موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

توله سگ چند ساعت میخوابد

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 06 بهمن 1400 ساعت 13:08

تست شخیصت شناسی

حمل سگ تا خانه:

 از زمان تحویل تا رسيدن به خانه در زمان سرما کاملا او را از سرما حفظ کنید و نگذارید که سرما او را اذیت کنيد چون این توله به طور کامل نمیتواند گرمای بدن خود را حفظ کنيد .

دیگر مسئله مهم نحوه حمل او میباشد لطفا  سگ را همواره از قسمت تنه  اش بلند کنید و هرگز او را از دستها نگیرید. چون تنها وسیله ارتباطی سگها با بدنش رگها و پوست میباشد  . برای جای خواب و ميان نگهداری میتوانید  از سبدهای پلاستیکی و یا جای خواب که شرکت در اختیار شما قرار میدهد استفاده کنید .

  بیاد داشته باشید شب اول نگهداری برای شما و سگ سخت ترین شب خواهد بود زیرا حیوان تحویلی به شما بین چهار تا  8 هفته سن دارد و این اولین شبی است که او زندگی مستقل را تجربه خواهد کرد بنابر این شما نیز به عنوان صاحب او باید در این مورد به او کمک کنید.

برای میهمان تازه وارد قسمتی از خانه را که حد اکثر دومتر مربع باشد در نظر بگیرید و این منطقه را محصور کنید بگونه ای که تحت هیچ شرایطی این تازه وارد نتواند از آن منطقه خارج شود . جای خواب او را در کنج دیوار و بگونه ای که محل تلاقی دو دیوار باشد قرار دهید . در کنار جای خواب او یک ساعت رومیزی که دورش را پارچه ای  پیچیده اید قرار دهید که یاد آور صدای قلب مادر ش باشد و او را آرام کند . تجربه به من ثابت کرده که روز اول تحویل سگ از موسسه این توله دائما در آغوش صاحبانش میباشد  . که این کار مضرترین رفتار در تربیت سگ میباشد . باور کنید وقت بسیاری برای بازی با او دارید و او نیز اشتیاق   فروان برای گرفتن محبت ولی فعلا در این مورد زیاده روی نکنید . و او را در محوطه خودش قرار دهید . محوطه ای گرم و بدور از رفت آمد زیاد است .

اکر میخواهید از همین لحظه اول به سگ ادرار کردن در منطقه مخصوص هم بیاموزید سرتاسر محوطه را روزنامه پهن کنید و مواظب باشید که روزنامه ها کاملا صاف باشد زیرا اگر فقط کمی از این روزنامه ها برگشته باشد تمامی روزنامه ها تکه تکه میکند و شاید مقداری از آن را هم ببلعد . .

حال تکه های از روزنامه را که حدود پنج سانتی متر باشد را آغشته به ادرار او کرده و در قسمتی از محوطه اش قرار دهید . من به شخصه هیچ اعتقادی به قطره هایی برای این منظور بکار برده میشود ندارم و بارها و بارها بی اثر بودن آن بر من ثابت شده است .

در این زمان شما به وسیله دیگری نیز دارید و آن یک دندان گیر بچه است که این کوچولو از آن استفاده کند چون دندانهای شیری و بعد هم دائم او برای در آمدن لثه اش را کلی ناراحت خواهد کرد

باز هم یاد آور میشوم جای خواب این کوچولو را حتما نرم و راحت مانند یک کوسن و یا یک تکه ابر  که روکش دار انتخاب کنید .

 میتوانید از عروسکهای مخصوص سگ هم برایش تهیه کنید ولی از عروسکهای انسان به هیچ عنوان برای سگ مناسب نیست .اگر میخواهد با سگ بازی  کنید حتما مطمئنم شوید که ادرار و مدفوعش را کرده باشد و اگر بیرون آوردید و دیدید علاماتی چون دور خود و حول یک محور  چرخیدن و بو کردن زمین  را انجام داد سریعا او را به روی روزنامه قرار دهید .و وقتی مطمئن شدید که او کارش را انجام داد  بعد با او ميتوانيد بازی کنید .

 حال ممکن است او باز هم در محلهای غیر مجاز ادرار کرد درست در حین ادرار یا مدفوع کردن   نه در زمانيكه کارش را انجام داد و رفت او را سریعا به محل مورد نظر ببرید و آن محل را بعد از ضد عفونی کردن مقداری سر که بپاشید .

اگر او جایی که مد نظر شما نیست ادرار یا مدفوع کرد فقط در هنگام دفع او را با صدای بلند از این کارش منع کرده و به محل مورد نظر ببرید

هرگز بعد از کارش او را دعوا نکنید  چون او نمیفهمد برای چه او را تنبه مي کنيد و یا اگر او فرار کرد بدنبالش ندوید و او را دنبال نکنید چون گمان میکند شما با او بازی مي کنيد . من به دفعات شنیده ام که میگویند اگر سگ جایی را کثیف کرد دماغ سگ را نزد يک فضولاتش ببرید و او را دعوا کنيد باید بگویم این احمقانه ترین کاریست که یک صاحب سگ میتواند با سگش انجام دهد . چون سگ گمان میکند شما به او ميگوييد این را بخور حال شما فکر کنید جه احساس به صاحبش خواهد داشت و چه فکری در مورد او میکند ؟ 

دیگر عمل اشتباهی که صورت میگیرد تنبیه با روزنامه است که این عمل هم از آن دسته رفتارهای عجیب خواهد بود چون پس از چند بار تکرار این عمل سگ را ترسو

 بار خواهیم آورد در ضمن اين که هر لحظه امکان دارد سگ از این حرکت صاحب خود خسته و عصبانی شوند و او را گاز بگيرد .

من بجای تمام این حرکات فقط  پیشنهاد میکنم به سگتان کلمه نه یا چیزی شبیه این که او را از این حرکت منع کند بیاموزانید

به این صورت که هر کاری را که شما دوست ندارید فقط با گفتن نه و بعد از  آن بردن نام او به زبان بیاورید . مطمئن باشید بعد از مدتی سگ شما با این کلمه اخت خواهد شد .

پیشنهاد میکنم در طی یک ماه اول که سگ زیاد آموزش دستشویی را نیاموخته بیرون از محوطه اش نیاورید و در بازی با او هم زیاد افراط نکنید چون به قول عوام زیادی از حد دستی میشود و ممکن است برای جای ماندن در محوطه اش مقداری بی قراری کند .

نکته  دیگر اگر او را در جایش قرار دادید و او زیاد شلوغ کرد   او را اگر فقط یک بار از محوطه اش خارج کنید . دیگر او عادت میکند که هر زمان اراده کند با سر و صدا به خواسته اش برسد . در این زمان فقط کافی ست  

شما حدودا 5تا 110  دقیقه  او را کاملا تنها بگذارید وقتی او متوجه شود  که با سر و صدا راه بجای نمی بر د مجبور میشود که سکوت کند .و می آموزد که فقط باید به فرمان شما باشد .

حال برسیم به غذا دادن  شما باید برا ی توله تازه وارد بین سه تا چهار وعده در نظر  بگیرید که این غذا در صبح میتواند مخلوط شیر با نان بگونه ای که کاملا نان در ر خیس خورده و مخلوط شود میتوانید از ماست کم چرب و یا شیر برنج یا غذای آماده کودکان مانند غنچه .مامانا و یا .... . استفاده کنید .

 و یا یک تخم مرغ را در داخل یک کیسه فریزر شکسته و در مایکروفر بگذارید  . یک سوراخ  کوچک در آن ایجاد کنید و حدود  پنجاه ثانیه گرما دهید تا کاملا سفت شود  آن گاه سفیده آنرا با مقداری شیر مخلوط کرده به حیوان بدهید .

برای وعده های غذایی دیگر میتوانید مقداری از خورش غذا را با برنج مخلوط کنید به او بدهید و یا و سینه مرغ پخته را ریش کنید و یا هر غذا ی پخته دیگر به شرط آن که زیاد سفت نباشد . باز هم متذکر میشوم گوشت قرمز خام (گوشت گوسفند .گاو .و...) را به صورت خام به حیوان ندهید .

مورد دیگر از 25 روزگی به توله هایش غذا دادن را آغاز میکند  برای همین دادن شیر خالی به توله توسط شما اسا سا بی مورد است

در این بین شما میتوانید از قطره های مولتی ویتامین و همچنین شربت سانستول نیز برای سگتان استفاده کنید .

باز هم در این مقطع چند مورد را گوشزد میکنم .

آب را بطور مداوم در اختیار حیوان قرار ندهید در فصل تابستان 3 بار و در فصل زمستان 2 بار آب به حیوانتان بدهید . چون سگها بدون هیچ دلیلی و فقط برای تفریح آب را مینوشند و این یکی از دلایلی میشود که سگ شما تحت هیچ شرایطی ادرار کردن ر ا نیاموزد .

نکته دیگر ظرف غدای سگ  را پس از پانزده دقیقه چه غذای ش خورد و یا نه ا از جلوش بردارید .

 حتما بخاطر داشته باشید که ساعت غذای روزانه او تا حد ممکن  یکسان باشد یعنی اگر سگ را 8 صبح 3 بعد از ظهر و 12 شب غذا میدهید حتما فردای آن روز هم همین ساعات را انتخاب کنید .

و در بین و عده های غذایی هم حتی یک پر کالباس یا 5 گرم مرغ را ندهید و در ضمن سگ بياموزد فقط  و فقط غذایش در ظرفش ریخته میشود و در زمان مشخص اگر این مسئله را هم در نظر نگیرید به شما قول میدهم سگ شما هرگز دفع کردن را در جای مناسب یاد نخواهد گرفت .

بعلت حرکات دودی شکل روده محتمل ترین زمان برای دفع 5 تا ده دقیق ه بعد از غذا خوردن به شرطی که مطالبی را که ذکر کردم در نظر گرفته باشید خواهد بود

اصولا برای دفع ادرار و مدفوع چند زمان مشخص وجود دارد . 1

5 تا 10 دقیقه بعد از غذا خوردن 2: صبح ها هنگام از خواب بیدار شدن حیوان 3: در زمانیکه حیوان هیجان زده میشود . در این سه زمان حیوان حرکات مخصوص خود را که قبلا ذکر شد را به نمایش خواهد گذاشت .

با زهم باید این نکته را ذکر کند که حتی باهوشترین و مودب ترین سگها هم حتی در 5 و یا 10 سالگی هم امکان اشتباه و ادرار کردن در جای نادرست را داند و در این زمان هم فقط باید اورا تصحیح کرد .

باز هم چند  نکته دیگر .

هرگاه سگ شما در جایی که قرار نیست را کثیف کرد همان موقع و فقط همان موقع او را به جای صحیح ببرید . ولی اگر او را بعد از اینکه کارش را انجام داد به محل مورد نظر شما ببرید یا حتی اورا تنبیه هم بکنید هیچ اثری نخواهد داشت .

فقط در حین انجام عمل اشتباه سگتان اورا تنبیه و تصحيح کنید

در غیر این صورت فقط جایی که سگ کثیف کرده را با مواد شوینده پاک کنید و بعد خشک شدن محل مقداری سرکه به محل بپاشید .برای روز سوم یا چهارم شما میتوانید مقداری از روزنامه ها را کم کنید و مراقب باشید که او فقط در روی روزنامه ا کارش را انجام دهد و اگر اشتباها جایی دیگر انجام داد او را تصحیح کنید . حال میرسیم به نوبت شب :

در این زمان شما ميتوانيد دو راه را پیش بگیرید حیوان را  در محوطه اش آزاد بگذارید و اميدوار ر باشید که خود او در نقاط ممنوعه ادرار نکند .و اگر صبح ملاحظه کردید که اشتباهی از او سر زده فقط ناحیه را تمیز کنيد . 2 همانطور که میدانید سگها از مادرشان آموخته اند که جای خواب شان هرگز کثیف نکند

اگر انها را بگونه ای که فقط در قسمت کوچکی   که اختصاص به خوابشان دارد بسته نگه داریم زمانیکه او احساس دفع داشته باشد خیلی سر و صدا خواهد کرد   در این زمان شما اورا آزاد کرده در روی روزنامه قرارش میدهید تا کارش را انجام دهد و دوباره اورا در جایش قرار میدهید  شاید شما ممکن باشد این کار سه تا چهار بار انجام دهید ولی مطمئن باشید این روش معجزه خواهد کرد . نوبت صبح روزهای بعد .

حال شما میتواند باز هم روزنامه ها را کم کنید اما همچنان مراقب باشید اشتباها در روی قسمتهای بدون روزنامه کارش را انجام ندهد . آنقدر روزنامه ها را کم کنید که فقط 1 یا دو تکه رو نامه در محوطه سگ باقی بماند . برای 2 روز فقط 1 روزنامه بگذارید و سگ فقط باید بر روی همان روزنامه کارش را انجام دهد . در این زمان او کم کم به دنیای متمدن ما پا میگذارد .

حال میتوانید یکی از قسمتهای محوطه محصور حیوان را بردارید ولی به او یاد بدهید که فقط باید در خانه اش بماند بدین صورت که زمانیکه او خواست بدون اجازه شما از محوطه اش خارج شود با صداي بلند نامش را صدا زده اورا به سمت خانه اش راهنمایی کنید و بگویید مثلا" ناتا سر جات و او را با دست به خانه اش راهنمایی کنید این کار را چندین با تکرار کنید .

حال نوبت آن رسیده که روزنامه را کم کم  و خیلی آرام از خانه اش دور کنید و به جایی که در نظر گرفته اید منتقل کنید . در این کار هم اصلا عجله نکنید و به سرعت محل روزنامه را جابجا نکنید تا سگ روزنامه را گم نکند مثلا در طول 4 یل 5 پنج روز میتوانید روزنامه را به دستشویی منتقل کنید  با زهم یاد آور میشوم در این زمانها هم امکان اشتباه از جانب سگ میباشد و شما هم فقط او را باید تصحیح کنید .

در زمانیکه قدری بزرگتر شد شما خواستید دفع را سگتان برون از خانه ببرید در زمانهایی که قبلا هم ذکر شد او را به بیرون از خانه ببرید ( بعد از غذا –صبحها –شب زمان خواب )اگر 10 دقیقه بعد از غذا خوردن  سگ را به بیرون از خانه بردید و او کاری  نکرد او را به سر جایش ببرید و ببندید و بعد از 10 دقيقه دوباره  او را به بیرون ببرید در این زمان او متوجه میشود که برای انجام عمل دفع به بیرون از خانه برده شده نه کار دیگری . سگ ها شدیدا پایبند قوانین طبقاتی میباشند و فقط زمانی از قوانین را پیروی ميکند که او دستور دهنده را بالاتر و  رئیس خود بدانند و در ضمن هیچ تبصره ای را در این مورد متوجه نیمشوند و انرا یک دوگانه كي قلمداد کرده و چنین تصمیم میگیرد چون صاحب من دوگانه برخورد میکند  پس من خودم تصمیم میگیرم

آشنا کردن توله با خانه جدید

بعد ازآنکه مدتی سگ درمحل اجابت مزاج ماند واحتمالا دفع ادراریا مدفوع انجام داد می توان آن را به داخل خانه جدیدش منتقل ساخت. این لحظه زمان مناسبی است که آن را با قفس یا آشیانه یا وسیله حمل ونقل خود آشنا ساخت. بعد ازاینکه توله کمی دراطراف گردش کرد وبا سایراعضاء خانه نیزآشنا شد بهتراست که آن را درداخل قفس یا آشیانه اش قراردهید. همچنین می توانید اسباب بازی ویا قطعه ای ازپتوی خانه قبلی اش        (که بوی محل قبل را می دهد) درکناراوقراردهید. توله های کوچک خیلی زود خسته می شوند. قراردادن وسایلی که بوی مادریا سایرهمزادانش را بدهد برای توله رضایت آفرین است وشروع به استراحت می کند. به این نکته دقت نمائید که توله همواره باید درقفس یا آشیانه خود استراحت کند یا بخوابد. لذا به هیچ عنوان اجازه ورود به رختخواب خود را به حیوان ندهید. سعی کنید محل آشیانه سازی محیط مطمئن وسالمی برای سگ باشد. برای سگهای آپارتمانی انتخاب این محل باید با شناخت کافی صورت گیرد. دراولین اقدام دقت نمائید که سگ تمایل دارد که کدام قسمت ازخانه شما بماند. ودرعین حال به مناطق خطرناک نظیرپله ها. نردبان. بالکن که ممکن است توله ها ازآن سقوط کنند رسیدگی کنید.همچنین به فضاهای باریک مابین اشیاء سنگین داخل خانه که توله ها ممکن است وارد آنجا شوند وگیربیافتند دقت نمائید. توله ها ممکن است به زیرکابینتها وارد شوند. دراین خصوص دقت نمائید که گذاشتن وسایلی نظیرپاک کننده ها. حشره کشها. جونده کشها. دیگچه وظروف سنگین درزیرکابینتها می تواند برای توله ها خطرناک باشند. دردومین مرحله باید وسایل کوچک وخطرناک نظیر وسایل خیاطی ومیخ و000 را که ممکن است درگوشه وکنارخانه باشند وتوله احیانا آنها را ببلعد جمع آوری شوند. همچنین رنگهایی که درساخت آنها سرب به کاررفته است. حشره کشها. ضد یخ وموادشیمیایی مختلف را جمع آوری ودرمحلهای مناسب وغیرقابل دسترس قرارداد. بعلاوه سیمهای برق. تلفن. کامپیوترو نظایرآنها را دورازدسترس حیوان قراردهید. اگرسگ درمنزل صاحب خود زندگی می کند که اکثرا چنین است آنگاه مشکل چندانی وجود ندارد البته دونکته مهم را باید به خاطر سپرد:1-  درصورت امکان پس ازآنکه حیوان تمام طول شب را دریک جای گرم وراحت سرگرم بازگوشی بوده است ازخوابانیدن سگ دریک آشپزخانه یا ظرفشویی سرد پرهیزکنید. تغییر درجه حرارت می تواند باعث ابتلا به سرما خوردگی . ذات الریه. تورم معدی – روده ای وفیبروزیت گردد ومطمئنا هم چنین خواهد شد.2-  سعی کنید محل خواب سگ به گونه ای باشد که وقتی حیوان خوابیده است فضای آزاد موجود برروی پشت آن خیلی بلند نباشد به عنوان مثال زیرقفسه ایده آل است بدین ترتیب گرمای بدن خود سگ دما را درتمام طول شب ثابت نگاه خواهد داشت . سگهایی که دربیرون نگهداری می شوند نظیرسگهای مزرعه مشکل ویژه ای دارند. نوع ایده آل لانه یا محل نگهداری برای سگی که دربیرون ازآن نگهداری می شود درتصویرنشان داده شده است . این محل شامل یک " آلونک دردرون یک جایگاه " است . جایگاه بیرونی روبه جنوب قراردارد درون آن دارای فضای زیادی برای جنب وجوش می باشد وبستری ازکاه دربیرون ازآلونک فراهم شده است تا سگ ناچارنباشد روی سیمان بخوابد. چنین بنایی گران نیست. فایده دیگرآن این است که به سگ اجازه می دهد تا تمام محوطه مزرعه را زیرنظرداشته باشد. عایق بندی با لایه ای ازهوا بین پنبه نسوز و سقف آلونک تامین می گردد. بسترنیزبا مقدارزیادی کاه تمیزعایق بندی وپوشانده می شود.

نوع سنتی آلونک درمحیط مزرعه بسیارستودنی است. این نوع لانه کوچک است به خوبی عایق بندی شده و راه ورود به آن را می توان برحسب وضعیت هوا تنظیم نمود. مهمترین نکته این است که لانه دربرابرجریان هوا مقاوم باشد واین کاررا می توان براحتی با میخ کردن یک لایه نمد ویژه عایق بندی به دیوارهای بیرونی انجام داد.نوع دیگری ازجایگاه نیز که لانه ایده آلی را فراهم می کند درتصویردیده می شود مشروط براینکه روبه جنوب باشد وکف آن عایق بندی گردد وسقف آن زیاد بلند نباشد. نمونه ای ازپناهگا ههای ایده آل شبانه برای سگی که منحصرا به منظور"نگهبانی" ازآن نگهداری می شود دراینجا آمده است. باید سگ را درطول روزآزاد گذاشت تا درمزرعه یا باغ گشت بزند. این پناهگاههای شبانه شامل یک محوطه گشت زنی است که با تورمحصورمی باشد و یک لانه بسیارراحت دوقسمتی وعایق بندی شده که ازیک لانه قدیمی مرغ ساخته شده است . هیچگاه توله را در زمان جدا سازی تنبیه یا مجازات نکنید در این مرحله با دادن پیامهای پیچیده توله را گیج نکنید

 2-برای اموزش توالت کردن ابتدا باید از زمان اجابت مزاج اگاهی یابد البته این عمل بیشتر بعد از خوردن غذا یا نوشیدن آب رخ می دهد اما می تواند بعد از یک بازی طولانی یا صبح زود یا اخر شب نیز اتفاق بیافتد.3-چندین نشانه خاص می تواند نشاندهنده نیاز به اجابت مزاج باشد . الف – بی تابیب –فن وفون یا بو کردن اطراف برای ردگیری بو به عنوان جاییکه قبلا به انجا رفته است .در این رابطه تمیز کردن و بی بو کردن محلهایی که قبلا به اشتباه در انجا اجابت مزاج کرده است .ج-آویزان شدن به در ونگاه کردن به شما به طوریکه توجه شما را جلب کند اگر علایم فوق را مشاهده کردید حتی اگر توله برای اجابت مزاج قوز کرده است به سرعت  اما به ارامی ان را بلند کرده و به محل مخصوص اجابت مزاج ببرید .حتی اگر بطور تصادفی به محل صحیح رفت صبر کنید تا توالت کردن به اتمام برسد او را به خوبی تشویق کنید یا جایزه دهید جایزه که یکی از مهمترین چیزها در زندگی تو له های جوان محسوب می شود . کمک می کند که توله برای توالت به محل صحیح خود برود .  4- برای تغذیه توله ها ازیک غذای با کیفیت وهضم آسان استفاده کنید. استفاده ازاستخوان دراین سن باعث می گردد تا توله ها به یبوست مبتلا گردند. دفع مدفوع سفت وسخت برای توله ها دشواراست.5- ازتغییرناگهانی جیره غذایی پرهیزنمائید زیرا باعث اسهال ویا استفراغ می شود.6- غذای روزانه را بصورت یکجا دراختیارتوله قرارندهید. توله را می بایست 3 الی 4باردرروزتغذیه کرد.7- هیچگاه غذای توله جوایزخوراکی یا مواد مشابه را درداخل آشیانه توله قرارندهید. اینکارباعث کثیفی وبدبویی آشیانه می شود.8- زمان تغذیه وزمان بیرون بردن توله را تغییرندهید. منظم رفتارکردن باعث می شود که تربیت توله آسان ترگردد.9- چنانچه توله به اشتباه درمحل دیگری ادراریا مدفوع کرد به سرعت آنجا را تمیزکرده وبوی آن را ازببرید تا ازتکراراین عمل جلوگیری گردد.10- تربیت به آشیانه خودرفتن (درصفحات بعد توضیح داده خواهد شد) می تواند کمک بسیارزیادی به شما نه تنها درتربیت سگ نماید بلکه به مطمئن ترین شکلی اورا به خانه جدیدش آشنا می سازد. استفاده ازقفس آشیانه یا لانه باعث می گردد که سگ اولین رفتارهای خود بیاموزد که دراین محلها باید بخوابد واستراحت نماید وآن را کثیف نکند. زمانی که سگ شما درآشیانه خود به سرمی برد به طورغریزی آنجا را کثیف وژولیده می کند. اما چنانچه شما بلافاصله توله را به توالت مخصوص خود ببرید شما ازاین رفتارغریزی بعنوان یک رفتاری تربیتی استفاده کرده اید.

نکات کلیدی درخصوص تربیت سگ ها وجود دارد. یکنواختی درعمل مهمترین جزء آن است. نکاتی را که درذیل به آنها اشاره می شود فراگیرید وبطوریکنواخت وثابت به آنها عمل کنید تا سگ شما به راحتی آموزش ببیند.1-  هرروززمان مشخصی را برای تربیت درنظربگیرید. زمان آموزش نبایست نامظم وبی قاعده باشد. شما نمی توانید سگی را تربیت کنید درحالیکه توجه شما به این موضوع قابل قبول نباشد. زمان آموزش وتربیت نباید طولانی باشد.(نباید بیش ازده الی پانزده دقیقه باشد) این زمان را تنها به تربیت سگ اختصاص دهید وآن را به بازی نکشانید.2-  بخاطرداشته باشید که شما نقش رئیس گله را بعهده دارید. درزمان آموزش یکنواخت عمل کنید. به کارهای دیگرمشغول نشوید. تون صدای خود را قوی کنید. این نکات به توله می آموزد که زمان آموزش با سایرزمانها اعم اززمان غذا خوردن . زمان بازی. زمان اجابت مزاج وسایرفعالیتها متفاوت است. به عنوان رئیس گله به خاطرداشته باشید که درالگوی مادری آموزش بدون خشم وعصبانیت انجام می شود3-  ازآموزشهای منطقی وبا اهداف مشخص بهره بگیرید. قبل ازآنکه جلسه آموزش وتمرین را برگزارکنید با خود مشخص نمائید توقع چه نوع اعمالی را دارید. آموزش را مرحله به مرحله وآن هم با کارهای کوچک شروع نموده وادامه دهید.می توانید به سایراعضاء خانواده توضیح دهید که امروزچه نوع تمرینی را با توله انجام می دهید وازآنها بخواهید که با عدم ارائه آموزشهای دیگرباعث گیج شدن حیوان نشوند. بخصوص کودکان وافراد بیش ازحد دلسوزمی توانند با دستورات ناصحیح ویا بازیهای نامناسب تعلیم وتربیت شما را مخدوش سازند.4-    درهرجلسه فقط یک تمرین را کارکنید.نباید توله را با ارائه دستورات جدید ومتنوع گیج کرد. هنگام مرورتمرینات نیزهرگاه سگ دستورشما را صحیح اجرا کرد ضمن تشویق نمودن ودادن یک جایزه به سراغ تمرین بعدی بروید. زیرا اجرای یک دستوربه صورت مکرر باعث خستگی سگ می شود. همواره زمان تمرین را اززمان بازی جدا کنید. مطمئن باشید که توله تفاوت این زمان را بخوبی درک می کند.5-    سگ را تشویق کنید.

+ نوشته شده در چهارشنبه یازدهم خرداد ۱۳۹۰ ساعت توسط  | 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر