موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

روانشناسی گل کاکتوس

روانشناسی گل کاکتوس

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 16 بهمن 1399 ساعت 00:39

بسته به پشینه‌ی ادبیات، تاریخ و سرگذشت مردم هر سرزمین معنا و مفهوم گل‌ها و گیاهان نیز می‌تواند متفاوت باشد.

تست شخیصت شناسی

برای مثال در کشور هند، گیاهان اهمیت زیادی در مراسم‌های مذهبی‌ دارند. در ژاپن زبان خاصی برای گل‌ و گیاهان وجود دارد و از آن‌ها برای انتقال پیام و احساسات بین افراد استفاده‌ی زیادی می‌شود. در آمریکا شبدرچهاربرگ نماد خوش‌شانسی است و در کشور کره جنوبی از بامبو برای دورکردن ارواح استفاده می‌شود.

به طور کلی گیاهان سبز نماد طبیعت و تولد دوباره هستند. عده‌ای معتقدند که رنگ سبز گیاهان مستقیما با چاکرای قلب در ارتباط است؛ به همین دلیل است که وقتی که به طبیعت می‌رویم حال و هوایمان عوض می‌شود. عده‌ای از مردم نیز متعقدند که اگر می‌خواهید به آرزوهای خود مثل عشق و خوشبختی برسید، گیاهان خاصی را بیرون یا داخل منزل‌تان بکارید. اگر نام گیاهان و شکل آنها را هنوز به خوبی نمیشناسید به صفحه انواع گلهای اپارتمانی و روش نگهداری انها مراجعه کنید.

با دانستن معنا و سمبل هرگیاه متوجه می‌شوید که ارزش‌های مهم برای شما چه چیزهایی هستند و از این به‌ بعد می‌توانید گیاهانی را بخرید که نشان‌‌دهنده‌ی ارزش‌ها و احساسات مورد علاقه‌تان را است. همچنین با دانستن معنی گیاهان می‌توانید برای خرید هدیه متناسب با موقعیت، هوشمندانه‌ و دقیق‌ترعمل کنید و پیامی را که دوست‌دارید به طرف مقابل‌تان برسانید.

مطلب مرتبط: معنا و مفهوم هر گل طبیعی چیست؟

تاریخچه‌ی نمادها در گیاهان

طبق اطلاعاتی که در کتاب‌های ادبی، آثار هنری و فرهنگ عامه‌ی مردم وجود دارد،‌ نشانه‌ها و سمبل در گیاهان از زمان یونان باستان وجود داشته‌است. این نماد‌ها در قرون وسطی و رنسانس و حتی در نمایش‌نامه‌های شکسپیر هم وجود‌ داشته تا به فرهنگ مدرن امروزی‌مان رسیده‌است.

در دوران ویکتوریا گفتن احساسات عاشقانه با صدای بلند ممنوع بود، به همین دلیل مردم از گل‌ و گیاهان به عنوان پیام‌آوران مخفی استفاده می‌کردند. بعد از انتشار فرهنگ لغت زبان گل‌ها توسط جوزف هم-پورتسگال در سال ۱۸۰۹، توجه به نماد گل‌ها و گیاهان بیش‌تر شد و افراد بیش‌تری به صورت علمی‌ و دقیق‌تر به مطالعه‌ی آن پرداختند.

معنی و نماد گیاهان

در این قسمت نماد و سمبل گیاهان را معرفی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که هر گیاه چه احساس و فکری را نشان می‌دهد. می‌توانید با سمبل گیاهان مورد علاقه‌تان آشنا شوید و با خواندن نماد‌های گیاهان دیگر، گیاهان جدیدی را برای منزل‌تان انتخاب کنید که با عقاید و علاقه‌مندی‌های شما هماهنگی دارد.

گیاه هوازی (تیلاندسیا)

  • آزادی و خلاقیت
  • مناسب برای: کسانی که تغییر را دوست دارند و یا در جای کوچکی زندگی می‌کنند

این گیاه نماد آزادی و خلاقیت است. این گیاهان ریشه نداشته و به خاک هم نیازی ندارند. به همین دلیل نماد آزادی هستند و تقریبا هرجایی که دوست‌دارند می‌توانند زندگی کنند.

تیلاندسیا برای کسی مناسب است که تغییر را دوست دارد یا درمحیطی کوچک زندگی می‌کند و جای زیادی برای نگهداری گیاهان ندارد، اما ظاهر کوچک این گیاه جالب را دست کم نگیرید. تیلاندسیا می‌تواند با شکل و رنگ خاص خودش حس تازه‌ای به منزل‌تان بدهد.

بونسای

  • هماهنگی، خرد و دانش
  • مناسب برای: کسانی که به دنبال ایجاد تعادل بیشتر در زندگیشان هستند

بونسای‌ها درختان مینیاتوری زیبایی هستند که در طول سال‌ها و با ذوق و هنر خاص به این شکل درآمده‌اند و می‌توانند انرژی مثبت و حس آرامش‌ را به افراد هدیه بدهند.

بونسای سمبل هماهنگی بین انسان، طبیعت و روح و نماد خرد و آرامش است. درختچه‌های بونسای برای افرادی مناسب است که به دنبال ایجاد تعادل بیش‌تر در زندگی‌شان هستند.

اسپاتی فیلوم

  • آرامش و همدردی
  • مناسب برای: کسانیکه به تازگی یکی از عزیزانشان را از دست داده‌اند.

این گیاه با گل‌های سفیدش نماد آرامش و هم‌دردی است.  اسپاتی فیلوم برای افرادی مناسب است که به تازگی عزیزشان را از دست داده‌ یا ضرر مالی را تجربه کرده‌اند و نیاز به هم‌دردی دارند.

ساکولنت‌ها

  • وفاداری و طول عمر
  • مناسب برای: کسانی که مورد اعتماد شما هستند و در سختی‌ها کنار شما هستند

ساکولنت‌ها گیاهان مقاوم و ماندگاری هستند که نماد وفاداری و طول عمرند. این گیاهان را به فرد مورد اعتماد زندگی‌تان و کسی که همیشه در سختی‌ها کنارتان بوده، هدیه بدهید.

مطلب مرتبط: آشنایی با انواع ساکولنت‌ها، روش نگهداری و روش تکثیر

درخت پول

  • ثروت و خوش‌شانسی
  • مناسب برای: کسانی که می‌خواهند به تازگی شغل جدیدی را شروع کنند

این گیاه زیبا نماد ثروت و خوش‌شانسی است. درخت پول هدیه‌ای مناسب برای کسانی است که شغل جدیدی را به تازگی شروع کرده‌اند.

بامبو

  • خوش‌شانسی و طول عمر
  • مناسب برای: کسانی که قصد دارند مرحله‌ی جدیدی را در زندگیشان شروع کنند

این گیاهِ همیشه سبز نماد شکوه، ماندگاری، خوش‌شانسی و طول عمر است. بامبوی زیبا و جذاب را به کسی هدیه دهید که قصد دارد مرحله‌ي جدیدی را در زندگی‌اش شروع کند.

پتوس

  • پشتکار و ماندگاری
  • مناسب برای: کسانی که در حال دنبال کردن اهداف و آرزوهایشان هستند.

این گیاه زیبا نماد پشتکار و ماندگاری طولانی‌مدت است. پتوس را به کسی هدیه دهید که در حال دنبال‌کردن اهداف و آرزوهایش است. اگر گلدان پتوس را به صورت آویزاستفاده کنید، سمبل پیشرفت و فتح قله‌های جدید است.

فیلودندرون

  • عشق به طبیعت و پیشرفت
  • مناسب برای: کسانی که درحال تجربه رشد و پیشرفت هسنتند

این گیاه با برگ‌های درشت و زیبایش نماد عشق به طبیعت و رشد و پیشرفت است. آن‌را می‌توانید به هرفردی هدیه بدهید که درحال تجربه‌ي رشد و پیشرفت در زندگی‌اش است؛ هم‌چنین یک هدیه‌ی خوب برای عاشقان طبیعت و علاقه‌مند به حفاظت از محیط زیست به حساب می‌آید.

کاکتوس‌ها

  • محافظت و تحمل شرایط سخت
  • مناسب برای: افراد مصمم، با اراده و کسانی که روزهای سختی را سپری می‌کنند.

کاکتوس پیام‌آور محافظت و تحمل شرایط سخت‌ است و به دلیل این‌که آب را درخودش ذخیره می‌کنند نماد گنج پنهان‌ است. شما با خرید کاکتوس، هدیه‌ی خوبی برای افراد مصمم و با اراده و افرادی که در روز‌های سختی قراردارند، تهیه خواهید کرد. برای مشاهده انواع کاکتوس با عکس کلیک کنید.

برگ‌انجیری

  • افتخار، احترام و طول عمر
  • مناسب برای: کسانی که پیشینه‌ی خانوادگی پر افتخاری دارند

گیاه برگ‌انجیری نماد افتخار، احترام و طول عمر است. این گیاه هدیه‌ای مناسب برای کسی است که پیشینه‌ی خانوادگی پرافتخاری دارد و به آن می‌بالد.

عنکبوتی یا گندمی

  • زندگی و سلامتی
  • مناسب برای: کسانی که به تازگی از بیماری بهبود یافته‌اند

این گیاه نماد زندگی در لحظه و سلامتی است. گیاه گندمی را به کسی هدیه دهید که به تازگی از بیماری بهبود یافته است.

سانسوریا

  • پاکی و پشتکار
  • مناسب برای: کسانی که خلاق هستند و یا خانه‌ی جدید خریده‌اند چون باعث تصفیه هوا می‌شود

این گیاه مقاوم نماد پاکی و پشتکار زیاد است. سانسوریا کم‌آبی و دمای بالا را تحمل می‌کند پس آن را به افراد با پشتکار و مقاوم هدیه دهید

نکته: سانسوریا به علت قابلیت تصفیه کنندگی خود یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید گیاه آپارتمانی است.

فیکوس بنجامین

  • صلح و فراوانی
  • مناسب برای: کسانی که به عنوان رهبر گروه می خواهند اعضا را متحد و به موفقیت برسانند

فیکوس نماد صلح، آرامش و فراوانی است. این گیاه برای کسانی مناسب است که رهبری پروژه‌ای را به عهده گرفته‌اند و می‌خواهند اتحاد میان اعضا را برقرار کنند و در پایان همگی به موفقیت برسند.

مطلب مرتبط: گیاهان مناسب برای محل کار

در ادامه نماد چند گیاه و گل معروف دیگر را می‌آوریم.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا با خود پیام محاظت، خوش‌شانسی، صداقت و خرد را دارد. این گیاه پرفایده خاصیت شفابخشی زیادی دارد پس می‌توانید این گیاه را به کسانی هدیه دهید که در حال بهبودی بعد از بیماری هستند.

آزالیا

این گیاه با گل‌های زیبایش نماد ظرافت، زنانگی، قدرت و زیبایی است. آزالیا یک هدیه‌ی مناسب برای زنان قوی و زیبای زندگی‌تان است. هم‌چنین می‌توانید آن را به عنوان یادآور دوباره‌ی زیبایی‌های درون و بیرون یک فرد هدیه بدهید.

ارکیده

این گیاه سمبل عشق و تحسین است و عطر آن نماد انسانی با ذات خوب است. سفارش ارکیده بهترین هدیه برای استاد یا فرد بزرگی است که از او در زندگی تان الهام گرفته‌اید.

بنفشه‌ی وحشی

این گیاه در اروپا نماد حافظه و تفکر است. می‌توانید آن را به معلم خود هدیه دهید.

خزه

خزه نماد خوش‌شانسی و پول است. می‌توانید آن را در تراریوم‌ و کوکداما استفاده کنید و به عزیزان‌تان هدیه دهید.

سرخس

سرخس نماد سلامتی، خوش شانسی و محافظت است. این بهترین هدیه برای کسی است که در حال مهاجرت و دورشدن از محل زندگی‌اش است.

کالانکوئه

این گیاه نماد عشق بی‌نهایت و پشتکار است. آن را به کسی هدیه دهید که عشق‌ش در قلب‌تان ماندگار است.

گیاه حشره‌خوار

این گیاه جالب نماد قدرت و شجاعت است و برای کسی مناسب است که کمی عجیب غریب یا ماجراجو است.

لاله

گیاه لاله نماد عشق بی‌قید و شرط و شادی است. گلدان لاله را در ابتدای فصل بهار در اتاق پذیرایی یا منزل‌تان بگذارید تا با گل‌های چشم‌نوازش زیبایی خانه‌تان را چندبرابر کند. این گل هدیه‌ی خوبی برای عزیزان‌تان برای نشان دادن عشق و محبت‌تان است.

در ادامه ی مقاله به بررسی گیاهان برای افراد و مناسبت های مختلف میپردازیم:

چه گل‌هایی برای هدیه دادن به دوستان مناسب‌تر هستند؟

گرچه تمام گل‌ها زیبا هستند و مفاهیم ارزشمندی را منتقل می‌کنند، اما بعضی از آنها بیشتر از بقیه نمایانگر دوستی هستند.
آلسترومریا، گلی است که شاید بیشتر از همه گلها یادآور دوستی باشد. به همین علت می‌توانید این گل را در بیشتر دسته گل‌ها ببینید. این گل به معنای آینده خوش و موفقیت نیز هست، پس می‌توانید با هدیه دادن آن به دوست خود، به اصطلاح با یک تیر دو نشان بزنید!
رز زرد، نماد رابطه دوستی و شادمانی است. این گل، بیانگر شروع تازه نیز هست. پس اگر مدتی است با دوست خود قهر بوده‌اید و اکنون می‌خواهید رابطه خود را مجدد آغاز کنید، رز زرد انتخاب هوشمندانه‌ای برای شماست. می‌توانید رز زرد را با رز نارنجی در یک دسته گل به کار ببرید، پیام هر دو تقریبا مشابه است.
داوودی به معنای حمایت است، معنایی که در رابطه‌های دوستانه نیز باارزش تلقی می‌شود. با فرستادن گل داوودی برای یک دوست، به او می‌گویید که همیشه کنار او هستید و می‌تواند روی کمک شما حساب کند.
زنبق هم یکی دیگر از گل‌های مرتبط به مفهوم رفاقت است.
فرقی نمی‌کند که چه گلی را انتخاب می‌کنید، فراموش نکنید که حتما در یک کارت، پیامی شخصی و زیبا برای دوستتان بنویسید.

چه گلی برای ترحیم و تسلیت استفاده می‌شود؟

علاوه بر زیبایی ظاهری، بسیاری از گل‌ها حامل احساسات و پیام‌های مختلفی همراه خود هستند. این موضوع به ویژه هنگام انتخاب گل مناسب برای از دست دادن عزیزان و عرض تسلیت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
رنگ سفید برای ترحیم مناسب‌تر است. در اینجا چند گل که برای این امر رایج‌ هستند، ذکر می‌کنیم:

  • لیلوم‌:
    به عنوان یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای مراسم ترحیم، بیانگر خلوص و پاکی روح فرد متوفی است. لیلوم از جانب شما می‌گوید که عزیز از دست داده را بسیار دوست داشته‌اید و به پاکی روح او ایمان دارید.
  • گلایول
    قائم، بلند و جادویی. گلایول نماد استقامت، قوی بودن، سوگواری عمیق و ارادتمندی شماست.
  • میخک
    میخک سفید بیانگر عشق خالصانه، بی‌گناهی و معصومیت است. میخک قرمز یادآور تمجید است و نوع صورتی آن نماد یادآوری و فراموش نکردن است.
  • داوودی
    در بسیاری از فرهنگ‌های اروپایی، داوودی فقط برای تسلیت و ترحیم استفاده می‌شود، زیرا به عقیده آنها داوودی سمبل مرگ است. اما در بسیاری از کشورها مانند ایران و آمریکا، داوودی سفید یادآور حقیقت است و به عنوان راهی مناسب برای گرامیداشت یک عمر باشکوه شناخته می‌شود.
  • رزها
    این گل فوق العاده محبوب، بسته به رنگ خود معانی مختلف را در بر می‌گیرد:
    رز سفید نشانه احترام، تکریم، پاکی، بی‌گناهی و جوانی است.
    رز قرمز تداعی‌گر احترام، عشق و شجاعت است.
    رز صورتی عشق، زیبایی، نجابت و تشخص را بیان می‌کند.
    رز زرشکی اندوه و غصه را حکایت می‌کند و در نهایت، رز زرد نماد دوستی است.
  • ارکیده
    ارکیده صورتی و سفید، از دیرباز برای بیان همدردی استفاده می‌شده است و معمولا عشق ابدی را نیز نشان می‌دهد.
    ارکیده فالانوپسیس و دندروبیوم، محبوب‌ترین ارکیده‌ها برای بیان همدردی هستند.

بهترین گل‌ها برای جشن فارغ التحصیلی کدام‌اند؟

اگر همسر، پارتنر، دوست یا یکی از اعضای خانواده شما در حال آماده شدن برای فارغ التحصیلی است، هدیه دادن گل‌ها به او یک راه عالی برای بیان تبریک است. به ویژه اگر در کنارشان نیستید و نمی‌توانید حضورا به آنها تبریک بگویید.
خوشبختانه گل‌های بسیاری برای این مناسبت هستند و انتخاب‌ها نامحدود است. اما اگر می‌خواهید انتخاب را کمی ساده کنید، این راهنما برای شما مفید خواهد بود:

• گل‌های درخشان و رنگی:
دسته گل‌های رنگارنگ، برای بیان تبریک و ابراز شادی کاملا ایده‌آل هستند. در این مورد، دیگر نیازی نیست حساسیتی برای وجود گل خاصی به خرج دهید. می‌توانید سبدها یا دسته گل‌های متنوعی را به صورت از پیش آماده شده تهیه کنید.

• ارکیده:
ارکیده‌ها، خاص و جذابند. نکته مثبت این است که طول عمر آنها معمولا در مقایسه با سایر گل‌ها بیشتر است. این گل می‌تواند هدیه‌ای عالی برای فرد فارغ التحصیل شده باشد. اما باید بدانید که رنگ‌های مختلف آن، مفاهیم مختلفی را بیان می‌کنند:
ارکیده بنفش برای فارغ التحصیلی همسر و پارتنر شما مناسب است. این رنگ یعنی شما دستاورهای او را ستایش می‌کنید و برای آنها ارزش زیادی قائل‌اید.
یک ارکیده زرد رنگ، لذت و شروعی تازه را تداعی می‌کند؛ به همین دلیل برای دوستان و افراد خانواده مناسب‌تر است.
همچنین می‌توانید برای هر عزیزی که دوستش دارید، ارکیده نارنجی را انتخاب کنید. نارنجی یعنی به او افتخار می‌کنید.

• میخک:
میخک، پیشینه‌ای غنی دارد و هر رنگ آن، حرف خاصی را به گیرنده می‌زند. این گل، گلی عالی برای هدیه دادن به یک دانشجوی فارغ التحصیل شده است، زیرا به طور کلی بیانگر سلامت، عشق و توجه بوده و برای هر موقعیتی مناسب است.
یک میخک قرمز نشان می‌دهد که شما زحمات ایشان را درک کرده و به او مفتخر هستید و مثل همیشه، زرد نیز نماد دوستی است.

• لیلیوم:
اولین استفاده‌ها از لیلیوم، به 1580 سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد! این گل زیبا، چهارمین گل محبوب در سراسر دنیاست. گل‌های خیره کننده لیلیوم به معنای صمیمیت و تعلق خاطر هستند و در تمام طول سال نیز شکوفه می‌دهند. به همین علت همیشه می‌توانید آنها را در گل فروشی‌ها ببینید.
لیلیوم پروی یا همان آلسترومریا، بیانگر دوستی و از خودگذشتگی است.
لیلیوم صورتی نماد آرزوی ثروت و پیشرفت است، چیزهایی که همه بعد از فارغ التحصیلی به دنبال آنها می‌گردند!

• رز:
اگر هنوز مطمئن نیستید که چه گلی را انتخاب کنید، به عضو وفادار گلها، یعنی گل رز اعتماد کنید! رزها با مفاهیمی چون عشق، صمیمیت، زیبایی و همچنین پختگی و شروع فصلی تازه از زندگی در هم آمیخته‌اند. رز قرمز برای پارتنر شما بی‌نظیر است، این گل، گل بین المللی عشق و عاشقی است! اما اگر می‌خواهید برای دوستان یا اعضای خانواده گل بگیرید، رز زرد به خوبی پیام شادمانی و تبریک شما را می‌رساند.

چه گل‌هایی برای تبریک تولد نوزاد مناسب هستند؟

گل‌ها، هدایایی بی‌نظیر برای بیان شادمانی و دلگرمی هستند. عطر خوشایند و زیبایی آنها، لذت و خوشحالی حقیقی را به گیرنده منتقل می‌کند. بخصوص اگر علت گل دادن، تولد نوزاد و تبریک قدم نو رسیده باشد!
اشکالی ندارد اگر گل را قبل از تولد نوزاد هم بفرستید، ولی معمولا این کار پس از تولد او انجام می‌شود. می‌توانید گل را به مقصد بیمارستان بفرستید، اما بسیاری ترجیح می‌دهند که آن را به خانه نوزاد بفرستند تا پدر و مادر برای انتقال گلها به خانه، به دردسر نیفتند.
حتی می‌توانید یکی دو هفته پس از تولد گل را برای والدین تازه بفرستید. بدین شکل علاوه بر اینکه تبریک گفته‌اید، به آنها نشان داده‌اید که در صورت لزوم دوستانی هستند که می‌توانند روی کمک آنها حساب کنند.
قبل از انتخاب، بهتر است بدانید که نوزاد دختر است یا پسر. دانستن جنسیت به شما کمک می‌کند تا رنگ گل را راحت‌تر انتخاب کنید. اگر پدر و مادر تا روز تولد جنسیت فرزند خود را آشکار نکرده‌اند، می‌توانید از رنگ‌های خنثی بسیار زیبا استفاده کنید.
صورتی، بنفش و رنگ‌های پاستیلی همیشه انتخاب خوبی برای تبریک تولد نوزاد دختر هستند. لیلیوم، رز، لاله و میخک گل‌های مناسبی برای این منظور تلقی می‌شوند و خوشبختانه تنوع رنگی بالایی نیز دارند.
برای نوزاد پسر، آبی و زرد محبوب‌ترند. فریزیا، دلفینیوم، زنبق و استاتیس همگی انتخاب‌های خوبی برای تبریک میلاد نوزاد پسر هستند.

چه گیاهانی نماد خوش شانسی هستند؟

بامبوی سه تکه
قطعا تا به امروز یک بامبوی زیبا را که در گلدانی شیشه‌ای، به همراه سنگریزه‌های رنگی غرق در آب شده است دیده‌اید. اما تا به حال تعداد ساقه‌های آن را شمرده‌اید؟ شاید خیر، شاید هم بله. چینش ساقه‌های این نوع گیاه بامبو، ارتباط نزدیکی با سه‌گانه‌ی شانس دارد و یادآور سه نماد اصلی خوشبختی است. Fu (شادمانی)، Lu (ثروت) و Soh (عمر طولانی). این گیاه را به خانه ببرید و از مزایای سه‌گانه آن لذت ببرید!
کراسولا او واتا
کراسولا او واتا یکی از گیاهان قدرتمند خانواده ساکولنت‌ها است. معمولا این گیاه با نام “گیاه پول” شناخته می‌شود.
گیاه پول ریشه‌ای قدیمی در تمرینات فنگ شویی دارد و از انرژی بالایی برخوردار است. معمولا برای این به عنوان گیاهی آپارتمانی انتخاب می‌شود که بخشی از انرژی خود را به سمت حساب‌های بانکی اعضای خانواده بفرستد!
فیکوس لیراتا
طبق سنت فنگ شویی، گیاهان با برگ‌های گرد شانس و ثروت را با خود همراه دارند. بنابراین فیکوس لیراتا گیاهی بسیار خوش یمن است. اگر او را در بخش شکیل خانه قرار دهید، نعمت و فراوانی را به شما ارزانی خواهد کرد.
ارکیده‌ها
با قرار دادن ارکیده خانه خود را به محلی برای کامیابی، سعادت، هماهنگی و عشق تبدیل کنید. حضور ارکیده ذهن را تلطیف کرده و عطر دل‌ انگیز آن، روح را آرامش می‌بخشد. و جایی که صلح هست، سعادت و خوش یمنی هم هست.
فیلودندرون
برگ‌های بزرگ و سبزرنگ فیلودندرون همیشه چشم را خیره می‌کند. نام این گیاه برگرفته از کلمه یونانی “فیلو” به معنی عشق، و “دندرون” به معنی درخت است. از این جهت، فیلودندرون گیاه عشق و محبت است. آن همچنین نماد سلامت و برکت هم هست.
سانسوریا
سانسوریا که با نام “زبان مادر شوهر” هم شناخته می‌شود، در اصل به دلیل خاصیت‌های سم‌زدایی و تصفیه کردن هوا از گازهای آلوده مورد استقبال قرار می‌گیرد. همین قابلیت تمیز کننده بودن آن به صورت طبیعی، سانسوریا را به گیاهی بسیار محبوب تبدیل کرده است. سانسوریا گیاهی برای جذب شانس نیز شناخته می‌شود، چون هوا را از عناصر بد پاک کرده و انرژی‌های مثبت را به اتمسفر وارد می‌کند.
گیاه یشم
یشم سبز و باشکوه به آوردن موفقیت، شانس و خوشبختی به خانه‌ها معروف است. می‌گویند بهتر است آن را در کنار درب ورودی منزل قرار دهید تا خوبی‌ها را به داخل هدایت کند.

نماد گل ارکیده چیست؟

این گیاه سمبل عشق و تحسین است و عطر آن نماد انسانی با ذات خوب است.
گل ارکیده ی قرمز نماد عشق، ارکیده ی سفید نشان فروتنی، ارکیده ی بنفش نماد تحسین، احترام و وفاداری و ارکیده ی زرد نماد شادی و شروع دوباره است. عطر ارکیده نماد انسانی با ذات خوب است.

چه گیاهانی نمادی از خانواده هستند؟

داوودی، ادریسی، رز، لاله و گل آفتابگردان نماد عشق و ازدواج و خانواده هستند.
داوودی نماد وفاداری است،
ادریسی بیانگر احساسات عمیق قلبی در برابر همسر، نامزد، فرزند و یا سایر افراد خانواده است.
رزها هم که نیازی به معرفی ندارند، آنها سال‌هاست که با انواع مختلف عشق پیوندی نزدیک دارند.
لاله سمبلی برای ابراز و علنی کردن عشق و
آفتابگردان نیز بیانگر عشق بی قید و شرط است.
اگر بهترین‌ها را برای اعضای خانواده خود می‌خواهید، می‌توانید این آرزوی سعادت و سلامت را با گل صدتومانی (پیونی) یا سوسن وحشی بروز دهید.
سوسن وحشی نماد شادمانی و خوشبختی است و معمولا به زوج‌هایی که به تازگی ازدواج کرده‌اند داده می‌شود.
پیونی نیز نماد زندگی شاد و ازدواجی موفق همراه با سلامتی است.
اگر به میهمانی برای شادباش منزل تازه دعوت شده‌اید، می‌توانید گل میخک را به میزبان هدیه دهید.
میخک نمادی عالی برای غرور، افتخار و زیبایی است.
گاردنیا نیز گلی مناسب برای هدیه دادن به کودکان خانواده است، زیرا نماد پاکی و دلنشینی است.

نماد گیاهان هوازی چیست؟

گیاهان هوازی نماد آزادی و خلاقیت هستند. این گیاهان برای افرادی که فضای زیادی در خانه خود برای نگهداری از گیاهان گلدانی ندارند بسیار مناسب است. اما هرگز ظاهر جمع و جور آنها را دست کم نگیرید. گیاهان هوازی بسیار مفید بوده و با طرح‌های مختلف و رنگ‌های گوناگون خود زندگی را به هر محیطی هدیه می‌کنند. چون بدون نیاز به خاک رشد می‌کنند، نمادی برای آزادی و عدم تعلق هستند. گیاهان هوازی برای افرادی که اهل سفر اند الهام بخش و راه گشا است. همین عدم نیاز گیاهان هوازی به خاک، باعث شده تا آنها را به علوم تخیلی، آدم فضایی‌ها و سفر به مریخ مربوط کنند. این گیاهان برای افراد کنجکاو، ماجراجو، رویا پرداز و همه افرادی که به دنبال چیزهای متفاوت هستند مناسب است.

چه گیاهانی معنی دوستت دارم را منتقل می‌کند؟

همه دادن گیاه همیشه حس با اهمیت بودن طرف مقابل برای شما را منتقل می کند اما برخی گیاهان خودشان هم معنی عاشقانه ای را منتقل می‌کنند.
گیاه اسطوخدوس نمادی از عشق و فداکاری محسوب می شود.
گیاه کالانکوئه نماد عشق بی‌نهایت و پشتکار است.
گل ارگیده سمبل عشق و تحسین است.
گیاه فیلودندرون نماد عشق به طبیعت و سلامت و برکت و پیشرفت است.

رزها به معنی عشق‌اند، اما آیا حتما باید در دسته گل‌های عاشقانه حضور داشته باشند؟

این تصور اشتباه است. معمولا هنگامی که اغلب افراد در صدد تهیه کردن دسته گلی برای ابراز عشق خود هستند، گمان می‌کنند که حتما باید رز هم در آن قرار دهند. به ویژه افرادی که برای دسته گل عروس یا گل آرایی مجالس ازدواج خود در تکاپو هستند. اگرچه رزها جلوه‌ای بی‌مانند دارند و می‌توانند هر دسته گلی را عاشقانه‌تر کنند، اما این یک الزام نیست.
همه از این گل خوششان نمی‌آید و همچنین، رز همیشه انتخاب مناسبی نیست. هیچ ایرادی ندارد اگر دوست دارید از گل‌ها و شکوفه‌های دیگر استفاده کنید. گل کوکب می‌تواند انفجاری از رنگ‌ها باشد، لاله هم یک انتخاب متفاوت و جسورانه است. هنگامی که می‌خواهید احساسات قلبی خود را بروز دهید، دقیقا همان چیزی را انتخاب کنید که دوست دارید. تمامی این معانی قراردادی هستند، حتی ممکن بود کاکتوس به عنوان نمادی برای عشق تبدیل شود! پس راحت باشید.

کدام گل‌ها برای هدیه دادن به پدر ایده‌آل هستند؟

اغلب پدرها هم بسیار به گل علاقه‌مند هستند و از آن استقبال می‌کنند. ما که فکر می‌کنیم افراد بسیار کمی در دنیا به گل‌ها علاقه ندارند. به ویژه که گل، یک هدیه‌ای است فارغ از جنسیت گیرنده. معمولا آقایان گل‌های پررنگ و درخشان را بیشتر از رنگ‌های خنثی می‌پسندند؛ رنگ‌هایی مانند قرمز، نارنجی، زرد و بنفش.
گل‌هایی همچون لاله، داوودی، بنفشه و آلسترومریا نیز پاسخگوی سلیقه اکثر آقایان هستند. یک دسته گل رنگارنگ و باطراوت می‌تواند راهی عالی برای ابراز علاقه شما به پدرتان باشد:
گل رز، احترام و تحسین شما را نسبت به پدرتان بیان می‌کند. گل‌هایی که استوار، بلند و قوی هستند، درست مانند پدر! رز قرمز و سفید در سراسر جهان به عنوان گل ویژه‌ی تبریک روز پدر شناخته می‌شود.
• اگر می‌خواهید کمی احساسات بیشتری به خرج دهید، ارکیده سفید را انتخاب کنید. این ارکیده‌ها یکی از زیباترین گلهای دنیا هستند، و به خوبی می‌توانند عشق و توجه شما را بروز دهند.
• گفتیم که آقایان عاشق گل‌های زرد و نارنجی هستند. پس گل آفتابگردان نیز می‌تواند برای پدرها بی‌نظیر باشد.
• یکی از بهترین گل‌ها برای پدرها، داوودی است. داوودی زیبا سمبل مثبت اندیشی و جذابیت است. انتخاب این گل کاملا عاقلانه و تضمین شده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.golsetan.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر