موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

چرا سگ صاحبش را گاز میگیرد

چرا سگ صاحبش را گاز میگیرد

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 15 بهمن 1399 ساعت 19:05

تست شخیصت شناسی

371377_Dog44-Bite-Lawyer-Toronto_030819.jpg چرا سگ ها گاز می گیرند؟ | دلایل گاز گرفتن در سگ

? متاسفانه به واسطه بی احتیاطی ، سالیانه بیش از یک میلیون انسان مورد گاز گرفتگی قرار می گیرند. این تعداد و آمار احتمالا نصف تعدادی است که به صورت واقعی وجود دارد. چون در نیمی از این موارد این گاز گرفتگی ها گزارش نمی شود. تصور می شود از این تعداد حدود ۵۰٪ بچه های زیر ۱۲ سال هستند که مورد گاز گرفتگی قرار می گیرند. اکثریت نژاد سگ ها توانایی گاز گرفتن را دارند ولی این حالت در برخی نژادها بیشتر از بقیه است و سگ ها خشن هستند. این نژادها اغلب برای نگهبانی ، محافظت و مراقبت از کودکان ، منازل ، اماکن یا گله و موارد دیگر تربیت می شوند.

✅ چرا سگ ها گاز می گیرند؟

puppy-biting11.jpgچرا سگ گاز می گیرد؟ | دلایل گاز گرفتن در سگ

⚫ در ابتدا به دلایل گار گرفتن در توله سگ ها می پردازیم.

توله سگ بدون دندان متولد می شود. در سه هفته ی اول هیچ دندانی ندارد. از هفته ۳ ـ ۴ دندان های شیری شروع به بیرون آمدن می کنند. جایگزینی دندان های پیش دائمی با شیری در سن ۳/۵ ـ ۴ ماهگی شروع می شود و در ۵ ماهگی کامل می شود. بنابراین در زمان رشد دندان در توله سگ ها ، حیوان می خواهد برای پایان دادن به خارش در لثه ی خود جسم محکمی را گاز بگیرد. اگر شما از این موضوع مطلع نباشید ممکن است رفتار خشن و نادرستی با سگ خود داشته باشید و موجب دامن زدن به ناهنجاری های رفتاری دیگر در سگ خود شوید. البته در  توله سگ های زیر ۵ ماه اگر همراه گاز گرفتن رفتارهای ناهنجار دیگری مثل خشونت های غیر طبیعی را نیز مشاهده کردید باید به دامپزشک مراجعه کنید.

⚫ جلوگیری از گاز گرفتن در توله سگ ها

شما به منظور جلوگیری از گاز گرفتن در توله سگ هایی که دندان های آن ها در حال رشد است باید از اسباب بازی های ژله ای مثل توپ های ژله ای متناسب با جسته ی سگ خود استفاده کنید. همچنین انجام بازی های کششی نیز توصیه می شود. باید به او آموزش دهید و اخطار دهید که حق به دندان گرفتن و گاز گرفتن دست و پای شما و همچنین لوازم خانه را ندارد. در این زمینه باید از مربی تربیت سگ کمک بخواهید تا بتوانید سگ خود را به درستی آموزش دهید در غیر این صورت رفتار مخرب و ناهنجار خود را در بلوغ و سنین بررگسالی نیز ادامه خواهد داد.

920x920.jpgچرا سگ گاز می گیرد؟ | دلایل گاز گرفتن در سگ

✅ دلایل گاز گرفتن سگ ها چیست؟

● عوامل زیاد و متعددی سبب می شود که سگ ها اقدام به گاز گرفتن کنند. مثلا حرکات ناگهانی و عبور دوچرخه از کنار سگ یا موارد دیگر سبب تحریک سگ ها به صورت غریزی می شود و گاز میگیرند.

برخی از سگ های نگهبان که برای محافظت از اماکن استفاده می شوند چون برای این کار تربیت شده اند ممکن است افراد غریبه را گاز بگیرند. گاهی سگ ها هنگام بازی با بچه ها و گلاویز شدن با آن ها ممکن است کودکان را گاز بگیرند. بازی کردن و شوخی صاحب سگ با افراد مختلف و گلاویز شدن غیر عمدی سبب تحریک حیوان و دفاع از صاحب خود خواهد شد. در این موارد باید صاحب حیوان مراقب بوده و از انجام این گونه شوخی ها با افراد غریبه خودداری نماید. چون حیوان برای دفاع از صاحب خود هرکاری انجام می دهد.

برخی از سگ ها در محیط طبیعی خود مثل داخل حیاط و محوطه های باز کسی را گاز نمیگیرند. ولی در زمان پیاده روی یا داخل منزل و محیط های محدود و بسته ممکن است افراد را گاز بگیرند. که دلیل آن می تواند استرس و ناراحتی ناشی از تغییر مکان یا تماس با افراد جدید و غریبه و یا سر و صداهای غیر آشنا و محرک می باشد.

گاز گرفتن کودکان توسط سگ ها در برخی موارد به دلیل حسادت است. سگ تمایل دارد و احساس می کند که صاحبش باید فقط به او توجه کند و تمام محبتش برای سگ باشد. زمانی که شما در حضور سگتان به کودک خود بیش از حد توجه می کنید سگ شما کودک را به عنوان یک رقیب فرض می کند و اقدام به گاز گرفتن او می کند. برای جلوگیری از این اتفاق باید کودکان نیز در تربیت و مراقبت از سگ نقش داشته باشند. علاوه بر آن برای جلوگیری از مشکل گاز گرفتن سگ و حسادت باید حیوان احساس کند که به او اهمیت داده می شود و جایگاه او در خانواده محفوظ است.

unnamed-12.jpgچرا سگ گاز می گیرد؟ | دلایل گاز گرفتن در سگ

⛔ انتقال بیماری از طریق گاز سگ

در زمان نزاع و دعوا دو یا چند سگ در صورت گاز گرفتن یکدیگر احتمال انتقال بیماری هاری از سگ های ولگرد به سگ شما در صورت عدم واکسیناسیون وجود دارد. بنابراین توصیه می شود برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از بروز بیماری هاری و حفظ موازین بهداشتی سگ خود را به صورت سالیانه و تحت نظر دامپزشک واکسیناسیون نمایید. برای اطلاع کامل به مقاله ی واکسن های ضروری سگ کدامند + زمان تزریق هر یکمراجعه نمایید.

✅ درمان و پیشگیری از گاز گرفتن سگ ها

در صورت گاز گرفتگی توسط سگ خود یا سگ های ولگرد لازم است که سریعا اقدامات بهداشتی و مراقبت های درمانی را انجام دهید. در صورت بروز زخم سطحی آن را خوب تمیز و ضدعفونی کنید. محل زخم را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه زیر شیر آب گرفته و با صابون شستوشو دهید. لازم است مراقبت های ویژه بهداشتی و پزشکی درمورد زخم های عمقی ، دردناک ، متورم ، قرمز و یا زخم هایی که از آن ها ترشحاتی خارج می شود صورت بگیرد.

dogBiteWound-970114862-770x533-1-6450x4281-1.jpgچرا سگ گاز می گیرد؟ | دلایل گاز گرفتن در سگ

 برای جلوگیری از گاز گرفتن سگ ، باید به درستی سگ را تربیت نمایید. به طوری که دستورات شما را اطاعت کند و به شما احترام بگذارد. در صورت رفتار های مخرب و اشتباه سگ از تنبیه بدنی به شدت پرهیز کنید. درنظر داشته باشید که سگ ها مانند کودکان رفتارشان با ما نتیجه ی تربیت آن هاست. اگر به سگ خود بیش از حد محبت کنید ممکن است سگ شما آلفا شود و از فرمان شما سرپیچی کند. این اتفاق وحشتناک است و اگر سگ شما آلفا شود دیگر کنترل کردن آن خیلی سخت و غیر ممکن است. از لوس کردن حیوان به طور جدی خودداری کنید و درصورت گاز گرفتن به او بی توجهی کنید تا متوجه اشتباه خود بشود.

✔ در اکثر موارد اخنه کردن سگ های نر و عقیم کردن سگ های ماده و کاربرد هورمون های خاصی سبب کاهش حالت تهاجمی و خشونت آمیز در حیوان خواهد شد. می توان برای کاهش حس خشونت در حیوان و کنترل بهتر سگ های خشن از دامپزشک و یا مربی تربیت سگ کمک بگیرید. اکثر ناهنجاری های رفتاری به دلیل تربیت غلط توسط صاحب سگ ایجاد می شود. بنابراین شما نیاز دارید که با اصول تربیت در سگ آشنا شوید. بنابراین برای تربیت صحیح سگ خود باید از مربی تربیت سگ مشاوره بگیرید.

به این مقاله چند ستار میدهید؟

[Total: ۲ Average: ۲.۵]

759d34ec7b4931ee0332616f42433f2f?s=180&d=mm&r=g

سید رضا نبوی چاشمی

چند سالی بود که دنبال یک مرجع تخصصی برای آموزش سگ های خودم گشتم اما تو این راه با موسسات و آموزشگاه هایی برخوردم که هدفشون فقط و فقط کسب درآمد بود نه آموزش. در حال حاضر 8 سالی هست که به عنوان موسس همیارپت , اولین مرجع تخصصی آموزش سگ در ایران فعالیت میکنم.

بعدی را بخوانید

۱۵ شهریور ۱۳۹۹

چگونه سگ خود را با محیط جدید آشنا کنیم؟ | سفر رفتن همراه با سگها

۵ شهریور ۱۳۹۹

قوانین و مقررات همکاری با همیارپت

۲۰ مرداد ۱۳۹۹

تیروئید در سگها | کم کاری و پرکاری تیروئید سگ ها چگونه است؟

۱۸ مرداد ۱۳۹۹

بیماری خطرناک عفونت رحم (پیومتر) در سگ ها + علل و درمان

۱۶ مرداد ۱۳۹۹

کم آبی (دهیدراته) در سگها چه علائمی دارد؟ + تشخیص

۱۴ مرداد ۱۳۹۹

کوررنگی در سگها | سگها دنیا را چگونه میبینند ؟

۱۳ مرداد ۱۳۹۹

درباره ترس از سگ یا سینوفوبیا چه میدانید؟

۸ مرداد ۱۳۹۹

علت مدفوع خواری در سگ ها چیست؟

۲۸ تیر ۱۳۹۹

تاثیرات حیوانات خانگی در سلامتی انسان

۲۰ تیر ۱۳۹۹

اولین تحقیقات بدست آمده از آموزش سگ های تشخیص کرونا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: hamyarpet.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر