موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

رنگ سبز آبی روشن

رنگ سبز آبی روشن

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 15 بهمن 1399 ساعت 15:02

اهمیت استفاده از رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی بر هیچ کس پوشیده نیست. رنگ ها به فضا روح می بخشند و استفاده از آن ها باعث ایجاد سرزندگی می شود. از جمله عواملی که در انتخاب رنگ مناسب برای اتاق تاثیر دارد می توان به میزان نور موجود در فضا اشاره کرد. در انتخاب رنگ تردید به خود راه ندهید. این بدان معناست که شما می توانید از هر رنگی در دیزاین خانه خود استفاده نمایید. تنها باید به یاد داشته باشید که هارمونی بین قسمت های مختلف اتاق رعایت شود. در مطالب قبلی ساختمانچی درباره استفاده از برخی رنگ ها در طراحی دکورسیون داخلی صحبت کرده ایم. رنگی که در این جا به توضیح در مورد آن خواهیم پرداخت رنگ سبز آبی می باشد. این رنگ از جمله رنگ هایی است که کم تر کسی به سراغ آن می رود، اما در این جا تلاش ما بر این است که با ارائه ایده های دکوراسیون داخلی با استفاده از رنگ سبز آبی، شما را به استفاده از این رنگ ویژه ترغیب کنیم. با ما همراه باشید.

تست شخیصت شناسی

این رنگ نه سبز است نه آبی و نمی توان آن را رنگ فیروزه ای هم نامید. حال سؤال اینجاست که رنگ سبزآبی چه رنگی است؟  سبز آبی را می توان رنگی رازآلود و جذاب در نظر گرفت. این رنگ را می توان درمیان آثار هنری مصریان باستان مشاهده کرد. اخیرا استفاده از این رنگ درمیان افراد مختلف محبوبیت ویژه ای پیدا کرده است. رنگ سبز آبی رنگی تطبیق پذیر است و از آن می توان به عنوان رنگ سرد و آرامش بخش یاد کرد. این رنگ می تواند رنگی غنی و از طیفی جذاب باشد. رنگ سبزآبی رنگی شاد و سرزنده است. اگر در نظر دارید از این رنگ برای رنگ آمیزی دیوار اتاق استفاده نمایید باید توجه کنید که طیف آبی آن باید بیشتر باشد. برای استفاده ار رنگ سبز آبی در طراحی های داخلی تنها به نسبت کمی از این رنگ نیاز دارید.

سبزآبی چه رنگی است؟

از آنجایی که این رنگ، رنگ میانه ای است توصیف آن مشکل می باشد. رنگ سبز آبی ترکیبی از آبی و سبز است. اضافه کردن رنگ سفید، باعث روشن تر شدن و افزودن رنگ خاکستری باعث تیره شدن این رنگ می شود. رنگ سبز آبی روشن، بیشتر به رنگ فیروزه ای متمایل است. رنگ های سرد از طیف آن بیشتر به سمت رنگ سبز گرایش دارند. نام این رنگ برگرفته شده از اردک های آب های شیرین است، زیرا هاله دور چشم این پرندگان به این رنگ می باشد. به همین خاطر برخی این رنگ را با نام رنگ کله غازی نیز می شناسند. این رنگ منحصر بفرد ترکیبی از سبز و آبی است و همچنین به طیف متوسطی از سبز و فیروزه ای تیره نیز شباهت دارد. این رنگ به راحتی با تِم های گرمسیری و اقیانوسی تطابق پیدا می کند. همچنین می توان از رنگ سبز آبی به عنوان رنگ محبوب در سبک مدرن میانه قرن، مخصوصا طیف هایی از آن که بیشتر به رنگ خاکستری شبیه بوده و ظاهری سرد داشتند، نیز یاد کرد. رنگ سبز آبی باعث ایجاد حس آرامش و توازن در محیط می شود. استفاده از این رنگ، به منظور کمک به افراد برای بازیابی آرامش در مکان هایی مانند کتابخانه ها، فضاهای نشیمن و اتاق خواب های نوجوانان و افراد بزرگسال می باشد. اگر می خواهید حمامی با تم دریایی و آبی داشته باشید استفاده از این رنگ به شما توصیه می شود.

از رنگ سبز آبی استفاده کنید.

در ابتدا ممکن است تصور کنید برای استفاده از این رنگ باید تمام دیوارها را به رنگ سبز آبی در بیاورید. اما چنین تصوری اشتباه است. این رنگ، حتی در سرد ترین حالت ممکن هم رنگی شاد و سرزنده با انبوهی از احساس می باشد و استفاده بیش از اندازه از این رنگ منکوب کننده است. بهترین ایده برای استفاده از رنگ سبز آبی، اضافه کردن مقدار کمی از این رنگ به فضا می باشد. رنگ سبز آبی به طور چشمگیری باعث تغییر حس و حال افراد می شود. از این رنگ برای رنگ آمیزی دیوار اصلی یا به عنوان رنگ غالب استفاده می شود. انتخاب رنگ سبز آبی، انتخاب جسورانه ای است.

طیف رنگ سبز آبی

رنگ هایی که به خوبی با رنگ سبز آبی تطبیق می پذیرند، رنگ های متنوعی هستند و درست مانند خود رنگ سبزآبی تطبیق پذیر می باشند. رنگ اساسی و پایه را با توجه به حس و حال خود انتخاب کنید. احساسی که این رنگ به شما می دهد به میزان قابل توجهی به رنگی که با آن تلفیق می شود، بستگی دارد.

در نظر داشته باشید که به چه میزان  تمایل به استفاده از این رنگ دارید. اگر از این رنگ به عنوان رنگ غالب استفاده می کنید، احساسی که به همراه دیگر رنگ های استفاده شده با آن در شما به وجود می آید را در نظر بگیرید. اگر می خواهید از رنگ سبز آبی به عنوان رنگ اصلی استفاده کنید، باید در نظر داشته باشید که از چه رنگ های دیگری در جهت تقویت فضای احساسی اتاق استفاده می کنید.

رنگ فیروزه ای به خوبی با این رنگ تطبیق می پذیرد. این دو رنگ از یک خانواده می باشند و هردو به گونه ای با رنگ دریا مرتبط هستند. رنگ فیروزه ای، رنگی است که حالت آرام تری داشته و روشنی بیشتری به فضا القا می کند، در صورتی که پیچیدگی رنگ سبز آبی می تواند تسکین دهنده و یاد آور عمق آبی اقیانوس باشد.

ترکیب دو رنگ سبز آبی و فیروزه ای با رنگ سفید برای ایجاد درخشندگی بیشتر توصیه می شود. اطمینان حاصل کنید که از طیف رنگ سبز آبی که به رنگ فیروزه ای نزدیک است، استفاده نکرده اید. با این کار ظاهری بسیار یکنواخت به اتاق خود خواهید داد. ترکیب این رنگ برای داشتن تم آبی اقیانوسی بسیار مناسب است. همچنین این ترکیب برای طیف رنگ های نافذتری که تنها یادآور آبی دریا است نیز مناسب می باشد.

اگر می خواهید رنگ سبز آبی در میان رنگ های روشن دیگر خودنمایی کند، از رنگ های خنثی بیشتری استفاده کنید. توصیه می شود که برای پایین آوردن تضاد رنگ ها از طیف روشن تری از رنگ سبز آبی استفاده نمایید. در این صورت همزمان با حفظ محیطی آرام تر، رنگ سبزآبی برجستگی خود را نیز نشان خواهد داد. مکمل رنگ سبز آبی، رنگ مرجانی می باشد. رنگ مرجانی در چرخه رنگ ها درست در مقابل رنگ سبز آبی قرار گرفته است. اگر تصمیم به انتخاب این دو رنگ در کنار هم گرفتید، نتیجه ای دراماتیک و خیره کننده ای حاصل خواهد شد.

با ترکیب دو رنگ سبز آبی و مرجانی، فضایی سرزنده ایجاد خواهید کرد. هم چنین می توان گفت استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر کمی نامتعارف به نظر می رسد زیرا هر دو، از رنگ هایی غیر معمول و کمی عجیب به شمار می آیند. رنگ زرد پر رنگ نیز تاثیری مشابهی بر محیط دارد. برای داشتن محیطی پر انرژی تر با ظاهر گرمسیری، ترکیب رنگ سبز آبی با سبز لیمویی را امتحان کنید.

رنگ سبزآبی رنگ غالب زیبایی برای داشتن فضایی متعادل تر و چشمگیرتر به حساب می آید. از این رنگ در کوسن ها و ظروف شیشه ای استفاده کنید. ترکیب رنگ سبزآبی با خاکستری به طرز معجزه آسایی آرامش بخش است. این ترکیب، ترکیب متضاد و برجسته ای به شمار می آید، مخصوصا اگر از رنگ سبزآبی سرزنده در مقابل رنگ خاکستری ملایم استفاده شود. در فضایی که رنگ دیوارها آبی مایل به خاکستری می باشد، استفاده از رنگ سبزآبی به عنوان رنگ غالب در چارچوب ها و آثار هنری روی دیوار به یکدست نشان دادن اتاق در بهترین حالت ممکن، کمک می کند.

ترکیب رنگ های سبز آبی و برنز برای ایجاد فضایی زیبا و متعادل انتخاب خوبی است. رنگ برنز یا کرمی به فضا گرما می بخشد. در مقابل رنگ سبز آبی نوعی سردی به فضای اتاق القا می کند. در این ترکیب، دیوارهای قهوه ای روشن، رنگی خنثی محسوب می شوند و نیاز به رنگ کردن ندارند.

برای بازیابی فضای شاد و سرزنده تعدادی کوسن به رنگ سبز آبی به فضا اضافه کنید. این کار باعث می شود نتیجه مورد نظر در استفاده از این رنگ را بدون این که چشم افراد خسته شود، به دست آورید. رنگ سبز آبی و صورتی طیف رنگی  جالبی به نظر می آیند. این طیف رنگ، فضایی دخترانه پسند ایجاد کرده و باعث سر زندگی محیط می شود. این ترکیب، برای اتاق دختران بسیارعالی می باشد. وجود طیف سبز در رنگ سبز آبی باعث می شود که این رنگ، با رنگ صورتی تطبیق پیدا کند. رنگ صورتی که در این ترکیب مورد استفاده قرار می دهید باید روشن باشد تا برجستگی رنگ سبز آبی محفوظ بماند. با اضافه کردن مقداری رنگ طلایی، به سبک کار خود کیفیت ببخشید. رنگ سبز آبی تلفیق زیبایی با صورتی چرک و قرمز متمایل به نارنجی ایجاد می کند. این دو رنگ، به نسبت رنگ های تطبیق پذیرتری هستند. استفاده از این دو رنگ باعث ایجاد فضایی دنج و آرامش بخش می شود و ظاهری متفاوت ایجاد می کند. تلفیق دو رنگ سبز آبی و قرمز متمایل به نارنجی ظاهری گرم تر ایجاد می کند، درحالی که رنگ صورتی چرک و سبز آبی در کنار هم به مقدار قابل توجهی باعث ایجاد فضایی سرد می شوند.

استفاده از رنگ سبزآبی و رنگی که تلفیقی از رنگ سبز و زرد باشد در کنار هم باعث می شود که ته زمینه رنگ آبی به کار رفته در این رنگ، به میزان قابل توجهی خودنمایی کند. رنگ حاصل از تلفیق رنگ های سبز و زرد، رنگ بسیار شادی است و فضایی سرزنده ایجاد می کند.

نتیجه

رنگ سبز آبی ، رنگی است که می توان از آن در تمام اتاق های خانه استفاده کرد. استفاده از این رنگ به متعادل سازی رنگ های گرم در محیط خانه کمک می کند. هم چنین تلفیق آن با رنگ های روشن حس سرزندگی به محیط پیرامون شما می بخشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر