موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

تست مشاوره قبل ازدواج

تست مشاوره قبل ازدواج

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 14 بهمن 1399 ساعت 13:37

تست مشاوره قبل از ازدواج

اگر مدتی است با شریک زندگیتان آشنا شدید و یا حتی مشغول برنامه ریزی عروسی خود هستید ، پیشنهاد میکنیم در میان شلوغی و هیجان «عاشق بودن» ، زمان کوتاهی مکث کنید و از خود بپرسید که چقدر شما و شریک آینده زندگی تان سازگار هستید. ممکن است اکنون اتفاقات عالی باشد ، اما آیا رابطه شما در ماه ها و سالهای آینده ادامه خواهد داشت؟ و چگونه می توانید طوفان هایی که دیر یا زود سر می رسند را مدیریت کنید ؟ ممکن است پاسخ این سؤالات تا حد زیادی ناشناخته باشد ، اما مطمئناً انجام تست مشاوره قبل از ازدواج برای زوجین می تواند تضمین بیشتری برای سلامت آینده روابط شما به ارمغان بیاورد.

تست شخیصت شناسی

مراجعه به مشاوره ازدواج و کمک گرفتن از شخصی متخصص را دست کم نگیرید . حتی اگر عاشقانه شریک خود را دوست دارید ، پیش از ازدواج حتما به مشاور مراجعه کنید . دوستی و عشق با ازدواج و زندگی مشترک مقوله هایی بسیار متفاوت هستند .

«البته که ما سازگار هستیم»

شاید بعد از مواجهه با سوال “چه قدر با یکدیگر سازگار هستید؟” این اولین جوابی باشد که به ذهنتان خطور میکند و یا شاید این نوع سوالات هرگز برای شما پیش نیامده باشد. به نظر می رسد اکنون همه چیز در روابط شما بسیار عالی است و شما حتی نمی توانید تصور کنید چگونه می تواند غیر از این باشد.

“مطمئناً ما سازگار هستیم” ، ” مطمئناً ! در غیر این صورت ازدواج نمی کردیم ، ” خوب ، متأسفانه همیشه اینگونه نیست . بسیاری از ازدواج ها شروع خوبی داشته اند اما در طوفان ها با برخورد به صخره های زندگی و “ناسازگاری” خرد شده اند. چرا این اتفاق زیاد پیش می آید؟ چه چیزی باعث می شود همه چیز آنگونه که ما تصور میکردیم پیش نرود؟ قطعا عدم شناخت درست ما از شریک آینده زندگیمان مقدمه ایست بر یک ازدواج نا فرجام!

هرچه بیشتر در مورد یکدیگر بدانید بهتر است . بنابراین اگر به فکر ازدواج هستید ، هرچه قبل از روز عروسی درمورد یکدیگر بیشتر بدانید ، بهتر است با انجام تست مشاوره قبل از ازدواج می توانید حقایق مهم را کشف کنید. همچنین این تست ها می توانند به شما کمک کند تا با شناخت ارزش ها و موضوعاتی که برایتان اهمیت بیشتری دارند به گونه ای متفاوت تر فکر و تصمیم گیری کنید. اگر هر دو شما جدی هستید که سخت تلاش کنید تا ازدواج خود را به بهترین شکل ممکن رقم بزنید ، پس تست مشاوره قبل از ازدواج برای شما مناسب است .

در زیر دسته هایی از سوالات تست مشاوره قبل از ازدواج به عنوان  یک راهنمایی مفید برای هر زوج ،که قبل از شروع زندگی زناشویی ، باید درباره آن ها با هم فکر و بحث کنند ، آورده شده است . پیشنهاد می کنیم اگر قصد پاسخ دهی به این سوالات را دارید ، قبل از اینکه پاسخ های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید ، ابتدا به صورت جداگانه پاسخ دهید . بهتر است اجازه دهید که یک متخصص مشاوره ی ازدواج پاسخ هایتان را بررسی کند .

سوال هایی که در تست مشاوره قبل از ازدواج مطرح می شود.

پیشینه و تربیت

من چقدر از نحوه رشد شریک زندگی ام اطلاع دارم؟

آیا والدین او ازدواج موفقی داشته اند؟ اگر نه ، در ازدواج آنها چه اتفاقی افتاده است ؟

آیا من و شریک زندگی ام از زمینه های اجتماعی یا فرهنگی مشابهی هستیم ؟

اگر پیشینه ما بسیار متفاوت بود ، چگونه می خواهیم فرهنگ خودمان را با هم یکسان کنیم ؟ آیا این فرهنگ مشترک بیشتر راه او خواهد بود ، یا راه من ، یا ترکیبی منصفانه از هر دو؟

شریک زندگی من به عنوان یک کودک چگونه تربیت شده؟

امور مالی

مدریت مالی شریک زندگی من به چه صورت است ؟ آیا در مورد هزینه ها و خرج خود برنامه مشخصی دارد یا درآمد خود را آزادانه خرج می کند؟

آیا وقتی ازدواج کردیم حساب جداگانه‌ای خواهیم داشت؟

آیا در مورد چگونگی هزینه کردن ، سرمایه گذاری یا پس انداز پول موافقیم؟

چه کسی هنگام ازدواج، متعهد به پرداخت صورتحساب ها خواهد شد؟

lazy_placeholder.gif

دوستان و زندگی اجتماعی در تست مشاوره قبل از ازدواج

شریک زندگی من فردی درونگرا است یا برونگرا ؟

آیا وقتی صحبت از زندگی اجتماعی می شود ، سطح انتظارات یکسانی داریم

– یا اینکه یکی از ما دوست دارد تمام وقت در کنار دوستان باشد و دیگری ترجیح می دهد بیشتر در خانه باشد؟

آیا به همدیگر اجازه می دهیم جدا از هم با دوستان همجنس خودمان بیرون برویم؟

خانواده ها

آیا هر دو خانواده رابطه ما و ازدواج ما را تأیید میکنند و می پذیرند؟

بعد از اینکه ازدواج کردیم ،به طور میانگین چند بار انتظار داریم به دیدن والدین مان برویم یا با آنها تماس بگیریم؟

تعطیلات و جشنهای خاص را در کجا خواهیم گذراند؟

وظایف و کارهای خانه در تست مشاوره قبل از ازدواج

چگونه وظایف و کارهای خانه را تقسیم خواهیم کرد؟

آیا یک نفر تمام آشپزی ها را انجام می دهد یا نوبتی این کار را انجام میدهیم؟

در مورد خرید مواد غذایی ، تمیز کردن ، شستشو و اتو کردن  و دیگر وظایف چطور؟

اگر حیوانات خانگی داشته باشیم ، چه کسی وظیفه تمیز کردن و تغذیه آنها را بر عهده دارد؟

بچه دار شدن و تشکیل خانواده

آیا هر دوی ما فرزند می خواهیم یا نه؟

اگر چنین است ، چه تعداد و چه زمانی قصد داریم خانواده را بزرگتر کنیم؟

وقتی فرزند داریم ، با کدام ارزش ها ، اعتقادات یا ایمان مذهبی به آنها آموزش خواهیم داد؟

آیا ما در مورد چگونگی نظم و انضباط فرزندانمان توافق داریم؟

مهارت های ارتباطی

آیا من و شریک زندگی ام با هم زیاد صحبت می کنیم ، یا رابطه ما عمدتا جسمی است یا غیر کلامی؟

آیا مباحث خاصی وجود دارد که برای مطرح کردنش احساس ناراحت می کنم؟ یا موارد خاصی وجود دارد که می دانم در حرف هایم باید از آنها دوری کنم؟

وقتی سؤال می کنم ، آیا شریک زندگی من جواب را به خوبی توضیح می دهد ، یا آشفته و بی تاب می شود؟

چگونگی حل تعارض

آیا ما تاکنون اختلافات جدی داشته ایم و چگونه آنها را حل کرده ایم؟ آیا یکی از ما “تسلیم” شد و یا به یک مصالحه سودمند رسیدیم؟

آیا شریک زندگی من تا به حال مرا نادیده گرفته است یا من را مجبور کرده است تا اینکه به خواسته های او تن دهم؟ (این سوءاستفاده است و باید به عنوان یک پرچم قرمز جدی در نظر گرفته شود.)

آیا همیشه شریک زندگی من از من انتقاد می کند و من را تضعیف می کند؟

وقتی من ابراز نگرانی می کنم یا به شریک زندگی خود می گویم که او به نوعی به من آسیب رسانده است ، او چگونه پاسخ می دهد؟ (اگر با انجام تست مشاوره قبل از ازدواج متوجه شدید که در پاسخ به نگرانی های شما بهانه تراشی می کند و شما را به دلیل “خیلی حساس بودن” سرزنش می کند ، ممکن است نشانه هایی از سوء استفاده عاطفی را ببینید.)

سرگرمی ، تفریح ​​و تعطیلات در تست مشاوره قبل از ازدواج

آیا هرکدام سرگرمی هایی داریم که از انجام آنها لذت می بریم ، آیا تفریحاتمان جداگانه است یا با هم؟

آیا هر دو از یک نوع تفریح لذت می بریم ، یا یکی از ورزش لذت می برد و دیگری نه ، یا یکی از تماشای فیلم لذت می برد و دیگری لذت نمی برد؟

چند بار انتظار دارید که به تعطیلات بروید ، و کجا؟

ایدآل شما در هنگام تعطیلات ،استراحت در ساحل و کتاب خواندن است یا رفتن به گشت و گذار تا آنجا که ممکن است ؟

بعد از گذراندن تمام این سؤالات تست مشاوره قبل از ازدواج ، ممکن است از برخی از پاسخ های خود و شریک زندگیتان غافلگیر شوید. اینها می توانستند شگفتی های دلپذیر یا شگفتی های ناخوشایند باشند . به هر صورت ، بدون شک می توانید با این پاسخ ها وضعیت خود را بهتر ارزیابی کنید.

مشاوره زناشویی

روابط عاشقانه برای سعادت و رفاه ما مهم است. اما با وجود بیش از 40 درصد از ازدواج های جدید که به طلاق ختم می شوند ، واضح است که روابط همیشه آسان نیست.

هر رابطه فراز و نشیب هایی دارد ، اما برخی از عوامل نسبت به سایرین احتمال ایجاد شکست در رابطه را بیشتر می کنند. برای مثال امور مالی و تصمیمات والدین اغلب درگیری های مکرر ایجاد می کنند. یکی از نشانه های مشکل ، تکرار نسخه های تکراری از یک مبارزه بارها و بارها است. تست مشاوره قبل از ازدواج می تواند در این مورد کمک فراوانی به شما کند.

به اشتراک گذاشتن تجربه ها و احساسات عمیق با یکدیگر ، راه حل اکثر مشکلات زناشویی است. زوجین فقط برای صحبت در مورد ازدواج ، خانواده ، شغلی ،کودکان ، علایق ، خواسته ها ، اهداف و موضوعات دیگر به زمان نیاز دارند. شما هر دو باید احساس راحتی کنید که میتوانید افکار و احساسات خود را بدون ترس از انتقاد ، احساس فرومایه یا احساس خفگی با یکدیگر به اشتراک بگذارید. اما برای رسیدن به این منظور چه باید کرد؟ احتمالا تست مشاوره قبل از ازدواج می تواند راه حل مناسبی باشد.

lazy_placeholder.gif

محققان پس از انجام تحقیقات گسترده برای بیش از چهار دهه با هزاران زوج ، متوجه شدند که یکی از مهمترین مؤلفه های یک رابطه موفق ، کیفیت دوستی بین شرکا است. و این مستلزم رسیدن به شناخت درست از  دوست داشتن ، دوست نداشتن ، نیازها ، خواسته ها ، اعتقادات ، ترس و رویاهای زندگی شریک زندگی شما است.

در واقع شناخت درست شما از شریک زندگیتان کلید حل بسیاری از مشکلات زناشویی است که می تواند از طریق تست مشاوره قبل از ازدواج انجام شود.

اما این شناخت از چه راه هایی به وجود می آید.آنچه که مسلم است این است که با کمک گرفتن از یک مشاور و ایجاد فضایی امن برای هر دو نفر به منظور صحبت کردن و رسیدن به شناختی عمیق از یکدیگر ،مفید و موثر خواهد بود . روانشناسان با انجام تستهای مشاوره زناشویی کیفیت رابطه زناشویی شما را می سنجند و بر اساس آن به شما کمک می کنند.در چنین مواردی ، روانشناسان می توانند به زوجین در بهبود ارتباطات و یافتن راههای سالم برای عبور از درگیری ها کمک کنند.

همچین شما با انجام تست های مشاوره زناشویی و بررسی نتیجه ها به نقاط قوت و ضعف رابطه خود پی خواهید برد و همسر و شریک زندگی خود را بهتر خواهید شناخت.

در اینجا 10 سؤال مشاوره زناشویی مطرح کرده ایم که به شما کمک می کند روابط خود را عمیق تر کنید. بعد از اتمام آن ، تعجب نکنید اگر ایجاد رابطه سالم برای شما و همسرتان بسیار آسان تر شد و مکالمات 20 دقیقه شما با همسرتان به یک ساعت تبدیل شد!

1- بهترین و بدترین خاطره دوران کودکی شما چیست؟

صحبت در مورد تجربیات کودکی ، چه خاطرات مثبت و دوست داشتنی و چه چیزهایی که به شما صدمه می زند و از یادآوری آن ها ناراحت می شوید، می تواند به شریک زندگی تان بینش ببخشد تا از آنچه که بزرگسالی شما را شکل داده است، درک بهتری پیدا کند. دانستن آنها میتواند در فهم درست تر تفاوت ها و اختلافات شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

2- .سه نیاز بزرگ خود را ذکر کنید ، و چگونه می توانم آنها را برآورده کنم؟

یکی از بهترین راهها برای اینکه همسرتان احساس رضایت و ارتباط  سالم داشته باشد ، برآوردن نیازهای اوست. در مورد چیزهای اساسی برای احساس خوشبختی در روابط خود فکر کنید و به شریک زندگی خود روشهای مشخصی ارائه دهید که او بتوانند نیازهای شما را برآورده کند. این بدان معنا نیست که او باید کاملا در اختیار شما باشد ، اما وقتی کارهایی را انجام می دهد که برای شما مهم هستند ، چگونه می توانید احساس نزدیکی نکنید؟

3- در میان دوستان و خانواده خود ، به نظر شما بهترین رابطه را چه کسانی دارند و چرا؟

بعضی اوقات افراد سخت می توانند آنچه را که می خواهند یا نیاز دارند در یک رابطه تشخیص دهند ، اما وقتی در یک زوج دیگر می بینند می توانند آن را تشخیص دهند.

4- بهترین قسمت در کنار هم بودن چیست؟

با گذشت زمان ، شما به عنوان یک زن و شوهر با هم رشد می کنید. همچنان به عنوان زوج چیزهای جدیدی را تجربه خواهید کرد و با گذشت سالها ممکن است پاسخهای شما تغییر کند. بارها و بارها این مورد را از خود و همسرتان سوال کنید و در مورد جواب های متفاوتتان بیاندیشید.

5- چه نوع کارهایی که من انجام می دهم ،تو را اذیت کند ، و فکر می کنی چه نوع رفتارهایی باید متوقف یا اصلاح شود؟

می توانید امیدوار باشید که همسرتان در مورد رفتارهایی که آنها را آزار می دهد با شما صادق است. همیشه اینطور نیست برخی از افراد از درگیری جلوگیری می کنند و این اقدامات را نادیده می گیرند ، مشکل اینجاست که بعداً احساساتی نظیر نارضایتی و یا عصبانیت به وجود خواهد آمد و ممکن است به نفس رابطه شما آسیب برساند .پس این باور واقع بینانه نیست که ما با نگفتن مشکلات شریک زندگی خود را اذیت نخواهیم کرد.

6-.آیا هر چیزی هست که باعث استرس تو شده و با من به اشتراک نگذاشته ای؟

بعضی اوقات ممکن است شریک زندگی شما چیزی را از شما مخفی کند ، زیرا آنها نمی خواهند شما را با دردسرهایشان روبرو کنند ، با دانستن اینکه شما فشار کافی برای خود دارید. اما تنها هنگامی که عوامل استرس زا یکدیگر را می شناسید ، می توانید پشتیبانی ، تفاهم و همدلی داشته باشید.

7-آیا کاری وجود دارد که رویای انجام آن را داشته باشی اما هنوز برایش قدمی بر نداشته ای؟ چه چیزی مانع آن شده است؟

شریک زندگی شما ممکن است رویاهای متفاوتی نسبت به اولین ملاقات شما با او، داشته باشد. اشکالی ندارد پرسیدن این سؤال به شما این بینش را می دهد که همسرتان چه چیزی را می خواهد و چه چیزی او را از رسیدن به رویاهای خود باز می دارد. شما می خواهید بزرگترین حامی همسرتان در رسیدن به اهدافش باشید.

8- چرا مرا دوست داری؟ و کی احساس کردی بیشتر از همیشه من دوست داری؟

گفتن این سه کلمه آسان است ،شاید فکر می کنید همین کافی باشد. اما یادآوری اینکه چرا شریک زندگی تان را دوست دارید و چه خصوصیات بی نظیری از آنها را میبینید بسیار مهم است. اختلافات اجتناب ناپذیر است ، اما یاداوری مداوم درباره آنچه را که احساس می کنید، دوست داشتنتان و آنچه که بیشتر از همه درباره همسرتان دوست دارید ، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

9-از نظر تو چه چیزی غیرقابل بخشش است و چرا؟

همه ما خط قرمز هایی در زندگی برای خود تعریف کرده ایم شناخت با جزئیات اینکه چه عاملی به همسرتان صدمه می زند  و برایش غیر قابل بخشش است می تواند به محافظت از روابط شما کمک کند.

lazy_placeholder.gif

10-چگونه می توانیم زندگی جنسی خود را بهتر کنیم؟

یکی از مسائل آسیب پذیر در بیشتر ازدواج ها ، صمیمیت جسمی است. وقتی رد کردن مکرر در رابطه جنسی به عنوان یک مشکل شخصی قلمداد شود، می تواند به راحتی موجب قطع ارتباط شود. صحبت کردن در مورد رابطه جنسی بخش مهمی از داشتن یک زندگی جنسی عالی است. ملایم و مثبت باشید و بر چیزهایی که نیاز دارید و می خواهید تمرکز کنید و آن را با همسرتان در میان بگذارید.

صمیمیت زمانی از بین می رود که مردم بر روی چیزهایی که به خوبی پیش نمی روند متمرکز شوند و یا چیزهای خوب را بطور کامل نمی بینند. پرسیدن سؤال و ذکر مداوم آنچه که دوست دارید به شما کمک می کند تا روی این چیزهای خوب متمرکز شوید و به روابط شما کمک می کند تا صعود کند.

همانطور که پیش از این اشاره شد شناخت درست از شریک زندگیتان منجر به بهبود روابط و داشتن زندگی مشترک موفق می گردد. متاسفانه بعد از گذشت مدت زمانی از ازدواج ، پرسیدن سوالات کلیدی و تلاش برای شناخت هر چه بیشتر شریک زندگی به فراموشی سپرده می شود و این خود دلیلی برای ایجاد مشکلات عمیق و به دنبال آن شکست زندگی مشترک است.

چقدر خوب شریک زندگی خود را می شناسید؟ پس انجام این تست مشاوره قبل از ازدواج پاسخ را یافت.

  • من اسامی بهترین دوستان شریک زندگی خود را میدانم .
  • من می دانم شریک زندگی من در حال حاضر با چه فشارهایی روبرو است .
  • من می توانم برخی از رویاهای زندگی همسر خود را برای شما تعریف کنم.
  • اسم برخی از افرادی که اخیراً شریک زندگی من را رنجانده اند ،می دانم.
  • من می توانم اسم اقوامی که همسرم کمتر علاقه ای به آنها دارد را لیست کنم.
  • وقتی از هم جدا هستیم ، من اغلب با حس دلتنگی و علاقه به شریک زندگی خود فکر می کنم.
  • در این رابطه شور و هیجان وجود دارد.
  • قطعاً هنوز بخشی از رابطه ما عاشقانه است.
  • زندگی جنسی ما بیشتر مواقع رضایت بخش است.
  • ما دوست داریم با هم صحبت کنیم.
  • همسر ام به حرف های من با احترام گوش می کند ، حتی وقتی که باهم مخالفیم.
  • شریک زندگی من معمولاً در حل کردن مشکلات کمک بزرگی است.
  • بعد از یک روز کاری شریک زندگی من از دیدنم خوشحال می شود.
  • ما به طور کلی در مورد ارزش ها و اهداف اساسی زندگی تفاهم داریم.
  • شریک زندگی من از کارهایی که در این رابطه انجام می دهم قدردانی می کند.
  • شریک زندگی من به طور کلی شخصیت من را دوست دارد.
  • شریک زندگی من واقعاً به من احترام می گذارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر