موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

درمان جرب سگ با روغن سوخته

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 15 شهریور 1400 ساعت 15:27


توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بیماری پوستی و وریزش مو (گری)

تست شخیصت شناسی

سلام دوستان. یه توله میکس ژرمن از دوستم گرفتم که بیماری پوستی و ریزش مو داره و به زبان محلی بهش میگن گری گرفته . می گویند برای درمانش از گازوییل و روغن سوخته استفاده کنید .آیا داروی خاصی داره


سلام
به نظر بنده که این اتفاق برای یکی از سگام افتاده بود و چندتا دیگه تجربه کردم اولا او جاهایی رو که موهاش در حال ریختنه و یا خود سگ به شدت گاز میگیره، موهای اطرافشو با قیچی کوتاه کنید حداقل یک وجب از اون نقطه ی مورد نظر رو کامل با قیچی موهاشو بزنید و البته دستکش یادتون نره که برای انسان هم دردسرساز میشه و بعد یه پارچه رو به روغن سوخته آغشته کنید و به اون قسمت هایی که دچار این وضعیت شده بمالید و در ضمن حتما از آمپول زیرجلدی(ایرانی نباشه بهتره) به مدت سه روز پشت سرهم استفاده کنید. جای سگتون اصلا مرطوب نباشه اگه اطراف لونه یا خود لونه از چوب باشه میتونه عامل صددرصد این بیماری باشه که در چوب های سه لایه این بیماری بیشتر بوجود میاد حتما چوبهای پوسیده شده پارچه یا موکت اگر بوده رو بردارین و با یه پیک گرفتن میتونید لونشم ضدعفونی کنید ضد این بیماری آفتاب هم میتونه باشه.


سلام دوستان. یه توله میکس ژرمن از دوستم گرفتم که بیماری پوستی و ریزش مو داره و به زبان محلی بهش میگن گری گرفته . می گویند برای درمانش از گازوییل و روغن سوخته استفاده کنید .آیا داروی خاصی داره

سلام دوست عزیز...

اول از همه باید علت ریزش مو رو بدونید که چنتا عامل میتونه داشته باشه...
انگل پوستی(مثلا جرب)، قارچ، حساسیت پوستی و...
روغن سوخته برای جرب کاربرد داره(البته من شنیدم و خودم تست نکردم، اما بعضی از دوستان گفتن نتیجه گرفتن)...
ولی برای قارچ یا حساسیت پوستی میتونه اوضاع رو وخیمتر کنه...

بهتره اول علت ریزش مو یا گری رو پیدا کنیم...
بعد در مورد درمانش صحبت میکنیم(توصیه میکنم به یک دامپزشک مجرب جهت معاینه دقیق مراجعه کنید)...


اگه جرب باشه یه بار با شامپو لیندان شستو شو بدید بعدش بدنش رو تمیز بشوید و خشک که شد فقط روغن بمالید و چربش کنید البته اگه زخم باز داره اون سمت سم و زوغن نمالید اول اون رو درمان کنید میتونید پماد تتراسیکلین بمالید بعد که خوب شد چربش کنید !! علت چرب کردن هم اینه که پوستش چرب بشه اون انگل اکسیژن بشه نمیرسه و از بین میره حالا با هر چی چرب کنید تاثیر داره علت اینکه میگن روغن سوخته به علات ارزانی و فراوان بودنشه و موندگاریه بالا وگرنه با وازلین هم چب کنید همون کارو میکنه فوق الاده تاثیر داره و خوب میشه آمپول آیور مکتین هم بزنید ولی زیادش اصلا خوب نیست !! چند روز روغن بمالید به زودی خوب میشه !! ولی از همه مهم تر پاکسازی محل نگهداریش هست اگه محل پاکسازی نشه دوباره میگیره !! یا با آتش یا سم سایپر مترین کل محل زندگیش سمپاشی بشه !! اگه هم قارچ باشه داروی خودشو داره یکیش شامپو کتا کونازول هست !!


بچها گزینه موضوع جدید برای من فعال نیست میخام انجمن بزنم نمیدونم این گزینه کجاست
کسی سگ سرابی هاسکی جیزی داره نگ دارم تربیتم بلدم 09335015388


vBulletin Version 3.8.6 Copyright ©2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.


منبع: www.iraniandog.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر