موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

خطرناک ترین حیوان در ایران چیست

خطرناک ترین حیوان در ایران چیست

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 16 بهمن 1399 ساعت 11:40

چه تفاوتی بین گربه خانگی و شیر وجود دارد؟ شاید تعداد انسان هایی که هر ساله توسط آنها کشته می شوند! اگر انتظار چنین پاسخی را نداشتید، کمربندها را ببندید و آماده شوید. ما علاقه مندیم در مورد مرگبارترین و خطرناک ترین حیوانات جهان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. این موجودات در هر شکل و اندازه ای وجود دارند. ما می خواهیم بدانیم چه ویژگی هایی این حیوان را در زمره حیوانات بسیار خطرناک قرار می دهد: سمی بودن آنها؟ نیش تیز آنها؟ یا دندان های نیش سوراخ کننده آنها؟ کدامیک؟ با ما همراه شوید تا با ۳۵ گونه از مرگبارترین حیوانات روی کره زمین آشنا شوید و مراقب باشید: انسانها بیشتر از آنچه فکر می کنند با این موجودات روبرو می شوند! برخی از حیوانات موجود در این لیست به خاطر حمله به انسان خطرناک هستند نه لزوماً به خاطر کشتن انسان ها

تست شخیصت شناسی

توجه: حیوانات خطرناک ارائه شده در این متن فقط و فقط به خاطر تعداد انسان های کشته شده در سال توسط آنها، طبقه بندی شده اند و لاغیر.

معرفی ۳۵ گونه از خطرناک ترین حیوانات

۳۵- مارماهی مورای (Moray Eel)

تعداد انسان های کشته شده در سال: ۰

زیستگاه: آب های گرم اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام و هند

ویژگی های قابل توجه: بدن های بلند و بدون فلس

Moray-Eel.jpgمارماهی

دلیل خطرناک بودن: مارماهی ها پوستی ضخیم، بدون فلس و دندانهای تیز دارند که باعث می شود در صورت ایجاد مزاحمت، زخم های جدی به طعمه های خود از جمله انسان وارد کنند. در برخی از مناطق جهان مارماهی به عنوان غذا سرو می شوداما اگر طرز تهیه درست آن را بلد نباشید ، گوشت آنها می تواند سمی باشد و باعث بیماری یا مرگ می شود. مارماهی برقی (electric eel) در صورت احساس خطر ۳۰۰ تا ۶۵۰ ولت برق از خود بیرون می دهد. مرگ انسان توسط هر دو مارماهی بسیار نادر است اما ممکن است اتفاق بیفتد.

۳۴- قورباغه طلایی سمی (Golden Poison Frog)

تعداد انسان های کشته شده در سال: نامعلوم

زیستگاه: کلمبیا

ویژگی های قابل توجه: رنگ زرد روشن

Golden-Poison-Frog.jpgقورباغه طلایی سمی

دلیل خطرناک بودن: این قورباغه یکی از سمی ترین حیوانات روی زمین محسوب می شود. به بیان بهتر او برای کشتن همزمان ۱۰ انسان سم در بدنش دارد. تعداد انسان هایی که به خاطر سم این قورباغه مرده اند نامعلوم است اما سمی بودن این قورباغه باعث شده  اسم این قورباغه در لیست کشنده ترین و خطرناک ترین حیوانات جهان وارد شود. این قورباغه نام خود را از مردم بومی کلمبیا گرفته که قبل از شکار، دارت و سلاح های خود را به سم او آغشته می کردند. سم قورباغه طلایی سمی در غدد زیر پوست او جمع می شوند و هر انسان یا حیوانی را که نیش بزند دچار مشکل جدی خواهد شد.

۳۳- ماهی سنگی (Stonefish)

تعداد انسان های کشته شده در سال: ۰

زیستگاه: آب های ساحلی استرالیا، اندونزی و هند و همچنین چند گونه در دریای کارائیب و فلوریدا

ویژگی های قابل توجه: ظاهری مشابه سنگ یا بخشی از صخره

Stonefish.jpgماهی سنگی

دلیل خطرناک بودن: ماهی سنگی سمی ترین ماهی جهان است. او در حالی که در صخره ها و کف اقیانوس استتار می کند، طعمه های خود (از جمله انسان ها) را با این کار فریب می دهند. این ماهی ها در پشت خود ۱۳ مهره دارند و هر مهره دارای غده حاوی زهر می باشد. اگر کسی پا روی ماهی سنگی بگذارد یا لگد بزند، سم آزاد می شود و فرد (یا سایر دشمنان آبزی) مرگ دردناکی را تجربه خواهد کرد. این ماهی برای غواصان و شناگران استرالیایی خطرناک است. البته در سال های اخیر پادتن زهر این ماهی کشف شده و در نتیجه هیچ مرگی بواسطه زهر او ثبت نشده است.

۳۲- هشت پای آبی حلقه ای (Blue-Ringed Octopus)

تعداد انسان های کشته شده: در کل ۳ نفر

زیستگاه: استرالیا، ژاپن، فیلیپین و هند

ویژگی های قابل توجه: حلقه های آبی روی بدن

Blue-Ringed-Octopus.jpgهشت پای آبی حلقه ای

دلیل خطرناک بودن: در حالی که اکثر اختاپوس ها برای دفاع از خود مرکب پخش می کنند ولی هشت پای آبی حلقه ای که یکی از خطرناک ترین حیوانات جهان به شمار می رود به جای مرکب یک سم مهلک را توزیع می کند که برای کشتن ۲۶ انسان در عرض چند دقیقه کافی است. این موجود دریایی با وجود این همه قدرتمند بودن فقط به اندازه یک مداد است و توسط حلقه های آبی بدنش قابل مشاهده است. اگر بخواهید آن را در کف دست خود بگیرید (لطفاً این کار را نکنید!) شما را گاز می گیرد و تترودوتوکسین (tetrodotoxin) را به بدن شما تزریق می کند، سمی کشنده که در ماهی پفی (pufferfish) نیز وجود دارد. بعید است که با این قاتلان روبرو شوید زیرا آنها تمایل دارند در شکاف های تاریک حدود ۵۰ متری زیر آب پنهان شوند.

۳۱- اژدهای کومودو (Komodo Dragon)

تعداد انسان های کشته شده: در کل ۴ نفر

زیستگاه: جزیره کومودو و جزایر سوندای کوچک اندونزی

ویژگی های قابل توجه: دندان هایی شبیه کوسه، پاهای پنجه ای و طول ۳ متر

Komodo-Dragon.jpgاژدهای کومودو

دلیل خطرناک بودن: اژدهای کومودو با طول ۳ متر و وزن حدود ۷۰ کیوگرم بزرگترین مارمولک جهان و یکی از خطرناک ترین حیوانات روی زمین است که در سال های اخیر تا حدودی به یک جاذبه گردشگری در اندونزی تبدیل شده است. پارک ملی کومودو گردشگران را به دیدن این مارمولک بزرگ در زیستگاه طبیعی خود دعوت می کند اما این هیولاهای ماقبل تاریخ مثل قبل شرور به نظر می رسند. اژدهایان کومودو طی ۳۳ سال گذشته باعث مرگ ۴ شده که آخرین حمله مرگبار در سال ۲۰۰۹ رخ داد. اژدهای کومودو یک نیش قدرتمند زهرآگین دارد که مانع از لخته شدن خون می شود. زخم ناشی از گزش، باکتری های دهان اژدهای کومودو و از دست دادن سریع خون به کشتن طعمه (از جمله انسان)کمک می کند.

۳۰- حلزون مخروطی (Cone Snail)

تعداد انسان های کشته شده: در کل حدود ۳۶ نفر

زیستگاه: آب های گرم گرمسیری دریای سرخ، دریای کارائیب و اقیانوس هند

ویژگی های قابل توجه: صدف مخروطی شکل با رنگ نارنجی لکه دار

Cone-Snail.jpgحلزون مخروطی

دلیل خطرناک بودن: حلزون مخروطی ممکن است بی ضرر به نظر برسد اما یک نرم تن دریایی کشنده و یکی از خطرناک ترین حیوانات زمین برای انسان و ماهی است. او یک سم مهلک دارد که برای آسیب رساندن به انسان به کار نمی برد اما وقتی این کار را بکند، ابتدا انسان فلج شده، سپس به کما می رود و در نهایت منجر به مرگ می شود. غواصان این مناطق کاملاً با چهره معصوم این حلزون آشنایی داشته و از آن دوری می کنند.

۲۹- الیگاتور (Alligator)

تعداد انسان های کشته شده در سال: ۰ تا ۱ نفر

زیستگاه: فلوریدا

ویژگی های قابل توجه: بدنی دراز با فلس های ضخیم و صفحات استخوانی

Alligator.jpgالیگاتور

دلیل خطرناک بودن: بله ظاهراً الیگاتورها خشن و عصبانی به نظر می رسند اما آن گونه که فکر می کنید انسان های زیادی به دست آنها کشته نمی شوند. فلوریدا سالانه به طور متوسط ​​حدوداً شاهد ۷ حمله بدون دلیل الیگاتور است، از سال ۱۹۴۸ تاکنون تنها ۲۵ حمله کشنده انجام شده است. اگر الیگاتور را دیدید لطفاً به آن غذا ندهید. این کار نه تنها غیرقانونی است بلکه به آنها می آموزد که مردم را با غذا ارتباط دهند و ما این را نمی خواهیم!

۲۸- کفتار (Hyena)

تعداد انسان های کشته شده در سال: ۰ تا ۲ نفر

زیستگاه: آفریقا

ویژگی های قابل توجه: خنده با صدای بلند

Hyena.jpgکفتار

دلیل خطرناک بودن: هیچ کس نمی خواهد با کفتار مواجه شود و آنها به طور کلی از نزدیک شدن به انسان اجتناب می کنند. اما در مناطقی از آفریقا، کفتارها به روستاها حمله می کنند. کفتارها جانوران لاشخور صفت و لاشه خواری هستند که به خاطر خنده های بلند و ویژگی های سگ مانندشان معروف هستند. آنها یکی از خطرناک ترین حیوانات و پستانداران شروری هستند که در برخی افراد به مخلوطی از ترس و انزجار متوسل می شوند (احتمالاً به لطف شیر شاه).

۲۷- خرس (Bear)

تعداد انسان های کشته شده در سال: حدود ۱ تا ۳ نفر

زیستگاه: همه قاره ها به جز استرالیا

ویژگی های قابل توجه: حیوانات بسیار بزرگ و خزدار که چهار دست و پا راه می روند.

Bear.jpgخرس

دلیل خطرناک بودن: خرس ها آنطور که به نظر می رسند ترسناک نیستند. خوب، آنها ترسناک (و کمی زیبا) هستند اما به اندازه حیوانات دیگر کشنده نیستند. در حقیقت  بسیاری از آنها رم کننده و چموش بوده و با سنجاب های غول پیکر مقایسه می شوند. خرس قطبی یکی از گونه های خرس پرخاشگر است و خرس سیاه و خرس گریزلی بیشترین حله به انسان را از آن خود کرده اند. خرس ها برای حمله به انسان ها در جنگل ها یا پارک های ملی یک وسیله وحشتناک پیدا می کنند. این موضوع قابل درک است زیرا ما در زیستگاه طبیعی آنها نفوذ می کنیم. مهم است که به خاطر داشته باشید خرس ها بسیار شگفت آور سریع و بسیار کنجکاو هستند.

۲۶- ماهی پفی (Pufferfish)

تعداد انسان های کشته شده در سال: ۲ تا ۳ نفر (اگرچه به دلیل افزایش مقررات مربوط به خوردن ماهی پفی این تعداد در حال کاهش است)

زیستگاه: آب های گرم اقیانوس های هند، آرام و اطلس

ویژگی های قابل توجه: بدنی که هنگام تحریک پف می کند و متورم می شود.

Pufferfish.jpgماهی پفی

دلیل خطرناک بودن: ماهی پفی، ماهی بادکن (blowfish) و فوگو (fugu) جزو گونه های ماهی های پف کن می باشند و شما را می گزند. هر سه اینها جزو خطرناک ترین حیوانات به شمار می آیند اما بیایید در مورد فوگو صحبت کنیم. فوگو نوعی خاص از ماهی پفی بوده که در ژاپن وجود داشته و حاوی سمی سمی تر از سیانور است! ماهی پفی در ژاپن بعد از حذف برخی از قسمت های بسیار سمی به عنوان یک غذای خوشمزه ژاپنی خورده می شود. بیشتر مرگ های انسان توسط ماهی پفی به این دلیل است که گوشت آن به درستی تهیه نشده است. فوگوی درست تهیه نشده یکی از شایع ترین علل مسمومیت غذایی در این کشور است.

۲۵- عنکبوت (Spider)

تعداد انسان های کشته شده در سال: حدود ۶ نفر (در ایالات متحده)

زیستگاه: سراسر جهان

ویژگی های قابل توجه: داشتن ۸ پا

Spider.jpgعنکبوت

دلیل خطرناک بودن: به نظر می رسد مارها و عنکبوت ها برای ایجاد ترس در انسان با هم رقابت می کنند. هر دو گونه هایی دارند که گاز گرفته و یک سم کشنده را تزریق می کنند. هر دوی این جانوران قاتل خاموش هستند. بیش از ۴۳۰۰۰ گونه عنکبوت در سراسر جهان وجود دارد اما کمتر از ۳۰ گونه قادرند انسان را بکشند. سم عنکبوت معمولاً فقط در برابر حیوانات کوچک کشنده است نه انسان و وقتی انسان را می کشدمعمولاً نتیجه واکنش آلرژیک است. هر ساله حدود ۶مورد مرگ ناشی از سم عنکبوت در ایالات متحده اتفاق می افتد.

۲۴- کوسه (Shark)

تعداد انسان های کشته شده در سال: ۶ نفر

زیستگاه: همه اقیانوس های کره زمین

ویژگی های قابل توجه: دندان های تیز و یک باله پشتی بلند

Shark.jpgکوسه

دلیل خطرناک بودن: از اینکه کوسه ها فقط در شماره ۲۴ این لیست هستند متعجب شده اید؟ در حالی که آرواره های این پستاندار دریایی بسیار ترسناک است ولی حملات مرگبار کوسه بسیار نادر است. فقط حدود ۱۲ گونه از کوسه ها برای انسان خطرناک تلقی می شوند. کوسه های سفید بزرگ (Great white sharks) با داشتن ۳۰۰ دندان تیز که می توانند انسان را تکه تکه کنند، جزو یکی از خطرناک ترین حیوانات به شمار آمده و مرگبارترین کوسه ها در اقیانوس هستند.

۲۳- گرگ (Wolf)

تعداد انسان های کشته شده در سال: ۱۰ نفر

زیستگاه: آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و شمال آفریقا

ویژگی های قابل توجه: شبیه سگ می باشد.

Wolf.jpgگرگ

دلیل خطرناک بودن: قدرت گرگ در حمله به صورت گله ای است. این حیوانات گروهی، وحشی، سریع و منطقه ای هستند و بیشتر در جنگل های آمریکای شمالی دیده می شوند. بعید است که شما واقعاً با گرگ روبرو شوید  زیرا آنها معمولاً در مسیرهای پیاده روی انسان پرسه نمی زنند. در واقع آنها از انسان می ترسند!

۲۲- اسب (Horse)

تعداد انسان های کشته شده در سال: ۲۰ نفر

زیستگاه: سراسر جهان

ویژگی های قابل توجه: یال بلند مویی در بالای گردن

Horse.jpgاسب

دلیل خطرناک بودن: از دیدن اسم این حیوان نجیب در لیست خطرناک ترین حیوانات جهان متعجب نشوید! مردم عاشق اسب سواری هستند، اما متأسفانه هر ساله حدود ۲۰ مرگ مربوط به اسب اتفاق می افتد که معمولاً ناشی از افتادن افراد از پشت این حیوانات می باشد. اسب ها و گاوها از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ فقط در استرالیا باعث مرگ حدود ۷۷ نفر گشته اند.

۲۱- گاو (Cow)

تعداد انسان های کشته شده در سال: ۲۲ نفر

زیستگاه: در سراسر جهان

ویژگی های قابل توجه: رنگ آمیزی سیاه و سفید

Cow.jpgگاو

دلیل خطرناک بودن: گاوها بیشتر از کوسه ها آدم می کشند. گاوها هر ساله حدود ۲۲ نفر را با لگد زدن یا زیر پا گذاشتن می کشند. برای کسانی که تاکنون با گاوها در گاوداری کار کرده اند این موضوع تعجب برانگیز نیست.

۲۰- مورچه های آتشین (Fire ants)

تعداد انسان های کشته شده در سال: حدود ۲۰ تا ۵۰ نفر

زیستگاه: در سراسر جهان اما عمدتاً در جنوب شرقی ایالات متحده

ویژگی های قابل توجه: مورچه های آتشین (Fire ants) معمولاً قرمز مایل به قهوه ای روشن هستند اما چشمگیرترین تفاوت آنها با مورچه های معمولی در پرخاشگری آنها می باشد.

Ant.jpgمورچه های آتشین

دلیل خطرناک بودن: مورچه ها را دست کم نگیرید. حدود ۱۲۰۰۰ گونه مورچه وجود دارد که از بین آنها ۲۸۰ گونه مورچه آتشین می باشد و ممکن است نیش یکی از این قاتلان باعث آنافیلاکسی کشنده (fatal anaphylaxis) در افرادی شود که واکنش آلرژیک دارند. اما اکثر مردم چنین واکنشی نشان نخواهند داد.  گزش مورچه آتشین بلافاصله با خارش شروع شده و سپس تبدیل به یک جوش قرمز بزرگ می شود.

۱۹- زنبور سرخ (Hornet)

تعداد انسان های کشته شده در سال: حدود ۳۰ تا ۵۰ نفر

زیستگاه: اروپا، آفریقا و آمریکای شمالی اما زنبور سرخ غول پیکر در آسیا وجود دارد.

ویژگی های قابل توجه: طول زنبور سرخ غول پیکر آسیایی حدوداً  ۴ سانتی متر می باشد.

Hornet.jpgزنبور سرخ غول پیکر آسیایی

دلیل خطرناک بودن: مرگ های ناشی از نیش این زنبور معمولاً با نیش زنبورها (wasp) و زنبورهای عسل (bee) دسته بندی می شوند. اما در چین و ژاپن زنبوری به نام زنبور سرخ غول پیکر قاتل وجو.د دارد و همانطور که از نام آن مشخص است آنها جزو خطرناک ترین حیوانات و غول پیکر بوده و اندازه آنها تقریباً به اندازه انگشت شست انسان است که معمولاً به مدارس یا کارگران مزرعه حمله می کنند. تخمین زده می شود هر ساله ۳۰ تا ۵۰ مرگ در ژاپن بر اثر حملات این زنبور اتفاق می افتد که بیشترشان به علت واکنش آلرژیک به نیش است.

۱۸- ببر (Tiger)

تعداد انسان های کشته شده در سال: حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر

زیستگاه: آسیا

ویژگی های قابل توجه: نوارهای نارنجی و مشکی

Tiger.jpgببر

دلیل خطرناک بودن: حدود ۳۹۰۰ ببر در طبیعت باقی مانده است (بیش از ۵۰۰۰ ببر در اسارت در ایالات متحده وجود دارد!)  بیشتر ببرهای وحشی در هند زندگی می کنند. حملات ببر نادر است زیرا عمداً به انسان حمله نمی کنند. با این حال آنها هر ساله حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر را می کشند. حملات ببر در هند یک مشکل است زیرا جمعیت زیادی وارد زیستگاه طبیعی آنها می شوند.

۱۷- ستاره دریایی (Jellyfish)

تعداد انسان های کشته شده در سال: بیش از ۴۰ نفر

زیستگاه: همه اقیانوس ها

ویژگی های قابل توجه: شاخک های بلند حسی معروف به تنتاکل

Jellyfish.jpgستاره دریایی

دلیل خطرناک بودن: ستاره دریایی ممکن است مغز نداشته باشد اما می تواند باعث مرگ شود. حدود ۲۰۰۰ نوع مختلف ستاره دریایی وجود دارد که حدود ۷۰ نوع آنها می توانند به انسان آسیب برسانند. مثلاً ستاره دریایی جعبه ای (box jellyfish) یک قاتل شرور است که در دریاهای گرمسیری کمین کرده و یک سم مهلک را با نیش زدن وارد بدن می کند. سم این ستاره دریایی باعث سردرد، استفراغ،  افزایش ضربان قلب و ورم ریوی می شود. تخمین زده می شود که فقط در فیلیپین هر ساله ۲۰ تا ۴۰ مورد مرگ ناشی از نیش ستاره دریایی جعبه ای می باشد.

۱۶- عقرب (Scorpion)

تعداد انسان های کشته شده در سال: همه مناطق دنیا از ۱۰ تا ۱۰۰۰ نفر

زیستگاه: در همه قاره ها به جز قطب جنوب

ویژگی های قابل توجه: دو شاخک قلاب مانند و یک دم بلند که روی بدنش حلقه می شود.

Scorpion.jpgعقرب

دلیل خطرناک بودن: نیازی نیست که به ما بگویید از عقرب ها می ترسید فکر دم پیچ خورده و پنجه های آنها نفس ها را در سینه حبس می کند. عقرب ها مانند عنکبوت از راسته بند پایان بوده و دارای ۸ پا و بدن ۲ قسمتی می باشند. حدود ۳۰ تا ۴۰ گونه عقرب وجود دارد که می تواند انسان را بکشد. عقرب ها معمولاً در بیابان ها یافت می شوند اما در جنگل های بارانی و هیمالیا نیز مشاهده شده اند. در حالی که همه عقرب ها خطرناک هستند، عقربی که باید خیلی مراقب آن باشید استاکر مرگ زردرنگ (yellow deathstalker) است. این عقربِ قاتل، سمی ترین گونه عقرب بوده و در بیابانهای خاورمیانه زندگی می کند. عقرب ها بازمانده میلیونها سال پیش می باشند.

۱۵- زنبور عسل (Bee)

تعداد انسان های کشته شده در سال: حدود ۱۰۰ نفر

زیستگاه: در سراسر جهان

ویژگی های قابل توجه: بدن راه راه مشکی و زرد که از قسمت قدامی خود نیش می زند.

Bee.jpgزنبور عسل

دلیل خطرناک بودن: وقتی می شنویم یا می بینیم  زنبوری در اطراف ما وزوز می کند اغلب عصبی و هیجان زده می شویم. به جای کشتن آن، بهتر است کاری به کارش نداشته باشید و بگذارید خودش برود. دلیل اینکه زنبورها جزو خطرناک ترین حیوانات جهان طبقه بندی می شوند این است که آنها مسئول کشتن حدود ۱۰۰ نفر در سال هستند که اغلب به دلیل واکنش آلرژیک به نیش زنبور عسل است. سال به سال هم مرگ انسان ها به خاطر نیش زنبورها در ایالات متحده افزایش می یابد. طبق آمارها، حدود ۸۰ درصد از کسانی که در اثر نیش زنبور عسل یا زنبور جان می دهند، مرد هستند.

۱۴- گوزن (Deer)

تعداد انسان های کشته شده در سال: بیش از ۱۰۰ نفر

زیستگاه: آمریکای شمالی

ویژگی های قابل توجه: شاخ گوزن

Deer.jpgگوزن

دلیل خطرناک بودن: اکنون ممکن است از خود بپرسید که چرا گوزن ها اینقدر خطرناک می باشند و آیا اصلاً امکان دارد آنها انسانی را بکشند. خوب، او مسئول بیش از ۱۰۰ مرگ در سال به دلیل تصادفات رانندگی است. اگرچه این یک حمله شرورانه نیست ، اما بازهم با وجود گوزن ها رانندگی به ویژه در شب خطرناک می باشد. وقتی یک ماشین به سمت آنها می آید، گوزن ها در وسط جاده یخ می زنند یعنی سرجای خودشان می ایستند. چرا؟ چون گیرنده های نوری موجود در شبکیه چشم آنها باعث می شوند وقتی مستقیم به چراغ های جلو نگاه می کنند، یخ بزنند.

۱۳- کیپ بوفالو یا شنل بوفالوی آفریقایی (African Cape Buffalo)

تعداد انسان های کشته شده در سال: ۲۰۰ نفر

زیستگاه: آفریقا

ویژگی های قابل توجه: شاخ های ضخیم بلند

African-Cape-Buffalo.jpgکیپ بوفالو یا شنل بوفالوی آفریقایی

دلیل خطرناک بودن: شنل بوفالوی آفریقایی ممکن است شاخ هایی داشته باشد که شبیه گیسوی کلاه گیس قرن هجدهم انگلیسی است و این همان چیزی است که آنها را بسیار خطرناک می کند و در زمره خطرناک ترین حیوانات جهان قرار می دهد. آنها به دلیل داشتن شاخ های مجلل و زندگی در بخشی از گستره زیستگاه پنج حیوان بزرگ آفریقا در معرض شکار هستند. آنها به مرگ سیاه (Black Death) معروفند زیرا هنگام زخمی شدن بسیار پرخاشگر می شوند. زمانی که یکی از آنها شکار شود گله عصبانی به صورت گروهی با سرعت ۳۵ مایل در ساعت به شکارچی یا شکارچیان حمله می کنند.

۱۲- شیر (Lion)

تعداد انسان های کشته شده در سال: حدود ۲۵۰ نفر

زیستگاه: آفریقا و هند

ویژگی های قابل توجه: دندان های تیز و یک یال بزرگ

Lion.jpgشیر

دلیل خطرناک بودن: پادشاه جنگل یک شکارچی تنبل است اما آنها مسئول مرگ حدود ۲۵۰ انسان در سال می باشند (اگرچه این تعداد متفاوت است). شیرها هر روز حدود ۲۰ ساعت می خوابند اما اگر انسانی با آنها روبرو شود کارش تمام است. بدترین کاری که می توانید انجام دهید دویدن یا غش کردن است. بزرگترین اسلحه شیرها، سرعت، دندان های تیز و گروهی بودن آنها می باشد. هرگز به شیر پشت نکنید، در غیر این صورت آنها با پنجه هایشان به شما حمله می کنند.

۱۱- فیل (Elephant)

تعداد انسان های کشته شده در سال: ۵۰۰ نفر

زیستگاه: آفریقا و آسیا

ویژگی های قابل توجه: یک تنه بلند، گوش های لغزان و نرم بزرگ به بلندی حدود ۳ متر

Elephant.jpgفیل

دلیل خطرناک بودن: مانند اکثر حیوانات، فیل ها هنگام عصبانیت حمله می کنند. آنها معمولاً غول های ملایمی هستند که سعی می کنند از برگهای سبز و موز تغذیه می کنند بنابراین فقط هنگام غذا خوردن آنها را اذیت نکنید! در حالی که سالانه فیل ها حدود ۵۰۰ انسان را می کشند ولی بهتر است بدانید این حیواناتی که اسم شان ذر لیست خطرناک ترین حیوانات جهان آورده شده، هر روز حدود ۱۰۰ رأس از آنها توسط شکارچیان غیر مجاز کشته می شوند.

۱۰- اسب آبی (Hippopotamus)

تعداد انسان های کشته شده در سال: ۵۰۰ نفر

زیستگاه: آفریقا

ویژگی های قابل توجه: دارای یک بدن بشکه ای بزرگ، دهانی بزرگ با دندان ها و عاج های بزرگ

Hippopotamus.jpgاسب آبی

دلیل خطرناک بودن: اسب آبی حیواناتی فوق العاده پرخاشگر است. در صورت تهدید در خشکی، اسب های آبی می توانند به سرعتِ انسان دویده و آنها را بکشند. آنها روزانه حدود ۱۶ ساعت در آب هستند و فقط برای غذا خوردن آب را ترک می کنند. اسب آبی روزانه حدود ۳۶ کیلوگرم علف می خورد و وزن آن حدود ۱۳۶۰ تا ۳۶۳۰ کیلوگرم است!

۹- کرم کدو یا کرم نواری (Tapeworm)

تعداد انسان های کشته شده در سال: ۷۰۰ نفر

زیستگاه: در سراسر جهان

ویژگی های قابل توجه: در صورت بلعیدن متوجه آن نخواهید شد اما این انگل مانند روبان صاف بوده و می تواند حدود ۹ متر طول داشته باشد.

Tapeworm.jpgکرم کدو یا کرم نواری

دلیل خطرناک بودن: این انگل کوچک اما قدرتمند یکی از کشنده ترین و خطرناک ترین حیوانات در جهان است زیرا باعث انتقال عفونت هایی به نام سیستیکروکوز (cysticercosis) یا تانیازیس (taeniasis) می شوند. انسان با خوردن گوشت خام یا نپخته گاو یا خوک به این کرم مبتلا می شود. کرم های نواری یک قاتل خاموش هستند زیرا علائم آن معمولاً خفیف و یا وجود ندارد. در نهایت  این انگل باعث اختلال در عملکرد اندام، تشنج ، اختلال در سیستم عصبی و انسداد دستگاه گوارش می شود.

۸- تمساح (Crocodile)

تعداد انسان های کشته شده در سال: ۱۰۰۰ نفر

زیستگاه: استرالیا، آسیا، آفریقا و قاره آمریکا

ویژگی های قابل توجه: بدنی بلند با فلس ضخیم و صفحات استخوانی

crocodile.jpgتمساح

دلیل خطرناک بودن: کروکودیل ها یا تمساح ها همان طور که به نظر می رسند شرور می باشند. این خزندگان که شبه دایناسورها می باشند جایگاه هشتم را در بین خطرناک ترین حیوانات جهان به خود اختصاص داده اند. از ۲۷ گونه تمساح، ۷گونه برای انسان بسیار خطرناک است. تمساح ها بومی مناطق گرمسیری استرالیا، آفریقا، آسیا و قاره آمریکا هستند اما بیشتر مرگ و میر انسان ها در مناطق دور افتاده آفریقا اتفاق می افتد. تمساح نیل در صدر این گونه ها قرار دارد زیرا سالانه بیش از ۳۰۰ حمله مرگبار به انسان انجام می دهند.

۷- کرم گرد اسکاریس (Ascaris Roundworm)

تعداد انسان های کشته شده در سال: ۲۵۰۰ نفر

زیستگاه: در سراسر جهان  به ویژه در مناطق گرم و مرطوب

ویژگی های قابل توجه: شبیه رشته فرنگی بوده و طول آن حدود ۳۰ سانتی متر است.

Ascaris-Roundworm.jpgکرم گرد اسکاریس

دلیل خطرناک بودن: کرم های گرد اسکاریس کرم های انگلی هستند که باعث عفونت روده کوچک می شوند. انسان می تواند با خوردن تخمک های عفونی به کرم های گرد آلوده شود. عفونت زمانی اتفاق می افتد که دستان آلوده به دهان فرو برده شود یا با محصولات گوشتی خام یا ناپخته مصرف شود. مرگ و میر ناشی از کرم آسکاریس بیشتر در مناطقی دیده می شود که سیستم ناکارآمد دفع فاضلاب دارند.

۶- مگس تسه تسه (Tsetse Fly)

تعداد انسان های کشته شده در سال: ۱۰۰۰۰ نفر

زیستگاه: مناطق روستایی آفریقا

ویژگی های قابل توجه: رنگ قهوه ای مایل به زرد و پروازی معمولی

Tsetse-Fly.jpgمگس تسه تسه

دلیل خطرناک بودن: گاز مگس تسه تسه ناخوشایند است. مگس با سوراخ کردن پوست شما بیماری را به نام تریپانوزومیازیس آفریقایی یا بیماری خواب (African trypanosomiasis) به بدن شما منتقل می کند. علائم با تب و سردرد شروع می شود و تا زمانی که فرد آلوده بسیار خسته شده و سرانجام می میرد.

۵- ساسِ قاتل (Assassin Bug)

تعداد انسان های کشته شده در سال: حدود ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ نفر

زیستگاه: آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، آسیا و آفریقا

ویژگی های قابل توجه: بدنی مسطح با خال های قرمز و نارنجی

Assassin-Bug.jpgساسِ قاتل

دلیل خطرناک بودن: همانطور که از نامش پیداست جزو خطرناک ترین حیوانات جهان و یک آدمکش می باشد. او پوست شما را گاز می گیرد، خون شما را می مکد و بیماری را به نام Chagas منتقل می کند که باعث عفونت و التهاب بافت های انسان می شود. ساس قاتل برای سایر حشرات نیز بی رحم است. بعد از اینکه طعمه خود را خشک کرد، کل جسد را به پشت خود متصل می کند و به عنوان محافظ با آن راه می رود.

۴- حلزون آب شیرین (Freshwater Snail)

تعداد انسان های کشته شده در سال: بین ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر

زیستگاه: آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی

ویژگی های قابل توجه: گرچه ممکن است حلزون کوچک را نبینید، اما اندازه آن یک چارک با پوست قهوه ای مایل به صورتی است.

Freshwater-Snail-1.jpgحلزون آب شیرین

دلیل خطرناک بودن: مرگ توسط حلزون اصلاً مرگ قشنگی نخواهد بود. فکر نکنید آنها به شما حمله می کنند، نه! آنها حتی شما را لمس نمی کنند. آنها مسئول انتقال شیستوزومیازیس (Schistosomiasis) می باشند، بیماری که مجاری ادراری و روده انسان را آلوده می کند. این بیماری در اثر تماس با آب شیرین آلوده به انگل های آزاد شده توسط حلزون های آب شیرین ایجاد می شود. این بیماری بیشتر در کشورهای در حال توسعه وجود دارد که مردم برای زندگی روزمره از آب نجس استفاده می کنند.

۳- سگ (Dog)

تعداد انسان های کشته شده در سال: حدود ۲۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ نفر

زیستگاه: در سراسر جهان

ویژگی های قابل توجه: دهان سگ های مبتلا به هاری معمولاً کف می کند.

Dog.jpgسگ

دلیل خطرناک بودن: سگ های آلوده به هاری سگهایی هستند که به طور کلی انسان را می کشند. سازمان بهداشت جهانی گزارش داده است که سگ ها در ۹۹ درصد انتقال هاری به انسان نقش دارند. یک واکسن از هاری جلوگیری می کند ، با این وجود بیشتر مرگ ها در مناطق روستایی آسیا، آفریقا یا آمریکای جنوبی اتفاق می افتد ، جایی که این واکسن همیشه در دسترس نیست.

۲- مار (Snake)

تعداد انسان های کشته شده در سال: براساس آمارها از منابع مختلف از ۲۵ هزار تا ۱۰۰ هزار

زیستگاه: در همه قاره ها به جز قطب جنوب

ویژگی های قابل توجه: هر گونه دارای ویژگی های مختلفی است که آنها را سمی نشان می دهد مانند الگوهای رنگ، شکل سر، زنگوله و شکل مردمک.

Snake.jpgمار

دلیل خطرناک بودن: مردم یا مارها را دوست دارند یا از آنها متنفر هستند و گزینه دیگری غیر از این ها وجود ندارد. مارها با روش های مختلفِ حمله، سالانه حدود ۱۰۰ هزار انسان را می کشند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ۶۰۰ گونه از ۳۰۰۰ گونه مارها سمی است. برخی از این خطرناک ترین حیوانات در کنار مردم و در مناطقی زندگی می کنند که دسترسی به ضد سم و مراقبت های پزشکی محدود است (مانند هند). مارهای دیگر مانند مار پیتون یا آناکوندا به سادگی شما را فشرده و له می کنند و تمام آنچه که مار کبرا باید انجام دهد این است که زهر را به صورت شما تف کند تا شما را بکشد.

۱- پشه (Mosquito)

تعداد انسان های کشته شده در سال: براساس آمارها از منابع مختلف از ۷۲۵ هزار تا ۱ میلیون نفر

زیستگاه: هر محیطی به جز هوای بسیار سرد

ویژگی های قابل توجه: حشرات کوچک با بدن، پاها و آنتن های بلند

Mosquito.jpgپشه

دلیل خطرناک بودن: پشه ها مسئول بیش از ۷۰۰ هزار مرگ در سال هستند. و متأسفانه این منطقی است. پشه ها نه تنها باعث گزش و خارش می شوند بلکه ناقل بیماری هایی از جمله زیکا (Zika)، مالاریا (malaria)، تب دنگی (dengue feve)، آنسفالیت یا التهاب مغز ژاپنی (Japanese encephaliti)، نیل غربی (West Nile) و تب زرد (yellow fever) می باشند که همه کشنده هستند. به نظر شما بهترین کاری که می توان برای جلوگیری از گزش پشه انجام داد، چیست؟ ماده مؤثر در دفع حشرات مثل DEET زده و خانه های خود را با شمع های سیترونلا (citronella) تزئین کنید تا علاوه بر محافظت از گزش نیش پشه ها لحظات عاشقانه ای را در خانه تجربه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: eafworld.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر