موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

ترکیب رنگ بنفش و خاکستری

ترکیب رنگ بنفش و خاکستری

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 16 بهمن 1399 ساعت 18:51

رنگ بنفش به عنوان رنگی غالب در نظر گرفته می شود. رنگ بنفش از ترکیب دو رنگ آبی و قرمز ایجاد می شود. طیف تیره رنگ های آبی و قرمز هر یک به عنوان رنگ هایی غالب در نظر گرفته می شود. در این جا به معرفی رنگ هایی که ترکیب مناسبی با این رنگ ایجاد می کنند، می پردازیم. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به این رنگ علاقمند هستید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

تست شخیصت شناسی

ترکیب رنگ های بنفش و صورتی یا نارنجی

استفاده از رنگ بنفش در طراحی دکوراسیون داخلی نتیجه بسیار خوبی در پی داشته و هم چون ستاره ای در شب می درخشد. با این حال اگر تمایل به استفاده از این رنگ در کنار رنگ های دیگر دارید بهتر است در ابتدا با رنگ هایی که ترکیب مناسبی با این رنگ ایجاد می کنند، آشنا شوید. رنگ های صورتی و نارنجی نمونه ای از رنگ هایی هستند که ترکیب مناسبی با رنگ بنفش ایجاد می کنند. استفاده از این رنگ ها در کنار رنگ بنفش باعث ایجاد فضایی سرزنده و پرانرژی می شود. استفاده از جزئیات سیاه رنگ در کنار این ترکیب نیز باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی می شود.

ترکیب رنگ های بنفش و برنز

استفاده از رنگ برنز در کنار رنگ بنفش از جمله رنگ های پرکاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می شود. ترکیب این دو رنگ در کنار یکدیگر در سبک مدرن و امروزی بسیار کاربرد دارد. درخشش رنگ برنز در کنار رنگ بنفش باعث ایجاد فضایی دراماتیک در فضای اتاق می شود. از ایده های استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر می توان به استفاده از طیف روشن رنگ بنفش در کنار رنگ برنز تیره اشاره کرد. اجرای این ایده بدون شک نتیجه خوبی در پی خواهد داشت.

ترکیب طیف های مختلف رنگ بنفش

استفاده از طیف های مختلف رنگ بنفش در کنار یکدیگر نیز باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی می شود. به این منظور باید از طیف روشن و تیره این رنگ در کنار یکدیگر استفاده نمایید. انجام این روش باعث ایجاد فضایی لوکس در محل مورد نظر می شود. استفاده از طیف روشن رنگ بنفش در کنار رنگ های بژ و کرمی نیز نمای بسیار زیبا و متفاوتی ایجاد می کند.

ترکیب رنگ های بنفش و سبز لیمویی

رنگ های بنفش و سبز لیمویی از جمله رنگ هایی هستند که استفاده از آن ها باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی می شود. استفاده از این دو رنگ هیچ گاه قدیمی نمی شود. برای استفاده از این دو رنگ بهتر است از طیف تیره رنگ بنفش در کنار سبز لیمویی استفاده نمایید. استفاده از الگوها در کنار این رنگ ها بدون شک نتیجه بسیار خوبی به همراه دارد.

ترکیب رنگ های بنفش و سبز نعنایی

استفاده از طیف های روشن و آبرنگی رنگ سبز در کنار رنگ بنفش انتخاب بسیار مناسبی می باشد. استفاده از این طیف رنگ سبز باعث خنثی سازی رنگ بنفش می شود. این در حالی است که با این وجود رنگ بنفش هم چنان به عنوان رنگی غالب تلقی می شود. استفاده از این دو رنگ به چشم هر بیننده ای زیبا می آید.

ترکیب رنگ های بنفش و خاکستری

ترکیب رنگ های بنفش و خاکستری همیشه از تازگی برخوردار است و هیچ گاه قدیمی نمی شود. رنگ بنفش این قابلیت را دارد که با طیف سرد رنگ خاکستری به خوبی ترکیب شود. اگر به انتخاب رنگی مناسب برای ترکیب با رنگ بنفش تردید دارید، پیشنهاد ما استفاده از رنگ خاکستری می باشد. بدون شک اگر از این دو رنگ در کنار یکدیگر استفاده نمایید، از نتیجه آن راضی خواهید بود.

ترکیب رنگ های بنفش، صورتی و خاکستری

حال که با ترکیب رنگ های خاکستری و بنفش آشنایی پیدا کردید، زمان آن رسیده است که کمی جسورانه تر عمل نمایید. به این منظور پیشنهاد ما استفاده از رنگ صورتی در کنار این دو رنگ می باشد. این کار باعث ایجاد تاثیر آمبره می شود. استفاده از این ترکیب باعث ایجاد فضایی شیک می شود. برای استفاده از رنگ بنفش در کنار این دو رنگ بهتر است از انواع طیف تیره آن استفاده نمایید.

ترکیب رنگ های بنفش و سبز زیتونی

اگر تمایل به استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر دارید، باید کمی حساسیت به خرج دهید. به این خاطر که برای استفاده از این دو رنگ باید از طیف مناسب این رنگ ها استفاده نمایید. برای انتخاب صحیح طیف رنگ بنفش، باید انواعی از آن که زیر رنگ آبی بیشتری در آن وجود دارد، انتخاب کنید. انتخاب صحیح این رنگ و ترکیب آن با رنگ سبز زیتونی بدون شک چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

ترکیب رنگ های بنفش و خردلی

شاید در ابتدا تصور کنید که ترکیب این دو رنگ ممکن است زیبایی چندانی نداشته باشد. اما بد نیست بدانید که در صورت استفاده صحیح از این دو رنگ و ایجاد تعادل میان آن ها نمایی بسیار زیبا در مکان مورد نظر ایجاد می کند. در میان رنگ هایی که ترکیب مناسبی با رنگ بنفش ایجاد می کنند، رنگ خردلی و زرد باعث ایجاد فضایی لوکس می شود.

ترکیب رنگ های بنفش و خاکستری مایل به قهوه ای

رنگ خاکستری مایل به قهوه ای از جمله رنگ های خنثی محسوب می شود. استفاده از این رنگ در کنار رنگ بنفش به طور قطع شما را شگفت زده می کند.

ترکیب رنگ های بنفش، صورتی و قرمز

شاید در ابتدا این طور به نظر آید که استفاده از این رنگ ها در کنار یکدیگر باعث ایجاد هرج و مرج در اتاق می شود. اما به واقع این چنین نیست و استفاده از آن ها در کنار یکدیگر باعث ایجاد فضایی سرزنده و شاد می شود. تنها نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از طیف روشن یکی از رنگ ها و طیف تیره دو رنگ دیگر می باشد، انتخاب طیف ها به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد.

نکات پایانی

رنگ بنفش از جمله رنگ های لوکس به حساب می آید و استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی باعث ایجاد نمایی بسیار زیبا و چشم نواز می شود. این رنگ قابلیت استفاده در اتاق نشیمن و طراحی اتاق خواب را دارد و استفاده از آن بدون شک ظاهری متفاوت برای شما به ارمغان خواهد آورد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر