موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

متن انگلیسی در مورد حیات وحش

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 15 اسفند 1400 ساعت 20:48

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان متن انگلیسی در مورد حیات وحش را مطالعه خواهید کرد.

کلمه حیات وحش، تمامی گیاهان و جانوران کره زمین را که اهلی و دست آموز نباشند در بر میگیرد. هیچ کس از انواع گوناگون آن ها آگاه نیست، برخی از آن ها هم قبل از شناخته شدن توسط انسان، نسلشان منقرض شده است ! چنانچه تصمیم به سفر به دور دنیا بگیرید، در هر منطقه با نوع خاصی از گیاهان و جانوران مواجه خواهید شد. این امر عمدتا به دلیل تنوع در آب و هوا و شرایط زیستی و تا حدودی جدا شدن قطعات بزرگ خشکی قاره ها توسط آب میباشد. گیاهان و جانوران هر منطقه طی میلیون ها سال، خود را با وضعیت زیست محیطی آن منطقه تطبیق داده اند. کره زمین دارای چند منطقه اصیل جغرافیایی است. هر منطقه به رغم دارا بودن نمونه های مشترک، دارای گیاهان و جانوران منحصر به فردی نیز هست. گاهی اوقات حتی در صورت مشابه بودن شرایط اقلیمی در مناطق جغرافیایی مختلف، باز هم حیوانات گوناگونی مشاهده میشوند. برای مثال: چمنزارهای آمریکا شمالی و استپ های اروپای شرقی و آسیا هر دو دارای علفزارهایی با تابستان های گرم و زمستان های سرد هستند. در استپ ها، مارموت هایی ( نوعی موش خرما یا راسو ) بسیار شبیه به سگ های آمریکایی شمالی به زندگی خود ادامه میدهند. در موارد بسیار نادر، حیوانات شبیه به هم نیز مشاهده میشوند. این امر بیشتر در شمال آمریکا شمالی، شمال آسیا و شمال اروپا به چشم میخورد. در این مناطق با وجود حیوانات بسیار کوچک متفاوت، انواع گوزن، گرگ و خرس قهوه ای کاملا مشابهی دیده میشود. دلیل این امر آن است که تا حدود 10000 سال قبل، میان شمال شرقی آسیا و منطقه « آلاسکا » یک باریکه خشکی وجود داشت و حیوانات از طریق این پل به این 2 منطقه رفت و آمد میکردند. حیات وحش به کلیه جانداران ازقبیل پستانداران، پرندگان، خزندگان و دوزیستان گفته می‌شود که به صورت وحشی و طبیعی بدون دخالت یا کمک انسان برروی کره زمین زندگی کرده و آب و خوراک خود را خود تأمین می‌کند. البته حیات وحش شامل تمام گیاهان و در واقع جاندارنی که بدون دخالت انسان زندگی می‌کنند میشود.

تست شخیصت شناسی

در این صفحه تعداد 489 مقاله تخصصی درباره حیات وحش که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: daneshyari.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر