موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

همسر مناسب من

همسر مناسب من

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 15 بهمن 1399 ساعت 21:02

آنان که قصد ازدواج دارند اولین سوالی که از خوشان می پرسند این است که همسر مناسب من چه کسی است. ولی همه کس موفق نمی شوند پاسخ پرسش همسر مناسب من کیست را بیابند که یا قید ازدواج را می زنند یا به گشتن ادامه می دهند یا به ازدواجی تن می دهند که از یافتن پاسخ سوال پیش گفته اطمینان ندارند. شما چطور؟ آیا می توانید همسر مناسب خودتان را  پیدا کنید؟ آیا دوست دارید شخصیت های متضاد با خودتان را جذب کنید، یا آیا شخصیت های متضاد بهترین رابطه‌ها را می‌سازند؟ احتمالا می‌دانید کدام تیپ شخصیتی شما را جذب می‌کند، اما آیا این تیپ بهترین انتخاب برای شخصیت تان است؟ تاکنون حداقل کمی خودتان را شناخته‌اید، اما چگونه می‌توانید بفهمید کدام تیپ شخصیتی بهترین شریک زندگی برای شما است؟

تست شخیصت شناسی

اگر شخصیت خودتان را می‌شناسید، می‌توانید پی‌ببرید چگونه ممکن است برخی تیپ‌های شخصیتی نسبت به سایر شخصیت‌ها همسر مناسب تری برای شخصیت شما باشند. اگر به دنبال فردی بی‌عیب و نقص و متناسب با تیپ شخصیتی‌تان هستید تا یک رابطه را با او بسازید، در این نوشتار چگونگی یافتن همسر عالی آمده‌است.

۹ تیپ شخصیت که در این نوشتار فهرست شده‌اند بر اساس سامانه‌ی اناگرام است. سامانه‌ی اناگرام در دهه‌ی ۱۹۶۰ توسعه یافت، اما ریشه‌ی آن در حکمت باستانی امریکای جنوبی و آسیا است.

توصیف ۹ تیپ شخصیت سامانه‌ی اناگرام در ادامه آمده‌است. بهترین شریک زندگی‌ یا همسر مناسب تان را بیابید و خودتان به این پرسش پاسخ دهید که همسر مناسب من کیست.

۱. اصلاح‌طلب

تیپ شخصیتی اصلاح‌طلب کمال‌گرا است، یا حداقل می‌خواهد اوضاع را بهتر کند. این آدم‌ها دوست دارند زندگی‌شان منظم باشد و خیلی مسئولیت‌پذیر هستند.

بهترین شخصیت برای اصلاح‌طلب یک فردگرا است، کسی که بتواند به اصلاح‌طلب کمک کند از مخمصه‌ی درجا زدن بیرون بیاید. یک آدم فردگرا کمک‌تان می‌کند روش‌هایی منحصر به فرد بیابید تا به اهداف‌تان برسید. از تیپ شخصیتی خوشگذران اجتناب کنید، مگر این‌که بخواهید به چالش هدایت این انرژی بی‌کران وارد شوید.

مطلب مرتبط: اگر شوهر شما این ۱۵ کار را انجام می‌دهد بهترین شوهر دنیا است

۲. یاری‌رسان

تیپ شخصیتی یاری‌رسان نیاز دارد که کسی به او نیاز داشته‌باشد. این‌ها آدم‌هایی فارغ از خود و بخشنده هستند که عشق برایشان ایده‌آل است. تیپ شخصیتی یاری‌رسان تاریخ تولدها و مناسب‌های ویژه را به یاد می‌آورد و هدیه می‌دهد و همیشه آماده است تا به دوستی که نیاز دارد، کمک کند.

بهترین شخصیت برای یاری‌رسان، یک مبارزه‌طلب است، کسی که از یاری‌رسان دفاع کند و مانع از آن شود که بیش از حد به خودش فشار وارد کند. یک مبارزه‌طلب به یاری‌رسان کمک می‌کند نظرش را بیان کند. از فردگراها اجتناب کنید، چون ممکن است تمایل داشته‌باشند از یاری‌رسان‌ها سواستفاده کنند.

مطلب مرتبط : ۶ چیز که هرگز نباید به شوهرتان بگویید

 ۳. موفقیت‌طلب

تیپ شخصیتی موفقیت‌طلب در جست‌وجوی موفقیت است. این‌ها آدم‌هایی سخت‌کوش هستند که همیشه روی هدف بعدی تمرکز می‌کنند. موفقیت‌طلب‌ها می‌خواهند به خاطر دستاوردهایشان تحسین شوند. آنها معمولا برون‌گرا هستند.

بهترین شخصیت برای موفقیت‌طلب، یک خوش‌گذران است که تصمیم‌های آنی‌اش به موفقیت‌طلب کمک می‌کند کمی تفریح کند. از تیپ شخصیتی میانجی‌گر و صلح‌طلب اجتناب کنید، چون در مقایسه با انرژی موفقیت‌طلب، این آدم‌ها تنبل به نظر می‌رسند.

۴. فردگرا

همان‌طور که از اسم‌اش پیدا است، تیپ شخصیت فردگرا دوست ندارد مثل دیگران باشد. این آدم‌ها می‌کوشند منحصر به‌فرد و متفاوت باشند.

بهترین شخصیت برای فردگرا یک اصلاح طلب است، کسی که بتواند کمکش کند به هدف خاص بودنش دست بیابد. از یاری‌رسان‌ها اجتناب کنید چون این احتمال وجود دارد که فردگراها وابسته شوند.

مطلب مرتبط : ارتباط بین شخصیت همسر و موفقیت شغلی شما چیست

۵. کنجکاو

تیپ شخصیت کنجکاو تمایل دارد درون‌گرا باشد و ترجیح می‌دهد بخواند، بنویسد، و افکارش را بیان کند. این آدم‌ها هوش را، و آدم‌هایی را که به آنها الهام می‌بخشند ستایش می‌کنند.

یک کنجکاو بهترین تیپ شخصیتی برای یک خوشگذران است، چون این آدم‌ها می‌توانند یک کنجکاو را از لاک خودش بیرون بکشند تا کمی تفریح کند. از مبارزه‌طلب‌ها اجتناب کنید، مگر اینکه بخواهید از بحث با شریک زندگی تان لذت ببرید.

۶. وفادار

وفادارها به سرعت به آدم‌ها اعتماد نمی‌کنند. این تیپ شخصیتی بی‌نهایت وفادار خواهدبود، اما نیاز دارد اول آدم‌های دیگر خودشان را اثبات کنند. وقتی اعتماد یک وفادار جلب شود و احساس راحتی کند، خودش را وقف شریک زندگی‌اش می‌کند.

بهترین تیپ شخصیت برای وفادار ، یک صلح‌طلب است، کسی که بتواند ذهن‌اش را از نگرانی درباره‌ی بی‌وفایی آرام کند. این یک پیوند تک‌همسری طولانی‌مدت خواهدبود. از موفقیت‌طلب‌ها اجتناب کنید، ممکن است این نوع آدم‌ها باعث شوند وفادار احساس کند به او بی‌توجهی شده‌است.

مطلب مرتبط : ۱۰ سوال که هرگز نباید از همسرتان بپرسید

۷. خوشگذران

تیپ شخصیت خوشگذران عاشق ماجراجویی‌های جدید است. این آدم‌ها پرانرژی هستند و برنامه ریختن را دوست دارند. فرد خوشگذران خلاق است، ذهنی باز دارد و تمایل دارد برون‌گرا باشد.

بهترین شخصیت برای خوشگذران، یک کنجکاو است، کسی که به اندازه‌ی کافی انرژی آرام‌بخش به خوشگذران بدهد. فرصت‌های یادگیری که یک خوشگذران در پی آنها است، برای کنجکاوها بسیار مناسب است. از اصلاح‌طلب‌ها اجتناب کنید، این نوع آدم‌ها نفوذی به شدت کنترل‌کننده دارند.

۸. مبارزه‌طلب

یک مبارزه‌طلب از کنترل شدن نفرت دارد، برای همین خودش کنترل را به‌دست می‌گیرد. این آدم‌ها قاطع، مصمم، عمل‌گرا و پرانرژی هستند.

بهترین تیپ شخصیت برای مبارزه‌طلب یک یاری‌رسان است، کسی که مراقب شخصیت حساس مبارزه‌طلب باشد. یک شخصیت یاری‌رسان می‌تواند استرس مبارزه‌طلب را، وقتی خیلی ناراحت است، کم کند. از کنجکاوها اجتناب کنید چون ممکن است این آدم‌ها مردد به نظر برسند.

۹. صلح‌طلب

تیپ شخصیت صلح‌طلب از کشمکش اجتناب می‌کند و به دنبال هماهنگ شدن است. این نوع آدم‌ها تا حدودی درون‌گرا هستند، چون می‌خواهند از هر چیزی که آرامش خاطرشان را بر هم می‌زند اجتناب کنند.

بهترین تیپ شخصیت برای صلح‌طلب یک وفادار است، کسی که به صلح‌طلب آرامش خاطر بدهد. شما می‌دانید می‌توانید هنگام نیاز به یک وفادار تکیه کنید. از مبارزه‌طلب‌ها اجتناب کنید، این نوع آدم‌ها می‌توانند بیش ار حد تحمیل‌کننده و متمرکز بر هدف دیده شوند.

درک ترجیح و اولویت‌های خودتان بهترین روش برای یافتن شریک زندگی مناسب است. وقتی می‌دانید چه چیزی دوست دارید، همین‌طور می‌دانید چه چیزی را نمی‌توانید تحمل کنید، می‌توانید بهترین شریک زندگی را برای خودتان پیدا کنید و رابطه‌تان را با او بسازید.


ترجمه:تحریریه سایت کسب و کار بازده_مینا بنادکوکی

منبع:powerofpositivity

همسر مناسب من کدام  یک از این ۹ شخصیت است؟

همسر مناسب من


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: bazdeh.org



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر