موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

نتیجه سنجش اول ابتدایی

نتیجه سنجش اول ابتدایی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 08 آذر 1400 ساعت 16:12

تحریریه ایران مشاوره

تست شخیصت شناسی

سامانه سنجش بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی

وزارت آموزش و پرورش کشور به منظور بررسی سلامت جسمانی دانش آموزان، اقدام به اجرای طرح سنجش سلامت می نماید. طرح سنجش سلامت، هر ساله هم زمان با آغاز ثبت نام مدارس ابتدایی و موسسات پیش دبستانی آغاز می شود اما در سال 99 به دلیل پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، این امر به تعویق افتاده و ثبت نام آن به مرداد ماه موکول شده است. والدین دانش آموزان مقطع پیش دبستانی و اول ابتدایی جهت شرکت در طرح سنجش سلامت، باید از تاریخ 11 تیر ماه حضورا به مدارس مورد نظر مراجعه نموده و برای ثبت نام، نوبت دریافت نمایند.

مدیران مدارس می بایست در بازه زمانی تعیین شده از سمت وزارت آموزش و پرورش کشور، به پایگاه اینترنتی سنجش سلامت دانش آموزان به نشانی h1.iehs.ir/tashkhis مراجعه نموده و نسبت به پیش ثبت نام نوآموزان اقدام نمایند.

پیش ثبت نام نوآموزان به صورت الکترونیکی و توسط مدیران مدارس انجام می شود. این فرآیند به منظور دریافت نوبت برای ثبت نام حضوری سنجش سلامت دانش آموزانی که در آستانه ورود به مقطع پیش دبستانی و یا پایه اول ابتدایی قرار دارند، صورت می گیرد. سایتی که در آن مدیران اقدام به دریافت نوبت برای دانش آموزان می نمایند، پایگاه سنجش سلامت اداره کل آموزش و پرورش به نشانی h1.iehs.ir/tashkhis می باشد. لازم به ذکر است که صرفا مرحله نوبت گیری به صورت الکترونیکی بوده و سایر اقدامات به صورت حضوری و با مراجعه مراکز سنجش سلامت انجام می پذیرد. در ضمن، اطلاعات مورد نیاز برای ورود به سامانه و دریافت نوبت در اختیار مدیران مدارس و مراکز پیش دبستانی قرار دارد و بر همین مبنا، انجام این امر فقط برای شخص مدیر امکان پذیر است.

پس از این که مدیر مدرسه برای نوآموزان نوبت ثبت نام دریافت نمود، والدین به نزدیک ترین پایگاه سنجش سلامت به محل سکونت خود، جهت تکمیل فرآیند سنجش سلامت دانش آموزان ارجاع داده می شوند تا معاینات پزشکی، آزمایشات لازم و واکسیناسیون صورت گرفته و نتایج آن در قالب غربالگری اولیه، به کادر اداری مدارس اعلام گردد.

سنجش سلامت برای دانش آموزانی که متقاضی ورود به پیش دبستانی و یا اول ابتدایی هستند، در دو مرحله پیش ثبت نام غیرحضوری و ثبت نام حضوری انجام می شود. این فرآیند دانش آموزان را از نظر برخورداری از سلامت جسمانی و فیزیکی، مورد بررسی و سنجش قرار می دهد. اقدام اولیه، یعنی انجام پیش ثبت نام و دریافت نوبت، توسط مدیران مربوطه و انجام مراحل سنجش سلامت توسط والدین دانش آموزان با مراجعه حضوری به پایگاه های سنجش سلامتی که در نزدیکی محل سکونت آن ها قرار دارد، صورت می پذیرد. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص روند برگزاری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای ورود به دبستان دارید، می توانید به لینک مربوطه مراجعه نموده و یا با مشاوران مرکز مشاوره تلفنیایران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

1- طرح سنجش سلامت بدو ورود دانش آموزان به مقطع پیش دبستانی و دبستان در سال 99 چه زمانی انجام می شود؟

این امر در سال 99 به دلیل پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، به تعویق افتاده و ثبت نام آن به مرداد ماه موکول شده است.

2- ثبت نام برای سنجش سلامت چگونه انجام می شود؟

ثبت نام برای سنجش سلامت در دو مرحله پیش ثبت نام و ثبت نام حضوری انجام می شود. پیش ثبت نام نوآموزان به صورت الکترونیکی و توسط مدیران مدارس و ثبت نام حضوری توسط والدین دانش آموزان صورت می گیرد.

3- مدیران مدارس برای انجام پیش ثبت نام نوآموزان خود از چه طریقی عمل می نمایند؟

سایتی که در آن مدیران اقدام به پیش ثبت نام برای دانش آموزان می نمایند، پایگاه سنجش سلامت اداره کل آموزش و پرورش به نشانی h1.iehs.ir/tashkhis می باشد که باورود به این سایت به دریافت نوبت و پیش ثبت نام نوآموزان می پردازد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: iranmoshavere.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر