موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

آیا موی گربه باعث نازایی میشود

آیا موی گربه باعث نازایی میشود

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 16 بهمن 1399 ساعت 10:45

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان آیا موی گربه باعث نازایی میشود را مطالعه خواهید کرد.

توکسوپلاسموز گربه نام بیماری مشترکی بین انسان و گربه است و از قدیم به عامل نازایی دختر ها و شناخته شده.خیلی افراد هم فکر میکنن موی گربه باعث انتقال این بیماری میشه.

تست شخیصت شناسی

اما این طرز تفکر چقدر حقیقت داره؟ گربه ها و انسان ها چطوری به توکسوپلاسموز مبتلا میشن و علائم ابتلا و درمان این بیماری چیه؟ آیا توکسوپلاسموز و موی گربه باعث نازایی میشود؟

7dzzutxlt2df.jpegگربه به هیچ عنوان نمیتونه باعث نازایی در هیچ دختری بشه و این باور یک شایعه بی پایه و اساس و غیر علمی هست

بیماری توکسوپلاسموز در گربه چطور به وجود میاد؟

گربه ها در صورتی که یه طعمه آلوده به توکسوپلاسما مثل موش بخورن یا در تماس مستقیم با مدفوع یه گربه آلوده دیگه قرار بگیرن ممکنه به توکسوپلاسما مبتلا بشن. این حقیقت 2 تا نکته رو برای ما آشکار میکنه:

1. نباید اجازه بدین گربه شما بیرون از خونه بره و موش شکار کنه یا پرسه بزنه.

2. توکسوپلاسموز در گربه های داخل خانه ای که غذای خوب پخته شده میخورن، محاله به وجود داشته باشه.

پس اگر گربه شما از خونه بیرون نمیره، خیالتون از بابت این بیماری راحت باشه

انتقال توکسوپلاسموز به انسان چگونه صورت میگیره؟

خوشبختانه، درصد بالایی از انسان ها در بچگی یا نوجوانی با توکسوپلاسما تماس نسبی داشتن یا بدون اینکه متوجه بشن به طور خفیف بهش مبتلا شدن و برای همین نسبت به این بیماری ایمن هستن.

با اینکه آدم ها میتونن از تماس مستقیم با مدفوع گربه آلوده مبتلا به توکسوپلاسموز بشن ولی انتقال از این راه خیلی خیلی بعیده.

مطالعات علمی نشون دادن بیشترین راه انتقال توکسوپلاسموز به انسان از طریق خوردن گوشت نیم پز یا نپخته آلوده به این انگل ، آشامیدن آب یا خوردن خاک یا سبزی آلوده و انتقال خون یا پیوند عضو آلوده به انسان هست. جالبه که طبق یافته های تحقیقات دانشمندان، نگهداری از گربه، جزو ریسک فاکتورهای ابتلا به توکسوپلاسموز نیست.

توکسوپلاسموز و نازایی دختران

یکی از باور های خنده دار و غلط در مورد ارتباط گربه با نازایی در دختران همین ابتلا به توکسوپلاسموز هست. در صورتی که:

هیچ بیماری مشترکی بین گربه و انسان وجود ندارد که باعث نازایی در خانم ها بشه. گربه به هیچ عنوان نمیتونه باعث نازایی در هیچ دختری بشه و این باور یک شایعه بی پایه و اساس و غیر علمی هست

توکسوپلاسموز و بارداری در خانم ها

ابتلا به توکسوپلاسموز در بارداری میتونه منجر به سقط جنین بشه. ولی نازایی یا عقب ماندگی جنین به خاطر توکسوپلاسما به وجو نمیان.

به همین دلیله که خانم های باردار باید بعد از دست زدن به گوشت نپخته حتما دستشون رو خوب بشورند و از خوردن شیر غیرپاستوریزه و گوشت نیم پز یا خام هم جدا خودداری کنن.

u1ddb26ovyyq.jpegطبق یافته های تحقیقات دانشمندان، نگهداری از گربه، جزو ریسک فاکتورهای ابتلا به توکسوپلاسموز نیست.

آیا خوردن موی گربه خطرناک است؟

خیر!!!

خوردن موی گربه و موی گربه در معده هیچ خطر اثبات شده ای برای بدن نداره. اینکه بیماری روی موی گربه وجود داره یا اینکه موی گربه علت نازایی در خانم هاست همه شایعات ایرانی هستن و مبنای علمی ندارن.

چقدر خوبه که با مطالعه یه تکونی به عقاید کهنمون بدیم و فرهنگ شایعه پراکنی رو ترویج نکنیم.

ترس از حیوانات و جبهه گرفتن نسبت به اون ها، از ما انسان های تمیزی نمیسازه بلکه ما رو از طبیعت خودمون دور میکنه.

چه بسا بچه هایی که بخاطر بذری که عقاید غلط والدیشون توی مغز اون ها میکارن، یک عمر لذت عشق ورزیدن به حیوانات رو از دست میدن و جاشو با ترس، خشونت علیه اون ها و فرار کردن ازشون پر میکنن...

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: virgool.io



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر