موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

پرنده خانگی بی صدا

پرنده خانگی بی صدا

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 26 آبان 1400 ساعت 23:32

تست شخیصت شناسی

۶, اسفند ۱۳۹۶ مهشاد ماپار

بسیاری از ما پرنده‌ها را دوست داریم و بدمان نمی‌آید یک جفت از آنها را به عنوان حیوان خانگی نگه دارید اما حوصله سرو صدای زیاد آنها را نداریم. اگر شما هم جز این افراد هستید، این ۵ پرنده را تهیه کنید.

برخی افراد نگه داشتن پرنده خانگی را دوست دارند اما از سر و صداهایی که دارد خوش‌شان نمی‌آید.

اگر می‌خواهید یک پرنده داشته باشید که علاوه بر اینکه مهربان و دوستانه رفتار می‌کند، سر و صدای زیادی هم تولید نکند، این ۵ پرنده را در خاطر داشته باشید.

هیچ گونه پرنده‌ای، در واقع هیچ موجودی، کاملا بی‌ سر و صدا نیست، اما این گونه‌ها صداشان را تا حد قابل قبول و حتی آرامش بخشی پایین نگه می‌دارند. به طور کلی پرنده‌ها صدای زیادی تولید می‌کنند. اگر در طبیعت به آنها دقت کنید خواهید دید که دائم در حال صحبت کردن با هم و تولید صدا هستند.

۱- فنچ

این پرندگان کوچک، صدایی حتی کوچکتر از جثه‌شان دارند! و همین آنها را به انتخابی عالی برای افرادی که عاشق سکوت هستند بدل می‌کند. این پرنده بسیار بامزه و دوست داشتنی است و در طول روز چند بار نوای زیر و کوتاهی تولید می‌کند. البته همین نوای کم صدا هم می‌تواند برای بعضی افراد آزار دهنده باشد. اما در کل تن صدایشان پایین است و اصلا ناخوشایند نیست.

خوبی دیگری که فنچ دارد این است که به مدد سایز کوچکش فضای کمی برای زندگی می‌خواهد و در نتیجه تمیز کردن قفسش هم راحت تر است. بخشی از رژیم غذایی آنها را دانه‌ها تشکیل می‌دهند و باید این را بدانید که فنچ در حین خوردن این دانه‌ها آنها را پخش و پلا هم می‌کند پس باید جارو برقی‌تان همیشه دم دست باشد.

۲- طوطی دم دراز

 اگر طوطی‌ها را دوست دارید اما پرنده ریز نقش تری را ترجیح می‌دهید، پس شاید یک طوطی دم دراز انتخاب خوبی برای شما باشد. این پرندگان اعضای حقیقی خانواده طوطی‌ها هستند. طوطی دم دراز مانند اقوام بزرگ ترش توانایی صحبت هم دارد. بزرگ ترین تفاوت این طوطی با دیگر طوطی‌ها جدای از جثه بزرگش آن است که، طوطی دم دراز نمی‌تواند مانند دیگر اعضای این خانواده جیغ‌هایی به آن بلندی بکشد. به همین علت آنها حیوانات خانگی مناسبی برای افرادی که حیوانی ساکت می‌خواهند، هستند. به راحتی می‌توان به این طوطی‌ها حرف زدن آموخت اما چون صدای ضعیفی دارند خیلی نمی‌توان متوجه حرف‌هایی که می‌زنند شد.

۳- طوطی پروتلت

اگرچه این پرنده هم نوعی طوطی است اما نمی‌تواند مانند دیگر خیشاوندانش جیغ بکشد و صداهای گوشخراش تولید کند. صدای نرم و ضعیف‌شان حتی حساس ترین گوش‌ها را هم آزار نخواهد داد. طوطی پروتلت ظاهری مانند بقیه اعضای خانواده‌اش دارد اما از لحاظ سر و صدا اصلا شبیه به آنها نیست.

۴- عروس هلندی

اگر می‌خواهید پرنده‌تان از فنچ و دیگر طوطی‌هایی که در بالا به شما معرفی کردیم اندکی بزرگ تر باشد، پس بهتر است عروس هلندی را تهیه کنید. این پرنده صدا تولید می‌کند اما صدای آن در مقایسه با انواع دیگر طوطی‌ها کمتر است. اگر هر از گاهی از جیغ‌های کوتاه و ضعیف، کمی آواز زیر لبی و صدای سوت بدتان نمی‌آید، پس عروس هلندی برای‌تان بد نیست. عروس هلندی پرنده‌ای بسیار محبوب شده و همنشینی و رابطه دوستانه ای که با صاحب خود برقرار می‌کند موجب بیشتر شدن این محبوبیت شده است. این پرنده کوچک و بامزه است، تقریبا ساکت است و می‌تواند صحبت کردن هم یاد بگیرد. عروس هلندی همان نگهداری که اقوام بزرگ جثه ترش نیاز دارند را می‌خواهد.

۵- طوطی سنگال

طوطی سنگال در حدود ۲۰ سانتی متر طول دارد و جز پرندگانی با جثه متوسط است. این پرنده به خاطر آرام بودنش در میان طوطی‌ها شهرت یافته است. در حالی که طوطی سنگال آواز می‌خواند و توانایی حرف زد دارد، مانند دیگر گونه‌ طوطی‌ها جیغ نمی‌زند و صداهای گوشخراش تولید نمی‌کند. این طوطی همچنین، نسب به بقیه طوطی‌ها، صدای زیر تری هم دارد.

هیچ پرنده‌ای کاملا ساکت نیست

در حالی که این پرنده‌ها بسیاری از صداهای بلند و گوشخراشی که بقیه گونه ها دارند را تولید نمی‌کنند، باید این را بدانید که هیچ پرنده‌ای مطلقا ساکت نیست. پرنده‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و از طریق صحبت کردن با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

مطالب مرتبط

یک نظر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: footofan.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر