موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

علت بی تابی گربه

علت بی تابی گربه

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 18 دی 1400 ساعت 11:22

تاریخ انتشار :‌ شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - دسته بندی : زنده تر

تست شخیصت شناسی

Yj2F2GDlQmyAQ_UjXjvOrw_624x416.jpg

تفاوت­های برقراری ارتباط با سگ و گربه

 آن­ها دم­های خود را تکان می­دهند، برای اینکه از حال آن­ها با خبر شویم صداهای مختلفی ایجاد کرده و برای سرگرم کردن ما به سادگی دستورات ابتدایی را دنبال می­کنند. از طرف دیگر گربه­ ها به مبهم بودن احساسات و سرد بودن معروف هستند. اما این عقیده در حال گسترش است که گربه ­ها همانند سگ­ها برون گرا هستند و ما دچار سوتفاهم بوده و یا نمی­بینم که تا چه حد آن­ها برای برقراری ارتباط تلاش می­کنند.

زمانی که صحبت از گربه ها می شود، میو کردن و جنباندن دم معانی بسیاری دارد. گربه ­ها با هر صدای خرخر، زوزه و یا حتی چشمک در واقع در تلاش برای برقراری ارتباط با شما هستند. متخصصان به صاحبان رو به افزایش حیوانات خانگی که می­خواهند با گربه­ های اغلب گوشه گیر خود ارتباط برقرار کنند، می­گویند این تلاش ­ها نتایجی دربر دارد. گربه­ ها بسیار مستقل هستند بنابراین به راحتی میتوان نسبت به آن­ها دچار سوتفاهم شد اما این بدان معنی نیست که شما نمی­توانید متوجه شوید که چرا گربه­ی شما کارهایی از قبیل رفتارهای دیوانه ­وار ناگهانی از خود نشان می­دهد.

گربه ها وحشی می­شوند

زمان­ هایی وجود دارد که تمام گربه ­ها فارغ از نژاد آن­ها، در عرض یک اتاق می­دوند، مانند دیوانه­ ها میو می­کنند و جوری رفتار می­کنند که انگار در میدان مسابقه­ای تحت تعقیب هستند. در حالی که تمام محل را برانداز می­کنند به سرعت حرکت می­کنند و سپس ناگهان در مسیر خود می­ایستند.

گاهی از این رفتار وحشیانه، زمانی که در شب رخ می­دهد به عنوان "دیوانگان نیمه شب" یاد می­شود. گربه­ شما ممکن است خود را با فعالیت­های غیراهلی سرگرم کند یا روی تخت شما بپرد تا روی پا، آرنج، موها و صورت شما چنگ بیاندازد تا شما را نیز در این بازی شریک کند. دلایل این رفتار وحشیانه و سرگرم کننده می­تواند متفاوت باشد.

دلایلی که چرا گربه ی شما مانند دیوانه ها رفتار می­کند

گربه ­ها درنده هستند و گاهی زمانی که مانند دیوانه ­ها رفتار می­کنند ممکن است از خود رفتارهای شکار کردن، مانورهای جنگیدن و تکنیک­ های فرار نشان بدهند. گربه­ های خانگی که نیازی به شکار غذای خود ندارند نیز نیاز به تخلیه­ انرژی خود داشته و اغلب به صورت همین رفتارهای دیوانه وار بروز می­کنند. عروسک ­هایی مانند موش، اشاره گرهای لیزری و چوب پر که گربه را تشویق به دنبال کردن، پریدن و گرفتن می­کند راه­های خوبی است تا گربه­ی شما در صورتی که زمانی برای گذراندن در بیرون از خانه ندارد، از غرایز طبیعی خود استفاده کند.

دلیل دیگر برای رفتار دیوانه وار گربه می­تواند این باشد که گربه ­ها شب­ها فعال­تر هستند. اگر آن­ها در طول روز به قدر کافی ورزش داده نشوند، دیوانه خواهند شد. بسیاری از گربه ­های خانگی، روزها زمانی که صاحب آن­ها سرکار است را به تنهایی و در خانه سپری می­کنند. زمانی که صاحب گربه بعدازظهر به خانه برمی­گردد، گربه می­خواهد بازی کند و بسیار فعال می­شود. اگر آن ها مجالی برای بروز این انرژی نداشته باشند ممکن است رفتارهای دیوانه واری از خود نشان دهند.

 بچه گربه ­ها بسیار پرانرژی خواهند بود

اگر شما گربه­ مسن تری دارید، احتمال دارد که رفتارهای دیوانه وار آن­ها به دلیل برخی اختلات شناختی و یا سالخوردگی رخ دهد. با بالا رفتن سن حیوانات خانگی، مغز آن ها ممکن است متفاوت عمل کند و باعث شود که آن­ها رفتارهای عجیب و بدون توضیح منطقی از خود نشان دهند.

کک

گاهی اوقات گربه ­ها رفتارهای وحشیانه نشان می­دهند گویی چیزی آن ها را گاه و بیگاه گاز می­گیرد. علت آن داشت کک است. به خصوص زمانی که این حرکات همراه با میو کردن باشد ممکن است علت این باشد که گربه در مکانی که برای اون قابل دسترس نیست دچار خارش شده و یا در محل نیش کک دچار حساسیت شده باشد. اگر گمان می­برید که گربه­ی شما کک لازم است تمام حیواناتی که در خانه بوده و دارای خز هستند را با محصولاتی که برای کشتن و پیشگیری از کک ها طراحی شده درمان کنید. اگر گربه­ی شما دچار آلودگی شدید با کک شده است، باید تمام محیط را نیز به وسیله­ جارو برقی کردن، شستن لباس­ها و پارچه­ ها و حتی استفاده از اسپری­های حشره کش یا از بین برنده­ی کک تمیز نمایید. به محض برطرف شدن کک­ها گربه­ شما دست از این گونه رفتارهای خود برمی­دارد.

FHS یا سندروم هایپراستزی گربه

دلیل عجیب دیگری برای رفتارهای دیوانه ­وار گربه­ ها این سندروم است. اگر پوست پشت گربه ی شما هنگامی که به اطراف در حال دویدن است در ظاهر ناهموار می­باشد و یا اگر مرتب ناحیه ی پشت و بالای دم خود را گاز بگیرد (و شما قبلا کک های آن را درمان کرده باشید) با دامپزشک خود درباره ی FHS صحبت کنید. سندروم هاپیراستزی گربه متداول نیست اما بیشتر روی گربه­ های بالغ اثر می­گذارد. علامت سنتی FHS زمانی رخ می­دهد که شما میخواهید گربه­ خود را در انتهای دم و یا پشت آن نوازش کنید و در عوض این نوازش باعث شود گربه­ شما شروع به تیمار کردن، خاراندن و گاز گرفتن بیش از حد آن ناحیه کند و سپس مانند دیوانه­ ها دورتادور خانه شروع به دویدن کند. علت FHS ناشناخته است.

عکس: Simone Dalmeri on Unsplash

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: sanjagh.pro



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر