تست شخیصت شناسی

شاه توله هاسکی

شاه توله هاسکی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 14 مرداد 1400 ساعت 18:39

صحبت کنیم ، باید بگوییم که این سگ متعلق به مناطق سردسیر آلاسکا می باشد که اسکیموها از آن برای حمل و نقل و کشیدن و جابجایی سورتمه هایشان استفاده می کردند. این سگ با عناوینی چون سگ قطبی ، سگ سیبرین ، چوکچی سیبری ، سگ سورتمه ، هاسکی ، یا ساده تر از همه به سگ سیب معروف است. سگ هاسکی به عنوان برجسته‌ ترین سگ سورتمه کش در مناطق بد آب و هوا و خشن تاندارای سیبری است .این سگ در اوایل دهه ۱۹۰۰ به آمریکا آمد و به سرعت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین نژادها در بین مشتاقان به سگ آلاسکا شد.

تست شخیصت شناسی

سگ هاسکی

، سگ فوق العاده ای در سورتمه کشی است که با جثه ای کوچکتر از مالاموت و البته سرعت بیشتری نسبت به آن قادر است مسافت های طولانی تری را با سرعت بیشتری طی کنند.

سیبرین هاسکی

برونگرا و بسیار دوستانه و صمیمی است و به طور معمول قادر به نظارت بر کار مشخصی ، یا بطور عامیانه نگهبانی نمی باشد. هرچند هاسکی بسیار حیوان اجتماعی ای است و به ندرت ناراحت می شود و زندگی دسته جمعی را دوست دارند و ترجیح می‌دهند که با جمعی از انسان ها و سگ ها باشند، اما تمایل دارند که گربه ها و سگ های کوچک را به عنوان شکار ببینند. البته به وفور دیده شده که اگر این سگ از تولگی با یک گربه بزرگ شود ، می توانند دوستان خوبی برای هم باشند. سگ سیبرین هاسکی در سال ۱۹۳۰ توسط باشگاه آمریکایی Kennel به عنوان عضو گروه کاری شناخته شد. یک سگ هاسکی نر بالغ باید بین ۵۳ تا ۶۰ سانتیمتر قد و بین ۲۰ تا ۲۷ کیلوگرم وزن داشته باشد. سگ هاسکی ماده بالغ نیز باید عددی بین ۵۱ تا ۵۶ سانتی متر و وزنی میان ۱۶ تا ۲۳ کیلوگرم داشته باشد . پوشش موی آنها متراکم و با بلندی متوسط است. موهای آنها به‌طور فصلی ریزش دارد، اما آنها از لحاظ بو ، بسیار سگ های تمیزی هستند، حتی تمیز تر از یک سگ کوچولو. سگ هاسکی می تواند هر رنگی از بین سفید خالص تا سیاه باشد که معروف ترین آنها هاسکی های پشت مشکی ، هاسکی خاکستری ، هاسکی قهوه ای و هاسکی گلد و سفید می باشد. از دیگر مشخصه های سگ هاسکی نشانه هایی است که در صورت خود دارند. این نشانه ها می توانند به شکل یک گشنیزی سفید کاملاً مجزا یا دو خط اخم سفید و یا یک گشنیزی به هم پیوسته باشد. متوسط طول عمر سیبرین هاسکی ۱۰ تا ۱۴ سال است.

مشخصات سگ هاسکی

ظاهر :
سگ سیبرین هاسکی ، نژادی است با چشمهای آبی یا قهوه ای و یا یک چشم از هر کدام از این رنگ ها ، که در این صورت به طور عامیانه به آن چشم تیله ای می‌گویند. جمجمه متوسط است و باید متناسب با بدن باشد ، کمی گرد در بالا و از چشم ها جلوتر است. پوزه ای با سایز متوسط دارد که از پهنای آن به تدریج از بالا به سمت نوک بینی کاهش می یابد و نه کاملاً گرد است و نه مربعی. رنگ بینی در هاسکی های پشت مشکی ، خاکستری یا قهوه ای به رنگ سیاه است و در هاسکی سفید گوشتی رنگ است. برخی از سگ ها بینی ای دارند که دارای رگه های صورتی است که به بینی برفی معروفند. گوش های مثلثی با نوک گرد دارد که باید به صورت ایستاده در هوا باشند . دم هاسکی دارای پوشش خز مانند و شبیه به دم روباه است. هنگامی که سگ در حالت هشدار قرار بگیرد آن را به صورت منحنی در پشت کمر خود قرار می‌دهد و هنگامی که سگ آرام است آن را پایین نگه میدارد.

سایز و وزن :
ارتفاع ایده‌آل در سگ هاسکی بالغ نر ۵۳ تا ۶۰ سانتیمتر و در ماده ها بین ۵۱ تا ۵۶ سانتی متر می باشد. وزن سگ باید متناسب با ارتفاع سگ باشد اما به طور معمول باید بین ۲۰ تا ۲۷ کیلوگرم در سگ نر و بین ۱۶ تا ۲۳ کیلوگرم در سگ ماده می باشد. کشیدگی هاسکی کمی بیشتر از ارتفاع قدش می باشد.

پوشش و رنگ :
سیبرین هاسکی دارای یک پوشش ضخیم مویی با طول موی متوسط است . هاسکی ها در رنگ ها و طرح های متفاوتی هستند که برخی از آنها فقط مختص به این نژاد می باشد . صرفنظر از رنگ کمرشان ، پنجه ها و پاها و صورت و زیر دم آنها سفید رنگ است. شایعترین رنگ هاسکی سیاه و سفید ، خاکستری و سفید ، قهوه ای و سفید و یا سفید خالص می باشد.

مراقبت های اصلاح :
ریزش موی هاسکی مانند سایر نژادها در تمام طول سال ادامه دارد. البته سگ هایی که در مناطق سردسیر تر زندگی می‌کنند ، نسبت به سگ هایی که در مناطقی با آب و هوای گرم تر هستند ، ریزش موی کمتری دارند. برس زدن موهای سگ یک بار در هفته می تواند این ریزش را کنترل کند، ولی در زمان افزایش ریزش ، باید هر روز آن را برس بزنید. سگ هاسکی بسیار کم بو است و به طور طبیعی سگهای تمیزی هستند که مانند گربه ها به طور منظم خود را تمیز می‌کنند. گوش ها را به صورت هفتگی برای علائم عفونت و تحریک و یا ایجاد موم بررسی کنید و با گلوله ای پنبه ای و با کمک از یک ماده شوینده ی مورد تایید دامپزشک گوشهای شان را تمیز کنید. حداقل هفته ای یکبار دندان ها را برای جلوگیری از جرم و بیماریهای لثه مسواک بزنید. علاوه بر این ناخن ها باید ماهی یک بار کوتاه شوند ، البته اگر سگ به طور طبیعی این کار را انجام ندهد.

تاریخچه سگ هاسکی

سیبرین هاسکی در منطقه Yakutshk جدا شده ، در شمال شرقی ترین منطقه ی سیبری توسط مردم چوکچی توسعه یافت. هاسکی به طور خاصی سگ سورتمه محکم و قوی ای بود که در واقع تنها وسیله ی مردم چوکچی برای حمل و نقل به شمار می‌آمد. این مردمان نیمه عشایری نیاز به سگی داشتند که توانایی کشیدن سورتمه های پر از بار جهت سفر به نقاط دور با متوسط سرعت و مصرف حداقل انرژی و غذا را دارا باشند. رسم مردم چوکچی بدین گونه بود که به غیر از سگ های برتر و رهبر ، بقیه را عقیم سازی می کردند تا باعث ترویج پیشرفته ژنتیکی در این سگ گردند. هاسکی ها هنگامی که با مردها کار نمی‌کردند ، از زنان مراقبت می‌کردند. این ، در حقیقت باعث می‌شد که این سگ ها در یک محیط بسته با کودکان سپری کنند، بنابراین تنها نرها و ماده هایی که غیرتهاجمی و مهربان بودند در این زمینه موفق بودند. مردم چوکچی تنها بهترین ها را با بهترین ها جفت و پرورش داده و از آمیزش با سایر نژادها اجتناب کردند و توانستند شجره هاسکی را برای حداقل 3000 سال خالص نگه دارند. در آغاز قرن بیستم ، آمریکایی ها در آلاسکا درباره ی یک سگ سورتمه ی عالی در شمال شرقی آسیا شنیدند. تا سال ۱۹۰۹ ، بسیاری از سیبرین هاسکی ها توسط چارلز فاکس و دیگران از طریق تنگه Bering از سیبری وارد آلاسکا شدند. و توانستند محبوبیت فراوانی در مسابقات سورتمه کشی به دست آورند. در سال ۱۹۲۵ بیماری شدید و همه گیر دیفتری در شهر دور افتاده Nome در آلاسکا شیوع پیدا کرد . در این زمان رانندگان سورتمه با استفاده از تیم‌های هاسکی خود، مسافت بیش از ۶۰۰ مایل را برای رساندن کمک های اورژانسی و داروهای مورد نیاز به آن منطقه ، سپری کردند. این ماجرای تاریخی موجب شد که هاسکی توجه عموم مردم ایالات متحده را به خود جذب کند. حتی امروزه مجسمه سگی به نام Balto که جزء سگ های اصلی و رهبر این امداد تاریخی بود را در پارک مرکزی شهر نیویورک به نمایندگی از تمام سگ های قهرمان این ماجرا ، به عنوان یادبود نصب کرده اند. این نژاد در سال ۱۹۳۰ به عضویت باشگاه آمریکایی Kennel درآمد. سیبرین هاسکی همین‌طور توسط ارتش ایالات متحده در جنگ جهانی دوم به عنوان بخشی از خدمات جستجو و نجات در قطب شمال مورد استفاده قرار گرفت. سیبرین هاسکی ها امروزه دارای ویژگیهای از جمله چابک و تنومند ، هوشمند و قوی، مهربان و پر تحرک و تا حدی خسته کننده هستند. ‌این ها باعث می‌شوند که هاسکی یک همدم خانوادگی فوق العاده و عالی با کودکان و یا حتی با غریبه ها باشد. در نهایت ، سیبرین هاسکی ها در حلقه نمایش در بسیاری از رشته‌های عملکرد ، جزء برترین ها هستند ، از جمله سورتمه کشی.

شخصیت :
با توجه به استاندارد Akc سگ هاسکی ویژگی های یک سگ نگهبان را دارا نیست. حالتی دوستانه با اطرافیان و سایر سگها دارد . ظاهر عجیب و غریب ، مانند گرگ باعث می‌شود که هاسکی برای بسیاری از مردم جذاب باشد و حتی خلق و خوی آنها ، عشق به سگهای دیگر و بی تفاوتی نسبت به غریبه ها ، آنها را سگ‌های ایده‌آلی می‌سازد. یک سگ هاسکی بالغ می تواند با نیروی یک توله سگ بازی کند. آنها ممکن است به عنوان یک همدم خانوادگی خوب برای صاحب خود به نظر برسد آنها نیاز به آموزش گسترده و تمرین برای حفظ رفتار خوب دارند و تنها کسانی که زمان و انرژی لازم برای متعهد بودن به هاسکی را دارند باید این نژاد را بگیرند . این سگ ها قابل اعتماد و ارزش تلاش دارند .

ضرورتهای تحرک :
سگ هاسکی برای حفظ سلامتی و شادابی است نیاز به فعالیت های شدید دارد. آنها به عنوان سگ های سورتمه توسعه پیدا کردند و این بدان معنی است که آنها پر انرژی و با استقامت هستند و نیازمنده یک زندگی فعال می‌باشند . این نژاد از پیاده روی های طولانی لذت برده و می توانند ساعتها در حیاط بازی کنند. اندازه متوسط هاسکی آنها را بسیار مناسب برای نگهداری در آپارتمان می کند.

آموزش و پرورش :
صاحبان هاسکی ادعا می کنند که این سگ توانایی‌های بالایی در کلاسهای اطاعت و فرمانبرداری دارد. آموزش این سگ برای کسانی که برای بار اول قصد نگهداری از یک سگ را دارند کمی مشکل است که با کمی تمرین و حوصله ممکن می شود. هاسکی ها برای رعایت مرزها و اجرای قوانین شما نیازمند رهبری و حاکمیت قاطع و صد در صدی شما دارند.

صفات رفتاری :
هنگام قبول کردن یک هاسکی بسیار مهم است که در مورد پرورش دهنده آن تحقیقات لازم را انجام دهید و از آنها اطلاعات لازم را دریافت کنید .

نژاد سگ هاسکی

نباید تهاجمی یا بیش از حد خجالتی و ترسو باشد. هاسکی ها هنرمندان افسانه ای فرار هستند و بنابراین همیشه در مورد محل نگهداری آنها از لحاظ امنیت حفاظ و در ورودی اطمینان حاصل کنید و هیچگاه آنها را در محیط های باز تنها نگذارید.

سگ

هاسکی سیبرین

و

توله سگ هاسکی

یکی از پر طرفدارترین سگهای دنیا میباشد. شما می توانید

قیمت توله سگ هاسکی

و

قیمت هاسکی چشم ابی

مشاهده و جهت خرید خرید

توله هاسکی ارزان

و مناسب با ما تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون