موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

علت بار ندادن درخت گردو

علت بار ندادن درخت گردو

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 04 اسفند 1400 ساعت 14:25

از معرفی انواع درخت گردو تا برسی 5 علت بار ندادن درخت گردو :

علت بار ندادن درخت گردو چیست؟ سوالی است که پاسخ به آن بسیار اهمیت دارد چرا که درختان نیز مانند انسان ها برای رشد مطلوب نیاز به تغذیه مناسب دارند. با ما همراه باشید تا به دلایل عمده بار ندادن درخت گردو اشاره کنیم.

تست شخیصت شناسی

از آنجایی که کاشت درخت گردو کار سخت و پیچیده ای نیست اما باید اشاره کرد که پرورش نهال گردوتا زمانی که به نتیجه مطلوب برسد کار پیچیده ای می باشد و نیاز به دقت و مراقبت های کافی دارد.

و اماعلت بار ندادن درخت گردو :

1.عدم هرس به موقع درختان :

درخت گردو نیز مانند دیگر درختان برای رشد مناسب و مطلوب نیاز به هرس دارد. هرس درخت گردو به قدرت اسکلت درخت و تقویت شاخه ها کمک می کند. هرس درخت گردو مخصوصا درختانی که نزدیک به هم کاشته شده اند به جذب نور کافی برای شاخه ها کمک می کند.

توجه داشته باشید که هرس درخت گردو باید قبل از متراکم شدن شاخ و برگ ها باشد. رعایت نکردن فاصله مناسب هنگام کاشت نهال گردو خود می تواند علت بار ندادن درخت گردو باشد.

2.عدم آبیاری به موقع:

آبیاری درختان گردو بستگی به شرایط اقلیمی منطقه دارد غالبا در مناطق کم باران نیاز به آبیاری از طریق آبیاری مصنوعی تامین می شود و عدم توجه به این مسئله رشد مطلوب درخت را کند کرده و در کاهش کیفیت میوه درخت نیز تاثیر خواهد گذاشت.

البته توجه داشته باشید که درخت گردو نسبت به غرقاب شدن نیز حساسیت دارد. آبیاری برای نهال گردو تا سالهای ابتدایی رشد جزو ضروریات می باشد زیرا آب غیر کافی نیز علت بار ندادن درخت گردو می باشد که در کاهش عملکرد و رشد درخت  نیز تاثیر خواهد گذاشت.

 3.عدم توجه به تغذیه مناسب درخت گردو:

دیگر علت بار ندادن درخت گردو را می توان عدم توجه به تغذیه مناسب درخت گردو دانست در نظر بگیرید زمانی که چند عنصر ضروری برای رشد درخت در خاک بسیار کمتر از حد معمول باشد و درخت چیزی برای تغذیه دریافت نکند و باغداران نیز از کود مناسب برای تغذیه درخت استفاده نکنند، کمبود هر کدام از عناصر مهم باعث کم رنگ شدن شاخ و برگ ها می شود که در نهایت کاهش رشد شاخه،کاهش عملکرد و کاهش میوه ها را در بر خواهد داشت.

4.مبارزه نکردن با آفت های آسیب زا:

درختان گردو نیز مانند دیگر انواع درخت ها در معرض آفت هایی قرار می گیرند که ممکن است به ریشه،برگ ها و در نهایت کیفیت مغز آسیب جدی وارد کند. اگر سم پاشی و تدابیر بهداشتی درختان گردو رعایت نشود درخت گردو  ممکن است باردهی نداشته باشد.

همچنین در سایت canr.msu مطلب مفیدی به زبان انگلیسی در این باره منتشر شده است .

و در آخر گیاه شناسی درخت گردو :

درخت گردو در دسته درختان با ارزش قرار می گیرد. این درخت  دارای برگ های پهنی می باشد و گستردگی نسبتا زیادی هم دارد. به لحاظ گستره جغرافیایی هم درخت گردو معمولا در بیشتر کشور ها کشت می شود.

درخت گردو دارای انواع متعددی از نژاد ها و گونه های مختلف می باشد که هر کدام از این نژاد ها به لحاظ باردهی و ویژگی با دیگری متفاوت است.

یکی از اساسی ترین فاکتور هایی که باغداران درخت گردو باید قبل از کاشت درخت گردو به آن توجه ویژه داشته باشند،شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه می باشد زیرا برخی نژاد ها تنها در یک منطقه خاص امکان رشد دارند و ممکن است گرما یا سرمای بیش از حد به بافت درخت آسیب جدی وارد کند.

درخت گردو معمولا به گرما طولانی مدت تابستان و سرمای بیش از اندازه زمستان حساسیت دارد،معمولا درخت گردو تا سرمای 11- درجه سانتی گراد را در زمستان می تواند تحمل کند بدون اینکه خسارت جدی بر او وارد شود. البته لازم به ذکر است که مقاومت به سرما در گونه های مختلف متفاوت است به همین دلیل است که تاکید می شود حتما میزان سرمای زمستان برای کاشت درخت گردو در نظر گرفته شود.

رعایت نکات مهم قبل از کاشت و در حین کاشت،به برداشت محصولی با کیفیت کمک می کند. درخت گردو از ارقام اقتصادی می باشد که به دلیل کیفیت بار بازار فروش خوبی دارد. اما به دست آوردن نتیجه مطلوب نیاز به مراقبت و دقت کافی دارد.

همانطور که بدن انسان برای تامین برخی نیاز ها به تغذیه مناسب و کافی احتیاج دارد درختان نیز برای رشد مطلوب به نور،آب،کود و فضای کافی نیاز دارند که اگر تامین نشود ممکن است درخت بازدهی مناسب و حتی رشد کافی را نداشته باشد. عدم توجه به نکات مهم می تواند علت بار ندادن درختگردو باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: ariyanahal.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر