موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

صدای زوزه توله سگ

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 18 اسفند 1400 ساعت 17:35

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان صدای زوزه توله سگ را مطالعه خواهید کرد.

آیا می‌خواهید علت زوزه کشیدن سگ‌ها را بدانید و اینکه چرا اغلب شب‌ها زوزه می‌کشند؟<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /?>

تست شخیصت شناسی

به گزارش حکیم مهر به نقل ازITpet ، شاید بهترین توضیح این باشد که سگ‌ها به عنوان حیواناتی که نسل آنها به گرگ‌ها می‌رسد، برخی از ویژگی آنها که زوزه کشیدن هم یکی از آنهاست را هنوز در خود دارند. اما دلایل زیادی برای زوزه کشیدن سگ‌ها وجود دارد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم.

 1. ارتباط صوتی

زوزۀ گرگ شیوه ای ذاتی و طبیعی برای برقراری ارتباط صوتی در حیات وحش است. گرگ ها برای برقراری ارتباط با دستۀ گرگ های جدا مانده و برای اطلاع آنها از حضورشان و موقعیت خود زوزه می کشند. این شیوه به آنها در یافتن همدیگر کمک می کند. سگ ها نیز این شیوه را از اجدادشان به ارث برده اند.

 2. دفاع از قلمرو

حفظ قلمرو یکی دیگر از ویژگی هایی است که سگ ها از اجداد خود به ارث برده اند. سگ ها نیز همانند گرگ ها به صورت گروهی زندگی می کنند و از قلمرو خود دفاع می کنند. هنگامی که ببینند سگ غریبه ای به قلمرو آنها تعدی کرده زوزه می کشند تا به او هشدار دهند و در عین حال هم گروهان خود را خبر کنند.

 3. اضطراب جدایی از گله

گرگ ها به طور غریزی حیواناتی گله ای هستند و اضطراب جدایی در آنها بالاست. هنگامی که از گله جدا شوند یا یکی از آنها از گله دور شود زوزه ای از روی ترس می کشند که گویی می گوید "من اینجام – شما کجایید؟". این غریزه در سگ های خیابانی هم وجود دارد. هنگامی که از گله دور شوند و یا یکی از آنها گم شود، زوزه می کشند. حتی ممکن است توله های خیابانی را نیز دیده باشید که هنگامی که منتظر مادرشان هستند زوزه می کشند.

 4. اضطراب جدایی از صاحب خود

سگ ها حیواناتی باوفا، مهربان و با احساس هستند. آنها پیوندی عمیق با صاحب خود و اعضای خانواده برقرار می کنند. بنابراین اگر احساس کنند که جدا مانده اند زوزه می کشند. اگر با سگتان به جایی بروید او مادامیکه شما در اطرافش هستید از آن جای جدید لذت خواهد برد اما به محض آنکه او را تنها رها کنید احساس اضطراب تنهایی به سراغش خواهد آمد و زوزه خواهد کشید.

 5. جلب توجه و محبت

سگ ها همیشه دوست دارند توجه و محبت شما را به دست آورند. چنانچه فعالیت فیزیکی نداشته باشند و یا عصبی و پریشان باشند، حتی نیازشان به توجه شما بیشتر می شود بنابراین کاری می کنند تا شما به او توجه کنید. چنانچه نیاز آنها برطرف نشود رفتارهای دردسرسازی از آنها بروز خواهد کرد. چنین رفتارهایی ممکن است شامل زوزه های ملایم اما مکرر باشد که روشی ذاتی برای درخواست توجه از سوی سگ شماست.

 6. اندوه تنهایی

چنانچه سگی برای مدتی طولانی تنها بماند اضطراب تنهایی و جدا ماندن به سراغش می آید که می تواند منجر به رفتارهای غیرمعمول شود. آیا تابحال برایتان اتفاق افتاده که سگتان را در خانه برای ساعاتی تنها بگذارید و وقتی به خانه بازمی گردید ببینید که مبلمان را پاره و خراب کرده و بر روی فرش ادرار کرده است؟ احتمالاً همسایۀ خود را هم شاکی از زوزه های فراوان او می بینید. اضطراب تنهایی در تمام سگ ها شایع است و در صورتی که زیاد تنها بمانند شاهد رفتارهایی غیر منتظره از سوی او خواهید بود.

 7. هیجانات بعد از موفقیت

وقتی سگ شما کاری را به درستی انجام می دهد و هیجان زده می گردد، دوست دارد شما او را تشویق و تمجید کنید. اما چنانچه شما توجهی نکنید زوزه می کشد چرا که زوزه کشیدن شیوه ای غریزی برای ارتباط صوتی است. شاید سگ های شکاری را دیده باشید که پس از رسیدن به شکار خود زوزه می کشند. آنها از موفقیت خود هیجان زده می شوند و با زوزه کشیدن به صاحب خود خبر می دهند.

 8. بیماری ها و درد کشیدن

احتمالاً تاکنون شاهد تصادفات ماشین با سگ های خیابانی و زوزه کشیدن آنها بوده اید. گاهی زوزه کشیدن به دلیل درد جسمانی است. بنابراین اگر دیدید که سگتان پیاپی زوزه می کشد بایستی اطمینان حاصل کنید که دردی ندارد یا بیمار نشده است.

 9. برانگیخته شدن احساسات

چنانچه سگی از چیزی احساس ناخوشایندی داشته باشد شروع به زوزه کشیدن می کند. برای برخی سگ ها بعضی سر و صداهای موزیک اذیت کننده هستند و چنانچه این صدا ممتد باشد آنها را برآشفته می سازد. بعضی صداها مثل آلارم ساعت، آژیر و از این قبیل نیز می تواند برای آنها آزار دهنده باشد.

 10. در پاسخ به سر و صداهای بسیار بالا

اگر شما صدای زوزه کشیدن را درآورید و یا صدای زوزۀ سایر سگ ها را بشنود احتمالاً سگ شما هم شروع به پاسخ دادن به زوزه خواهد کرد. این یک الگوی طبیعی و غریزی برای سگ هاست.

علت زوزه کشیدن سگ ها در شب

سگ ها فقط در شب زوزه نمی کشند اما شب هنگام زمانیست که معمولاً زوزه می کشند. دلایل متعددی برای این پدیده وجود دارد:

 • شاید قابل قبول ترین دلیل برای زوزه کشیدن سگ ها در شب این باشد که آنها دلایل و نیازهای متناسب با خودشان را در این بازۀ زمانی حس می کنند. شاید به همین دلیل سگ های خیابانی بیشتر در شب زوزه می کشند.

 • سگ ها در طول روز سر و صداهای زیادی می شنوند مثل بوق ماشین ها، آژیر آمبولانس، داد و بیداد افراد در خیابان، موزیک ها و غیره. بنابراین ترجیح می دهند تا در طول روز کمتر تحرک داشته باشند و بیشتر بخوابند. اما شاید از ساعت 11 شب به بعد آنها راحت تر می توانند پرسه بزنند و صدای یکدیگر را بشنوند بنابراین به راحتی زوزه می کشند و با یکدیگر ارتباط آوایی برقرار می کنند.

 • سگ ها در سایر اوقات شبانه روز هم زوزه می کشند ولی صدای آنها در میان سر و صدای روز گم می شود و درشب که سر و صدای کمتری هست به وضوح شنیده می شود.

• شاید بازی سگ های خیابانی با یکدیگر را در ساعاتی مثل نیمه شب و یا 5 صبح دیده اید. آنها به ندرت در طول روز (10 صبح تا 7 عصر) نمایان می شوند. آنها اصولاً در طول روز استراحت می کنند و شب فعال هستند بنابراین دلیلی هم برای شنیدن زوزۀ آنها در روز وجود ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: hakimemehr.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر