موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

حیوانات زیبا

حیوانات زیبا

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 21 دی 1400 ساعت 15:09

جهان مکانی عظیم و مرموز است که هیچ گونه کمبودی از موجودات متنوع در آن به چشم نمی خورد. حیوانات زیبا به هر شکل و اندازه ای وجود داشته و دارای ویژگی های مختلف متفاوتی هستند. اگرچه ما صمیمانه اعتقاد داریم که همه موجودات وحشی به نوع خود زیبا هستند اما برخی همیشه چشم ها را به خود خیره می سازند. زیبایی طبیعی حیوانات اطراف ما همیشه الهام بخش بوده است. یکی از اولین کسانی که زیبایی حیوانات را کشف کرد و سعی در به تصویر کشیدن آن داشت، هنرمند آلمانی آلبرشت دورر بود. تاکنون، عکاسی از حیوانات یکی از محبوب ترین ژانرها باقی مانده است و این بیهوده نیست!

تست شخیصت شناسی

ما در این مطلب مجموعه ای از تصاویر زیباترین و فتوژنیک ترین حیوانات را از سراسر کره زمین آماده کرده ایم و با شما به اشتراک گذاشته ایم. پادشاهی حیوانات پر از زیبایی است. از پرهای زینتی رنگارنگ پرندگان گرفته تا کت های خزدار و باشکوه، نمی توان انکار کرد که برخی از حیوانات واقعاً زیباتر هستند حتی از انسان ها. در ادامه با ما همراه باشید تا با ۲۳ گونه از این حیوانات زیبا آشنا شوید.

معرفی ۲۰+ گونه از حیوانات زیبا که چشم ها را خیره می سازند!

۱- ماهی ماندارین (Mandarin fish)

Mandarin-fish.jpgماهی ماندارین

این ماهی یکی از تنها دو گونه شناخته شده ای است که رنگدانه آبی تولید می کنند. بیشتر حیوانات آبی رنگ به طور طبیعی رنگدانه خود را تولید نمی کنند اما ماهی ماندارین از این قاعده مستثنی است زیرا دارای کروماتوفورهای خاصی به نام سیانوفور است که حاوی رنگدانه های آبی است. این ماهی های پر زرق و برق، سمی هم بوده و بوی وحشتناکی دارند. از آنجا که این ماهی ها فلس ندارند، بدن آنها با ستون فقرات سمی و با یک مخاط ضخیم و بدبو پوشانده شده است. این موجود روانگردان واقعاً زیبا را می توان در اقیانوس آرام در نزدیکی استرالیا، فیلیپین و تایوان یافت. ماهی ماندارین فقط زیبا نیست بلکه کشنده هم هست. این ماهی بسیار خجالتی است و معمولاً شب ها از لانه ی خود خارج می شود.

۲- اردک ماندارین (Mandarin duck)

mandarin-duck.jpgاردک ماندارین

اردک ماندارین که اصالتاً از شرق آسیا است، اکنون در سراسر جهان راه خود را پیدا کرده است و افرادی که برای دیدنش می روند را با پرهای زینتی زیبای خود به وجد می آورد. این حیوانات زیبا از نظر جنسی دو شکل هستند یعنی ظاهر نرها و ماده ها باهم فرق دارد. اردک های ماندارین نر دارای پرهای راه راه روشن هستند در حالی که رنگ پرهای اردک های ماده، قهوه ای و دارای لکه های سفید می باشد. اردک های نر از پرهای زینتی رنگی زیبا و جلب توجه کننده خود برای جلب اردک های ماده استفاده می کنند. اما هنگامی که تابستان فرا می رسد​​، او پرهای خود را از دست می دهد.

۳- ببر سفید (White tiger)

White-tiger.jpgببر سفید

برخی از ببرهای بنگال به دلیل جهش های ژنتیکی خود، سفید متولد می شوند و به همین دلیل با شکوه و مرموز به نظر می رسند. شکل منحصر به فرد ببر سفید بنگال مربوط به کمبود رنگدانه فئوملانین است که وجود این رنگدانه باعث می شود خز ببرهای معمولی بنگال نارنجی شود. این ببرها معمولاً در منطقه ساندربانز ایالت های مادیا پرادش هند، بنگال غربی، آسام و بیهار یافت می شود. گفته می شود که این ببرهای سفید باشکوه، مرموز و مسحورکننده سریعتر و سنگین تر از گونه ببرهای نارنجی رشد می کنند.

۴- آخوندک ارکیده (Orchid mantis)

orchid-mantis.jpgآخوندک ارکیده

هیچ تردیدی وجود ندارد که آخوندک ارکیده شبیه نام خود است. تن های نرم صورتی و سفید و الگوهای راه راه ظریف آن باعث می شود تقریباً شبیه گل شود. آخوندک ارکیده ماده به رنگ صورتی و دارای پاهای پدال مانند است. تکامل آخوندک ها در جنوب شرقی آسیا باعث شد که آخوندک های نیایش گر یا حشره های دعا خوان شبیه گل های ارکیده زیبا شوند. به این دلیل که ماده ها نزدیک گل ها شکار می کنند. ظاهر آنها باعث می شود که حشرات گرده افشان به آنها نزدیک شوند و در این لحظه است که آخوندک آنها را به سرعت گرفته و یک لقمه چرب شان می کند.

۵- آفتاب پرست های پلنگی (Panther chameleons)

Panther-chameleons.jpgآفتاب پرست پلنگی

وجودطیف گسترده ای از رنگ ها، آفتاب پرست پلنگی را به یکی از حیوانات زیبا در این سیاره تبدیل کرده است. وقتی در کارتون ها مشاهده می کنید که این حیوانات می توانند در یک چشم بهم زدن رنگ خود را تغییر دهند، به احتمال زیاد آن یک مارمولک زیبا می باشد. تغییر رنگ آفتاب پرست پلنگی به روشی که اکثر مردم فکر می کنند اتفاق نمی افتد. به عنوان مثال اگر پس زمینه مارمولکی تغییر یابد، ممکن است رنگ ها تغییر نکند. در عوض آفتاب پرست ها به دلایل مختلفی از جمله برقراری ارتباط و ابراز احساسات تغییر رنگ می دهند. آنها بر اساس روحیه خود ظاهر خود را نیز تغییر می دهند. همچنین گاهی اوقات از این توانایی برای قاطی شدن بهتر با زیستگاه طبیعی خود استفاده می کنند.

۶- پلنگ ابری (Clouded leopard)

clouded-leopard.jpgپلنگ ابری

بیشتر آنچه درباره این گربه ها می دانیم از مشاهده آنها در باغ وحش ها حاصل شده است و این گربه بزرگ نه تنها یک اسم آسمانی زیبا دارد، بلکه چشمان بزرگ و قهوه ای تقریباً حساسی نیز دارد. پلنگ ابری که یک گربه وحشی نسبتاً کوچک است  و مانند گربه خانگی خال ها و خرخرهای منحصر به فردی دارد. این خال های بی نظیر به او کمک می کند تا با زیستگاه جنگل های بارانی خود در جنوب شرقی آسیا  همرنگ شود. روشی که نور از بالای درختان عبور می کند، شبیه خال های پلنگ ابری شده و به این گربه بزرگ این فرصت را می دهد تا دزدکی به طعمه خود سر بزند.

۷- روباه قطب شمال (Arctic fox)

arctic-fox.jpgروباه قطب شمال

با یک چهره شیرین و کت سفید خزدار، روباه های قطب شمال مطمئناً زیبا هستند. اما آن خز فقط برای نمایش نیست. خز ضخیمی که بدن و پنجه های آنها را می پوشاند به آنها در تنظیم گرمای بدن شان کمک کرده تا بتوانند در دمای سرد کانادا، روسیه، اسکاندیناوی و دیگر کشورهای سرد شمالی زنده بمانند. این حیوانات زیبا در مناطق قطب شمال زندگی می کنند و از خز ضخیم، گرم و زرق و برق دار خود برای استتار استفاده می کند. سپس هنگامی که برف ذوب می شود، روباه ها کت خاکستری به تن کرده تا با گیاهان و صخره های جدید تابستانی همرنگ شوند.

۸- پروانه بال شیشه ای (Glasswinged butterfly)

Glasswinged-butterfly.jpgپروانه بال شیشه ای

این پروانه به دلیل داشتن بال های زیبا و نیمه شفاف به این نام نامگذاری شده است. نام اسپانیایی آن espejitos است که به آینه های کوچک ترجمه می شود. قسمت مرکز بال های این پروانه نامرئی و لبه ها ی بال آن قهوه ای است. شیشه ای بودن بال های این پروانه موجب می شود که آن ها در هر محیطی طرح و رنگ محیط را به خود بگیرند، تقریباً با محیط اطراف خود همرنگ شوند و استتار کنند. همین مسئله باعث می شود که آن ها از شکارچیان در امان بمانند.

۹- کولوبوس قرمز زنگبار (Zanzibar Red Colobus)

Zanzibar-Red-Colobus.jpgکولوبوس قرمز زنگبار

کولوبوس قرمز زنگبار میمونی است که فقط در زنگبار، جزیره ای در سواحل تانزانیا در آفریقای شرقی زندگی می کند. آنها یک گونه در معرض خطر هستند که بیش از ۳۰۰۰ در طبیعت باقی مانده است. مردم زنگبار دیدگاه منفی نسبت به این حیوان دارند و به دلیل بوی غیرمعمول آنها را میمون سمی می نامند. این حیوانات زیبا در گروه های حداکثر ۵۰ نفری زندگی می کنند که نسبت زن و مرد به نسبت ۱ به ۲ است. کولوبوس قرمز، برگ ها، دانه ها و گل هایی را که در جنگل ها، مناطق ساحلی و باتلاق ها پیدا می کند، می خورد. آنها همچنین میوه نارس می خورند زیرا نمی توانند قندهای میوه رسیده را تجزیه کنند. معروف است که آنها برای کمک به هضم غذا ذغال می خورند.

۱۰- طاووس سفید (white Peacock)

white-Peacock.jpgطاووس سفید

طاووس یکی از طلسم کننده ترین حیوانات در سراسر جهان است و این مسحور کنندگی در طاووس سفید آلبینو بیشتر است. این طاووس ها از بدن سفید و بی عیب و نقصی برخوردار هستند و وقتی با شکوه کامل پرهایشان را باز می کنند، کاملاً خیره کننده به نظر می رسند. طاووس ها عمدتاً بومی هند بوده اما پس از آمدن انگلیسی ها، در سراسر اروپا پخش شده و از همان زمان شروع به تغییر رنگ کردند. طاووس سفید با پرهایی به سفیدی برف، پرنده ای خاص و منحصر به فرد است. تماشای این پرنده، مثل تماشای یک تابلوی نقاشی است. طاووس سفید مثل یک سوپر مدل همواره درحالِ خرامیدن و نمایش ژست های هنری و زیبایی هایش برای کسانی است که او را تماشا می کنند.

۱۱- روباه صحرایی (Fennec fox)

fennec-fox.jpgروباه صحرایی

این حیوانات زیبا در صحرای آفریقای شمالی و خاورمیانه زندگی می کند. گوش های بزرگ آنها می تواند تا ۱۵ سانتی متر طول داشته باشد. این گوش های بزرگ گرما را از حیوان دور می کنند و به او اجازه می دهند طعمه زیرزمینی را پیدا کند. روباه صحرایی یک حیوان عمدتاً شبگرد است و شب ها پستانداران کوچک، پرندگان و حشرات را شکار می کند. روباه صحرایی می تواند تا ۱۴ سال عمر کند و به اندازه ۴۰ سانتی متر برسد، بدون احتساب دم ۳۰ سانتی متری آن ها. آنها می توانند پارس کنند، خرخر و غرغر کنند و شکارچی طبیعی آنها جغد عقاب است. برای جلوگیری از طعمه شدن یا اسیر شدن، این روباه بسیار زیرک است و می تواند به سرعت جهت خود را تغییر دهد.

۱۲- شاه ماهیگیر پشت سیاه (Black Backed Kingfisher)

Black-Backed-Kingfisher.jpgشاه ماهیگیر پشت سیاه

طول این پرنده که در هند و آسیای جنوب شرقی یافت می شود تقریباً ۱۳ سانتی متر است. آنها نزدیک به نهرها و رودخانه ها در مناطق پوشیده از درخت و سایه بان زندگی می کند. این شاه ماهیگیرها از حشرات، حلزون ها و همچنین مارمولک های کوچک، قورباغه ها و خرچنگ های کنار رودخانه تغذیه می کنند. با فرارسیدن زمان بارش باران های موسمی، شاه ماهیگیر پشت سیاه لانه هایی شبیه تونل در داخل دیواره های ساحل رودخانه ها می سازد که طول آنها تا یک متر می رسد و حفاری آنها بیش از یک هفته طول می کشد. نر و ماده این حیوانات زیبا هر دو مسئولیت جوجه کشی تخم را بر عهده می گیرند که تعداد تخم هامعمولاً به ۴ یا ۵ عدد می رسد که پس از ۱۷ روز جوجه ها از تخم خارج می شوند.

۱۳- ماکائوی آبی و طلایی (Blue and gold macaw)

Blue-and-gold-macaw.jpgماکائوی آبی و طلایی

ماکائو ها (طوطی های دنیای جدید) پرندگان بزرگ و رنگارنگی هستند که اغلب در باغ وحش ها یافت می شوند. آنها دارای دم های بلند و منقارهای قلاب دار و ضخیم هستند. ماکائوی آبی و طلایی آمریکای جنوبی نه تنها با رنگ روشن بلکه با توانایی صحبت کردن خود، یک پرنده مشخص و شاخصی می باشد.

۱۴- کاراکال (Caracal)

Caracal.jpgکاراکال

کاراکال نام خود را از واژه های ترکی kara kulak به معنی سیاه گوش گرفته است. این گربه های وحشی بیشتر به خاطر چشمان روشن و ریش های خاص نوک گوششان مشهور می باشند. آنها سازگاری هایی یافته اند که به آنها امکان زندگی در طیف متنوعی از زیستگاه ها را می دهد. مثلاً گوش های بلند، منگوله ای و بسیار انعطاف پذیر آنها کمک می کند کوچکترین صداها را بشنود و پاهای قدرتمند عقبی که به او اجازه می دهد برای گرفتن پرندگان چندین متر به هوا بپرد. کاراکال همچنین از پستانداران کوچک، غزال ها و خزندگان نیز تغذیه می کند. این حیوانات زیبا در آفریقا، خاورمیانه، آسیای میانه و غرب هند زندگی می کنند و می توانند تا یک متر طول داشته باشند به علاوه یک دم که تا حدود ۳۰ سانتی متری رشد می کند. آنها با داشتن پد مخصوص پا و توانایی زنده ماندن با آب بسیار کم، آب و هوای نیمه بیابانی را ترجیح می دهد. کاراکل ها علی رغم زیبایی می توانند وحشی باشند.

۱۵- غلتک سینه یاسی (Lilac-breasted roller)

Lilac-breasted-roller.jpgغلتک سینه یاسی

رنگ آمیزی این پرنده کوچک آفریقایی بی نظیر است. آنها به طور گسترده ای در جنوب صحرای آفریقا و به صورت پراکنده در جنوب شبه جزیره عربستان وجود دارند. این پرندگان زیبا زمین های جنگلی و ساوانا را ترجیح می دهند و در بیشتر موارد در مکان های بدون درخت وجود ندارند. معمولاً به تنهایی یا به صورت جفت زندگی می کنند و بیشتر در بالای درختان، تیرها یا سایر نقاط مرتفع وجود دارند جایی که می توانند حشرات، مارمولک ها، عقرب ها، حلزون ها، پرندگان کوچک و جوندگانی را که روی زمین حرکت می کنند، تشخیص دهد. این گونه به طور رسمی پرنده ملی کنیا محسوب می شود.

۱۶- سمندر آتشین (Fire salamander)

Fire-salamander.jpgسمندر آتشین

سمندرهای آتش یکی از شناخته شده ترین گونه های سمندر در اروپا است که با رنگ آمیزی غیرمعمول و روشن شان مشخص می شوند. این حیوانات زیبا رنگ های سیاه و سفید با لکه ها یا راه راه های زرد به میزان مختلف دارند. برخی از گونه ها می توانند تقریباً سیاه و سفید باشند در حالی که در برخی دیگر زرد، غالب می باشد. سایه های قرمز و نارنجی ممکن است گاهی اوقات ظاهر شوند. سمندرهای آتشین می توانند عمر بسیار طولانی داشته باشند. سمندرهای آتشین در جنگل های اروپای مرکزی زندگی می کنند و بیشتر در مناطق تپه ای دیده می شوند. آنها جنگل های برگ ریز را ترجیح می دهند زیرا دوست دارند در برگ های افتاده و اطراف تنه های خزه ای پنهان شوند.

۱۷-  گربه شنی (Sand cat)

Sand-cat.jpgگربه شنی

این شکارچی کوچک تنها گربه سانی در جهان است که در بیابان های واقعی زندگی می کند. گربه های شنی دربیابان های شمال آفریقا و جنوب غربی آسیا زندگی می کند و آب و رطوبت بدن خود را از طریق طعمه و نه از طریق نوشیدن آب دریافت میکنند.

۱۸- کرومودوریس لوخ (Loch’s Chromodoris)

Lochs-Chromodoris.jpgکرومودوریس لوخ

این موجود رنگارنگ غیرخاکی یک حلزون دریایی است که در آب های گرمسیری منطقه مرکزی هند و اقیانوس آرام زندگی می کند.

۱۹- پلنگ آمور (Amur leopard)

Amur-leopard.jpgپلنگ آمور

خز خالدار و منحصر به فرد پلنگ آمور، او را به یکی از زیباترین و متأسفانه یکی از شکار شده ترین گربه های وحشی جهان تبدیل می کند. مردم معمولاً به پلنگ های ساوانای آفریقا فکر می کنند اما گونه ای نادر از این حیوانات زیبا در خاور دور در روسیه با زندگی در جنگل های معتدل که بیشترین قسمت شمالی دامنه گونه ها را تشکیل می دهند، سازگار شده است. مشابه دیگر پلنگ ها، پلنگ آمور می تواند با سرعتی حداکثر ۳۷ مایل در ساعت بدود. گزارش شده است که این حیوان باورنکردنی بیش از ۵۸۰ سانتی متر به صورت افقی و تا ۳۰۴ سانتی متر به صورت عمودی می پرد.

گزارش شده است که برخی از نرها پس از جفت گیری کنار ماده ها می مانند و حتی ممکن است در پرورش توله ها نیز به آنها کمک کنند. طول عمر آنها حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است و تا ۲۰ سال هم می توانند در اسارت زنده بمانند. پلنگ آمور به پلنگ خاور دور، پلنگ مانچوری یا پلنگ کره ای نیز معروف است.

۲۰- کوئوکا (Quokka)

Quokka.jpgکوئوکا

کوئوکا جثه‌ای کوچک به اندازه یک گربه خانگی دارد و همچون دیگر اعضای تیره درازپایان، گیاه‌خوار بوده و اغلب شب‌زی می باشد. بدن آنها گرد بوده و دارای پوستی بلند، زبر، و فشرده می باشد. رنگ خز آن قهوه‌ای با نقطه ‌های قرمز به دور گوش و گونه ها است. این حیوان استرالیایی اغلب ادعا می شود که فتوژنیک ترین حیوان کره زمین است، زیرا همیشه به نظر می رسد که شاد و خندان است و از انسان‌ها نمی‌ترسند.

۲۱- مندریل (Mandrill)

Mandrill.jpgمندریل

معنی واژه مندریل، انسان-میمون است. مَندریل یا شاه‌بابون یک بوزینه درشت‌اندام آفریقایی است که در جنگل‌های بارانی قسمت غربی مرکز آفریقا و در کامرون، گابن، گینه استوایی و کنگو یافت می‌شوند. آنها بزرگ‌ترین گونه میمون به شمار آمده و اشکال مخصوصی بر چهره دارند که در ماده‌ها و جوان‌ترها رنگ‌های آن مات‌تر و کدرتر از نرها است. طول نر این حیوانات زیبا حدود ۹۰ سانتی‌متر و وزن آنها به ۵۰ کیلوگرم می رسد. زمانی که این جانور دندان‌های تیز و نیش مانندش را نشان می‌دهد برای پلنگ‌ها و سایر جانوران شکارچی چیزی بیش از یک حریف به حساب می‌آید. آنها همه‌چیز خوار بوده و بیشتر از میوه و حشره تغذیه می کنند.

۲۲- مار بند جورابی قرمز (Red-sided garter snake)

Red-sided-garter-snake.jpgمار بند جورابی قرمز

این مار یکی از زیر گونه های مار بند جورابی معمولی است که بومی آمریکای شمالی است و یکی از سه زیرگونه شناخته شده که در کالیفرنیا یافت می شود. این مار را می توان در سراسر کالیفرنیا یافت و ترکیب رنگ پوست آن در مکان های مختلف متفاوت است اما همیشه بسیار روشن باقی می ماند.

۲۳- مرغ دبیر یا پرنده منشی (Secretary bird)

Secretary-bird.jpgمرغ دبیر یا پرنده منشی

فقط به مژه هایش نگاه کنید! این پرنده بومی آفریقا و از راسته شاهین سانان با پاهای بلند و دم‌هایی دراز و دارای منقار قومی می‌باشد که بیشتر در دشت‌های باز و گسترده زندگی می‌کند. به خاطر تاج پشت سرش که آن را شبیه منشی‌ها و دفترداران قرن هجدهم می‌کند، به این نام خوانده می شود. این پرندگان زیبا شکارچیان گوشتخواری هستند که از طعمه‌های مختلف تغذیه می‌کنند و توانایی زیادی در کشتن مار‌های علفزار‌های آفریقایی دارند. علاوه بر مار از مارمولک ها، دوزیستان، جوندگان و تخم پرندگان هم تغذیه می‌کنند. حیوانات کوچک را معمولا کامل می‌خورند، اما طعمه‌های بزرگتر را قبل از خوردن با له کردن می‌کشند. آن‌ها همچنین با پا‌های بزرگ خود به زمین می‌کوبند تا طعمه را از مخفیگاه بیرون بکشند.

آیا حیوان مورد علاقه خود را در این لیست پیدا کردید؟ ما در این مطلب سعی کردیم از انواع گونه های مختلف جانوری مثل خزندگان، دوزیستان، پستانداران، پرندگان، درندگان و… یک یا چند نمونه را برای شما معرفی کنیم. در صورت تمایل تصاویر حیوانات زیبا که مد نظر و مورد پسندتان می باشد را با ما به اشتراک بگذارید!

آدرس سایت: eafworld.com
تلگرام: ngo_iran
اینستاگرام: iran_ngo
شماره تماس دفتر مرکزی مدیریت: ۳۷۷۴۱۰۳۲ (۰۴۱)
شماره تماس دفتر پشتیبانی: ۳۷۷۲۸۱۲۸ (۰۴۱)
ایمیل: eafworld.com@gmail.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: eafworld.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر