موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

سگها از چه بویی متنفرند

سگها از چه بویی متنفرند

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 04 فروردین 1401 ساعت 07:24

علایق سگ ها – سگ ها از چه بویی بدشان می آید؟ حس بویایی سگ حس بویایی سگ

تست شخیصت شناسی

بو پیشرفته ترین حس در سگ است. سگ ها بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون سلول بویایی دارند ، این تعداد در مقایسه با پنج میلیون سلول موجود در انسان بسیار عظیم است. به همین دلیل است که آنها قادرند تقریباً همه ذرات موجود در هوا یا روی اجسام را شناسایی کنند.

حس بویایی سگ به آنها امکان می دهد دقیقاً محل قرارگیری این بوها را تعیین کنند. به همین دلیل ، از سگها برای جستجوی افراد گمشده ، شناسایی مواد مخدر یا حتی تشخیص بیماری هایی مانند سرطان استفاده می شود.

علاوه بر این ، سگ ها حیواناتی هستند که حافظه بوی خوبی دارند. این بدان معنی است که ، همانطور که ما قادر به شناسایی یک شخص از طریق تصاویر هستیم ، سگ ها نیز می توانند ما را از طریق بو تشخیص دهند.

بسیاری از رایج ترین بوهایی که سگها از آنها متنفر هستند چیزهایی است که به نظر ما خوشایند است. یک بوی بد از این منابع باعث می شود سگ شما با انزجار دور  شود.البته آنها صدمه ای نمی زنند ، بلکه یک حافظه منفی درباره مکان یا شی خاصی ایجاد می کنند.

علایق سگ ها – سگ ها از چه بویی بدشان می آید؟

۸ بویی که سگ از آن بدشان می آید؟علایق سگ ها

در اینجا ۱۰ رایج ترین بویی که سگ از آنها متنفر است را آورده ایم:

۱٫ فلفل تند علایق سگ

کپسایسین ، ماده شیمیایی که ادویه را در فلفل های فلفل قرمز قرار می دهد ، برای بینی حساس سگ تحریک کننده است. به همین دلیل ، اکثر سگها از هر چیزی که بوی فلفل فلفل قرمز فلفل قرمز بدبو شود ، اجتناب می کنند.

احساس سوزن سوزن شدن در زبان و بین برای سگ ها کاملاً بیگانه است. در نتیجه ، آنها اغلب تا حد ممکن از فلفل دور می شوند. در بسیاری از موارد ، به سختی نگه داشتن یک فلفل برای دفع سگ کافی است.

با گفتن این موارد ، مهم است که مراقب باشید. سگ ها به ادویه بسیار حساس هستند ، بنابراین ممکن است عطسه کنند. در موارد جدی ، حتی می توانند از مشکلات تنفسی رنج ببرند. هرگز نباید سگ خود را با فلفل تند تغذیه کنید یا آن را بر روی آنها بپاشید.

 ۲٫ ادویه های زمینی علایق سگ

واکنشی که سگ شما از برخورد با ادویه جات ترشی جات نشان می دهد بسیار شبیه به آنچه در هنگام برخورد با فلفل تند اتفاق می افتد است.

بسیاری از ادویه های فلفل ساییده به دلیل اثربخشیبرای دفع سگ مورد استفاده قرار می گیرند.  شما هرگز نباید آن را به صورت سگ خود ضربه بزنید. ذرات ریز می توانند به راحتی در بینی سگ شما قرار بگیرند ، در اینجا باعث سوزش و تحریک می شوند.

۳٫ میوه های خانواده مرکبات علایق سگ

تقریباً همه سگها بوی مرکبات را دوست ندارند ، چه نارنج ، لیمو ، لیموترش یا گریپ فروت. خوشبختانه ، اکثر مردم از بوی تازه مرکبات لذت می برند و خطرناک و مضر نیستند ، و باعث می شود برای استفاده در خانه و حیاط مفید باشد. پوست مرکبات تازه یک ماده دافع عالی موقتی است.

بوی مرکبات چیزی است که در طیف گسترده ای از محصولات خانگی یافت می شود. این در پاک کننده ها ، رایحه های خوشبو کننده اتاق ، شمع و موارد دیگر استفاده می شود. گرچه ممکن است برای ما خوشایند باشد ، اما چیزی است که سگها کاملاً آن را تحقیر می کنند.

مسئله مرکبات این است که روغن های موجود در پوست می توانند باعث تحریک دستگاه تنفسی توله سگ شما شوند. از روغن مرکبات معمولاً در محصولاتی استفاده می شود که برای جلوگیری از ادرار سگ در یک منطقه خاص طراحی شده است.

علایق سگ ها – سگ ها از چه بویی بدشان می آید؟

۴٫ گیاهان تازه

بسیاری از سگ ها طرفدار گیاهان تازه مانند نعناع یا رزماری نیستند. آنها رایحه ای بسیار تند دارند که برای آنها دلچسب نیست. می توانید از این واقعیت به نفع خود استفاده کنید و گیاهان تازه ای را در باغ خود برنامه ریزی کنیدکه تنها سگ شما را از گیاهان دیگر دور می کند.

۵٫ سرکه

بینی های سگ ها فوق العاده حساس است و به نظر می رسد حتی در بعضی از انسان ها با بوی سرکه بینی خود را بالا می برند. سرکه را در ظروف کوچک و باز قرار دهید ، آن را در یک پارچه خیس کنید و یا در اطراف مناطقی که سگ مورد نظر نیست ، اسپری کنید.

اگرچه استفاده از آن در اطراف خانه برای دور نگه داشتن سگها از مبلمان و سایر وسایل بی خطر است ، اما بیشتر مردم دوست ندارند که خانه آنها بوی سرکه بدهد ، بنابراین بیشتر برای استفاده در فضای باز مناسب است.

۶٫ گل مژه

برای اطمینان از عدم بروز مشکلات ، می توانید گلوله های هوایی را از دسترس دور کنید و یا از یک نگهدارنده مخصوص طراحی شده استفاده کنید. تا زمانی که بوی شدید گلوله های هوایی قادر باشدگل مژه در واقع برای هیچ کس بوی خوبی ندارد اما سگها بویژه از این بو متنفر هستند

آنها برای دفع سگها از یک منطقه مناسب هستند ، اما با احتیاط از آنها استفاده کنید. اگر قصد دارید از گلوله های هوایی استفاده کنید تا سگ خود را از یک اتاق دور نگه دارید ، مطمئن شوید که توپ ها کاملاً ایمن نیستند. اگر سگ شما حتی یک گل مژه بخورد ، بلافاصله در معرض خطر مرگ هستند.

۷٫ الکل

الکل دارای بویی است که برای سگها بسیار مضر است. می توانید مقداری الکل روی گلوله های پنبه ای بپاشید و آنها را در منطقه ای که می خواهید سگ خود را از آن دور نگه دارید ، قرار دهید. مانند هر ماده شیمیایی دیگر ، بسیار مهم است که هرگز آن را روی سگ خود اسپری نکنید.

۸٫ پاک کننده های خانگی سمی علایق سگ

آیا هنگامی که تمیز کردن پیشخوان ها یا کف آشپزخانه را شروع کردید ، آیا سگ شما از اتاق خارج شده است؟

به این دلیل که آنها کاملا از مواد موجود در پاک کننده های خانگی رایج متنفر هستند. در بسیاری از محصولات از کلر یا آمونیاک استفاده می شود.شما هرگز نباید از محصولات تمیز کننده به عنوان ماده دافع مستقیم سگ خود استفاده کنید ، خصوصاً اگر این ماده حاوی مواد شیمیایی قوی مانند آمونیاک باشد.

استنشاق آمونیاک می تواند باعث سوختگی و تحریک داخل گلو سگ شما شود. همیشه توصیه می شود هر زمان که منطقه ای را که مکرر در آن تمیز می شود سگ خود را بیرون نگه دارید.

۹٫ عطر یا ادکلن علایق سگ

عطر و ادکلن حاوی تعدادی از موادی است که سگها از آن اجتناب می کنند. غیر معمول نیست که توله سگها در لحظه پخش عطر بر روی پوست ، صاحب خود را نادیده بگیرند. زیرا محصولات عطر حاوی ترکیبات شیمیایی ، روغنهای اساسی و الکل هستند.

همه این مواد دارای بوهای شدیدی هستند که سگها از آنها متنفر هستند. در حالی که عطرها و ادکلن ها رایحه هایی هستند که سگها از آنها متنفر هستند ، اما هرگز از آنها به عنوان دفع کننده استفاده نکنید ، مهم نیست که چقدر موثر است.

۱۰٫ محصولات زیبایی علایق سگ

لاک ناخن ، اسپری مو و سایر محصولات زیبایی با ترکیبات شیمیایی پر شده است.اگر بوی شدیدی برای شما ایجاد کند ، عملاً برای توله سگ غیر قابل تحمل خواهد بود.

شما هرگز نباید از محصولات زیبایی به عنوان عامل بازدارنده استفاده کنید. اگر قصد استفاده از آنها را برای خود دارید ، سگ خود را در محلی با تهویه مناسب که تحت تأثیر بخارات قرار نگیرد ، نگه دارید. متناوباً ، می توانید محصولات زیبایی طبیعی یا عاری از مواد شیمیایی سخت را خریداری کنید.

برای مشاهده مطالب دیگر گربه سگ کلیک کنید.

برای ورود به اینستاگرام گربه سگ اینجا کلیک کنید.

در صورت سوال با پشتیبانی سایت گربه سگ تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: gorbesag.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر