موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

شخصیت افرادی که گربه دوست دارند

شخصیت افرادی که گربه دوست دارند

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 19 اسفند 1400 ساعت 15:02

uqqwym7u3vil.jpegاگر گربه دوستین پس آدم پر استرسی هستین

تست شخیصت شناسی

دلتون میخواد با گربه ها وقت بگذرونین؟ عاشق تجربه های تازه این؟ این میتونه نشونه این باشه که شما عاشق گربه ها هستین. نظر سنجی که در دانشگاه تگزاس توسط ساموئل گاسلینگ انجام شده نشون میده که گربه دوست ها بشدت با سگ دوست ها تفاوت دارن. علاقه متفاوتی که باعث بروز ویژگی های شخصیتی متفاوت میشه. افرادی که سگ ها رو دوست دارن, برونگرا تر و زنده تر و ماجراجو تر هستن. اما بیاین با هم 8 ویژگی شخصیتی گربه دوست ها رو بررسی کنیم.

کسانی که عاشق گربه ها هستن احساساتی, حساس و درونگرا تر هستن. البته ذهن بازی دارن و با نرم و روال و قوانین عادی و حاکم بر جامعه همراه نیستن. میتونیم بگیم به نحوی غیر سازگار هستن. اونا به راحتی با بقیه قاطی نمیشن و ترجیح میدن توی خونه بمونن و کتاب بخونن.

اگر کسی به هر نحوی نشون بده که چیزی رو از بقیه انتظار داره میتونه دلیلی بر گربه دوست بودنش باشه.وقتی افراد سگ دوست از وفاداری و رفاقت و بازی با سگشون لذت میبرن, افراد گربه دوست رابطه ای عمیق تر و احساسی تر و کم تحرک تر رو با گربه خودشون تجربه میکنن. برای یک سگ دوست یک رفاقت ساده کافیه, اما برای گربه دوست ها, این خواسته حسی تر و عمیق تره.

تجربه نشون داده که افراد بر اساس شخصیت و حتی چهرشون حیوون خونگی ای رو برای خودشون انتخاب میکنن. گربه ها برخلاف سگ ها موجوداتی محتاط و مستقل هستن. پس فردی که محتاطه و تا حدی هم مستقله معمولا یک گربه رو بعنوان حیوون خونگی انتخاب میکنه.

یکی دیگه از ویژگی های شخصیتی گربه دوست ها داشتن یک ذهن بازه. اونا خیلی بیشتر از تجربه ها و اتفاقات جدید استقبال میکنن. گربه دوست ها هنرمند تر خلاق تر و دارای ذهن و تفکر غیر سنتی تر هستن و مدام به دنبال تجربه های تازه ان.

این یکی از مهم ترین و رایج ترین ویژگی های شخصیتی گربه دوست هاس. اونا به راحتی استرسی میشن و نسبت به سگ دوست ها عصبی تر و دمدمی مزاج ترن! اونا خیلی راحت نگران و مضظرب میشن.

گربه دوست ها به شدت ذهن بازی دارن و خود مختار هستن. اونا میخوان آزاد باشن و از تحت سلطه بودن تنفر دارن. بنابرین هرگز به گربشون قلاده نمیبندن و مثل سگ دوست ها براش رئیس بازی در نمیارن و بهش دستور نمیدن چون معتقدن که اون همخونشونه نه عروسک کوکیشون.

وجود یک گربه در خونه نشون دهنده خودمختار بودن صاحب خونس. بیشتر گربه دوست ها روشنفکر هستن و کاریزمای یک پروفسور رو دارن! درواقع فعالیت های مدنی روشنفکرانه اون ها, ذات تابوشکن و متفکرشون رو تغذیه میکنه. اون ها هنر و تاریخ هنر رو ستایش میکنن و بسیار بافرهنگ, پیچیده و خوش رفتار هستن و در هر حالت رعایت ادب رو در اولویت قرار میدن.

تحقیقات نشون دادن که گربه دوست ها باهوش تر از سگ دوست ها هستن و نظر سنجی های بسیاری هم این رو تایید میکنن. اون ها ذهن پیچیده تری دارن و از نظر ذهنی قوی تر عمل میکنن.همیشه بحث هایی هست که کدوم این حیوانات میتونن همدم بهتری باشن ولی چیزی که هست اینه که هر انسان شخصیت منحصر بفرد خودش رو داره و نسبت به اون میتونه هر حیوانی رو که باهاش جوره رو بعنوان دوست خودش انتخاب کنه. تفاوت ها وجود دارن ولی هیچکدوم به دیگری برتری ندارن.

wjdmrp3gbq8c.jpegگربه ی من :) مَویز

تا اینجا این مطلب ترجمه بلاگی از سایت میولاورز بود.اما چیزی که میخوام از تجربه شخصی خودم در ایران و در ادامه مطلب بگم اینه که هیچکس برابر یا کمتر نیست بلکه هر شخص و هر حیوانی در نوع خودش منحصر بفرده. این چیزیه که در جامعه گربه دوست ها درک شده ولی با این که گربه دوست ها سگ ها رو هم دوست دارن و برای سگ دوست ها احترام قائلن! سگ دوست ها رفتار بدی در مقابل گربه ها و گربه دوست ها دارن! در سال های اخیر حتی شاهد خشونت سگ دوست ها علیه گربه ها بودیم. مواردی از تحقیر گربه دوست ها توسط سگ دوست ها و تلاششون برای بد جلوه دادن گربه ها به جامعه! کلیشه هایی مثل گربه صفت بودن! که وجودشون ناشی از خودبرتر بینی سگ دوست هاست. آزار جسمی گربه ها و داشتن نگاهی تحقیر آمیز به این حیوانات که بشدت در ایران زیاده . امیدوارم که ما حامی تمام حیوانات باشیم و فقط سگ داشتن رو نشونه مدرن بودن و فاز حامی حیوانات بودن ندونیم و به سلیقه, ویژگی های شخصیتی و علایق هم احترام بزاریم. راستش مهر 98 که مَویزو برای اولین بار بردم دامپزشکی که براش شناسنامه بگیرم متوجه نگاه از بالا به پایین سگ دوست ها شدم! انگار که : هه! من سگ دارم من خیلی خفن و بهترم! مثل وقتی که یک خانواده پز تنها پسرشو به خانواده ای که پسر ندارن میده! که : هه خاک بر سرت کنن, خوشبحال من که پسر دارم و از تو خوشبخت ترم. یک همچین نگاهی در بین خیلی از سگ دوست ها وجود داره که بسیار آزار دهندس! امیدوارم که درست بشه به هر حال. ممنون که خوندین:)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: virgool.io



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر