موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

صدای گربه نر عاشق

صدای گربه نر عاشق

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 03 فروردین 1401 ساعت 14:57

معنای میوهای گربه

مالکان گربه با توانایی های صوتی گربه آشنایی دارند. تقریبا همه ی مالک ها میتوانند تفاوت هایی بین صوت هایی نظیر “با من بازی کن” و “غذای من دیر شده” تشخیص دهند. در واقع میومیوهای نرم و الگوهای صوتی خشن را شامل میشوند. در اینجا برخی از مثال های کلی درباره ی لغات مورد استفاده ی گربه ها را میآوریم.

تست شخیصت شناسی

پِر

https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Cat-purring-sound.mp3

با جذبه ترین صدایی است که گربه از خود درمیآورد. اینکه پررر چطور تولید میشود برای زمانی طولانی مشخص نبود. متخصصان نظریه های فراوانی راجع به این مسئله داشتند ولی اطلاعات اخیر در این باره این است که پررر بواسطه ی انقباض عضلات حنجره و دیافراگم تولید میشود که فشاری در گلوتیس ایجاد میکند.

گربه ها در مدت دم و بازدم پررر میکند و دهانشان در این حین بسته میماند. مطالعات حاکی از آن است که لرزش هایی به اندازه ی ۲۵ هرتز در این رابطه نقش دارند و موجب افزایش چگالی استخوان و جرم عضله میشوند. همچنین این امکان حاصل میشود که درد از میان برود. پررر گربه ۲۵ هرتز است.

در ابتدا پرررر توسط مادر به عنوان راهی برای ارتباط با بچه گربه ها تولید میشود. آنها نوسانات پرررر را حس میکنند که به آنها کمک میکند محل او را بیابند. پرررر همچنین به گربه ی مادر کمک میکند که بعد از زایش درد را کاهش دهد.

البته ما مالکین گربه ها بیشتر با صدای پررر گربه های مان آشنا هستیم و معنای آن را درک میکنیم. گربه ها اغلب برای تسکین خود و در مدت بیماری یا ترس پرررر میکنند. وقتی که یک گربه دارد میمیرد نیز احتمال دارد صدا پرررر در بیآورد. یورفیا در برخی انسان ها مشاهده میشود و ممکن است که گربه ها نیز آن را تجربه کنند.

پرررر ممکن است نشانگر این باشد که گربه چطور سعی میکند دشمن خود را آرام نماید.

یک میوو در واقع یک احوالپرسی است که معمولا مخاطب آن انسان ها هستند و عموما در بین گربه ها رخ نمیدهد. تغییرات در “میوو” برای ایجاد ارتباط با مالکین به کار بسته میشود. حالات بدن و شرایط محیطی است که باید در نظر گرفته شده و تعیین شود که گربه منظورش چیست.

 مِوو

https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Cat-meow-sounds.mp3

ارتباط گربه با گربه میباشد که جهت شناسایی و یا تعیین موقعیت کاربرد دارد.

 چِرپ

https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Meow-sound.mp3

صدای نرمی است که گربه زمانی ایجاد میکند که انتظار چیزی مطلوب را دارد که در انتظار آن است.

 ترییل

https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Meow-sound-2.mp3

نوع عضلانی یک چررپ که اغلب به عنوان یک احوالپرسی شاد تلقی میشود.

 چترینگ

https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/AUD-20191129-WA0029-online-audio-converter.com_.mp3

صدایی که یک گربه ی هیجان زده ایجاد میکند وقتی شکاری را میبیند. مالکین محتملا با این صدا آشنا هستند چراکه وقتی گربه در کناره ی پنجره ی خانه میشیند و پرنده یا سنجابی را میبیند این صدا را از خود در میآورد.

 مِرمِر

https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Funny-cat-sounds.mp3

صدای نرم با دهان بسته که اغلب به عنوان احوال پرسی ایجاد میشود.

 خرخر کردن

https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Kitten-sounds.mp3

صدایی که بچه گربه های تازه به دنیا آمده تولید میکنند.

 هیس

https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Cat-hissing-sound.mp3

هیس به عنوان یک اخطار دفاعی استفاده میشد و وقتی تولید میشود که مقداری هوا از طریق زبان کج شده و دهان باز به بیرون رانده میشود. تولیدکننده ی این صدا بیشتر محتمل است که تجاوزی را حس کرده و در این حین بدن اش حالت خاصی به خود میگیرد. تجاوز معمولا با این حالت صدا و بدن واکنش داده میشود.

 اسپیت

یک صدای سریع است که اغلب با هیس همراه میشود. در واکنش به تهدید یا تعجب تولید میشود. یک صدای ضربه ی سریع به زمین با پنجه اغلب در کنار این صدای اسپیتینگ وجود دارد.

 خرناس کشیدن

https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/Angry-cat-sound.wav

یکی از صداهایی است که گربه با فشار ایجاد میکند. یک صدای اخطار ملایم میباشد که با دهان باز تولید میشود. وقتی گربه سعی میکند که با پف کردن خز اش بزرگتر دیده شود یک خرناس عمیق نیز در این حین جهت تهدید بیشتر تولید میکند. خرناس میتواند حالت تهدیدآمیز یا تدافعی داشته باشد.

 دندان قروچه کردن

https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/Angry-cat.mp3

حالتی ترساننده از حرکت لب بالایی است. که بیشتر آن را در بخش ارتباط صوتی بررسی میکنیم چون اغلب به همراه یک خرناس میآید.

 جیغ زدن

https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/Cat-meow-nervous.mp3

که غالبا توسط مونث تولید میشود چون بعد از جفت گیری گریه میکند. یک تعداد پرز نوک تیز بر روی آلت جنسی گربه ی مذکر وجود دارد؛ و وقتی آلت اش را از داخل مهبل گربه ی ماده درمیآورد برایش دردآور است. این جیغ زمانی شنیده میشود که گربه ی نر آلت اش را ناگهان وارد مهبل گربه ی ماده میکند و یا جفت گیری آنها حالت شدیدی به خود میگیرید.

 نالیدن/زوزه

https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/Cat-meow-sound-effect.mp3

صدایی است که نشانگر سردرگمی و ناراحتی است. وقتی گربه های نر بی حوصله میشوند این صدا را در میآورد. که اغلب هنگام شب است وقتی که همه خواب هستند و او در تاریکی و سکوت خانه قدم میزند. برخی از گربه ها قبل از استفراغ کردن ناله میکنند.

 صدای جفت گیری

https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/Cat-meows-sounds-online-audio-converter.com-1.mp3

وقتی گربه ی مونث در دوره ی آمادگی جنسی برای جفت گیری قرار دارد صدایی دو سیلابی از خود ساطع میکند. صدای مذکر در این حال “مووول” است. این صداهای شبانه همان هایی است که منجر به پرت دمپایی، ریختن آب، و انواع و اقسام فحش های آنچنانی از طرف ما انسان ها میشوند که از خواب به ناگاه بیدار شده ایم!

سایمون کت بزرگترین سایت فروش گربه در ایران ؛ جهت دریافت راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید.


منبع: simoncat.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر