موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

درمان پانیک در طب اسلامی تبریزیان

درمان پانیک در طب اسلامی تبریزیان

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 01 فروردین 1401 ساعت 11:01

حمله پانیک چیست ؟

سلام من علی الطافی هستم کسی که توی سن 20 سالگی حمله پانیک یا panic attack داشت و الان به لطف خدای مهربان خوب شدم و میخواهم راه درمان خودم را در این مقاله بگویم . حمله پانیک یک نوع حمله هراس یا ترس است که باعث می شود فرد در حین این اتفاق  احساس می کند که حمله قلبی به او ایجاد شده و می خواهد بمیرد و یا احتمال می دهد که دیوانه شود ! حمله پانیک باعث ناتوانی فرد می شود و اجازه نمی دهد که فرد دراز بکشد و فقط باید در حالت نشسته تنفس کند چون نفسش خواهد گرفت .

تست شخیصت شناسی

حملات پانیک اغلب ناگهانی بوده و بدون هشدار قبلی و گاها بدون هشدار قبلی رخ خواهد داد که حتی ممکن است فرد در خواب دچار وحشت زدگی شود و حمله پانیک همیشه این مشکلات را با خود دارد .

اکثر مردم در طول زندگی یک یا دوبار حمله پانیک را تجربه می کنند که البته بعد از عبور از شرایط استرس زا و آرام شدن این مشکل آنها حل خواهد شد . اما در برخی موارد پنیک سال های سال با اینگونه افراد می ماند .

حملات پانیک به تنهایی کشنده نیستند و فقط باعث می شود که فرد ترس از مرگ را داشته باشد . پس دیگر از اینکه ممکن است بعد از این حملات بمیرید نگران نباشید چون عمر پنیکی ها بیشتر از باقی افراد است .

علت حملات پانیک ، حمله پنیک ، panic attack چیست ؟

در علم طب نوین علت آن مشخص نیست که می تواند به دلایل زیر باشد :

  • ژنتیک
  • استرس و ترس زیاد
  • تمایل زیاد به احساسات منفی و ناامید کننده
  • تغییر عملکرد در برخی از قسمت های مغز

برخی از آزمایشات و پژوهش ها ثابت کرده که حمله پانیک نتیجه قانون بقا در انسان است . یعنی فرد وقتی با شرایط بحرانی روبرو می شود ضربان قلب فرد بالا میرود و بدن آماده فرار از شرایط خطرناک می شود ولی مشکل پنیک این است که شما حتی وقتی در شرایط استرس زایی نیستید ذهنتان آن را خلق می کند !

علت حمله پانیک از نظر علم طب سنتی و اسلامی :

سودای زیاد بدن باعث اختلالات و احساسات منفی می شود و از طرفی وقتی سودا بیش از زیاد شود حمله پانیک صورت می گیرد و باعث می شود که ما استرس و اضطراب زیادی را تجربه کنیم که درمان آن در دست طب سنتی است . که من راه درمان خودم را به شما در ادامه این مقاله با طب اسلامی و قانون جذب خواهم گفت .

علائم حمله پانیک

حمله پانیک شرایط نمی شناسد و هرکسی در هرجایی و در هرحالت احساسی ای این اتفاق را ممکن است تجربه کند . گاهی فرد در حالت رانندگی دچار حمله پانیک می شود . گاه در حین خرید ، گاه در حین کوهنوردی و …

بعضی از علائم اصلی حمله پانیک

  • خطر غریب الوقوع
  • احساس مرگ
  • احساس از دست دادن کنترل و دیوانگی
  • ضربان شدید قلبی و ترس
  • عرق کردن
  • لرزش ناخودآگاه بدن
  • احساس تنگی نفس و فشار بر گلو
  • تهوع
  • لرز
  • درد شکمی
  • درد سینه و قلب
  • سردرد
  • سرگیجه و غش
  • بی حسی بدن و احساس بی حالی
  • ایجاد احساسات واقعی و ترس از حضور در مکان های بسته !

نحوه تشخیص حمله پانیک

در طب نوین با مراجعه به روانپزشک یا متخصص مغز و اعصاب و ویزیت شدن به شما می گویند که حمله پانیک دارید و برای شما داروهای اعصاب تجویز می کنند که به نظر شخصی بنده قرص اعصاب بشدت وابستگی ایجاد می کنه و من درمان گیاهی حمله پانیک را بیشتر می پسندم .

در طب اسلامی و سنتی به شما می گویند که سردی بدن شما بشدت زیاد شده و حال باید با خوردن گرمیجات آن را حل کنید که در ادامه به مبحث مفصلی از این موضوع خواهیم پرداخت که من چگونه توسط طب اسلامی و قانون جذب خوب شدم .

درمان گیاهی حمله پانیک

شما دچار سردی بدن شدید و باید با غذاهای گرم این مشکل را حل کنید که الان سخنی از بزرگان طب سنتی و اسلامی در این زیر را ببینید :

درمان حمله پانیک با طب سنتی

درمان حمله پانیک با طب اسلامی :

من خودم با طب اسلامی خوب شدم و البته قانون جذب که فعلا فقط به مبحث درمان طب اسلامی می پردازیم که مهم ترین بخش آن بخش غلبه صفرا و سودا بر بدن است که این بلا را سر مبتلایان به حمله پانیک می آورد .

علائم سردی و وجود سودا در بدن :

مراحل اولیه غلبه سودا بر بدن :

بی حوصلگی ، از دست دادن علاقه ، دلزدگی ، ناتوانی از لذت بردن از اتفاقات خوب ، احساس نا امیدی ، بی حالی ، خستگی مفرط ، کمبود انرژی ، استرس زیاد ، گوشه گیری در اجتماع

مراحل حاد غلبه سودا بر بدن :

تحریک پذیری معده و درد شکمی ، زودرنجی ، به گریه افتادن بدون علت خاصی ، افکار خود کشی ، درد های مختلف بدون شواهدی از بیماری جسمی ، برگشت اسید معده ( سندروم معده تحریک پذیر یا ibs ) ، درد قفسه سینه و سمت چپ بدن ( چون محل تجمع سودا طحال است )

همانطور که دیدید علائم حمله پانیک و سردی به مقدار خیلی زیادی شبیه به هم هستند و همین باعث شد که من بفهمم در اصل مشکل من غلبه سودا هست نه حمله پانیک ! یا حمله پانیک من ناشی از غلبه سوداست که اگر علت رو از بین ببرم معلول نا پدید میشه !

دارو های طب سنتی ( اسلامی ) برای درمان پانیک :

صفرابر 3 عدد
تقویت عصب 3 عدد
اسفرزه 3 عدد
ملین 3 عدد
سودابر 3 عدد
مرکب یک 3 عدد
تقویت قلب ۳ عدد
هلیله زرد 3 عدد
سویق جو و گندم
قرص خون 5 عدد
جامع 5 عدد
روغن بنفشه پایه کنجد 1 عدد

این داروها برای یک بیمار عادی حمله پانیک است و اگر شدتش بیشتر باشد اگر کسی این داروهارو خواست میتونه به شماره 091644431356 تماس بگیره . پس قاعدتا باید مقدار بیشتری از این دارو ها رو خورد . من خودم به شخصه یکی از شدید ترین حملات پانیک رو داشتم و واقعا ناراحت بودم از این موضوع ولی خداروشکر فقط با داروهای سودابر ، ملین و تقویت عصب حالم خوب شد و حمله پانیکم بالکل از بین رفت .

غذاهای مفید برای پنیک ، حمله پانیک از نظر طب سنتی

شما در حال حاضر غلبه سودا دارید و باید بدن خودتون رو گرم کنید . هر غذایی رو که از امروز خواستید بخورید قبلش مطمئن شید که طبع غذا گرم هست و اگر طبع غذا گرم نبود نخوردنش خیلی بهتره ! یعنی به هیچ عنوان غذاهایی با طبع سرد رو نباید بخورید و خودتون رو ببندید به گرمیجات مثل : مویز ، برنج سفید با زیره سیاه مصرف بشه ، مرغ به هیچ عنوان نخورید

ساندویچ و مواد پنیر پیتزا دار ممنوع

خوردن عدس ممنوع

نوشیدن آب یخ ممنوع

خوردن هندونه و میوه های با طبع سرد ممنوع .

قهوه ، نوشابه کل نوشیدنی های در سوپرمارکتی ها ممنوع

شیر ، پنیر ، لبنیات ممنوع

هرشیرینی ای که شکر سفید داخلش باشد ممنوع

من خودم هنوز تا الان که این مقاله رو مینویسم واسه شما درسته داروهای طب سنتیمو قطع کردم ولی هنوز غذاهای طبع سرد رو به حداقل رسوندم .

غذاهای طبع گرم :

گوشت شتر ، بوقلمون ، گوسفند

نان تیری یا سنگک سبوس دار به جای نان لواش

روغن شحم گاو و محلی

میوه ها : انگور ، انجیر ، انبه ، خربزه و …

ارده و شیره روزانه به مقدار زیاد مصرف شود .

درمان حمله پانیک با قانون جذب

همانطور که در بخش بالا صحبت کردیم طبع گرم باعث می شود که حمله پانیک از بین برود و یکی از بهترین راه های گرم کردن طبع قانون جذب است که اگر از قانون جذب به شکل درستی استفاده شود به راحتی می توانید در حین درمان با طب سنتی سرعت خوب شدن خود را بیشتر کنید !

شکرگزاری و حمله عصبی

همین الان برای خودتان یک کتاب بخرید و شروع به نوشتن نعمات زندگیتان کنید و اگر می خواهید که حرفه ای تر شکرگزاری کنید کتاب شکرگزاری راندا برن را بخوانید و دستورات را اجرا کنید . شب ها قبل از خواب اتفاقات خوب روز حتی غذای خوبی که میخورید یا چشم و بدن سالمی که دارید و برای خانواده و سقف بالای سرتان و هرچیزی که میبینید شکرگزاری کنید . شکرگزاری یکی از عواملی است که با قدرت حمله پانیک را شکست می دهد و می تواند طبع بدنتان را به شدت گرم کند و ذهنتان را ریکاوری کند .

جملات تلقینی و درمان حمله پانیک

یکی از بهترین راه های درمان حمله پانیک این است که جملات تلقینی قانون جذب را استفاده کنید . یعنی این جمله را به مقدار زیاد تکرار کنید :

هر لحظه از لحاظ سلامتی و ذهنی بهتر و بهتر می شوم .

هر لحظه از لحاظ سلامتی و ذهنی بهتر و بهتر می شوم .

این جمله را انقدر تکرار کنید که به ناخودآگاهتان برود و شروع به باور آن کنید سپس خود به خود و با سرعت بیشتری حمله پانیک شما از بین میرود .

مشکلی و آتشی که از ذهن ما برآمده را با آب ذلال جملات تلقینی آن قدر خواهیم گفت که خاموش شود و از بین برود .

باور ها و حمله پانیک

در قانون جذب مهم ترین علت بیماری را این میدانند که خود شخص دوست دارد که بیمار باشد که بقیه به او توجه کنند . سعی کنید با تغییر باور های خود بگویید من توجه بقیه را با بیماری نه بلکه با موفقیت می گیرم . توجه دیگران تاثیری روی زندگی من ندارد و من خالق زندگی خودم هستم .

جذب سلامتی با قانون جذب ممکن است فقط کافی است ما ذهنمان را مثبت کنیم که بیماری ها نمی توانند در ارتعاشات بالا با ما بمانند و اگر ارتعاش ما بالا رود صددرصد هر بیماری از بدن ما دور خواهد شد . چون بیماری ها نتیجه ذهن ماست و اگر ذهن ما مثبت باشد فقط سلامتی به سمت ما می آید .

بزرگان قانون جذب می گویند که سلامتی واقعیت جهان است و اگر ما مریض می شویم یعنی در حال دور شدن از واقعیت هستی هستیم که باید در تفکرات خودمان تغییری به وجود آوریم و شروع به فکر کردن درمورد زندگی سالم کنیم و جملات تاکیدی و شکرگزاری و پاکسازی ذهن را انجام دهیم . باشد که برای همیشه هیچ پنیکی روی زمین نباشد و همه شاد و سرحال در کنار هم از زندگی لذت ببریم .

نظر شما درمورد این مقاله چیه ؟

ممنون میشم کامنت کنی یا اگر سوالی درمورد نحوه خوب شدن حمله پانیک من داری بپرس من جوابتو میدم 😉

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: arsino.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر