موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

روانشناسی رنگ سفید در لباس

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 15 بهمن 1399 ساعت 00:51

همانطور که می دانید رنگ سفید تنها رنگی است که می توان طیف رنگی اش را در تمام رنگ ها دید. رنگ سفید نشانه نورانی بودن و مهیج بودن  می باشد. در این مطلب همراه ما باشید و در خصوص روانشناسی رنگ سفید بیشتر بدانید. همجنین در این مطلب به شخصیت شناسی افراد علاقه مند به رنگ سفید نیز خواهیم. در انتها نیز به نقش رنگ سفید در دکوراسیون و استایل خواهیم پرداخت.

تست شخیصت شناسی

روانشناسی رنگ سفید

تلفظ و شکل نوشتاری صحیح این رنگ، سپید است که بعد از حمله اعراب به ایران دچار دگرگونی قرار گرفت و به دلیل نداشتن حرف پ در حروف زبان عربی، نام این رنگ به نام سفید در ایران رایج شد.

رنگ سفید را می توان سرسخت ترینمخالف رنگ مشکی دانست و این دو رنگ را به عنوان متضاد ترین رنگ ها یاد کرد. این رنگ تابستانی، به خوبی می تواند نور آفتاب را منعکس کند و شما را از گرم شدن تا حدودی نجات دهد. از گذشته تا به امروز کاربرد رنگ سفید در دکوراسیون و استایل ها به دلیل خنثی بودن و تناسب داشتن با بسیاری از رنگ ها، بسیار زیاد بوده و است. رنگ های سفید یخچالی و یا رنگ یاسی دو رنگ نزدیک به رنگ سفید می باشند.

ترکیب دو رنگ سفید و سیاه به این دلیل که رنگ سیاه جاذب بسیاری از رنگ هاست و رنگ سفید دافعه بسیاری از رنگ ها می باشد، خیلی جذاب و پرکاربرد می باشد.

روانشناسی رنگ سفید

شخصیت شناسی افراد علاقه مند به رنگ سفید

محققان و دانشمندان علم روانشناسی ثابت کرده اند که به کمک رنگ ها می توان به شخصیت افراد تا حدودی پی برد. این مورد یکی از جذابترین و پرطرفدارترین قسمت های روانشناسی رنگ های می باشد.

در ادامه چند نشانه شخصیتی افراد علاقه مند به رنگ سفید می پردازیم:

  • رنگ سفید همیشه در تضاد رنگ سیاه بوده است و به همین جهت صفات اش نیز در تضاد با رنگ مشکی می باشد. رنگ سفید نشانه پاکی، عفاف، نورانی بودن، هیجان بی گناهی، خلوص و صلح محسوب می شود
  • از نظر روانی رنگ سفید یک رنگ سرد و غیر دوستانه می باشد.
  • رنگ سفید نشانه تمیزی و گاهی وسواس بودن است. اگر شخصی را ببینید که همه لباس های اش سفید هست، باید انتظار یک برخورد وسواسانه و یا محتاطانه داشته باشید.
  • افرادی که به این رنگ علاقه دارند، کمتر دست به جیب می شوند و پول شان را به راحتی خرح نمی کنند.
  • آن دسته از افرادی که رنگ سفید را می پسندند، آینده نگر، طبیعی ، مثبت و خوش بین در حین حال، بسیار زیرک و عاقل هستند.
  • افراد علاقه مند به رنگ سفید، کمتر رفتار های هیجانی از خود نشان می دهند و قبل از انجام هر رفتاری خوب فکر می کنند.

شخصیت شناسی افراد علاقه مند به رنگ سفید

رنگ سفید در دکوراسیون

رنگ سفید برای فضاهای کوچک و کم نور انتخاب ایده آلی است. اما دیوار یکدست سفید، خنثی و کسل کننده است و هیچ ایده خلاقانه‌ای ندارد. از لحاظ بصری، سفید درک بالایی از فضا می دهد و فضا را بازتر نشان می دهد. سفید به تنهایی حس خالی و تهی بودن را منتقل می کند و گهگاهی ترسناک می شود. ولی اگر با رنگ های شاد و مخصوصا گرم ترکیب شود، حس فوق العاده ای می دهد.

سفید از آن دسته رنگ هاست که تقریبا بین همه محبوبیت دارد. این رنگ با تعداد طرفدارانی که دارد، یک رنگ بی رقیب محسوب می شود. سفید یک رنگ خنثی به شمار آمده و به عنوان پر طرفدارترین رنگ در طراحی دکوراسیون شناخته می شود. کاربرد این رنگ به عنوان پس زمینه به حدی زیاد است که می توان گفت با کمتر فضایی مواجه شده ایم که حداقل یک دیوار سفید نداشته باشد.

رنگ سفید در دکوراسیون

چنان که به زمان و فضایی نیازمندید که بر زندگی تان اثر نهد، رنگ سفید می تواند به شما آزادی بی حد و اندازه دهد. این رنگ به وضوح ذهن شما را یاری می کند و شما را به پاک کردن چیزهای درهم برهم و موانع تشویق می کند. البته استفاده افراطی از این رنگ ممکن است سرد و منزوی کننده باشد.

بنابراین اگر به دنبال طراحی یک دکوراسیون ساده و در عین حال شیک هستید، سفید را به شما پیشنهاد می کنیم. این رنگ با عنوان دوست مینیمالیست ها نیز شناخته می شود و نمونه بارزی در وصف زیبایی در سادگی محسوب می شود. یک دکوراسیون ساده و زیبا، همیشه خاص بودن خود را حفظ خواهد کرد و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

راهنمای ست کردن استایل های سفید

رنگ سفید در استایل های رسمی می تواند منجر به تلقین احساس ، شفاف بودن و صادق بودن شود. عروس خانم ها در مراسم عروسی از رنگ سفید استفاده می کنند تا پاکی ، عفاف و معصومیت خود را نشان دهند.

داشتن یک ست لباس سفید از پارچه های کنفی یا کتانی در تابستان می تواند خیلی هیجان انگیز باشد. با این ست می توانید از شر آفتاب گرم راحت شوید و در طول روز راحتی را احساس کنید. البته این استایل قطعا یک استایل کژوال می باشد و برای بسیاری از موقعیت ها شاید مناسب نباشد.

پوشیدن کت و شلوار سفید با پیراهن مشکی می تواند گزینه بسیار هیجان انگیری برای داماد ها در شب دامادی شان باشد. البته تا حدودی این استایل به نوعی هنجار شکنی نیز به حساب می آید زیرا رنگ سیاه در فرهنگ ما نشانه غم و اندوه می باشد و برای مراسم دامادی رنگ مناسبی نیست. به هرحال خاص بودن کمی سخت است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: carismacolor.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر