موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

بهترین پرنده خانگی برای آپارتمان

بهترین پرنده خانگی برای آپارتمان

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 12 اسفند 1400 ساعت 23:18

بهترین پرنده برای نگهداری در آپارتمان کدام است؟

اگر شما نیز جزو کسانی است که در آپارتمان زندگی می کنید و دوست دارید که یک هم بازی و هم صحبت از جنس پرنده داشته باشید، حتما این مقاله را مطالعه فرمایید. در ادامه شما را با انواع پرنده های قابل نگهداری در آپارتمان و دردسر ها و مزایای نگهداری هر کدام آشنا خواهیم نمود. با سایت دستگاه جوجه کشی همراه باشید …

تست شخیصت شناسی

blank.gif

شرایط لازم برای نگهداری پرنده در خانه

از آنجایی که آپارتمانها بدون حیات هستند، بنابراین پرنده مورد نظر شما حتما باید در اتاق نگهداری شود یعنی وجود یک اتاق مجزا برای پرنده ضروری خواهد بود، پرنده های زینتی به خصوص طوطی سانان بسیار حساس هستند و در یک محیط پر سر و صدا و شلوغ با ساعت روشنایی بسیار زیاد دوام نیاورده و امکان تلف شدن آنها بسیار بالاست، پس اگر قصد نگهداری پرنده زینتی را در خانه دارید قبل از همه چیز باید به فکر یک اتاق برای آن باشید.

داشتن وقت کافی از دومین شرت برای نگهداری پرنده زینتی در آپارتمان می باشد، اگر وقت کافی برای رسیدگی و بازی با پرنده را ندارید، از خرید آنها صرف نظر کنید.

خود را آماده هر گونه بیماری و مشکلی بکنید، هر لحظه امکان بیمار شدن و تلف شدن پرنده ها وجود دارد، پس اگر هزینه‌های زیادی صرف نگهداری پرنده خود کرده اید و ناگهان با مرگ او مواجه شده اید خود را سرزنش نکنید.

برخی از پرنده ها مانند طوطی سانان به دلیل حساس بودن تغذیه آنها، غذای گرانی دارند بنابراین باید خود را برای هزینه های بالای نگهداری آنها آماده کنید. علاوه بر این هنگام بیمار شدن آنها نیز باید هزینه های زیادی صرف مراجعه به دامپزشک و خرید دارو بکنید.

چه پرنده هایی برای نگهداری در آپارتمان مناسب هستند؟

اما این که چه پرنده ای را می توان در آپارتمان نگهداری کرد یک بحث کاملا سلیقه ای است و به علاقه و سلیقه شما بستگی دارد. برخی افراد ترجیح می‌دهند یک قناری داشته باشند که در ساعاتی از روز به آواز او گوش بدهند، اما در آغاز افراد زیادی نیز هستند که دوست دارند یک مرغ عشق یا عروس هلندی بخرد تا روزانه چند ساعت با او سرگرم شود، همچنین افراد زیادی نیز هستند که تمایل به خرید یک طوطی سخنگو مانند کاسکو، ملنگو و شاه طوطی را دارند.

در حالت کلی می توان گفت که مرغ عشق، عروس هلندی، طوطی برزیلی، کاسکو، کاکادو، ماکائو، شاه طوطی، قناری، بلبل، فنچ و مرغ مینا برای نگهداری در خانه مناسب هستند و آموزش های زیادی در رابطه با نحوه نگهداری آنها در اینترنت و کتاب ها موجود می باشد.

blank.gif

blank.gif

معایب و مزایای نگهداری مرغ عشق در آپارتمان

blank.gif

مرغ عشق ها پرنده هایی بسیار زیبا و باهوش هستند که در زبان انگلیسی به آنها budgerigar می گویند. این پرنده قابلیت حرف زدن ندارد اما می توان ترفند ها و آموزش های زیادی را برای او به او یاد داد و ساعت‌های زیادی با او سرگرم شد، آنها در اکثر اوقات ساکت هستند اما در صورتی که مورد بی توجهی شما قرار بگیرد دچار افسردگی شده و امکان بیماری و حتی مرگ آنها وجود دارد. پس اگر قصد نگهداری این پرنده را دارید حتما باید فرصت کافی برای رسیدگی و بازی با خود نیز داشته باشید.

معایب و مزایای نگهداری عروس هلندی در آپارتمان

blank.gif

این پرنده پس از مرغ عشق محبوب ترین پرنده زینتی در میان علاقه‌مندان می باشد و برای نگهداری از آنها نیز باید وقت کافی در اختیار داشته باشید. این پرنده هوش بالاتری نسبت مرغ عشق دارد و تا حدودی می توان سخن گفتن را به او آموزش داد اما استعداد بالایی در یادگیری ترفندها دارند، آنها بسیار انسان دوست و صمیمی هستند و در صورتی که به شما عادت کنند هم بازی خوبی خواهند شد.

برای مشاهده ی مقاله ی جامع در مورد عروس هلندی به لینک مقابل مراجعه نمایید : پرورش عروس هلندی

معایب و مزایای نگهداری طوطی برزیلی در آپارتمان

blank.gif

این پرنده ها نیز همانند دو پرنده فوق از دسته طوطی سانان بوده و بسیار احساساتی و باهوش هستند و برای نگهداری از آنها نیز فرد باید وقت کافی در اختیار داشته باشد، امکان حرف زدن ندارند ولی برای یادگیری ترفندها مناسب هستند، از رنگ بندی زیبایی در بدن خود برخوردارند و با انجام حرکات جالب می تواند شما را سرگرم کند.

برای مشاهده ی مقاله ی جامع در مورد طوطی برزیلی به لینک مقابل مراجعه نمایید : پرورش طوطی برزیلی

معایب و مزایای نگهداری کاسکو در آپارتمان

blank.gif

کاسکو باهوش ترین پرنده در میان تمامی پرنده های موجود بر روی زمین می باشد، علاوه بر این که قدرت یادگیری و سخن گفتن را دارند هم بازی مناسبی نیز خواهند بود و قابلیت یادگیری ترفند ها و تکنیک ها را هم دارد، اما کاسکوها نسبت به سه پرنده فوق حساس تر و باهوش تر هستند و به مراتب به مراقبت و رسیدگی بیشتری نیاز دارند، در صورت عدم توجه حتی به مدت یک روز با قهر کردن پرنده روبرو خواهید شد یا اینکه با جیغ و داد های خود اعصاب شما را خورد خواهد کرد.

این پرنده نیاز به قفس بزرگ تری دارد و رژیم غذایی حساس تری نیز دارند، خرید غذا و اسباب بازی برای کاسکو به مراتب گران‌تر از سایر پرنده ها تمام می شود.

معایب و مزایای نگهداری کاکادو در آپارتمان

blank.gif

این طوطی که به نام باراتا نیز شناخته شده است، مانند کاسکو دارای جثه بزرگ است و برای نگهداری در خانه های بزرگ و وسیع مناسب می باشد، اگر فرصت کافی برای آموزش و بازی با این پرنده دارید، اقدام به خرید کنید چرا که در صورت عدم توجه با فریادها و جیغ و داد های شدید او مواجه خواهید شد، این پرنده از انواع دانه ها بخصوص بادام و پسته از این می کند بنابراین هزینه تغذیه بسیار بالایی خواهد داشت با توجه به اینکه عادت به پرواز در اتاق دارند، باید روزانه چند ساعت آنها را در اتاق را بکنید تا پرواز کنند.

اما وجود یک کاکل زیبا و متحرک در بالای سر پرنده بر زیبایی و جذابیت و افزوده است و علاقه مندان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب نموده است.

معایب و مزایای نگهداری شاه طوطی در آپارتمان

blank.gif

شاه طوطی که با نام طوطی اسکندر نیز شهرت دارد، پرنده بسیار زیبا و باهوش است این پرنده در بدن خود از پرهای قرمز، سبز، زرد و سیاه برخوردار است و دارای نوکی قرمز رنگ است که بر زیبایی آن افزوده است.

با توجه به جثه بزرگ، برای نگهداری در پاسیو و اتاق های بزرگ مناسب می باشد و روزانه چند ساعت باید آن را از قفس بیرون آورده و پرواز داد. همانند کاسکو و کاکادو بسیار حساس و عاطفی بوده و در صورت عدم توجه صاحبش اعتراض خود را با فریادها و جیغ و دادهایی به گوش او خواهد رساند، پس باید برای نگهداری از این پرنده نیز وقت کافی در اختیار داشته باشید و اگر جزو کسانی هستید که زیاد سفر می کنید این پرنده برای شما اصلا مناسب نیست.

مزایا و معایب نگهداری قناری در خانه

blank.gif

قناری ها بر خلاف طوطی سانان جثه کوچکی دارند و در یک قفس کوچک نیز می توان آن ها را پرورش داد. آنها از صدای بسیار زیبایی برخوردار هستند و ساعت ها میتوانید به صدایش گوش دهید، البته هنگام خرید باید دقت کنید که قناری نر بخرید چرا که قناری ماده آنچنان آواز نمی خواند.

قناری ها برخلاف طوطی سانان جیغ و داد نمی کنند اما قدرت سخن گفتن و بازی با شما را نیز ندارند فقط می توانید به صدای آنها گوش دهید پس اگر جزو کسانی هستید که در ماه چند بار سفر می کنید و فرصت کافی برای رسیدگی به پرنده ندارید میتوانید این گزینه را انتخاب کنید، اما باید توجه کنید که در صورت استفاده از مواد غذایی فاسد بیماری و تلف شدن پرنده را در پی خواهد داشت، پس تمیز کردن روزانه کف قفس و ظروف دانخوری و آبخوری و استفاده از مواد غذایی تازه در نگهداری آن ضروری می باشد پس رسیدگی روزانه چند ساعت لازم خواهد بود.

مزایا و معایب نگهداری فنچ در آپارتمان

blank.gif

از ارزان‌ترین پرنده های قابل نگهداری در منزل می توان به فنچ اشاره نمود، با توجه به اینکه فنچ ها بسیار پر سر و صدا هستند، عسل پرورش دهندگان آنها را در بالکن، حیاط و پاسیو نگهداری می کنند و کمتر کسی تمایل به نگهداری از آنها در خانه دارند. همچنین آنها بسیار اجتماعی هستند و حتماً باید به صورت دسته جمعی خریداری شود و در صورتی که تنها باشند دچار افسردگی شده و در نهایت مرگ آنها را شاهد خواهید بود، اگر قادر به تحمل سر و صدای زیاد پرنده ها هستید و دارای یک بالکن در آپارتمان خود هستید می توانید این پرنده را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب کنید.

معایب و مزایای نگهداری مرغ مینا در آپارتمان

blank.gif

مرغ مینا پرنده هایی ذاتا وحشی هستند و در صورتی که آن را به صورت جوجه خریداری کرده باشید امکان حمله و گاز گرفتن آنها وجود دارد، پس باید فرصت کافی برای تربیت او داشته باشد، امکان استفاده از پلت های مخصوص و غذاهای اماده ی مخصوص این پرنده نیز وجود دارد ، در تغذیه ی پرنده دقت کنید که از پلتی استفاده کنید که فاقد آهن باشد یا آهن بسیار کمی داشته باشد، چرا که آهن سبب آسیب به کبد این پرنده خواهد شد.همچنین باید با انواع دانه ها میوه و سبزیجات آن را تغذیه کنید .

اما اگر یک پرنده جسور و باهوش می خواهید که قابلیت یادگیری چند کلمه را داشته باشد می توانید مرغ مینا را انتخاب کنید، همچنین این پرنده قابلیت تقلید صدای گربه و صدای تلفن و گریه بچه و غیره دارد.

برای مشاهده ی مقاله ی جامع در مورد مرغ مینا به لینک مقابل مراجعه نمایید : آموزش نگهداری از مرغ مینا

۴.۳ ۱۹ votes

Article Rating

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر