موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

رفتار با شخصیت مرزی

رفتار با شخصیت مرزی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 18 بهمن 1399 ساعت 19:14

تست شخیصت شناسی

چگونه با شخصی که مبتلا به اختلال شخصیت مرزی است، رفتار کنیم؟ درک کنید که احساسات شما عادی است. دوستان و اعضای خانواده کسانی که از اختلال شخصیت مرزی رنج می برند، غالباً به دلیل رفتار این افراد احساس خفگی، فرسودگی یا آسیب دیدگی می کنند. افسردگی، اندوه یا انزوا و احساس گناه نیز در […]


چگونه با شخصی که مبتلا به اختلال شخصیت مرزی است، رفتار کنیم؟ درک کنید که احساسات شما عادی است. دوستان و اعضای خانواده کسانی که از اختلال شخصیت مرزی رنج می برند، غالباً به دلیل رفتار این افراد احساس خفگی، فرسودگی یا آسیب دیدگی می کنند.

افسردگی، اندوه یا انزوا و احساس گناه نیز در بین افرادی که دارای شریک عاطفی این افراد هستند، مشترک است. اینکه بدانیم این احساسات بسیار طبیعی است و به هیچ وجه بر این نمی شود که شما فردی بد یا بی توجه هستید، برای شما بسیار سودمند است.

درباره این اختلال تحقیق کنید یا بیاموزید. اگرچه این اختلال یک بیماری واقعی و ناتوان کننده است اما این اختلال “تقصیر” فرد مبتلا نیست. فرد مورد نظر شما ممکن است نسبت به رفتار خود احساس شرم و گناه کند ، اما در تغییر آن ناتوان باشد. شما باید تلاش کنید تا اطلاعاتتان را درباره این اختلال افزایش دهید مثلا بسیاری از برنامه ها، وبلاگ ها و منابع دیگر آنلاین وجود دارند که به شما کمک می کنند تا در مورد این اختلال آگاه تر باشید.

شخص مورد علاقه تان را تشویق به درمان کنید. سعی کنید از دید قضاوت با او سخن نگویید به عنوان مثال ، گفتن چیزی مانند “تو مرا نگران می کنی” یا “تو مرا به تعجب وا می داری” غیر مفید است. در عوض ، از “من” استفاده کنید و از نگرانی هایتان بگویید مثلا ” من تو را دوست دارم و می خواهم کمکت کنم.”

مقاوم باشید. از آنجا که این افراد، غالباً متناقض هستند، مهم است که شما “لنگر” ثابت و مطمئن خود را داشته باشید. شما نباید به تهدیدها، خواسته ها یا سلطه گریهای او پاسخ دهید. همچنین شما باید مرزهای سالم را حفظ کنید. به عنوان مثال وقتی به او می گویید که اگر فریاد بکشد، اتاق را ترک می کنید، حتما این کار را بکنید.

به رفتارهای مناسب او پاسخ مثبت دهید. به عنوان مثال اگر فرد خواست اقدام به فریاد زدن کند اما آن را متوقف کرد، از او قدردانی کنید.

چگونه با شخصی که مبتلا به اختلال شخصیت مرزی است، رفتار کنیم؟ ترجمه از دپارتمان پژوهش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: ehyacenter.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر