موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

فواید سگ

فواید سگ

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 15 بهمن 1399 ساعت 16:00

سگ‌ها حیوانات دوست‌داشتنی و باهوشی هستند. آن‌ها می‌توانند متناسب با موقعیت زندگی هر فرد در غم و شادی‌ها کنار انسان زندگی کنند. اگر برای خرید یک سگ خانگی دچار شک و تردید شده‌اید؛ بهتر است فواید نگهداری سگ را بدانید تا برای خرید این حیوان باهوش و با استعداد بهتر تصمیم بگیرید.

تست شخیصت شناسی

داشتن یک حیوان خانگی مانند سگ فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد. البته افراد زیادی به آن توجه نمی‌کنند و یا هیچ اطلاعی از فواید سگ‌ها ندارند و صرفاً برای سرگرمی و یا نگهبانی آن‌ها را خریداری می‌کنند.

اما در این مقاله از وبلاگ واسط کالا برایتان دیگر فواید نگهداری سگ را بیان می‌کنیم. فهمیدن این حقایق برایتان شگفت‌انگیز خواهند بود و شما را بیشتر با این حیوان مهربان آشنا خواهند کرد. برای دانستن این حقایق با ما همراه باشید.

پیاده‌روی با سگ‌ها

سگ‌ها همراه همیشگی انسان در پیاده‌روی منظم و یا بازی‌های سرگرم‌کننده بوده‌اند. حتی برخی از نژادهای آن‌ها باید روزانه چندین ساعت را با صاحب خود بازی کنند تا مریض نشوند. بعضی از نژادهای سگ باید حتماً ورزش کنند تا سالم بمانند.

پیاده‌روی منظم سگ‌ها با صاحبان خود برای انسان فواید زیادی دارد. پیاده روی باعث کاهش فشارخون و سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون انسان می‌شود.

علاوه بر این‌ها، پیاده‌روی و بازی کردن با سگ باعث شادی و نشاط بخشیدن به فرد می‌شود. این باعث می‌شود صاحبان سگ دیگر تنها و افسرده نخواهند بود. طبق تحقیقات انجام‌شده، پیاده‌روی کردن با سگ و بازی کردن با او به تناسب‌اندام انسان نیز کمک می‌کند.

فواید پیاده روی با سگ

یکی از فواید نگهداری سگ، پیاده‌روی با آن‌ها است. این پیاده‌روی علاوه بر اینکه باعث ورزش کردن با سگ می‌شود، سبب سلامت و شادابی انسان نیز می‌شود. از دیگر مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از افسردگی
  • رابطهٔ اجتماعی بین صاحبان سگ و دیگر افراد در خیابان‌ها بهتر خواهد شد.
  • صاحبان سگ برای خود یک برنامه ورزشی مناسب تهیه می‌کنند و از بی‌برنامگی جلوگیری می‌شود.

فواید عاطفی نگهداری سگ

به‌طورکلی نگهداری حیوانات خانگی در کنار انسان رابطهٔ عاطفی و عمیقی بین انسان و حیوان را نشان می‌دهد. مثلاً نگهداری ماهی باعث کاهش ضربان قلب و کاهش استرس می‌شود. اگر دقت کرده باشید در بیشتر بیمارستان‌ها و مطب‌های دکتر آکواریوم‌های ماهی وجود دارند. این کار سبب می‌شود، بیماران استرس کمتری را حس کنند.

2-%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C.jpgفواید نگهداری سگ

باگذشت زمان و افزایش سن افراد بیشتر احساس تنهایی می‌کنند و وقت خالی بیشتری دارند. اگر قبلاً اطراف آن‌ها شلوغ بوده است با گذشت زمان خلوت و سکوتی اطراف آن‌ها را فرامی‌گیرد. به عنوان مثال افراد بازنشسته که از فرزندان خود نیز دور هستند داشتن یک حیوان خانگی برای آن‌ها لذت‌بخش و شاد کننده خواهد بود. این مسئله باعث تقویت روحیه و احساس خوش‌بینی در آن‌ها خواهد شد.

در برخی از کشورها، برای رفع تنهایی افراد سالمند، سگ‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است. البته تمام موارد بهداشتی و واکسیناسیون آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.

بازی با کودکان معلول

فواید نگهداری سگ فقط به افراد مسن و سالمند خلاصه نمی‌شود. برای کودکان بیشتر از بقیه شادی‌آور و هیجان‌انگیز خواهد بود که در کنار یک حیوان خانگی که با او دوست صمیمی است زندگی کنند.

البته برخی از کودکان هستند که اختلالات روانی و افسردگی دارند و خجالتی هستند. تحقیقات نشان داده است که این کودکان با داشتن یک سگ حال روحی‌شان بهبودیافته است. به نظر شما کدامیک از نژاد‌های سگ برای کودکان مناسب هستند؟

با خواندن مقاله بهترین نژاد سگ برای کودکان به پاسخ سوال فوق خواهید رسید.

سگ‌ها مناسب کودکان معلول!

سگ‌ها برای بچه‌هایی که معلول یا نابینا هستند، همدم بسیار خوبی هستند. بچه‌ها با دیدن آن‌ها ذوق می‌کنند و علاقهٔ زیادی از خود نشان می‌دهند.

3-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86.jpgلذت بردن کودکان معلول از بازی با سگ‌ها

با کمک این حیوانات خانگی مهربان شاید بتوان اندکی حال روحی و روانی بچه‌های معلول و نابینا را خوب کرد. آن‌ها را به زندگی اجتماعی برگرداند تا آن‌ها هم در کنار بقیه شاد و سلامت زندگی کنند. حضور حیوانات سبب می‌شود استرس کمتری را در زندگی تجربه کنند.

فواید نگهداری سگ و سلامت انسان

انسان‌ها با داشتن یک سگ خانگی کمتر دچار بیماری می‌شوند؛ زیرا افرادی که یک سگ خانگی دارند بیشتر از دیگر افراد فعالیت بدنی دارند. آن‌ها همیشه باید در کنار سگ خود فعالیت بدنی داشته باشند و با او بازی کنند.

افراد معمولی فقط یک فعالیت بدنی متوسط دارند، اما این در حالی است که صاحبان سگ به‌طور متوسط 300 دقیقه در هفته پیاده‌روی می‌کنند. به‌طورکلی، نگهداری سگ در خانه باعث افزایش طول عمر انسان‌ها می‌شود.

کاهش استرس

سگ‌ها استرس موجود در انسان‌ها را از بین می‌برند. طبق تحقیقات انجام‌شده بازی کردن با سگ و یا حتی نوازش کردن سگ خانگی که خلق‌وخوی خوبی دارد، فشارخون و ضربان قلب را کاهش می‌دهد و با گذشت زمان تنش‌های فکری و جسمی انسان را کم می‌کند. زیرا سطح هورمون‌های استرس در خون با ترشح غدد کاهش میابد و درنتیجه استرس انسان‌ها کم خواهد شد.

مطالعات زیادی انجام‌شده است که نشان داده‌اند چگونه سگ‌ها سطح استرس را کاهش می‌دهند. نوازش سگ، بازی با سگ و تماشای ساده سگ می‌تواند استرس شما را هرروز کاهش دهد.

اسکیزوفرنی و درمان با نگهداری سگ

حتی بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی، هنگامی‌که یک سگ در خانه دارند استرس و اضطراب کمتری داشته‌اند و حال روحی آن‌ها خوب بوده است؛ زیرا بیمارانی که با سگ‌ها در ارتباط هستند سطح هورمون‌های استرس اپی نفرین و نوراپی نفرین آن‌ها به مقدار قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند و باعث کم شدن میزان کوتیزول هورمون استرس افراد می‌شود. در عوض سطح برخی از هورمون‌های آرام‌بخش مانند بتا اندروفین، پرولاکتین، بتا فنیل اتیل آمین، اکسی توسین و دوپامین در بدن آن‌ها را افزایش می‌دهد. همین موضوع باعث شادی و نشاط افراد اسکیزوفرنی خواهد شد.

4%D8%A7%D8%B3%DA%A9%DB%8C%D8%B2%D9%88%D9%81%D8%B1%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%DA%AF.jpgارتباط با سگ موجب شادی کودکان مبتلا به بیماری


امیدوارم تا این قسمت از مقالهٔ واسط کالا استفاده برده باشید. برای ادامهٔ مطلب با ما همراه باشید تا با یکدیگر به نتایج جالب‌تری از فواید نگهداری سگ برسیم.

البته واسط کالا به شما توصیه می‌کند اگر قصد خرید و نگهداری یک سگ خانگی را دارید مطلب بهترین نژاد سگ‌های خانگی را مطالعه کنید. ما در این مقاله طور کامل همهٔ نژادهای سگ را برایتان بیان کرده‌ایم.

سگ‌ها برای قلب شما مفید هستند!

یکی دیگر از فواید نگهداری سگ در خانه تقویت قلب و کاهش سکته‌های قلبی است. به‌طورکلی رابطهٔ بین سگ و انسان باعث شده تا استرس انسان کاهش یابد. درنهایت مشکلات قلبی و عروقی که دلیل اصلی آن‌ها استرس است، کمتر خواهد شد.

سکتهٔ قلبی در افرادی که با سگ خانگی خود ارتباط خوبی داشته‌اند کمتر شده است و درنتیجه قلب شما سالم‌تر خواهد ماند.

از طرفی مطالعات نشان داده‌اند که یکی از فواید نگهداری سگ، تنظیم ضربان قلب صاحبان سگ است. بنابراین صاحبان سگ، قلب سالم‌تری دارند و در حقیقت صاحبان سگ در مقایسه با دیگران کمتر به حملهٔ قلبی دچار می‌شوند. به همین دلیل حیوانات خانگی ازجمله سگ‌ها بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند.

شما با خواندن مقاله محل نگهداری از سگ، متوجه خواهید شد که سگ خود را در چه مکانی نگهداری کنید. به شما توصیه می‌کنم که خواندن این مقاله را از دست ندهید.

تأثیر نگهداری سگ در شادی

در حقیقت، حتی نگاه کردن به یک سگ می‌تواند شما را خوشحال و ذوق‌زده کند. طبق مطالعاتی که ژاپنی‌ها انجام داده‌اند خیره شدن به چشمان سگ، میزان اکسی توسین بدن را افزایش داده و درنتیجه باعث افزایش هورمون عشق می‌شود و انسان‌ها کمتر افسرده می‌شوند و حس شادمانی بیشتری خواهند شد پس داشتن یک سگ می‌تواند افسردگی را تسکین دهد و باعث شاد شدن آن‌ها می‌شود.

5-%D8%AA%D8%A3%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D8%A7%D8%AF%DB%8C.jpgفواید نگهداری سگ

نیاز افراد مسن به سگ

از طرفی با پیشرفت علم و مجازی شدن زندگی‌های امروزه، روابط اجتماعی بین افراد سست شده است و درنتیجه اعضای خانواده از یکدیگر دورتر زندگی می‌کنند به همین دلیل افراد مسن در معرض انزوا و تنهایی قرار می‌گیرند که این خود عامل افسردگی است.

یکی دیگر از فواید نگهداری سگ، برای افراد بالای 60 سال بیشتر است.آن‌ها تنهاتر از دیگران زندگی می‌کنند و احتمال ابتلا به افسردگی در این افراد بیشتر از دیگران است. این‌گونه بیشتر به یک همدم احتیاج دارند.

مالکیت سگ از جهت دیگری به نفع افراد مسن است، بیمارانی که آلزایمر دارند وقتی سگی در خانهٔ آن‌ها وجود دارد، حال بهتری دارند.

به‌علاوه بیماران مسن و سالمندان باوجود سگ‌های خانگی، استرس کمتری دارند. سگ‌ها برای افراد مسن یک اتفاق شگفت‌انگیز و انگیزهٔ بالایی هستند.

نقش پر رنگ سگ‌ها در اجتماعی شدن انسان

هنگام پیاده‌روی با سگ خود ممکن است، با یکی از دوستان و همسایگان خود هم‌صحبت شوید و یا حتی موقع رفتن به پارک با افراد غریبه‌ای که در مورد سگتان با شما صحبت می‌کنند آشنا شوید و دوستان تازه‌ای پیدا کنید. به همین دلیل جوانان و نوجوانانی که با سگ بزرگ می‌شوند اعتمادبه‌نفس و همدلی بیشتری دارند.

تشخیص آلرژی

یکی از فواید نگهداری سگ خانگی، تشخیص سریع و زودهنگام مواد آلرژی دار برای هر فرد است. مثلاً بسیاری از کودکان که از آلرژی شدید رنج می‌برند، باوجود سگ در کنار آن‌ها به‌عنوان همبازی دیگر به آلرژی دچار نمی‌شوند؛ زیرا سگ‌ها موادی که بچه‌ها به آن آلرژی دارند را شناسایی می‌کنند و نمی‌گذارند که او از این مواد آلرژی دار استفاده کند. همچنین می‌توان به سگ‌ها آموزش داد تا بیماران دیابتی را از میزان قند خون پایین آگاه کنند.

کاهش آلرژی

از طرفی کودکانی که در اطراف یک سگ بزرگ‌شده‌اند کمتر دچار حساسیت می‌شوند. در حقیقت، زندگی در خانه با سگ می‌تواند به بچه‌ها کمک کند تا کمتر نسبت به حیوانات آلرژی و ترس داشته باشند.

6-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%A2%D9%84%D8%B1%DA%98%DB%8C.jpgکاهش آلرژی

بزرگ شدن در خانه‌ای با سگ باعث می‌شود کودکان در طول زندگی خود کمتر دچار آلرژی شوند. این کودکان طبق آزمایش‌های انجام‌شده دارای دو باکتری رومینوکوک و اوسیلوسپیرا هستند که خطر آلرژی‌های شایع، آسم و چاقی را کاهش می‌دهند و احتمال ابتلای آن‌ها به اگزما کمتر است که این به دلیل بزرگ شدن در کنار سگ‌ها است.

تشخیص زود هنگام بیماری

سگ‌ها می‌توانند سرطان را زودتر از پیشرفت، تشخیص دهند. امروزه سگ‌ها را آموزش می‌دهند و از آن‌ها برای تشخیص بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان استفاده می‌کنند. آن‌ها با کمک حس بویایی قوی که دارند بیماری‌هایی مانند سرطان را زودتر از موعد شناسایی می‌کنند.

مثلاً به‌تازگی به تعالیم و روش‌های مناسب به سگ‌ها، از آن‌ها برای غربالگری اولیهٔ سرطان تخمدان استفاده کرد.

البته سگ‌ها به دلیل علاقهٔ زیادی که به صاحب خود دارند، مشکلات و بیماری‌های او را بدون تعلیم دادن می‌توانند تشخیص دهند. بسیاری از صاحبان سگ‌ها گفته‌اند که سگ‌هایشان نقاطی از بدن آن‌ها را لیس زده‌اند یا بیشتر بو کرده‌اند که بعداً متوجه شده‌اند که در این قسمت غدهٔ سرطانی بوده است پس یکی از فواید نگهداری سگ برای نجات شما از بیماری‌ها است.

جذابیت با سگ

این مسئله بیشتر برای افراد مجرد مهم است که آیا با داشتن یک سگ خانگی و بردن آن به بیرون از منزل، جذابیت ما بیشتر خواهد شد یا خیر؟

در پاسخ باید گفت بله طبق تحقیقاتی که در انگلیس انجام‌شده است، افرادی که همیشه یک سگ به همراه خود داشته‌اند جذابیت بیشتری دارند؛ و این سگ علاوه بر جذابیت، برای صاحب خود مانند یک نگهبان عمل می‌کند و همیشه از او مراقبت می‌کند.

انگیزه برای ورزش کردن

داشتن یک سگ می‌تواند انگیزه شما را برای ورزش در هرروز فراهم کند. اگر بخواهید به‌تنهایی خودتان هرروز پیاده‌روی کنید.

7%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B2%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86.jpgفواید نگهداری سگ

شاید برخی روزها تمرین خود و قانون ورزش کردن روزانه را کنار بگذارید. اما یکی از فواید نگهداری سگ در خانه، پیاده روی روزانه با او است. طوری که اگر روزی با او ورزش نکنید و پیاده‌روی نروید او در کنار شما ایستاده و با چشمان منتظر به شما می‌نگرد و شما مجبور هستند که با او به گردش بروید. با روزی 30 دقیقه پیاده‌روی و ورزش با سگ خود می‌توانید سلامت خود را تضمین کنید.

رفع حس افسردگی

صاحبان سگ کمتر دچار افسردگی می‌شوند. همچنین اگر هک صاحبان سگ‌هایی که مبتلا به افسردگی بالینی شده‌اند به‌احتمال‌زیاد به‌اندازه افراد دیگر افسرده نخواهند شد. مراقبت از سگ به تسکین علائم افسردگی کمک کرده و افراد را به مثبت بینی ترغیب می‌کند.

امنیت با داشتن سگ

سگ‌ها می‌توانند یک سیستم امنیتی مؤثر در خانه باشند که هیچ‌وقت هم از کار نخواهند افتاد و وظیفهٔ خود را بهترین شکل انجام می‌دهند.

پارس کردن سگ اولین راه دفاع او برای جلوگیری از افراد متجاوز و سارقین است. سگ با داشتن حس شنوایی و بویایی قوی‌ای که دارند ورود فرد بیگانه را از فاصله‌های زیاد احساس می‌کنند. آن‌ها با پارس کردن، صاحب خود را با خبر می‌کنند. این عمل سگ برای شما یک حس امنیت بالا به وجود می‌آورد تا با آرامش بیشتری زندگی کنید.

سگ‌ها علاوه بر دوستی برای دفاع و حمله نیز مناسب هستند تا در صورت وجود هرگونه بیگانه از شما دفاع کنند.

افزایش عزت‌نفس

سگ‌ها برای افراد مجرد باعث اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس آن‌ها می‌شود. آن‌ها سگ‌ها را مایهٔ غرور خود می‌دانند و با سگ به خیابان می‌روند و در کنار سگ خود احساس بهتری دارند. البته برای همهٔ افراد این سلیقه‌ها متفاوت است و عدهٔ دیگر حیوانات خانگی دیگری را برای خود انتخاب می‌کنند.

کلام آخر

برای نگهداری یک سگ خانگی باید علاوه بر فواید نگهداری سگ، به معایب او نیز توجه کرد البته واسط کالا برایتان راهنمای خرید سگ خانگی را بیان کرده است تا برای خرید یک سگ هیچ مشکلی نداشته باشید. شما توانید با در نظر گرفتن تمام نکات یک سگ را به‌خوبی خریداری کنید.

امیدوارم از این مقاله سایت واسط کالا لذت برده باشید و بدانید که وجود تمام موجود در آفرینش جهان هستی بی‌دلیل نبوده است. از همراهی شما سپاس گذارم.

مقالات مرتبط:

منابع:

.akc.org

cdc.gov

mentalfloss.com

pethelpful.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: vasetkala.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر