موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

تست کامل ازدواج

تست کامل ازدواج

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 16 بهمن 1399 ساعت 21:00

مشاوره قبل از ازدواج

همیشه مشورت و نظر خواستن از دیگران موجب کسب تجربه می شود و می تواند بهترین انتخاب ها را به ما هدیه دهد، مشورت هایی که از نظر مشاوران هم برای  قبل از ازدواج امری لازم به شمار می رود.

تست شخیصت شناسی

برخی از خانواده ها کمتر به ضرورت مشاوره قبل از ازدواج واقف هستند و ممکن است این سهل انگاری ممکن است آسیب های جبران ناپذیری روحی یا جسمی زیادی را متحمل گردند.

مشاوره قبل از ازدواج

مراجعه کنندگان مشاوره قبل از ازدواج

افراد مراجعه کننده در امر مشاوره قبل از ازدواج دو دسته هستند:

دسته اول کسانی هستند که تازه بایکدیگر آشنا شده اند، یعنی ممکن است یک یا دوهفته با هم آشنا شده باشند و هدف از آشنایی شناخت برای ازدواج باشد و مراجعه به مراکز مشاوره به منظور شناخت بیشتر از هم می باشد. در این زمان مشاوره اولین کاری که می کند این است که برسی میکند که آیا بین  دو نفر تناسبی که باید باشد وجود دارد یا خیر؟

زیرا ازدواجی که می تواند ما را به آینده وپایداری آن مطمئن تر نماید زمانی است که دو نفر بر روی موضوعات اصلی یک زندگی شباهت داشته باشند تا بتواند رابطه را راحت تر پیش ببرند. اگر تفاوت های بین یک زوج زیاد باشد، باید گفت حتی اگر زندگی آنها به شکست منجر نشود ،مسیر بسیار سخت تری را در پیش دارند و در هر موضوعی خیلی سخت به توافق می رسند، در نتیجه ترجیحا لازم است شباهت های اصلی و پایه بین زوجین وجود داشته باشد.

در این شرایط مشاوره مربوط به امر ازدواج با مصاحبه کردن با طرفین و مطرح کردن سوالاتی خاص و همچنین با گرفتن تست هایی که به عنوان ابزاری کمکی بهره می برد تا بتواند در تشخیص تفاوت ها وشباهت ها به زوجین کمک نماید.

دسته دوم کسانی هستند که مدتی از شروع رابطه آنها گذشته است بطور مثال نامزد بوده اند یا به طریقی دوستی وآشنایی با یکدیگر داشته اند و حالا پس از گذشت مدتی از رابطه، قصد ازدواج پیدا کرده اند. البته می توان گقت توصیه ما به به افرادی که شروع یک زندگی مشترک دارند لازم است زمان بیشتری برای شناخت یکدیگر بگذارند(حداقل 6 ماه) “زمان”، برای بحث قبل از ازدواج مبحث مهمی می باشد، زیرا این زمان گذاشتن در رابطه است که به شما کمک می کند شما به شناخت بیشتر طرف مقابل برسید و بدانید که به هیچ وجه زمان را نمی شود خرید!

برای افرادی که از دسته دوم هستند انجام مشاوره برایشان مفید تر می باشد، شاید با خودتان فکر کنید که خب کسانی که یکدیگر را می شناسند دیگر چه احتیاجی به مشاوره دارند اما لازم است این را بگوییم که اگر شما مدت زیادی است که در یک رابطه هستید و به شناخت درستی از هم رسیده باشید حتما باید موضوعات یا علائمی وجود داشته باشد که شمارا مقداری نگران کرده باشد، که باید گفت متوجه شدن شما نسبت به این علائم و موضوعات اصلا چیز بدی نیست و نشان دهنده این است که شناخت شما نسبت به طرف مقابلتان بالا رفته است و وجود عشق و علاقه باعث نشده که شما چیزی را به درستی نبینید.

در این موارد ممکن است به دلیل عشق و علاقه بالا طرفین از این موضوعات وعلائمی که حتی یک ذره موجب نگرانیشان می گردد به احتمال اینکه در ازدواج به مرور بر طرف می گردد، می گذرند و دلایلی قانع کننده برای خود می آورند از جمله بعدا کاری می کنم تغییر کند یا چون به من علاقه دارد خودش به مرور عوض می شود و… باید گفت که به این گونه خیالات رویایی خود تکیه نکنید چون هیچ یک از این اتفاقات رخ نمی دهد، حقیقت این است که آنچه که در رابطه موجب ترس و نگرانی در شما شده است مطمئن باشید بعد از رفتن به زیر یک سقف چندین برابر بزرگ تر وعیق تر می گردد .

برای تعیین وقت قبلی و مشاوره با دکتر فرامرز ذاکری متخصص اعصاب و روان و روانپزشک با شماره های 22260067 – 22725506 تماس بگیریدو به آدرس اینستاگراممراجعه کنید.

تاثیرسودمند مشاوره در قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج از این جهت می تواند کمک کننده باشد که شما قبل از اینکه وارد زندگی مشترک شوید با مراجعه به مشاوره موضوعات هرچند کوچک را قبل از اینکه بزرگ و سخت شده باشند را حل نمایید به این صورت که با کمک مشاوره صحیح، یا راه حلی برای این مشکل پیدا می کنید یا  به توافق می رسد یا موضوع را کاملا می پذیرد و زمانی که شما یک موضوع را می پذیرید در آینده با مسئله های کمتری روبرو می شوید و گاهی ممکن است به این نتیجه برسید که این موضوع مسئله ای نیست که  بتوانید بر روی آن توافق کنید پس چه بهتر که همین الان سختی این موضوع اتمام رابطه را تحمل کنید که شاید بهترین راه این باشد، زیرا با وجود تمام علایق بینتان شخص مناسب یکدیگر برای یک ازدواج موفق نخواهید بود.

مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند که در صورت مواجه شدن به یک سری علائم هشدار دهنده، در رابطه  با حواس جمع تر و متمرکزتر درمورد مسائل پیش آمده تصمیم بگیرید و بدانید که یکسری علائم را باید جدی بگیرید و گرنه ممکن است در آینده با مسائل سخت تری روبرو شوید که در نتیجه پیامد های بدی برای شما به همراه داشته باشد.

نتیجه گیری

به طور کلی مشاوره ازدواج می تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد،تا بتوانید با دست پر و به صورت مجهز با آگاهی بالا  وارد زندگی مشترک شوید. مشاوره کردن، هم در بالا بردن ازدواج وهم در پایداری به ازدواج و هم در کاهش طلاق بسیار موثر می باشد. گذراندن مشاوره قبل از ازدواج به عنوان یک الزام به افرادی که قصد شروع یک زندگی مشترک را دارند اکیدا توصیه می گردد.

شما می تونید به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین روانپزشک در تهران بر روی لینک رنگی کلیک فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.dr-zakeri.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر