موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

نحوه پیشنهاد ازدواج موقت

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 16 بهمن 1399 ساعت 23:01

تست شخیصت شناسی

رهروان ولایت ـ چطور این مطلب را با ایشان درمیان بگذارم که هم ناراحت نشوند و درمورد من فکر و دید منفی پیدا نکنند و هم خدای ناکرده به شان و شخصیت ایشان کوچکترین توهین و جسارتی نشود...

سلام علیکم.
بنده مدتی هست که با یک خانم که همسرش فوت شده و صاحب یک دختربچه است آشنا شده ام.هر دو مذهبی هستیم.از سن ایشان اطلاعی ندارم.ولی خودم مجرد و 27 ساله هستم.سن ایشان اگه بیشتر هم باشدخیلی بیشتر از من نشان نمیدهد.درآمد ماهیانه ام 400 هزار تومان است.اصلا امکان ازدواج دائم ندارم.حالا مسئله این است که قصد دارم به ایشان پیشنهاد ازدواج موقت بدهم که هم حلال خداوند و رسولش است و هم هر دو نیاز داریم.اما چند تا مسئله هست که خیلی ذهنم را مشغول کرده:
1- اول اینکه چطور این مطلب را با ایشان درمیان بگذارم که هم ناراحت نشوند و درمورد من فکر و دید منفی پیدا نکنند و هم خدای ناکرده به شان و شخصیت ایشان کوچکترین توهین و جسارتی نشود.
2- دوم اینکه اگه در آینده بخواهم با دختری ازدواج کنم آیا اینکه قبلا با خانمی رابطه داشتم(هرچند کاملا شرعی و براساس حلال خدا و رضای او)،آیا این خیانت به آن دختر (همسر آینده ام) محسوب میشود یا خیر؟ و همچنین باتوجه به رابطه قبلی(البته بر فرض اینکه با این خانم رابطه داشته باشم و در آینده قصد ازدواج با دختری را داشته باشم) آیا مشکلی در زندگی مشترک آینده پیش نمی آید؟
3- با توجه به فرض مطرح شده،چطور باید با خانم مذکور قطع رابطه کنم که لطمه نبیند یا ناراحت نشود که مثلا من قصد دارم با دختری ازدواج کنم؟ یا اینکه اصلا احتیاجی هست این رابطه قطع شود یا مثلا تا وقتی ایشان موقعیت ازدواج دائم با فردی برایش پیش نیامده ادامه رابطه اشکالی نداره؟
با توجه به اینکه همه این احتمالات هست اصلا نمیخواهم نسنجیده اقدام کنم. از شما خواهش میکنم با توجه به علم و تجربه ای که در این زمینه دارید بنده را راهنمایی جامعی بفرمایید.
قبلا از راهنمایی خوبتان تشکر میکنم. خدانگهدار شما.

پاسخ

درسته ازدواج موقت یک رابطه حلال و شرعی است اما به شرطی می تواند مفید واقع شود که تمامی جوانب سنجیده شود و نیاز هر دو طرف در نظر گرفته شود.ما معتقدیم ازدواج موقت بیشتر مردانه است تا زنانه،توضیح مطلب اینکه دراین نوع ازدواج مردها از لحاظ جنسی راضی می شوند در حالی که نیاز اصلی خانمها نیاز عاطفی است و نیاز عاطفی هم موقت بردار نیست.
لذا اینکه شما گفتید چطور این مسئله را به ایشان مطرح کنید باید عرض کنم که وی تنها زمانی راضی به ازدواج موقت خواهد شد که نیاز عاطفی ش بر آورده شود لذا اگر شما واقعا قصدت ازدواج حلال باشد نباید به ایشان دروغ بگویید و وی را واقعا دوست داشته باشید که در این صورت هم احتمال وابستگی بین شما زیاد هست و جدایی سختی خواهید داشت.
در مورد سوال دوم تان هم عرض کنم که فی نفسه شما خیانت کار نیستید بلکه از راه حلال اقدام به ازدواج نموده اید مثل اشخاصی که ازدواج دایم کرده و بنا به دلایلی جدا شده اند که هیچ گناهی ندارند اما از نظر روحی و روانی ممکنه در زندگی تان مشکل ساز شود مثلا همسر فعلی را با خانم قبلی مقایسه کنید یا اینکه کم کم دچار تنوع طلبی شوید و مشکلاتی از این قبیل...
در مورد قطع رابطه و ازدواج تان باید گفت که،شما هر موقع خواستید می توانید حتی با وجود این خانم هم ازدواج کنید اما خانم تا زمانی که در عقد شماست نمی تواند به شخص دیگری فکر کند و خواستگاری از ایشان حتی با کنایه [1] هم حرام است لذا اول باید مدت ازدواجش با شما تمام شود بعد به فکر ازدواج باشد.
نکته ای که لازم می دانم یاد آوری کنم این است که ارتباط شما با گذشت زمان وابستگی تان را زیادتر خواهد کرد و در صورت جدایی آسیب های روحی و روانی زیادی را برای خانم به دنبال خواهد داشت و حتی خود شما هم در زندگی آینده ممکنه دچار بعضی مشکلات شوید لذا در صورت ازدواج به شرطی این کار را بکنید که از اول قرار بر موقت بودنش باشد و به آن خانم هم _همان اول_بگویید که قصدتان ازدواج دایم نیست و خودت را وابسته نکن و همیشه برای پایان رابطه آمادگی داشته باش و بدان که ما مال هم نیستیم.
توصیه بنده این است که اگر امکان ازدواج دایم وجود دارد می توانید با همین خانم (با در نظر گرفتن تمام جوانب)ازدواج دایم کنید.
موفق باشید

پی نوشت
[1]رجوع کنید به توضیح المسائل مرجع تقلید تان

این سایت با نظارت اداره تبلیغ اینترنتی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه فعالیت نموده و تمامی حقوق متعلق به این اداره می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: btid.org



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر