موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

تست روانشناسی کودکان دبستانی

تست روانشناسی کودکان دبستانی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 26 دی 1400 ساعت 00:35

تست شخیصت شناسی

آزمون تست هوش ریون ویژه سن ۵ تا ۹ سال تست هوش تصویری(IQ) ریون از معتبر ترین آزمون های سنجش نمره بهره هوشی است.این آزمون شامل تصاویر ماتریسی یا یک سری تصاویر انتزاعی که یک توالی منطقی را به وجود می آورد وبا درجه دشواری فزاینده ای چیده شده اند، ضریب هوشی افراد را به خوبی به چالش می کشد. این آزمون شامل ۳۶ سوال است که کودکان رده سنی ۵-۹ سال باید به آن پاسخ دهند.بعد از اتمام آزمون کارنامه ای برای آنان ساخته می شود که یک نمونه از آن به آدرس ایمیل کاربر ارسال می شود و یک نسخه از آن در سایت و در قسمت بالای سایت در تب پشتیبانی و سپس پیگیری آزمون ها وجود دارد. با توجه به تعداد سوال درست پاسخ داده شده و سن دقیق کودک از جدول زیر ضریب هوشی کودک بدست می آید.

 %D8%AC%D8%AF%D9%88%D9%84-%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%B4%DB%8C-300x141.jpg

به عنوان مثال اگر کودک شما ۸ سال و ۹ ماه و ۲۴ روز سن داشته باشد باید او را به عنوان یک کودک ۹ ساله از جدول بالا در نظر بگیرید.حال اگر کودک با سن ۹ سال به ۲۵ سوال پاسخ صحیح بدهد بهره هوشی آن با توجه به جدول برابر ۱۱۱ می شود که با توجه به جدول ذیل در ردهکودک با هوش قرار می گیرد.

2-300x239.jpeg

نکته:در صورتی که کودک شما ۶سال سن داشت و به ۲۸ سوال، پاسخ صحیح داد آنگاه بهره هوشی وی بالاتر از ۱۲۷ بوده و برای تعیین میزان دقیق بهره هوشی او می توانید به آزمون های هوش وکسلر،مکعب های کهس و غیره مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: darsazmoon.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر