موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

رابطه سگ و کودک

رابطه سگ و کودک

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 23 خرداد 1400 ساعت 16:04

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان رابطه سگ و کودک را مطالعه خواهید کرد.

پیوند میان انسان و سگ خالص و غیر قابل انکار است. شاید به همین دلیل است که سگ به عنوان بهترین دوست انسان شناخته می‌شود. آن‌ها موجودات سازش‌پذیری هستند که ارتباط عمیقی با انسان‌ها و البته بچه‌ها برقرار می‌کنند. به همین دلیل می‌خواهیم نگاهی به رابطه سگ‌ها و کودکان داشته باشیم.

تست شخیصت شناسی

سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند.به اعتقاد کارشناسان همه سگ‌ها کشش جفت گیری و غریزه لانه گزینی را دارند. این‌ها بخشی از چیزی هستند که به نام “میل گروهی” شناخته می‌شود. سگی که “میل گروهی” قوی دارد و پیوند عمیقی بین او و خانواده‌اش برقرار است، بدیهی است وقتی نوزاد جدیدی می‌آید از او نیز محافظت می‌کند.

سگ‌ها بسیار تحت تاثیر و مجذوب کودکان هستند و چون وقت زیادی را با آن‌ها سپری می‌کنند می‌توانند ارتباط قوی با آن‌ها داشته باشند. هم سگ و هم کودک، به ویژه توله‌سگ تمایل مشترکی برای پیداکردن همبازی و کسی که به آن‌ها توجه کند دارند. همین مسئله رابطه سگ‌ها و کودکان را متمایز می‌کند.

رابطه‌ای که کودک شما با توله سگتان برقرار می‌کند منحصر به فرد است و برای پیشرفت آن‌ها مزایای جسمی و روحی خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین این مزایا این است که سگ‌ها کودکان را خوشحال ی‌کنند. هم‌چنین ثابت شده است که تعامل بین سگ و کودک ترشح سروتونین و دوپامین، که مواد شیمیایی هستند که باعث شادی می‌شوند، را در خون افزایش می‌دهد. هم‌چنین همین که سگ‌ها در اطرافمان هستند برای آن‌ها سرگرم‌کننده‌اند.

تحقیقات نشان داده در رابطۀ سگ‌ها و کودکان علاوه بر فاکتور جذابیت، کودکانی که کنار سگ‌ها بزرگ می‌شوند احتمال کمتری دارد که به حساسیت‌های معینی مبتلا شوند و اغلب سیستم ایمنی قوی‌تری دارند. بعضی از کارشناسان معتقدند وقتی سگی اطراف ماست بچه‌های انسان سالم‌تر رشد می‌کنند، بیشتر محافظت می‌شوند و درکل خوشحال‌تر هستند.

واقعیت جالب دیگر: سگ‌ها نیز دارای احساسات هستند که همین موضوع آن‌ها را قادر می‌سازد تا نسبت به احساسات و اشارات کودکان ریزبین تر و حساس‌تر باشند و به گونه‌ای متفاوت آن‌ها را درک کنند. برای مثال آن‌ها می‌توانند احساس کنند که یک نوزاد چقدر آسیب‌پذیر و بی خطر است. ممکن است سگی را ببینید که صورت یا پشت کودکی را بو می‌کشد یا لیس می‌زند. نترسید، سگ‌ها به این روش سلامت نوزاد را چک می‌کنند. این دقیقا همان کاریست که سگ‌ها مادر برای توله‌هایشان انجام می‌دهند.

علاوه براین سگ‌ها حس بویایی بسیار قوی به واسطه غدد بویایی ویژه‌ی خود دارند. حس بویایی سگ باورنکردنی است. او می‌تواند چیزهای بسیار جزئی مانند بوی اثر انگشت انسان که یک هفته از آن گذشته است را تشخیص دهد. به نظرکارشناسان وقتی نوزادی متولد می‌شود بوها، چهره و صداهای او برای سگ تازه است. تغییراتی که در محیط زندگی سگ اتفاق می‌افتد می‌تواند او را مضطرب کند، به همین دلیل از پیش سگتان را به آرامی برای ورود این تازه وارد آماده کنید و چیزهای جدید را به او معرفی کنید.

هر سگی از ابتدا باید یاد بگیرد کنار کودکان آرام باشد. یک سگ با توجه به شیوه کلامی و زبان بدن صاحبش در ارتباط با کودک یاد می‌گیرد چگونه به کودک پاسخ ‌دهد. بنابراین زمانیکه صاحب او رفتاری آرام و حالت مراقبتی نسبت به نوزار نشان می‌دهد سگ می‌تواند یاد بگیرد که باید نسبت به نوزاد حساس و محتاط باشد. در سگ‌ها کلید نهادینه ساختن رفتارهای محافظتی و قابل اعتماد در برابر کودکان، اجتماعی شدن آرام و مکرر و همچنین آموزش زودهنگام به آن‌هاست. اگر رفتار سگتان مشکلی داشت که حس کردید خودتان قادر به رفع آن نیستید، بی‌درنگ از آموزشگران حرفه‌ای کمک بگیرید.

ممکن است سگ شما به خوبی آموزش دیده باشد و در تعامل با کودک شگفت آور باشد اما به خاطر داشته باشید علی‌رغم اینکه چقدر کودک شما را دوست دارد، نباید به عنوان پرستار کودک شما باشد و هرگز او را با نوزادان و کودکان تنها نگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: petmagz.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر