موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

شفای کودک درون صوتی

شفای کودک درون صوتی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 11 شهریور 1400 ساعت 06:14

معرفی کتاب صوتی آشتی با کودک درون

کتاب صوتی آشتی با کودک درون نوشته علی شمیسا، به شما می‌‌آموزد که چگونه کودک بازیگوش و عاشق درون خود را فعال سازید. 

تست شخیصت شناسی

هدف کتاب، توضیح انواع و اشکال کودک درون است، به‌طور مثال وقتی شما نشانه و نشانی‌های کودک درون لجباز خود را بشناسید و بدانید که حضور او در رفتارهای شما می‌تواند ضربه‌ زننده باشد، طبیعی است که او را تحت نظارت بالغ درون خود قرار می‌دهید و او را کم‌کم مهار می‌کنید.

شاید بگویید، دیگر از من گذشته، اما برای احیا، رشد و بالندگی؛ اما بازیابی و شفای کودک درون، هر زمانی می‌تواند خوب باشد. شاید کتاب آشنایی با کوک درون بتواند در حد تلنگری باشد که با کودک درون‌تان، آشتی و سعی کنید او را در وجود خود پیدا کنید، روحیات و احساساتش را بشناسید و همچنین او را در لایه‌های مختلف زندگی‌تان تجربه کنید. واژه کودک درون، در واقع بیان‌ کننده حالتی از روحیات شماست که با احساسات و لذت شما سروکار دارد.

کودک درون، ‌بخشی از درون ماست که می‌تواند در اوج سرزندگی و شادابی قرار داشته باشد. کودک درون همان خود عاطفی ماست، او در جایی است که احساسات ما زنده هستند. وقتی احساس لذت، غم، خشم، ترس، یا محبت و شفقت می‌کنیم، این همان کودک درون ماست که ظاهر شده است.

وقتی بازی‌گوش می‌شویم و پر جنب‌وجوش، وقتی خلاق و آگاه می‌شویم و اوقاتی که حسی شهودی در ما زنده می‌شود و با خویشتن معنوی‌مان رابطه برقرار می‌کنیم، همان خود اصلی‌مان، کودک درون‌مان، چیزی که می‌دانیم در عمق وجودمان ریشه دارد خود را نشان می‌دهد، به ما خوشامد می‌گوید و ما را تشویق می‌کند تا در لحظه‌ی حال حضور داشته باشیم.

دکتر اریک برن رهبر فکری مکتب روان‌شناسی تحلیل رفتار (TA)، اعتقاد دارد شخصیت ما، ترکیبی از سه جزء والد، بالغ و کودک است که والد بیان‌گر روحیات امرونهی‌ها و باید و نبایدهای پدرانه و مادرانه ماست. افکاری که شما از فرهنگ و مذهب و عقاید گذشته گرفته‌اید و بالغ حالتی است که شما را در هر موضوعی کمک می‌کند که ابتدا جمع‌آوری اطلاعات کنید و بعد به تحلیل سود و زیان بپردازید و من کودک هم همان تجربیات ضبط‌ شده هر انسانی است که از دوران کودکی خود آموخته است.

در واقع هر فردی این سه حالت را با درجات خفیف، متوسط و شدید در خود دارد. گاهی یک فرد، والد سرزنش‌گر پررنگی دارد. گاهی یک فرد، بالغ قوی و قدرتمندی دارد و گاهی در یک فرد، کودک بازیگوش یا عاشق‌ پیشه تسلط دارد یا در موقعیت‌های زمانی و مکانی یکی از آن سه بیشتر خودنمایی می‌کند. زمانی که شما با روحیات کودک آزرده و افسرده آشنا شوید، طبیعی است که به‌ سمت راه‌های درمان آن خواهید رفت یا زمانی که متوجه شدید که کودک بازیگوش خود را بایستی همیشه فعال نگه دارید، شما به‌ سمت راهکارهای خلاقانه آن می‌روید یا زمانی که از کودک فلسفی خود باخبر می‌شوید، تازه متوجه می‌شوید که دوباره بایستی روحیه پرسش‌گری خود را بازیافت و فعال بسازید یا زمانی که درک کنید بایستی کودک خود را آزادانه رها کنید تا او بتواند خود را تجربه کند و درک عمیقی از خلاقیت به‌دست آورد.

به هر حال شناخت این حالت‌های روان‌شناختی کودک درون خود، شما را به این درک و فهم آگاهانه می‌رساند که در هر سنی که هستید، دوباره به آن توجه کنید، او را نوازش بدهید و اجازه بدهید او در قسمتی از زندگی شما حضور جدی داشته باشد تا روزها و شب‌های زندگی شما معنا و مفهومی دیگر به خود بگیرد.

در قسمتی از کتاب صوتی آشتی با کودک درون می‌شنویم:

کودک درون را می‌توان به شیوه‌ها و اشکال گوناگون تجربه کرد. پس به حال و هوای دوران کودکی خود نزدیک شوید. شاید بگویید سخت است. بله؛ باید گام‌به‌گام به‌سمت یافتن او حرکت کنید. سال‌هاست از او فاصله گرفته‌اید، تجربه‌هایی که با او داشته‌اید، برایتان کمرنگ شده، دیگر با آن فضا، هم‌حسی نمی‌کنید و به عمق خاطرات ناخودآگاهت فرو رفته‌اید؛ اما این حالت در چهره، صدا، شوخی‌ها و عصبانیت‌هایت خود را نشان می‌دهد. کودک درون را در لایه‌های پنهان ناخودآگاه پیدا کنید.

 ۴ ساعت و ۱۴ دقیقه، ۲۳۵ مگابایت، زبان فارسی، MP3، 

چاپ ۱۳۹۷، قیمت الکترونیکی: ۲۸۰۰۰ ت - 8.49€

discount-red.png۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50

خرید کتاب صوتی

فهرست مطالب

۳۰ دقیقه

بخش اول: کشف و تجربه‌ی کودک درون

۲۰ دقیقه

بخش دوم: اشکال مختلف کودک درون - قسمت اول

۳۷ دقیقه

بخش دوم: اشکال مختلف کودک درون - قسمت دوم

۲۲ دقیقه

بخش سوم: نشانه‌های کودک درون طبیعی

۲۲ دقیقه

بخش چهارم: قوانین تربیتی کودک درون

۱۷ دقیقه

بخش پنجم: انواع والد درون

۳۰ دقیقه

بخش ششم: شفا و مراقبت از کودک درون - قسمت اول

۲۹ دقیقه

بخش ششم: شفا و مراقبت از کودک درون - قسمت دوم

۲۵ دقیقه

بخش ششم: شفا و مراقبت از کودک درون - قسمت سوم

۲۲ دقیقه

بخش ششم: شفا و مراقبت از کودک درون - قسمت چهارم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.ketabrah.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر