موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

دانلود رایگان کتاب تحلیل رفتار متقابل

دانلود رایگان کتاب تحلیل رفتار متقابل

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 22 اسفند 1400 ساعت 12:30

تست شخیصت شناسی

دانلود کتاب تحلیل رفتار متقابل

اریک برن (Eric Berne) روان درمان‌گر کانادایی است که عموماً او را به خاطر ابداع مدل تحلیل رفتار متقابل می‌شناسند. او ریشه‌ی روسی-لهستانی داشت و نام کامل و واقعی او اریک لئونارد برنشتین (Bernstein) بود. اما در همان سال‌های نخست فعالیت حرفه‌ای و زمانی که اقامت آمریکا را دریافت کرد، ترجیح داد از عنوان خلاصه‌تر اریک برن استفاده کند.اریک برن در دانشگاه مک گیل کانادا، به تحصیل در رشته‌ی پزشکی و جراحی پرداخت و سپس در آمریکا، در دانشگاه ییل، دوره‌ی رزیدنت روان‌درمانی را گذراند.

اریک برن باقی عمر خود را به درمان بیماران و تالیف کتاب (در دهه‌ی آخر زندگی) گذراند و آنچه ما امروز از او می‌شناسیم بیشتر حاصل نگارش این کتابهاست. این هم یکی دیگر از کتاب‌های درخشان روانشناسی است که در آن اریک برن راه جدیدی برای تحلیل روان انسان‌ها ارائه داده است. او روان انسان‌ها را در تقابل‌شان با یکدیگر تحلیل می‌کند. معتقد است که انسان‌ها وقتی روبه‌روی هم قرار می‌گیرند در جلد جلاد، قربانی یا معصوم ظاهر می‌شوند. و هر کدام از ما با انتخاب اینکه کدام نقش را در چه رابطه‌ای بپذیریم سرنوشت خودمان را رقم می‌زنیم.

هدف از نگارش این کـتاب

کتاب «تحلیل رفتار متقـابل» کمک می‌کند که به نقش‌هایی  که بازی می‌کنید آگاه شوید و در تله‌هایی که خودتان انتخاب  می‌کنید نیفتید. اریک برن روان‌درمانگر کانادایی بود که خودش مبدع تحلیل رفتار متقابل بود. تحلیل رفتـار متقابل آنقدر روش ساده‌ای است که خیلی از روانشناسان به این ماجرا ایراد گرفته‌اند که برن بیش از اندازه  ساده‌انگاری کرده است ولی با این حال برای اولین قدم‌های روانشناسی مفید است.

کاربرد تحلیل رفتار متقابل

تحلیل رفتارمتقابل یکی از شاخه‌های روان‌پزشکی مدرن است که توسط دکتر اریک برن ، پایه‌گذاری شده است. این شاخه از روان‌شناسی به مطالعه‌ی چگونگی ارتباط و تعامل افراد می‌پردازد.دکتربرن باالهام از تئوری‌های فروید پیرامون شخصیت وترکیب آنها با مشاهدات شخصی خود پیرامون تعامل انسان‌ها، تکنیک تحلیل متقابل را توسعه داد. تحلیل رفتارمتقابل به‌عنوان یک روش درمانی با پرده برداشتن از لایه‌های پنهانی مشکلات در تعامل و ارتباط افراد معتقد است که همه از ظرفیت تغییر مثبت و رشد شخصیتی برخوردارند. تحلیل رفتار متقابل فرد را قادر می‌سازد تا خود و افکار و احساساتش را بهتر بشناسد .

و در جهت ارتقای شخصیت خویش، رفتارهای سالم و سازنده‌ای را اتخاذ کند.

با استفاده از این تکنیک بسیاری از کمبودها و مشکلات در روابط میان‌فردی قابل شناسایی و حل خواهد بود.  سادگی این تکنیک سبب کاربرد گسترده‌ی آن در زمینه‌های ارتباطات، تعلیم‌وتربیت، مدیریت کسب‌وکار و … شده است. در این مقاله با کلیاتی از این تکنیک آشنا می‌شوید.

این کتاب را بصورت رایگان از شهرکتاب دانلود نمایید.

تعداد بازدید مطلب :4,806

عنوان کتاب: تحلیل رفتار متقابل

نویسنده: اریک برن

تعداد صفحات کتاب: 56 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

نویسنده : AmirAli

کتاب خوب به شما یاد می‌دهد در زندگی چطور رفتار کنید، چطور بیندیشید و چطور خط فکری خودتان را پیدا کنید و شکل بدهید. کتاب خوب به شما اجازه می‌دهد به جای تمام زندگی‌هایی که نداشته‌اید زندگی کنید. به جای تمام تجربه‌هایی که نداشته‌اید و به جای تمام تصمیم‌هایی که هنوز به سراغتان نیامده‌اند فکر کنید و از قبل جواب مناسب را بدانید.

ناوبری مطلب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: nbookcity.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر