موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

ترکیب رنگ سبز پاستیلی

ترکیب رنگ سبز پاستیلی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 22 اسفند 1400 ساعت 22:18

این روزها مشاهده می‌کنیم که اکثر افراد در دکوراسیون خانه خود از رنگ هایی تکراری همچون سفید، قهوه‌ای، کرم و خاکستری استفاده می‌کنند. این رنگ ها ذاتا جلوه‌ای خسته‌کننده و بی‌روح و نه چندان جذاب به خانه خواهند داد. این در حالی است که خانه‌های امروزی نیاز به گرما و جذابیت بیشتری در روح خود دارند که استفاده از رنگ پاستلی دیوار برای ایجاد این حس گزینه‌ بسیار مناسبی است.

تست شخیصت شناسی

رنگ ‌های پاستلی چه رنگ هایی هستند؟

image003-11.jpg

اساساً رنگ های پاستلی از ترکیب رنگ سفید با رنگ هایی شاد و زنده در ترکیب خود تشکیل‌شده‌اند. این رنگ ها عموماً روشن و مات هستند. می‌توان این رنگ ها را در ترکیباتی همچون بستنی پسته‌ای، آب‌نبات‌ها، شیر توت‌فرنگی، بادکنک‌ها، لباس‌های کودکان و بخصوص پاستیل مشاهده کرد.

رنگ های پاستلی معمولا آبی، زرد، سبز، بنفش، صورتی پاستیلی و … هستند که با رنگ سفید ترکیب ‌شده و جلوه‌ای ملایم دارند. همچنین از پرکاربردترین رنگ های پاستلی دیوار می‌توان به یاسی، نعنایی، آبی ملایم، زرد کوارتز و هلویی اشاره کرد. این رنگ ها غالباً حس سرزندگی و طراوت را در کنار چرخه رنگ ها را در خود داشته و خاصیتی دارند که انگار پارچه‌ای حریر و سفید رنگ بر روی آن‌ها کشیده شده و علاوه بر مات بودن ملایمت و لطافت خاصی در خود دارند. این خاصیت در این دسته از رنگ ها، حس آرامش را به اشخاص القا خواهد کرد.

image005-12.jpg

راهنمای استفاده از رنگ پاستلی دیوار در دکوراسیون منزل

image007-10.jpg

از آنجا که اغلب افراد روزهای کاری سخت و یکنواختی را تجربه می‌کنند، به محیطی آرامش‌بخش و در خانه خود نیاز دارند تا شدت استرس و فشار کاری آن‌ها کاهش پیدا کند. این نکته‌ای است که متأسفانه در دکوراسیون خانه‌های ایرانی کمبود آن حس می‌شود.

در حقیقت استفاده از رنگ پاستلی دیوار می‌تواند این خلاء را پر کند و حس آرامش و راحتی را به خانه بدهد. رنگ های پاستلی دیوار در دکوراسیون خانه، انرژی و شادی را به محیط خانه انتقال می‌دهند که تقریباً هیچ کدام از رنگ های دیگری قادر به انجام آن نیستند. این دسته از رنگ ها به‌ سرعت تأثیر بسزایی بر روحیه افراد خواهند گذاشت طوری که این احساس آرامش ناشی از این رنگ ها وصف‌ناپذیر است.

ترکیب رنگ پاستلی دیوار در کنار نورپردازی مطلوب می‌تواند منجر به تغییر فضای حاکم بر خانه گردد. این رنگ ها باعث اذیت شدن و خستگی چشم‌ها نشده و بالعکس یک کنتراست رنگ بی‌نظیر را فراهم خواهند کرد.

در حقیقت می‌توان با استفاده از این رنگ ها به فضاهای کوچک خانه عمق و وسعت بیشتری بخشید. این رنگ ها به دلیل القای حس آرامش و دل‌نشینی، یک هارمونی خاص در فضای دکوراسیون خانه ایجاد کرده و محیطی دل‌نشین را برای افراد به ارمغان خواهند آورد.

به‌طور کلی رنگ های پاستلی به خاطر خاصیتی که دارند این قابلیت را دارند که در سبک‌های متفاوتی هارمونی و ریتم ایجاد کنند. ازاین‌رو می‌توان در سبک‌های مختلف دکوراسیون خانه از تونالیته زیبای رنگ های پاستلی استفاده کرد. می‌توان با استفاده از مبل‌ها و لوازمی با سبک کلاسیک و وینتیج و در کنار رنگ پاستلی دیوارها، فضایی با رگه‌هایی کلاسیک را خلق کرد. رنگ پاستلی مورد استفاده در این نوع دکوراسیون، فضاهای بسته را بازتر و دل‌نشین‌تر نشان خواهد داد.

انواع رنگ پاستلی دیوار

درصورتی‌که بخواهیم از رنگ های پاستلی در دکوراسیون منزل خود استفاده کنیم در ابتدا باید رنگ های مکمل رنگ های پاستلی را به خوبی شناخته تا ترکیب این رنگ ها در کنار یکدیگر جلوه‌ای هماهنگ و زیبا به وجود آورند. از این ‌رو پس از انتخاب رنگ پاستلی مورد نظر باید یکی از مکمل‌هایی که در کنار آن رنگ هارمونی مناسبی را ایجاد می‌کند را بشناسیم.

image009-8.jpg

استفاده از رنگ سفید به‌ عنوان مکمل رنگ های پاستلی

یکی از رنگ هایی که به خوبی در کنار رنگ های پاستلی دیوار خواهد نشست و هارمونی مناسبی را ایجاد خواهد کرد، رنگ سفید است که به بیشتر طراحان داخلی از آن به ‌عنوان مکمل رنگ های پاستلی در دکوراسیون منازل استفاده می‌کنند.

استفاده از رنگ های کرم و قهوه‌ای به‌ عنوان مکمل رنگ های پاستلی

طیف‌های گوناگونی از رنگ های کرم و قهوه‌ای با توجه به تناژ گرمی که دارند، با رنگ های پاستلی در تضاد هستند. از این ‌رو استفاده از این دو دسته از رنگ ها در کنار یکدیگر، جلوه‌ای بهتر به فضا داده و باعث جلوگیری از یکنواختی محیط می‌شوند. از جهت دیگر ترکیب این رنگ ها در کنار یکدیگر باعث می‌شود چشم‌ها خسته نشوند.

image011-8.jpg

به کار بردن رنگ طوسی یا خاکستری به‌ عنوان مکمل رنگ ‌های پاستلی

علاوه بر رنگ های فوق می‌توان از رنگ های طوسی یا خاکستری به‌ عنوان مکمل رنگ های پاستلی دیوار استفاده کرد. استفاده از این رنگ ها در کنار یکدیگر را می‌توان در اکثر مجلات و دیزاین‌های طراحان داخلی معروف دید که جلوه‌ای بسیار لوکس و مدرن به دکوراسیون منزل می‌دهند.

image013-6.jpg

استفاده از طیف‌های گوناگون یک رنگ پاستلی دیوار به ‌عنوان مکمل آن رنگ

از روش‌های حرفه‌ای ترکیب رنگ های مختلف با رنگ پاستلی می‌توان به استفاده از طیف‌های مختلف آن در رنگ پاستلی دیوار در منزل اشاره کرد. به ‌عنوان مثال اگر یکی از وسایل اتاق سپز پسته‌ای باشد، می‌توان چند وسیله یا مبلمان دیگر را با طیف‌های تیره و یا روشن‌تر از این رنگ انتخاب کرد.

اهمیت انتخاب وسایل دکوری و سایر وسایل

می‌توان از وسایل دکوری با رنگ های تند و زنده در کنار رنگ های پاستلی استفاده و  به این رنگ ها روح بخشید تا شادابی و انرژی بیشتری به محیط اطراف ببخشند. همچنین می‌توان از رنگ پاستلی دیوار استفاده نکرد و به‌جای آن مبلمان یا دیگر وسایل را به رنگ پاستلی انتخاب کرد.

استفاده از رنگ پاستلی دیوار در دکوراسیون بخش‌های مختلف منزلimage015-7.jpg

استفاده از رنگ پاستلی دیوار در دکوراسیون آشپزخانه

image017-4.jpg

می‌توان گفت آشپزخانه مناسب‌ترین مکان برای استفاده از رنگ های پاستلی در منزل است. افراد می‌توانند با استفاده از ظروف و وسایل دکوری با رنگ های پاستلی،  آشپزخانه خود را به زیبایی و به شکل مدرن دیزاین کنند. علاوه بر این اگر قصد داشته باشیم که به فضا بیشتر حس و حال این دسته از رنگ ها را بدهیم می‌توانیم در کابینت‌ها نیز از این رنگ ها استفاده کنیم. همچنین پیشنهاد می‌شود در آشپزخانه از رنگ سبز نعنایی استفاده کنید چون این رنگ به‌نوعی مناسب‌ترین رنگ پاستلی دیوار  برای دکوراسیون آشپزخانه است.

image019-4.jpg

استفاده از رنگ های پاستلی در دکوراسیون اتاق‌خواب

بیشتر افراد اغلب رنگ های پاستلی صورتی و آبی ملایم را در دکوراسیون اتاق‌خواب کودکان استفاده می‌کنند. این رنگ های پاستلی جزو  مناسب‌ترین گزینه‌ها جهت اتاق‌خواب نوزادان و کودکان هستند و باعث انتقال حس آرامش و خوابی راحت برای آنها خواهند شد. ولی استفاده از این رنگ ها در اتاق‌خواب بزرگ‌سالان اندکی متفاوت خواهد بود.

اساساً رنگ های پاستلی جلوه‌ای ظریف دارند و ممکن است آقایان علاقه‌ای به خوابیدن در اتاقی با رنگ پاستلی دیوار صورتی یا یاسی نداشته باشند. بنابراین پیشنهاد استفاده از رنگ پاستلی دیوار ، رنگ آبی است. البته اگر علاقه به استفاده از رنگ های پاستلی صورتی و یاسی در اتاق‌خواب بزرگ‌سالان دارید، می‌توانید از این رنگ ها در کنار رنگ های مکملی همچون سفید، طوسی یا کرم استفاده کنید.

image021-3.jpg

رنگ پاستلی در دکوراسیون اتاق نشیمن

استفاده از رنگ های پاستلی در اتاق نشیمن جلوه‌ای خاص و منحصربه‌فرد به این بخش از منزل خواهد داد و توجه همه را به خود جلب خواهد کرد. باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به اینکه این رنگ ها روشن هستند، استفاده از رنگ پاستلی دیوار، فضای اتاق نشیمن را دل‌باز و بزرگ‌تر ازآنچه که به ‌طور واقعی است جلوه خواهد داد. از این ‌رو این رنگ پاستلی دیوار برای اتاق‌های نشیمن کوچک بسیار مناسب است. علاوه بر این با توجه به تن خنثی که این رنگ ها دارند، باعث سرد جلوه دادن محیط نشیمن در تابستان‌ها و گرم جلوه دادن در زمستان می‌شوند. اگر تمایلی به استفاده از رنگ پاستلی دیوار اتاق نشیمن منزل خود ندارید می‌توانید از مبلمان با این رنگ ها در کنار دیوارهایی با رنگ های مکمل رنگ های پاستلی که در بالا اشاره شد استفاده کنید.

image023-1.jpg

استفاده از رنگ های پاستلی در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

استفاده از رنگ ‌های پاستلی در سرویس بهداشتی و حمام منازل نیز پیشنهاد می‌شود. با به کار بردن این رنگ ها در وسایل دکوری و ست‌های بهداشتی در سرویس بهداشتی و حمام منزل می‌توانید به زیبایی این فضاهای منزل را دیزاین کرده و جلوه‌ای خاص به این محل‌ها ببخشید. رنگ هایی چون نعنایی و هلویی از بهترین رنگ ‌های پاستلی دیوار برای استفاده در سرویس بهداشتی و حمام منزل هستند.

image025-5.jpg

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: address.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر