موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

دوره سفر قهرمانی

دوره سفر قهرمانی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 02 شهریور 1400 ساعت 11:18

توضیحات

چگونه مسیر قهرمانی در زندگی خود را طی کنیم؟
بررسی آرکتایپ‌های سفر قهرمانی

تست شخیصت شناسی

پیدا کردن و رفع موانع قهرمانی شما

  • پیدا کردن موانع اصلی که مانع پیشرفت شما در زندگی شده‌اند و قدم به قدم کنارزدن آن‌ها 
  • رهایی از احساس سر درگمی، پوچی، و بی هدفی در زندگی
  • رهایی از یکنواختی و کسلی در زندگی
  • شناخت ریشه ترسها و چگونگی عبور از آنها
  • اطلاع از مسائل عمیق ناخوداگاهی
  • دقیقا در کجا گیر کرده‌ام؟ موانع اصلی عدم موفقیت من چیست؟ 
  • چطور زندگی دلخواهم را بسازم؟
  • آیا بین حجم انبوهی دانش مختلف گیر کرده‌اید و سردرگم هستید؟
  • آیا نمی‌دانید دقیقا باید از کجا و چه نقطه‌ای مسیر پیشرفت و تغییر را آغاز کنید؟
  • آیا انگیزه خود را از دست داده‌اید و در زندگی‌تان سرگردان هستید؟
  • احساس سردرگمی و ناراحتی دارید؟
  • می‌دانید چه می‌خواهید اما توان انجام و تصمیم برای آن را ندارید؟
  • گرفتن تصمیم برایتان سخت شده است؟
  • دوست دارید جنبه های مختلف زندگی‌تان را همزمان ارتقا بدهید؟
  • و…

چرا به رویاهایمان نمی‌رسیم؟!

همه ما رویاها و اهداف بزرگی داشتیم(و شاید هنوزم داریم)، اما برای خیلی از ما در حد همان رویا باقی مانده و آنقدر درگیر مسائل مختلف در زندگی شده‌ایم که مسیر اصلی را گم کرده‌ایم یا اصلا نمی‌دانیم کجاست! اما چرا؟ مگر قوانین و دستورالعمل‌های موفقیت تا این‌حد چیزهای پیچیده و عجیبی هستند؟! نه! مگر نمی‌دانیم چطور باید موفق شد؟ آری می‌دانیم.

الان کلی کتاب و منابع آموزشی مختلف درباره موفقیت و نحوه‌ی موفق‌شدن وجود دارد. راه‌ها و حتی رازهای موفقیتِ بزرگ‌ترین و موفق‌ترین افراد جهان هم در این کتاب‌ها نوشته شده. پس موضوع یا رازی بر ما پوشیده نیست. حال چرا با خواندن اینها، یا گوش دادن به آموزش‌های صوتی و یا حتی رفتن به همایش‌های موفقیت، آن‌طور که می‌خواهیم به موفقیت نمی‌رسیم؟!واقعا چرا؟!

همانطور که می‌دانید وجود ما از دو بخش خودآگاه و ناخوداگاه تشکیل شده است و اتفاقا بخش ناخوداگاه قدرت بسیار بیشتری دارد. احتمالا تشبیه ناخوداگاه به کوه یخ را شنیده باشید. اگر نشنیدید اینجا بطور خلاصه برایتان مطرح می‌کنم و اگر هم شنیدید باز هم مطلب را بخوانید شاید کمک کند درک کاملتری پیدا کنید.

در ابتدا ما کوهی یخی و باشکوه روی سطح آب می‌بینیم. این نماد بخش خودآگاه روان ماست که در معرض دید خودمان و آدم‌های دیگر هست:

375022.jpg

اما این تمام کوه یخ نیست و دهها برابر حجم و بزرگی در زیر آب وجود دارد. این بخش عمیق، ریشه‌ای و بزرگ که در زیر آب است، نماد بخش ناهوشیار و ناخوداگاه ماست:

f879e6a76db6f8ba2fd5a9ba645ee421.jpg

ما در خوداگاه چیزی را می‌دانیم که در کتابی خوانده‌ایم یا در همایشی فهمیده‌ایم، اما بخش‌هایی در ناخوداگاه ما هست که عمیقا با آن مقابله می‌کند! و با آنکه «می‌دانیم» اما «نمی‌توانیم»! یعنی این دانستن به توانستن منجر نمی‌شود.

بسیاری از آموزش‌ها، آموزشِ بخش هوشیار و خوداگاه است. مثلا می‌گویند قضاوت نکن! درحالیکه قضاوت کردن یک امر ناخوداگاه است که در چند ثانیه اتفاق می‌اقتد! و ما نمی‌توانیم قضاوت نکنیم. بلکه تنها می‌توانیم قضاوت نهایی خود را به تاخیر بیندازیم.

یا شاید برایتان اتفاق افتاده که کتاب‌ها و آموزش‌هایی درباره هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی خوانده‌اید ولی تاثیر چندانی در زندگی شما نداشته و یا حتی نتوانسته‌اید هدف شغلی، معنوی، مالی و… خود را در زندگی پیدا کنید.

در حقیقت در این دوره، قصد نداریم صرفاً بر ‌دانسته‌های شما اضافه کنیم! شما با خریدن یک کتاب و حتی مطالعه رایگان کانال‌های تلگرامی خوب، می‌توانید مطالب زیادی را بدانید و اصلا هم لازم نیست از جای خود تکان بخورید! چه برسد به اینکه به یک دوره بیایید! پس قصد ما چیست؟ قصد ما این است که بر جنبه «توانستن» تمرکز کنیم.

تمرکز بر آن دانایی و توانایی که بتواند شما را از سردرگمی درآورد و بفهمید
که الان دقیقا باید روی چه بخشی در زندگی خود فوکوس کنید.
مشکلتان دقیقا چیست و راهکارهای حلش چیست.

وقتی بدانید مشکل و گیر زندگی‌تان کجاست از اتلاف وقت در موارد غیرمرتبط و حاشیه‌ای جلوگیری خواهید کرد و بازده این دوره را در زندگی خود بارها و بارها خواهید دید.

در ضمن این دوره، فرصت بسیار خوبی است تا در جمعی از افراد شبیه به خود و یا حتی بعضا متفاوت قرار بگیرید و روابط دوستانه و حتی کاری با آنها پایه‌گذاری کنید.

قرار گرفتن در فضای آموزشی

حضور در یک فضا، یک جمع و اتمسفر، باعث می‌شود تمام حواس و ذهن ما درگیر شود و احتمالا تاثیر خیلی بیشتری از مطالعه کتاب یا مقالات آموزشی یا گوش دادن ویس‌های آموزشی دارد. اگر جزء کسانی هستید که کمتر در کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین این‌چنینی شرکت کرده‌اید، این فرصت را از دست ندهید و بدانید این دوره می‌تواند نقطه عطف بزرگی در زندگی شما باشد.

چرا روی خودمان کار کنیم؟

شما، مهمترین دارایی زندگی خود هستید. شاید تجربه کرده باشید که مدتی روی مسائل بیرونی کار می‌کنیم. مثلا یک برنامه می‌ریزیم با کلی انرژی و انگیزه، برای یادگیری یک ساز، زبان، کسب‌وکار، هدف مالی، ارتقای روابط و… چند هفته خوب پیش ‌می‌رویم اما کم کم دلسرد شده و باز شرایط به حالت قبل بازمی‌گردد. شاید بهتر باشد چندماهی از کار کردنِ مستقیم روی مسائل بیرونی دست بکشیم و روی «خودمان» کار کنیم.

وقتی خودمان را بالا بکشیم بصورت اتومات کسب‌وکار، روابط، شغل و همه جنبه‌های زندگی ما رشد می‌کند.

مدرس دوره کیست؟

ax-300x300.jpg

  • مرتضی رجب نیا مدیر سایت ارتباط سبز، روان تحلیل‌گر و مدرس خودتحلیل‌گری(خودشناسی) براساس متدهای روانشناسی تحلیلی(analytical psychology)
  • عضو هیئت تحریریه مجله پنجره خلاقیت.
  • نویسنده کتاب «ارتباطات، پررویی نیست!» که در عرض کمتر از یکسال به سومین چاپ رسیده است. (هر چاپ در ۲۰۰۰ نسخه)
  • هم‌نشینی و گفتگو با بزرگان آموزش در ایران که در حدود ۲۰ شماره از مجله خلاقیت به چاپ رسیده است.
  • نویسنده بیش از ۴۷ مقاله تخصصی در زمینه روابط بین فردی و خودشناسی.
  • بیش از ۵۰۰ ساعت مشاوره فردی و سازمانی.
  • برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف در حیطه فردی و سازمانی.
  • مدرس دوره‌های موفقیت۳۶۰ درجه، شکارچیان خوشبختی، روابط عاطفی، از خجولی تا قاطعیت و دوره‌ی آموزشی-کوچینگِ «مسیر سفر زندگی» کارگاه‌های نقشه گنج روابط، نوشدن، گفتگوهای حساس، کارگاه رازهای جذابیت (در اصفهان)، اصول شناخت شخصیت دیگران همایش ماشین خلق ثروت و…

و من، مرتضی رجب نیا، می‌خواهم شرایطی که خودم در زندگی‌ام تجربه کردم را با شما به اشتراک بگذارم،
نه لزوما مباحث تئوری کتابها را!

چیزهایی خواهم گفت که خودم دقیقا تجربه کرده‌ام و اصلا هم شعارگونه و عجیب و سخت نیست.

داستانی کوتاه و آموزنده:

موتور کشتی بزرگی خراب شد . مهندسان زیادی تلاش کردند تا مشکل را حل کنند اما هیچکدام موفق نشدند! سرانجام صاحبان کشتی تصمیم گرفتند مردی را که سالها تعمیر کار کشتی بود بیاورند… وی با جعبه ابزار بزرگی آمد و بلافاصله مشغول بررسی دقیق موتور کشتی شد. دو نفر از صاحبان کشتی نیز مشغول تماشای کار او بودند.

مرد از جعبه ابزارش آچار کوچکی بیرون آورد و با آن به آرامی ضربه ای به قسمتی از موتور زد. بلافاصله موتور شروع به کار کرد و درست شد. یک هفته بعد صورتحسابی ده هزار دلاری از آن مرد دریافت کردند. صاحب کشتی با عصبانیت فریاد زد : او واقعا هیچ کاری نکرد! ده هزار دلار برای چه میخواهد بگیرد؟ بنابر این از آن مرد خواستند ریز صورتحساب را برایشان ارسال کند؟ مرد تعمیر کار نیز صورتحساب را اینطور برایشان فرستاد : ضربه زدن با آچار : ۲دلار، تشخیص اینکه ضربه به کجا باید زده شود : ۹۹۹۸ دلار وذیل آن نیز نوشت:

تلاش کردن مهم است اما دانستن اینکه کجای زندگی باید تلاش کرد میتواند همه چیز را تغییر بدهد…

تشخیص درست، مسئله خیلی مهمی است. مثلا در مورد بیماری جسمی، وقتی دکتر نتواند درست تشخیص دهد شما از این دکتر به آن دکتر زمان را ازدست می‌دهید و دردتان درمان نمی‌یابد. اما یک تشخیص درست باعث می‌شود روند درمان هم بهتر و هم سریع‌تر طی شود. درباره مسائل روح و روان ما نیز همین مورد مصداق دارد:

در این دوره متوجه مسائلی می‌شوید که باعث خواهد شد از این پس در جای درستی تلاش کنید و در نتیجه تلاش‌های شما چندین برابر نتیجه مالی و معنوی دهد! و نهایتا درآمد و سطح رضایت شما شروع به افزایش خواهد کرد!

در این دوره دقیقا روی چه موارد و مسائلی کار می‌کنیم؟

این دوره بر مبنای نظریه‌های پروفسور کارل گوستاو یونگ طراحی شده است. ما برای استفاده بهتر از روح‌ و روان خود نیاز به یادگیری هستیم. مثل وقتی که یک کامپیوتر یا تلویزیون می‌خریم و دفترچه راهنمای آن را برای استفاده‌ی بهتر می‌خوانیم. علم طب و مسائل مربوط به جسم انسان هزاران سال است وجود دارد و پیشرفت زیادی هم داشته.اینکه چطور جسم سالمتری داشته باشیم و اگر بیمار شدیم چه کنیم.

روان ما هم به همین شکل نیازمند نگهداری و پرورش است. علم روانشناسی و روانکاوی در دنیا به نسبت علم جوانی است. شاید یکی از افرادی که خیلی عمیق روی روح و روان انسان کارکرده، پروفسور کارل گوستاو یونگ روانپزشک و روانکار معروف سوئیسی است. او یکی از بهترین و عمیق‌ترین تعالیم را در این حوزه ارائه نموده و مدل‌های بسیار خوبی ساخته. پس از فوت یونگ هم روانشناسان زیادی راه ایشان را دنبال کرده‌اند که اصطلاحا به آنها یونگین گفته می‌شود. مثل خانم کارل پیرسون که مباحث مربوط به سفر قهرمانی را گردآوری و تالیف کرده است.

ما برای شناخت هر چیزی به یک مدل نیاز داریم تا خودمان را با آن تطبیق دهیم. یکی از بهترین مدل‌های روان انسان، مدل «سفر قهرمانی» است که در آن کهن الگوهای مختلفی توضیح داده می‌شود.

«کهن الگو» یا «آرکتایپ» را می‌توانید به شکل نرم‌افزار کامپیوتر تجسم کنید. ما در کامپیوتر خود نرم‌افزارهای مختلف برای کارهای مختلف داریم. مثلا برنامه word برای نوشتن و ویرایش متن، برنامه فتوشاپ برای کار با عکس، برنامه اکسل برای جداول و حسابداری و… به همین ترتیب در روان ما نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که شاید ما از وجود برخی از آنها بی‌اطلاعیم. اما وجود دارند.

فرض کنید در کامپیوتر خود فقط برنامه word را داریم و برای کار با عکس یا حتی حسابداری بخواهیم از آن استفاده کنیم! همانطور که می‌دانید کار خیلی سخت خواهد شد. قطعا برای کار با عکس برنامه فتوشاپ خیلی بهتر و قوی‌تر است و برای حسابداری برنامه اکسل. عین همین موضوع در روان ما نیز وجود دارد.

زندگی ما و روان ما نیز ابعاد مختلفی دارد و ما در جاهای مختلف نیاز به واکنش‌های مختلفی هستیم. یک‌جا باید قاطع و محکم باشیم، یک‌جا به نرمی و لطافت نیاز داریم، یک‌موقع باید از خودمان حمایت کنیم و گاهی هم باید برای دیگران حامی خوبی باشیم. در مسیر سفر زندگی‌مان به نیروهای مختلفی نیاز داریم تا موفق شویم. مثل همان نرم‌افزارهای کامپیوتری.

ولی اتفاقی که معمولا می‌افتد این است که ما فقط در برخی انرژی‌ها خوب هستیم و می‌خواهیم تمام مسیر قهرمانی خود را با همان انرژی طی کنیم! مثل این است که در کامپیوتر بخواهیم همه کارها را با برنامه word انجام دهیم! یا مثلا روی موبایل خود بخواهیم فقط با یک برنامه کار کنیم! ولی معمولا روی هر گوشی موبایلی کلی برنامه هست. بازی، تلگرام، اینستاگرام، ساعت زنگدار، برنامه چک کردن ایمیل و…

در نتیجه در این دوره با عوامل مهم قوت و ضعف در خود آشنا خواهید شد.
لزوم رفتن به سفر روحی را درک خواهید کرد و باهم درباره چگونگی سفر قهرمانی شما تفکر و تصمیمگیری خواهیم کرد.

در این دوره با ۸ آرکتایپ‌ یا کهن الگوی سفر قهرمانی کار داریم:
معصوم – یتیم – جنگجو – حامی – جستجوگر – عاشق – نابودگر – آفرینشگر

که بسیار مفصل و همراه با تمارین روی تک تک اینها کار می‌کنیم.

پس نیاز داریم تا روی روان خود کار کنیم تا نرم‌افزارهای مختلف را فعال کنیم. تمام این برنامه‌ها و انرژی‌ها در هارد ذهنی ما وجود دارد فقط ممکن است هنوز آنها را نصب و فعال نکرده باشیم! کاری که در این دوره می‌خواهیم انجام دهیم همین است. می‌خواهیم طرز استفاده از روان به شما بیاموزیم و ببینیم مشکل شخص شما در مسیر قهرمانی زندگی‌تان چیست؟ از نبودِ کدام نرم‌افزارهای ذهنی دارید لطمه می‌خورید؟ فعال نبودنِ کدام بخش‌های روان شما باعث شده نتوانید آن موفقیت دلخواهتان را به‌دست آورید؟

برای این منظور در ابتدای دوره تستی از شما می‌گیریم (که بسیار جدید است و ماهها روی آن کار شده) و در ادامه با آموزش بخش‌های مختلف روان، برای هر فرد روی آن بخشی که ضعیف‌تر است کار می‌کنیم. برای همین نیمی از دوره به‌صورت کوچینگ است چون یک فرمول و نسخه از موفقیت برای همه مناسب نیست. ممکن است نیازهای شما با فرد دیگر تفاوت داشته باشد.

آیا هزینه این دوره کمی گران نیست؟
اگر به آموزش به چشم هزینه نگاه کنیم می‌تواند گران باشد! اما اگر به دید یک سرمایه‌گذاری نگاه کنیم، وقتی رضایت شما از زندگی‌تان چندبرابر شود و وقتی مهارت‌هایتان گسترش یابد، درآمدتان رشد می‌کند، روابط بهتری خواهید داشت و حال خودتان با خودتان خیلی بهتر خواهد شد. و اینها هرکدام بسیار باارزش است. شما با شرکت در این دوره خواهید توانست: میلیون‌ها تومان پول بیشتری در آوردید، روابط بهتری تجربه کردید، زندگی‌تان را سر‌و‌سامان دهید و… و ارزش این‌ها خیلی خیلی بیشتر از مبلغ سرمایه‌گذاری شما در این دوره است!

نظرات کتبی و صوتی برخی شرکت‌کنندگان قبلی بدون هیچ تغییری:

آقای امیرمکری: عالی بود..سپاسگزارم… استاد گرامی باعث افتخارم شد شاگردیتونو کردم . پایدار و برقرار بمانید.

خانم ز محمدی : عالی برای من.

خانم م اکبری: برای من بسیار مفید و موثر بوده تونستم کشف کنم نواقص رفتاریمو .ارتباط درست با دیگران چه درحیطه ی شغلی چه در محیط خانوادگی . برنامه ریزی هدفمند و اینکه مهم تر ازهمه یادگرفتم آشتی کنم با خودم و قدرشناسی خودم رو یادگرفتم امیدوارم که با استمرار تمرین ها ثابت قدم بمونم و پیشرفت کنم تو مسیر زندگیم .سپاس از استاد خوبمون آقای رجب نیا که با صبر و حوصله پاسخگو و راهنمای ما بودن و به شخصه میتونم بگم به بهتر شدن حالم خیلی خیلی کمک کردن.

خانم زارع: عاالی بازدهی صددر صد.

خانم م یارضوی: دروه به قدری عالی, مفید و جالب بود که حقیقتش منو سورپرایز کرد. چون از یک دوره مجازی چنین انتظاری نداشتم که انقددددددر مفید واقع بشه. هرروز منتظر درس روز و انجام تمرینش بودم و واقعا لذت میبردم. مدرس این دوره بسیار توانمند, خبره, باهوش, با دقت و مجرب بوده. باتشکر از ارتباط سبز.

خانم م استواری: دوره ها عالی بودن واقعا مفید و تکان دهند… لازمه که هر فایل بارها و بارها شنیده بشه. واقعا ازتون ممنونم.

نظر خانم مفتخری

https://ertebatesabz.com/wp-content/uploads/2018/08/moftakhari.mp3

نظر خانم محمدی

https://ertebatesabz.com/wp-content/uploads/2018/08/mohammadi.mp3

نظر آقای نصرتی

https://ertebatesabz.com/wp-content/uploads/2018/08/shahab.mp3

نظر خانم غضنفری

https://ertebatesabz.com/wp-content/uploads/2018/08/Untitled-1.mp3

نظر خانم ندا

https://ertebatesabz.com/wp-content/uploads/2018/08/Untitled-2.mp3

نظر آقای رنجبر

https://ertebatesabz.com/wp-content/uploads/2018/08/Untitled3.mp3

خانم مینا یارضوی
دانشجوی دکترای شیمی:

https://ertebatesabz.com/wp-content/uploads/2017/07/yarazavi.mp3

خانم فاطمه چراغی
کارمند تامین اجتماعی:

https://ertebatesabz.com/wp-content/uploads/2017/07/cheraghi.mp3

سرکار خانم رضایی
مربی یوگا و مدرس زبان:

https://ertebatesabz.com/wp-content/uploads/2017/07/rezaee.mp3

آقای محمد خوشگفتار
پژوهشگر و مدرس و فعال حوزه علوم اجتماعی:

https://ertebatesabz.com/wp-content/uploads/2017/07/khoshgoftar.mp3

خانم زهرا زارع
مدیر دفتر بیمه:

https://ertebatesabz.com/wp-content/uploads/2017/07/zare.mp3

خانم مینا اکبری
تولید کننده و عرضه کننده ی لباس بارداری و شیردهی:

https://ertebatesabz.com/wp-content/uploads/2017/07/akbari.mp3

سرکار خانم ف سبطی
مشاور طب سنتی و خانه‌دار:

https://ertebatesabz.com/wp-content/uploads/2017/07/sebti.mp3

خانم آ آیتی‌زاده:

https://ertebatesabz.com/wp-content/uploads/2017/08/ayati.mp3

JL9A7618.jpg

photo_2018-01-02_11-42-34.jpg

روش‌های ثبت نام:

۱- بصورت آنلاین و زدن دکمه «افزودن به سبد خرید» در پایین یا بالای همین صفحه و طی کردن مراحل خرید تا رسیدن به درگاه بانک و پرداخت اینترنتی.

۲- ثبت نام آفلاین. واریز مبلغ دوره به شماره کارت:
۶۲۲۱-۰۶۱۰-۵۹۴۸-۳۱۶۶
به نام مرتضی رجب نیا
و تماس با شماره ۰۹۳۷۸۶۱۰۶۰۲

راه‌های تماس:

شماره پشتیبانی (هم تماس هم آیدی تلگرام): ۰۹۳۷۸۶۱۰۶۰۲

آیدی پشتیبانی در تلگرام@ertebatesabz_support

اگر در این دوره شرکت نکنید چه می‌شود؟ اتفاق خاصی نمی‌افتد! و خیلی‌ها در این دوره‌ها نیستند وزندگی‌شان می‌گذرد. اما افراد کمی هستند که برای موفقیت‌های خود برنامه‌ای دارند و برای خودشان نیز سرمایه‌گذاری می‌کنند، این افراد همان ۲۰ درصد برتر جامعه هستند که برایان تریسی سخنران و مشاور بسیار مشهور از آن‌ها به‌عنوان افراد موفق نام می‌برد. انیشتین می‌گوید: «مسائل ما با همان سطح تفکری که ایجاد شدند حل نمی‌شوند.»

این دوره فرصت بزرگی است برای یک سرمایه‌گذاری مطمئن که سال‌ها
نتیجه آن را در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود خواهید دید.

من به اثربخشی این دوره ۱۰۰% اعتقاد و ایمان‌دارم و این دوره نیز مانند تمام آموزش‌های ما گارانتی بازگشت وجه ۱۰۰% دارد و چنانچه در پایان دوره به هر دلیل احساس کردید برایتان مفید نبوده، کافی است اعلام کنید تا بدون پرسیدن هیچ سؤالی و در همان لحظه تمام مبلغ به شما بازگشت داده شود!

در تمام کلاس‌های حضوری و آنلاینِ ما، میزان رضایت مخاطبان بالای ۹۰% بوده!
و بسیاری از مشتریان ما توسط دوستان و آشنایان خود به کلاس‌های ما آمده‌اند.

money-back-a.jpg

گارانتی بازگشت وجه

طبق روال همیشگی ارتباط سبز و مثل تمام محصولات، این دوره هم، گارانتی بازگشت وجه دارد و چنانچه در پایان دوره به هر دلیلی راضی نبودید کل مبلغ پرداختی شما عینا به شما برگردانده می‌شود.
با خیال راحت ثبت نام کنید! معیار فقط نظر شماست و برای بازگرداندن پول هیچ سوالی پرسیده نمی‌شود.

390,000 تومانافزودن به سبد خرید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

[کل: 0 میانگین: 0]

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: ertebatesabz.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر