موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

چرا توله سگ پای خود را گاز میگیرد

چرا توله سگ پای خود را گاز میگیرد

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 03 مهر 1400 ساعت 14:41

chien-mord-660x330.jpg

تست شخیصت شناسی

ایمان دزفولیان اسفند ۷, ۱۳۹۲ آموزش-تربیت سگ, سگ 3,862 بازدید

اگر توله سگی که به تازگی پذیرای او شده ایم، دست از گاز گرفتن شست و قوزک پا و یا هر قسمت دیگری از بدن ما بر نمی دارد، در مواجه با این رفتار چه واکنشی از خود نشان دهیم ؟

جواب این پرسش را در کتاب Chien en forme : chien heureux نوشته Arden Moore جستجو می کنیم.

باید بدانیم که توله سگ ها، مانند کودکان انسان، از دهان برای کشف محیط پیرامونشان بهره می گیرند. ولی در توله سگ ها، بخاطر تیزی دندان، گاز گرفتگی در خیلی از موارد باعث ایجاد درد و پارگی پوست می شود. چه کنیم تا عضو جدید خانواده یاد بگیرد که دست از این رفتار ناخوشایند و دردناک بر دارد ؟

در ابتدا  قبل از هر چیزی به او یاد بدهید که با فرمان شما بنشیند. یعنی در واقع، فرمان پذیری را از همان روزهای نخست به او فرا دهید. در صورتی که دست یا هر قسمت دیگر از بدن شما را گاز گرفت، با کشیدن یک فریاد ریز، به او خاطر نشان کنید که گاز گرفتگی، در شما ایجاد درد و ناراحتی می کند، دقیقا کاری که خود سگ ها در حین بازی انجام می دهند و با تولید یک صدای ریز، از همبازی های خود می خواهند که از انجام رفتارهای خشن دوری کنند.

یاد آوری و بیان  یک نکته بسیار مهم در آموزش، این جا  خالی از لطف نیست و این که در آموزش این حیوان بسیار باهوش، هیچ گاه از حرکات سریع بدن و دست استفاده نکنید، چون در دنیای سگ ها، انجام حرکات سریع و تند بدن، مخصوصا دست ها به معنای شروع بازی تلقی می شود و باعث اختلال در  فرایند یادگیری می گردد.  همان طوری که قبلا به تفصیل در مورد پریدن سگ بر روی اشخاص توضیح دادیم، چنانچه  سگتان، عادت به پریدن روی شما دارد، با یک حرکت سریع او را از خود دور نکنید، چون این واکنش ، همان طوری که در سطور قبل اشاره شد، در دنیای  سگ ها، چیزی جز دعوت به بازی نیست و مطمین باشید که او عمل پریدن را بلافاصله از سر می گیرد.

پس اگر توله سگ، دست شما را مثلا در حین بازی، گاز گرفت، فریاد کوتاهی بکشید و دستتان را به آرامی از دهان او خارج کنید و تا جایی که ممکن است دستتان را از دهان او دور کنید، به او فرمان “بشین” را بدهید و بابت فرمان پذیری، تشویقی را فراموش نکنید.

یاد آوری می کنیم که مطابق با روش های نوین جهانی آموزش سگ، تحت هیچ شرایطی، سر سگ داد نکشید و او را مورد تنبیه بدنی قرار ندهید. بلکه رفتارهای ناخوشایند او را، باید با صبر و حوصله و با تمرکز بر روی رفتارهای مثبت بر طرف کنید.

در آخر، برای این که میل و اشتیاق ذاتی او، در گاز گرفتن را مرتفع کنید، اسباب بازی های مخصوص جویدن و یا استخوان های جویدنی در اختیارش قرار دهید.

با سپاس از اعتماد شما به مرکز آموزش و نگهداری سگ & گربه پارسپان
ایمان دزفولیان
۰۹۱۲۵۱۴۵۹۶۵

همچنین ببینید

246918609_286094-310x165.jpg

چرا سگ ها خمیازه می کشند ؟

در پاسخ به این پرسش که چرا سگ ها خمیازه می کشند، شاید خیلی از …


منبع: parspan.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر