موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

قطع شدن صدای گربه

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 16 اسفند 1400 ساعت 08:11

گربه‌ها چه بزرگ باشند و چه کوچک، از طریق ایجاد صدا ارتباط برقرار می‌کنند و هیچ‌یک از این صداها به‌اندازۀ همان میومیوهای همیشگی گربه اهمیت ندارد. میومیو روشی است که بچه‌گربه‌ای با مادرش یا گربه‌ای با صاحبش صحبت می‌کند و از طریق آن، نیاز خود به غذا را ابراز می‌کند.

تست شخیصت شناسی

مشاوره و آموزش و درمان بیماری های حیوانات

پس اگر صدا در برقراری ارتباط تا این اندازه مهم است، چرا گاهی گربه‌ها بدون صدا میومیو می‌کنند؟ آیا میومیوی بی‌صدا معنای خاصی دارد؟
میومیوی گربه
میومیوهای گربه پنج نوع دارد و لحن و زیرو‌بمی آن، احساسات مختلف گربه و نیازهایش را نشان می‌دهد. بچه‌گربۀ شما دقیقاً می‌داند از کدام میومیو برای نوازش‌شدن و از کدام برای گرفتن گوشت از شما استفاده کند. گربه‌ها پس از هزاران سال زندگی با انسان‌ها می‌دانند چطور منظور خود را برای آنچه می‌خواهند، ابراز کنند.
به گفتۀ نیکولاس نیکاسترو (Nicholas Nicastro) که در مطالعۀ آواشناسی گربه‌ها در دانشگاه کورنل آمریکا شرکت داشت، گربه‌ها از زبان واقعی استفاده نمی‌کنند و نمی‌دانند میومیوهای آن‌ها چه معنایی می‌دهد. وی معتقد است کسانی که به‌خوبی با گربه‌ها آشنایی دارند، می‌توانند معنای صداهای مختلف گربه‌ها را درک کنند؛ چون سال‌هاست با آن‌ها آشنایی دارند و زبان میومیوهای آن‌ها را می‌شناسند. استفادۀ مکرر گربه از صدایی خاص برای برقراری ارتباط با صاحبش به‌خوبی نشان می‌دهد چطور گربه‌ها به خانگی‌شدن خو گرفته‌اند و انسان‌ها تا چه حد به گربه‌ها عادت کرده‌اند.
میومیوهای بی‌صدا
اما چرا گاهی گربه‌مان بی‌صدا میومیو می‌کند؟ پرسش بسیار جالبی است! پژوهشگران دربارۀ آواها و صداهای مختلف گربه‌ها و معنای آن‌ها اطلاعات زیادی دارند، اما هنوز اطلاعات کافی دربارۀ میومیوی بی‌صدا کشف نکرده‌اند. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که گربه دهانش را شبیه به میومیو‌کردن باز می‌کند، ولی هیچ صدایی ایجاد نمی‌کند. در این میومیوهای بی‌صدا چه اتفاقی می‌افتد؟
به گفتۀ سایت علمی Smart Living Network، میومیوهای بی‌صدا رفتاری رایج در میان گربه‌سانان است و اصلاً جای نگرانی نیست که گربه‌تان گاهی بی‌صدا این کار را انجام دهد. درواقع، بسیاری از گربه‌ها گاهی از این نوع میومیو به‌جای میومیوی پرسروصدا استفاده می‌کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: drarashkaseb.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر