موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

درمان ترس تبریزیان

درمان ترس تبریزیان

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 17 اسفند 1400 ساعت 21:29

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان درمان ترس تبریزیان را مطالعه خواهید کرد.

  • 23 خرداد 1399
  • یک نظر

۵.۰ rating based on ۱,۲۳۴ ratings

تست شخیصت شناسی

ترس و وحشت بیماری مخفی درون انسان هاست که طب اسلامی دعائی ویژه درمان ترس و وحشت را، ارائه می دهد. ترس و وحشت می تواند موجب بیماری های جسمی و روحی بشود که درمان آنها مدت ها به طول بینجامد.

رس را از دلشوره و اضطراب، که معمولاً بدون وجود تهدید خارجی رخ می‌دهد، باید جدا دانست. علاوه بر این ترس به رفتارهای خاصِّ فرار و اجتناب مربوط است، در حالی که اضطراب، ناشی از تهدیدهایی خواهد بود که مهارناپذیر و غیرقابل اجتناب تلقی می‌شوند. ترس معمولاً با درد ارتباط دارد. مثلاً کسی از ارتفاع می‌ترسد، چه، اگر از ارتفاعی بیفتد آسیب جدی خواهد دید یا حتی خواهد مرد.

بسیاری از نظریه‌پردازان، چون جان برودس واتسن و پال اکمن، پیش نهاده‌اند که ترس یکی از چند احساس بنیادین و فطری است (نظیر شادمانی و خشم). ترس از سازوکارهای بقا است و معمولاً در پاسخ به یک محرک منفی خاص روی می‌دهد.

متن ذیل در ارتباط با دعائی ویژه درمان ترس و وحشت از بیانات آیت الله تبریزیان می باشد که برگرفته از سلسله دروس خارج طب اسلامی مورخ 94/02/01 می باشد:

2.jpg

دعائی ویژه درمان ترس و وحشت

در روایت آمده: «مردی به امام صادق (سلام الله علیه) عرض می‌کند وقتی تنها می‌شوم می‌ترسم و وقتی با مردم مخلوط می‌شوم چیزی احساس نمی‌کنم، امام به او فرمود دستت را روی قلب قرار بده و این را بگو: بسم الله بسم الله بسم الله،
سپس دستت را بر قلب مسح کن و هفت مرتبه بگو: اعوذ بعزه الله واعوذ بقدره الله واعوذ بجلال الله واعوذ بعظمه الله واعوذ بجمع الله واعوذ برسول الله واعوذ باسماء الله من شر ما احذر ومن شر ما اخاف على نفسی تقول،
راوی می‌گوید این کار را کردم و وحشتم برطرف شد و تبدیل به انس و آرامش شد.»[1] 

منبع:

طب الأئمه، ابن سابور الزیات، ص۱۱۷.

ac9971391e7587594462e4669efa3e4b?s=125&d=mm&r=g

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: tabrizian.net



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر