خرگوش این گونه است که وقتى با حیوان درنده‏ اى که او را شکار مى‏کند- مثلا با شیر- روبرو مى‏ شود اگر شیر چشم در چشمش بیندازد این حیوان مستسبَع مى‏ شود یعنى همه چیز خود را، اراده و فکر خود را از دست مى‏ دهد؛ فکر فرار کردن، فکر این که این خورنده من است و اگر من به طرف او نزدیک شوم مرا مى‏ بلعد بکلى از ذهن این حیوان بیرون مى‏رود؛ سر جاى خودش مى‏ ایستد، بلکه خودش به طرف او مى‏ آید.[۳]اما درباره نحوست خرگوش، مطلبی از متون دینی پیدا نشد. البته راجع به اصل نحوست باید توجه کرد که نحس بودن یا سعید بودن، مطلبی نیست که با عقل و تجربه بتوانیم آن را بیابیم:«عوامل و عللى که در حدوث حوادث مؤثرند، و نیز در به ثمر رساندن اعمال تاثیر دارند، از حیطه علم و اطلاع ما بیرونند، ما نمى‏ توانیم تکه تکه زمان را با عواملى که در آن زمان دست در کارند بسنجیم، تا بفهمیم آن عوامل در این تکه از زمان چه عملکردى دارند، و آیا عملکرد آنها طورى است که این قسمت از زمان را سعد مى‏ کند یا نحس، و به همین جهت است که تجربه هم بقدر کافى نمى‏ تواند راه‏گشا باشد، چون تجربه وقتى مفید است که ما زمان را جداى از عوامل در دست داشته باشیم، و با هر عاملى هم سنجیده باشیم، تا بدانیم فلان اثر، اثر فلان عامل است، و ما زمان جداى از عوامل نداریم، و عوامل هم براى ما معلوم نیست. و به عین همین علت است که راهى به انکار سعادت و نحوست هم نداریم، و نمى ‏توانیم بر نبودن چنین چیزى اقامه برهان کنیم، همانطور که نمى‏ توانستیم بر اثبات آن اقامه برهان کنیم، هر چند که وجود چنین چیزى بعید است، ولى بعید بودن، غیر از محال بودن است، این از نظر عقل.»[۴]و اگر اصل نحوست نیز در دین تا حدی مورد تائید واقع شده است، باید معنای حقیقی آن را فهمید:« قرآن در حقیقت مى‏ گوید: فال نیک و بد، و طالع سعد و نحس، چیزى جز اعمال شما نیست که به گردنتان آویخته است!»[۵]و سعید بودن یا نحس بودن بعضی از روزها که در قرآن بیان شده، به دلیل اعمالی است که در آن روزها انجام شده است و الا خود زمان یا نظیر آن نمی تواند نحس یا سعید باشد.[۶][۱]. تفسیر نمونه، ج‏۲۳، ص: ۳۸.[۲]. الخصال، ج‏۲، ص: ۴۹۴.[۳]. مجموعه آثار استاد شهید مطهرى، ج‏۲۴، ص: ۲۱۴.[۴]. ترجمه المیزان، ج‏۱۹، ص: ۱۱۶.[۵]. تفسیر نمونه، ج‏۱۲، ص: ۴۸.[۶]. برای توضیح بیشتر مراجعه کنید به ترجمه المیزان، ج‏۱۹، ص: ۱۱۸.

با سلام و عرض خسته نباشید
اگر فرض کنیم که خرگوش نحس است و با این فرض جلو بریم برای جلوگیری از نحسی چه کاری باید انجام دهیم؟

سلام
بهترین کار این است که نظرتان را عوض کنید و خوش بین باشید. که در احادیث وارد شده کسی که تفال به نیکی بزند، آن را می یابد. اگر هم نمی توانید معمولا صدقه دادن برای دفع بلاها موثر است.

من خیلی دوست دارم خرگوشم رو بغل کنم ولی همه میگن خرگوش باعث انتقال بیماری میشه ،من باید چی کار کنم؟

سلام
انسان باید احساسات خود را با عقلش مدیریت کند.

سلام،من میخواستم به عنوان حیوون خونگی یه خرگوش داشته باشم،اما در مورد بیماری هاش و…تردید دارم،به نظرتون کار درستیه؟؟؟

سلام
یعنی تنها ملاک شما برای این کار بیماری های خرگوش هست؟
چه فایده هایی از این کار توقع دارید؟ آیا بهترین راه محقق کردن آن فایده ها داشتن حیوان غیر اهلی هست؟

با سلام خدمت دوستان
باید بگم که شوم افکار پوسیده ماست ما الان یک ساله که یه خرگوش داریم داخل خونه هم نگهداریش میکنیم چون تربیتش کردم دستشوییش رو جای مخصوصش میکنه و نه تنها شوم و نحس نیست بلکه شادی و عشق رو به خونه ما آورده مثل بچمون میمونه از من به شما نصیحت اگه به خرگوش علاقه دارید خودتنو از این موهبت محروم نکنید!

سلام
ما نیز مطلبی دال بر نحس بودن خرگوش نیافتیم. اما اینکه انسانی خرگوش را مانند بچه خود فرض کند، قطعا بیراهه است! و ان شاء الله انسان ها ملاک اصلی شان در اعمالشان عقل و درایت باشد، نه تمایلاتی که منشاء آن معلوم نیست.

بعضیا خوب نمیتونن بچه دار بشن مثلا خود من چون مجردم برا همین یه خرگوشو به عنوان بچم دارم بزرگ میکنم

عجب! این چ حرفیه؟ یعنی به خرگوش عین بچه محبت میکنی؟ اگر فردا مریض شد و مرد، عین بچت براش عزاداری میکنی؟ اونوقت این خرگوش عین یه بچه ادم قدر محبتت رو میدونه؟ در پیری میتونه عصای دستت باشه؟ خب به جای خرگوش برو از بهزیستی به بچه بگیر بزرگش کن، هم ثواب دنیا و آخرت داری، و هم اینکه بعد از چند سال حسرت نمیخوری که این چه کاری بود کردم…

نه ما هم چند وقتی داشتیم اما دیدیم هرچی بدبختیه اومد تو زندگی ما و بعدش اتفتقات غیر عادی افتاد اصن بهتره بگم برای بعضیا اومد نیومد داره برای بعضیا خوبه برای بعیا هم بد شما نباید اینجوری فکر کنی که… منم از اولش اصلن اعتقاد نداشتم ولی این حرفیه ک از قدیم بوده و بی دلیل زده نشده

به هر چی اعتقاد داشته باشی برات اتفاق میوفته

اینی که شما میگی بیشتر تلقین هست نه اعتقاد

سلام
آیاخرگوش میتواندچشم بزند

با سلام
خیر

خیلی مسخره هست واقعا.فقط تو کشور ما و دین اسلام هست که به نحوی روی خیلی از حیوانها عیب میذارن.این خرافات خیلی مسخره ان من همه نوع حیوونی دارم و دارم.سگ گربه خرگوش کبوتر ماهی هرچی که فکرشو کنین و همه هم داخل خونه با ما زندگی میکنن و خداروشکر با این سن تاحالا نه مریض شدیم نه اتفاقی برامون افتاده.یکم منطقی باشین هر خرافه ای رو قبول نکنین و فکر کنید.هیچکس بدتر و مضر تر از خود انسان نیست

سلام خواهر محترم
نوع نتیجه گیری شما مشخص هست که مطلب را با دقت مطالعه نکرده اید ! توصیه می کنم متن پاسخ ما را حتما بخونید و به خوندن متن سوال اکتفا نکنید .

اگه خرگوش نحس بود که پلی بوی تا الان بدبخت شده بود .
دوم اینکه خرگوش سنبل پلی بوی است نه ترس .
سوم اینکه خدا چیزه بی فایده که نمی افریند
چهارم واقعا حیون زبون بسته بی آزاری است به جز برا باغ دارها که پوست درختاشونو میخوره خوب چی کنه دندوناش رشد میکنن مجبوره
پنجم سخت نگیرید
ششم ممنون از مطالب تون

با سلام
ممنون از نظرتون . ولی مطالب بالا گویا هست و مطالب شما از موضوع بحث خارج هست .

الان من نفهمیدم
میشه خرگوش رو تو خونه نگه داشت؟؟؟؟
ایا بد یمن هستش؟؟؟؟

سلام
بد یمن نیستند. اما صرف این دلیلی برای نگه داری آنها در خانه نمیشود.

با سلام و تشکر از پاسخ گویی شما
سه روز پیش دو خرگوش گرفتم برای دو پسرم
از نظر شرعی ایرادی ندارد?
در خانه به هیچ عنوان رها نمیشوند و ساعت مشخصی از ذوز یه داخل حیات برای تحرک برده میشوند
در خانه شان غذا میخورند و در همانجا دستشویی میکنند و تماسی با بدن بچه ها ندارند
اما من خودم برای دادن قطره ها و مکمل هایشان انها را به دست میگیرم
ایا با اب و صابون دستم تمیز میشود ????
و اینکه اگر نحسی را قبول نداشته باشیم ممکن است اتفاقی بیافتد???
دادن صدقه یومیه این نحسی احتمالی را از بین میبرد??
واقعا ممنون و عذر خواهی بابت این همه سوال
متشکر میشوم پاسخ انها را بدهید و خیال من را راحت کنید 🙁

سلام علیکم
نگه داری خرگوش در خانه اشکال شرعی ندارد .
فقط روی بحث مدفوع آنها که نجس هست باید دقت داشته باشید و نیز موی بدن آنها .
چون خرگوش حیوانی حرام گوشت هست ، اگر موی آنها به بدن یا لباس چسبیده باشد ، نمی توان با آن لباس نماز خواند .
بابت بقیه موارد هم با صدقه دادن ان شاءالله مشکلی پیش نخواهد آمد.

نه نحوست در کاره نه ربطی به مذهب و دین داره.یعنی خدا با اون همه عظمتش نفهمیده جی خلق کرده شماها میفهمین؟؟خرافه رو بس کنین بابا

سلام
بنده نمیدونم خطاب شما در این نظر کیست؟ ولی توصیه میشود قبل از نظر دادن، مطلب رو مطالعه کنید بعد نظر دهید.

سلام
خلاصه بگید من میتونم نگه دارم یا نجسه اگه نجسه چگونه نجاست به انسان منتقل میشود؟

با سلام دوست گرامی
چند نظر قبل تر پاسخ سوال شما ارائه شده است
https://www.soalcity.ir/comment/9003#comment-9003

سلام .آقا اگه کسی شکل برزخیش مث خرگوش باشه یعنی چه آدمی هست?

سلام علیکم
با توجه به این که در روایات به این مساله تصریح نشده ، پاسخ این سوال ارتباط زیادی با تعبیر خواب دارد ، شما باید از تعبیر کنندگان خواب این سوال را بپرسید .
تعبیر خواب در تخصص کارشناسان ما نیست .

سلام
ایا ادرار خر گوش نجس هست یانه ؟
اگر خر گوش روی فرش ادرار کنه چجوری میشه ادرار رو از روی فرش پاک کنیم؟

با سلام
با توجه به این که خرگوش حرام گوشت است ، ادرار و مدفوعش نجس است و اگر هر جا ریخته شود ، مانند نجاسات دیگر باید اول عین نجاست برداشته شود و بعد آب کشیده شود .

سلام من خودم چند وقتیه که خرگوش دارم تقریبا ۲،۳هفته هیچ نحسی و ضرری هم ازشون ندیدم اینا همش خرافستت خرگوش هم مثل حیوونهای دیگه موجود زنده هست و مهمتر این که آفریده خداست این دو تا خرگوش. اذیت. نمیکنن ۲تیکه ماهن!مهربونو نازن هیچ آزاری هم ندارن دردسر هم درست

میبخشید من تو نظرات خوندم که گوشت خرگوش حرامه اصلا این طور نیست یکی خرگوش و یکی هم. اسب. هر دو مکروه هستن ولی. حرام نیستن دستشویی خرگوش هم نیاز به ۷بار شستن و این حرفها نداررره خرگوش سر تا پاش. پاکه ولی زیاد نباید بذارید خارج از منزل غذاهای خارجی سبزه های خیابونو این چیزا رو بخوره چون انگل میگیره و حیوونی هم هستش که بیماریش قابل انتقال به انسان هست. ونمیتونه مثل سگ و گربه قرص ضد انگل بخوره پس ممکنه انگلش به انسان منتقل شه!

سلام خواهر گرامی
بحث ما در این جا از لحاظ شرعی هست نه بهداشتی :
۱- بنا بر فتوای همه مراجع شیعه خوردن گوشت خرگوش حرام است .(۱)
۲-وقتی حرام گوشت باشه ، طبیعتا فضله و مدفوع اون هم نجس هست و برای نماز هم باید مراقب بود چیزی از موی اون به لباس یا بدن نچشبیده باشه ، چون باعث باطل شدن نماز میشه .

پی نوشت :

۱..نجاه العباد (للإمام الخمینی)، ص ۳۳۶؛ مجمع المسائل (للگلپایگانی)، ج ‏۱، ص ۵۴؛ توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج ‏۲، ص ۶۰۱، مسأله اختصاصى (بهجت ، مسأله ۲۱۱۴ (مکارم)

سلام خسته نباشید
من یه سوال داشتم اگه خرگوش دست صاحبش رو بلیسد ینی رطوبت دهان آن نجس است؟

با سلام
خرگوش از حیوانات حرام گوشت می باشد و بول و مدفوع آن نجس می باشد.
اما دهان خورده خرگوش و رطوبت مانند عرق بدن خرگوش پاک می باشد.
موفق باشید.

با عرض سلام و خسته نباشید

مطالبی بسیار ارزشمند و مفید نوشتین امیدوارم در سایه حق موفق و پیروز باشین

من خودم خرگوش دارم شنیدم نحس هست ولی با خوندن مطالب فهمیدم همه چی به خود ما بستگی داره و کار های ماست که باعث خوب و بد میشه

دوستان خرگوش بیرون از خونه بخوابه و بخوره ،سرگرمی شو باید با شما تعمین بشه

و به هر حرفی که خارج از دین و علم گفته میشه زیاد توجه نکنید

با تشکر

با سلام
به نظر من خرگوش به خاطر این که دید و نگاهی که به ادم می کند بد شانسی میاورد چون خرگوش ها مثل ادم هایی که می خواهند یکی دیگر را نفرین(دعای بد) کنند می مونند خدا کنه حرفم درست باشد چون من درباره یاین نحس بودن خرگوش خیل تحقیقاتی کردم اگر سوالی داشتید جایی که نوشته پاسخ بروید تا من جوابتان را بدهم.

من خیلی دوست دارم خرگوش داشته باشم و اینکه میگن اومد نیومد داره منو میترسونه آیا صحت داره و پیش اومده؟

پاسخ :
با سلام وتشکر .
در ابتدا باید گفت بر خلاف تلقی رایج مردم که برای شومی و نحسی و مصیبتها و گرفتاری هائی که نصیبشان می گردد به دنبال اسباب و علل خارجی مثل بد قدمی و نحسی برخی حیوانات و دیگر افراد و یا حتی شور چشمی برخی دیگر و … می گردند در فرهنگ دین راز اصلی این نحسی ها به رفتار و عمل خود افراد بر می گردد که با شکستن حریمهای الهی و نادیده گرفتن هشدارهای الهی اعمالی را مرتکب می شوند که نتیجه طبیعی آنها نحسی و شومی و گرفتاری و مصیبت می شود، که گاها هم زمانی این مصیبتها با برخی از اتفاقات خارجی مثل خرید یک حیوان و یا وسیله نقلیه و یا ورود یک انسان و … باعث می شود فرد خطا کار به جای کشف ضعف و قصور خود، نحسی و شومی را به همان مساله اتفاقی خارجی نسبت دهد.قرآن کریم می فرماید:«وَ ما أَصابَکُمْ مِنْ مُصیبَهٍ فَبِما کَسَبَتْ أَیْدیکُمْ وَ یَعْفُوا عَنْ کَثیرٍ»؛ «هر مصیبتى به شما رسد بخاطر اعمالى است که انجام داده‏اید، و بسیارى را نیز عفو مى‏کند! » (۱)البته با قوت گرفتن این تلقی اشتباه گاها ناخواسته یک نوع تلقین کاذبی ایجاد می گردد که مثلا افراد به محض خریدن یک حیوان خاص ناخواسته انتظار یک مصیبت و یا تصادف و یا حادثه ای دیگر را می کشند به حدی که حتی گاهی خود همین تلقین عامل اصلی ایجاد حوادث می شود، که با اصلاح اعتقاد و رفتار به صورت طبیعی این تلقی های اشتباه از بین می رود، البته اجمالا تاثیر برخی مسائل مثل شور چشمی و نحسی برخی از اوقات مورد تایید دین قرار دارد ولی همه این موارد نیز با اتکا و توکل قلبی و جدی به خداوند در همه امور رفع می گردد و نیازی به مراقبت و وسواس در این موارد وجود ندارد. ولی در عین حال در مورد نحسی و یا شومی حیوانات هیچ مطلبی مشاهده نشده است.

پی نوشت ها:
۱. شوری (۴۲) آیه ۳۰.

سلام دوست عزیز لطفا درمورد مطلبی که فرمودین درمورد ،تحقیقی که کردین و نحس بودن خرگوش بیشتر راهنمایی کنید ممنون

با سلام و احترام
خرگوش نجس نیست، فقط حرام گوشت است ، ادرار و مدفوعش نجس است و اگر هر جا ریخته شود ، مانند نجاسات دیگر باید اول عین نجاست برداشته شود و بعد آب کشیده شود .

من خوم خرگوش زیاد نگه داشتم الانم یکی دارم ولی باید فرموده های پیامبر اسلام رو گرامی بداریم مثل همین که تو روسیه تازه فهمیدن چهل تا ضربه شلا میل انسان رو نسبت به مشروب کم میکنه و پیغمبر ما ۱۴۰۰ سال پیش مجازات مشروب خواریو چهل ضربه شلاق قرار دادن اگه ایشون سخنی فرمودن پس حتما یه چیزی هست

سلام
به نظر من این ادما هستن که این افکار و عقاید رو که میگن نمیدونم خرگوش شوم یا نحس هستش تو ذهن همه رشد و پرورش میدن
من چند جا صحبت کردم همه میگن کاملا غلط هستش
حالا اگر ما ایرانی نبودیم و مذهب شیعه نبودیم باور کنید خرگوش و هر حیوونی که میگن شوم یا نحس هستش رو داشتیم هیچیمون نمیشد
الان خود من نمیتونم این جور جیوونارو داشته باشم و فقط هم بخاطر این هست که مادرم و پدرم میگن خرگوش شومه و ازین حرفا

سلام من میخوام خرگوش بگیرم اگر لطف کنید میشه راهنماییم کنید ??

خیلی ممنون از سایت خوبتون
و ممنون از اینکه با صبر و حوصله پاسخگو هستید.

به نام خدا
باسلام وادب به محضر شما
متاسفانه امروزه در بین مردم عقیده هایی رواج دارد که معلوم نیست از کجا بهشان رسیده است که این اعتقادات وحتی خرافات هیچ منبع مشخصی نداشته است

من یه خرگوش دارم ک کاملا جدا از ما و داخل حیاط زندگی میکنه … اما حیاط ما خیلی بزرگ نیس . میخواستم بدونم در رابطه با موی خرگوش ممکنه به مشکل بخورم؟ ینی مثلا خب در باز باشه باد بزنه مو بیاد تو خونه و ما متوجه نشیم …
اونوقت مسئله نمازش چی میشه؟!

سلام

تشکر از ارتباط شما

به شک ها در این زمینه اعتنا نکنید و در صورتی که یقین به بودن مو در لباس نداشته باشید نمازی را که می خوانید صحیح است.

ادمین محترم شما مثل اینکه خودتون رو عالم به علم کامل میدونید و هر انچه که از مردم میشنوید رو جواب میدید لازمه خدمت شما عرض کنم که خرگوش و حیواناتی همچون سگ و گربه و غیره و درکل هیچ حیوانی نحس نیست و تمام این خرافات برگرفته از افکار انسانهای پریشان حال و متعصب قبل از ما بوده است چرا که عقل انسان به هیچ عنوان نمیتواند قبول کند حیوانی که خدا افریده نحس است یا نجس به هیچ عنوان . حیواناتی مثل عقرب و مار و این نظیر حیوانات برحسب غریضه حیواناتی هستند که با انسانها میانه خوبی ندارند و برای انسان از نظر عقلی بهتر است به انها نزدیک نشوند کما تینکه بعضی از کشورها به عنوان غذا انهارا میخورند ولی اینکه بخاهیم بگیم خرگوش و جغد و کلاغ و غیره نحس هستند اینها حرفهای خرافاتی و غیر معقولانه ای است که انسانهای قبل از ما بر اثر اتفاقاتی که برایشان افتاده چون دلیلی برای ان اتفاق نداشته اند تقصیرات را گردن حیوانات انداخته اند و به نسلهای بعدی کشانده اند . لذا به نظر بنده هر حیوانی که خدا افریده اگر از لحاظ عقلی بر طبق غرایظشان به انسان ازاری نرسانند میتوانند دوست و همراه انسانها زندگی کنند .

شما اصلا مطلب را مطالعه کرده اید؟ کجا گفته شده خرگوش نحس است که شما در صدد ابطال آن هستید؟

من دوبار تا الان خرگوش داشتم و نحسی ای هم نداشتن فقط موضوع اینه که باید خوب مراقبت بشن و بهشون برسین چون هر حیوانی که بهش آزار برسه تقاصشو پس میدین و شاید بیشتر اتفاق ها بخاطر همین باشه که خوب بهش نرسیدین

من تا جایی ک میدونم خرگوش فقط ادار و مدفوعش نجس هست و اصلا هیچ اشکالی نداره ک نگه داری بشه شما یجور داری درباره نحسی این حیون میگین ک آدم فک میکنه که عجب حیون نحسیه . شما کاری میکنی ک اگ یه خرگوش در شرایط بدی هست شاید مثلا بگیم پاش زخمی شده باشه کسی نمیره طرفش چون میگن ک نحسه و نحسی میاره ب نظر من که خرگوش یه موجود خیلی ارومه ک وقتی نگاش میکنی ادم کیف میکنه من الان دوتا خرگوش دارم ک ۲ ساله دارمش الان چنتا بچه کوچولو هم داره از وقتی ک این خرگوش وارد زندگیم شد فقط عشق جاری شد تو خونه ولی من دیگ در اون حد هم وابسته نیسم بهش اما خوبه ادم از ی حیون مواظبت کنه
شما هم انقد نحس نحس نکن لطفا یک زره خوش بینی هم بد نیست

سلام
خسته نباشید،من چند روزه که میخوام خرگوش بگیرم و از این که میگن خرگوش نحسه اطلاعی نداشتم تا که امروز خواهرم بم گفت خرگوش بد یمنه دوستش خریده بود بده چند مدت برادرش مرد
الا من همش تو گوگل سرچ میکنم و تحقیق میکنم بعضیا میگن نحسه ولی بعضیا میگن نحسی نمیاره
اگ میشه جواب اصلیو بهم بدید تا از دو راهی بیام بیرون
ممنون

سلام .
بهتر است از خیر خر گوش بگذرید واجازه دهید آن حیوان زندگی خودش ادامه دهد .

سلام من مدتیه خرگوش دارم …در مورد خوش یمن بودنش چیزی نمیتونم بگم امافقط میتونم خدارو شکر کنم که چنین حیوان زیبا و نازنینی رو خلق کرده
هیچ آزاری نداره ،تربیتش کردم ادرار ومدفوعش رو در ظرف مخصوصش انجام میده
و جایزه میگیره اما به کسی پیشنهاد نمیکنم ک بگیره چون وقت میخواد و این حیوان احتیاج به توجه و بازی داره
با تشکر

سلام من چند سال پیش اینجا در مورد نحسی خرگوش سوال پرسیدم.همه یه چیزی میگفتن اما من تصمیم گرفتم که خرگوش بیارم خونه.الان که چند سال گذشته جوری مهر و محبت حیوانات به دلم نشست که الان به جز خرگوش ۳ تا گربه و یه سگ هم دارم نگهداری میکنم.فقط میخوام بگم که عقاید ادما با افزایش اگاهی ممونه تغییر کنه و من خوشحالم که این اتفاق برای من افتاد

سلام بر شما
ما نیز مطلبی دال بر نحس بودن خرگوش نیافتیم. اما اینکه انسان به شکل افراطی به حیوانات عشق و محبت بورزد، چه بسا در زندگی با اطرافیانش به مشکل برخورد کند و این روش، روش صحیحی نیست.
ان شاء الله ملاک اصلی در اعمال و رفتار، عقل و درایت باشد، نه احساسات و تمایلاتی که منشاء آن معلوم نیست.

اطلاعات بیشتر در مورد فرمت‌های متنی

فواید خرگوش برای انسان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی میباشد.| Copyright 2011 Pasokhgoo.‎ All rights reserved.‎

عاطفه طرح توجیهی, فروشگاه دامپرور, محصول آموزشی نظر بدهید

طرح توجیهی استفاده از ضایعات کشتارگاه شما در حال مشاهده بخش فروشگاه اینترنتی سایت هستید ما در این سایت محصولات مفید آموزشی و کاربردی را هم به شما ارائه می کنیم . ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم در این بخش محصول طرح توجیهی استفاده از ضایعات کشتارگاه ارائه شده است جهت سفارش طرح توجیهی استفاده از ضایعات کشتارگاه بعد از مطالعه کامل توضیحات این … ادامه مطلب »

عاطفه پرورش چهارپایان, پرورش شتر, پرورش گاو, پرورش گوسفند, فروشگاه دامپرور, محصول آموزشی نظر بدهید

مجموعه آموزش کشتار بهداشتی دام کشتار بهداشتی دام این سی دی آموزشی شامل: مراحل کشتار دام کشتارگاه دام است. شامل ۱ سی دی تصویری، قابل نمایش در پلیرهای خانگی و کامپیوتر *********************************** کلیه محصولات این فروشگاه دارای گارانتی تعویض رایگان است سایت این فروشگاه در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است ارسال سریع به تمام نقاط کشور با پست سفارشی یا پیشتاز پس از ثبت سفارش … ادامه مطلب »

عاطفه پرورش چهارپایان, پرورش گوسفند نظر بدهید

مزایاومعایب گوسفند پرواری مزایای گوسفند پرواری *گوسفند یک حیوان نسبتاً خوش بنیه‌ای است که آب و هوای متغیر و خشک را تحمل می‌کند و با فقیرترین علوفه و غذا به رشد خود ادامه می‌دهد. *بوسیله گوسفند می‌توان زمین‌های نامرغوبی که برای کشت و زرع مناسب نیستند را با ایجاد مرتع مصنوعی مورد استفاده قرار داد. *گوسفند در مقایسه با سایر دام‌ها به جیره نگهداری کمتری احتیاج دارد و بیشتر غذایی … ادامه مطلب »

عاطفه بیماریهای چهارپایان, دامپزشکی, طرح توجیهی, فروشگاه دامپرور نظر بدهید

طرح توجیهی آنتی بیوتیک دامی-جدید و کامل طرح توجیهی آنتی بیوتیک دامی +هدیه اصل (نوشت افزار اصل ) مناسب برای اخذ وام بانکی از بانک ها و موسسات مالی اعتباری گرفتن وام قرض الحسنه خود اشتغالی از صندوق مهر امام رضا ارائه طرح به منظور استفاده از تسهیلات بنگاه‌های زود بازده گرفتن مجوز‌های لازم از سازمان‌های دولتی و وزارت تعاون ایجاد کسب و کار مناسب با درآمد بالا و کارآفرینی … ادامه مطلب »

عاطفه تغزیه و جیره چهارپایان, تغزیه و جیره دام, فروشگاه دامپرور, محصول آموزشی نظر بدهید

فیلم آموزشی بهبود تغذیه دام یک سی دی آموزشی: آموزش طرح بهبود تغذیه دام از روش سنتی به کامل نقش تغذیه درموجودات زنده بر هیچ کس پوشیده نیست. هر موجود جاندار دارای ویژگی دریافت انرژی از محیط اطراف خود و تغییر و تبدیل و مصرف انرژی می باشد. چگونگی دریافت انرژی و مواد مغذی مورد نیاز جهت مصرف انرژی و ادامه حیات موضوع علم تغذیه می باشد، علم تغذیه ترکیبی … ادامه مطلب »

عاطفه پرورش چهارپایان, پرورش گاو, دانلودستان دامداری, دسته‌بندی نشده, طرح توجیهی, مقاله – تحقیق و پایان نامه نظر بدهید

دانلودرایگان طرح توجیهی تاسیس گاوداری شیری ۳۰راسی تاریخچه بشر اولیه که سالیان درازی را بصورت بدوی از میوه درختان و شکار حیوانات امرار معاش مینمود رفته رفته در صدد برآمد برای مواقعی که دسترسی به شکار نداشت حیواناتی را که مفید تر و مطیع تر تشخیص داده بود بتدریج رام و اهلی سازد . کم کم در اثر تماس مداومی که بدین طریق با گاو ،بز و میش کوهی حاصل … ادامه مطلب »

عاطفه پرورش طیور و پرندگان, پرورش مرغ, دانلودستان دامداری, طرح توجیهی, طرح توجیهی, فروشگاه دامپرور نظر بدهید

دانلودطرح توجیهی پرورش مرغ گوشتی شغل سودده با پرورش مرغ گوشتی طرح توجیهی پرورش مرغ گوشتی به همراه هدایای مرتبط فرمت همه طرح ها ورد و قابل ویرایش است مزیت این طرح های توجیهی در این است که همه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش میباشند و شما میتوانید از آنها الگو بگیرید و یا ویرایش کرده و به مقصود برسید . طرح تجاری چیست ؟ طرح تجاری سند … ادامه مطلب »

عاطفه پرورش چهارپایان, پرورش گوسفند, دانلودستان دامداری, طرح توجیهی, طرح توجیهی, فروشگاه دامپرور نظر بدهید

دانلودپکیج طرح توجیهی پرورش بره دانلودپکیج طرح توجیهی پرورش بره به همراه هدایای مرتبط فرمت همه طرح ها ورد و قابل ویرایش است مزیت این طرح های توجیهی در این است که همه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش میباشند و شما میتوانید از آنها الگو بگیرید و یا ویرایش کرده و به مقصود برسید . طرح تجاری چیست ؟ طرح تجاری سند مکتوبی است که کارآفرین با توصیف … ادامه مطلب »

عاطفه پرورش حشرات و کرم, پرورش کرم ابریشم, طرح توجیهی, فروشگاه دامپرور نظر بدهید

دانلود پکیج طرح توجیهی پرورش کرم ابریشم ۶۰۰جعبه طرح توجیهی پرورش کرم ابریشم ۶۰۰و۴۰۰جعبه به همراه هدایای مرتبط فرمت همه طرح ها ورد و قابل ویرایش است مزیت این طرح های توجیهی در این است که همه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش میباشند و شما میتوانید از آنها الگو بگیرید و یا ویرایش کرده و به مقصود برسید . طرح تجاری چیست ؟ طرح تجاری سند مکتوبی است … ادامه مطلب »

عاطفه پرورش آبزیان, پرورش پرندگان زینتی, پرورش چهارپایان, پرورش حشرات و کرم, پرورش حیوانات وحشی خانگی, پرورش طیور و پرندگان, پرورش ماهی زینتی وآکواریومی, تغزیه و جیره دام, حیوانات وحشی خانگی, دامپزشکی, فروشگاه دامپرور, محصول آموزشی نظر بدهید

مجموعه پنجمبیولوژی جانوری؛ بیولوژی جانوری بیولوژی جانوری یا جانورشناسی یکی از شاخه‌های جذاب و کاربردی زیست‌شناسی است که به بررسی و مطالعه جانوران می‌پردازد. این علم به دلیل گستردگی دامنه مباحث و اینکه جانوران زنده را از تمام جهات بررسی می‌کند اهمیت زیادی داشته و با بسیاری از شاخه‌های دیگر زیست شناسی مرتبط است. بسیاری از پژوهشگران زیست شناسی در سایر شاخه‌ها مانند زیست شناسی سلولی و مولکولی، برای مطالعه … ادامه مطلب »

عاطفه پرورش طیور و پرندگان, پرورش مرغ, دانلودستان دامداری, مقاله – تحقیق و پایان نامه نظر بدهید

دانلودرایگان مقاله مرغ کرچ فهرست مطالب. ۱/مرغه کرچ نشین چیست ۲/مرغ های کرچ نشین ۳/چگونه مرغ ها را از حالت کرچ نشینی درآوریم ۴/علائم مرغه کرچ نشین ۵/یک مرغ چه زمانی کرچ می نشیند ۶/مرغ ها چه مدت کرچ می نشینند مقدمه مرغه کرچ نشین چیست مرغه کرچ نشین مرغی است که بعد از تخمگذاری لانه اش را ترک نکرده و تمام طول روز بر روی تخم های خود می … ادامه مطلب »

سایت دامپرور آموزش دامداری و دام پزشکی دامنه فعالیت سایت دامپرور : در سایت دامپرور مطالب ، مقالات آموزشی و محصولات در خصوص دامپروری و پرورش انواع دام بیان خواهد شد و در ضمن مباحث پرورش دام های اهلی در مورد پرورش حیوانات وحشی خانگی و همچنین پرندگان تزئینی هم خدمت شما خوبان آموزشهایی ارائه خواهد شد

دانلود نمونه سوالات آئین نامه راهنمایی و رانندگی

نرم افزار طراحی کابینت

طراحی کابینت

قالب سایت: وردپرس سیتی

۹

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: ahmadilaw.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر