موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

دیدن رنگ بنفش در مراقبه

دیدن رنگ بنفش در مراقبه

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 21 اسفند 1400 ساعت 01:55

گاهی در حين، مراقبه، انوار و مناظری در پشت پلک بسته مشاهده می شود. آيا چشم سوم در حال باز شدن است؟ دیدن نور در مدیتیشن به چه علت است؟

تست شخیصت شناسی

جواب:

برخی از افراد چنين ادعا می کنند که در حين مراقبه یا مدیتیشن، قادر به ديدن نورها و تصاويری در پشت پلک بسته شان بوده و حتی مناظر و افرادی را هم مشاهده می کنند. آيا چنين تجربياتی حقيقی بوده و مربوط به باز شدن چشم سوم است؟

برای پاسخ به اين سوال بايد ابتدا ببينيم که اين تجارب در چه سطحی از ذهن رخ داده اند؟

اگر در حين مدیتیشن، بدن ريلکس شده و کم کم امواج مغزی از حالت هوشياری (بتا) به حالت خلسه (آلفا) و سپس رويا ديدن (تتا) سوق پيدا کند، در اين صورت، اين مراقبه نيست و تجربيات حاصله، تنها نتيجه خواب ديدن ذهن است. در واقع هر چيزی که در اين حالت تجربه می کنيم (مشاهده نور و ديدن مناظر) تنها زايده تخيل و قدرت ذهنی ما بوده و ارتباط مستقيمی با چشم سوم ندارد.

به همين دليل است که در مراقبه حتماً بايد هوشياری ذهنی خود را حفظ کرده و اجازه ندهيم که به خلسه وارد شود. برای تسهيل اين عمل لازم است که موقعيت بدن ما طوری باشد که هيچ گاه احساس ريلکس و وانهادگی نکند و به خواب نرود.

اگر در حين مراقبه صحيح و حفظ هوشياری ذهنی، قادر به ديدن نورها و مناظر و افراد شديم در اين صورت می تواند نشانی از باز شدن چشم سوم بوده و ماهيت حقيقی برای تجربيات خود قائل شويم. رسيدن به اين مرحله به تمرينات ذهنی بسياری نياز دارد.

ممکن است بپرسيم پس در مورد پرواز روح چه؟ با اينکه بدن ما خواب است، وقايعی که ديده می شود واقعی است.

در حالت پرواز روح، انرژی بسيار زيادی در اثر تهييج چاکراهای بدن جريان پيدا کرده و روح با ورود به داخل آن، آزاد نسبی را از جسم پيدا می کند و می تواند عوالم ديگر را به طور واقعی مشاهده کند. همچنين اين انرژی ها در اثر برطرف شدن موانع فکری و عاطفی، وارد چشم سوم می شود و به طور موقت، اين چشم باز می شود. البته اين باز شدن موقت چشم سوم، تضمينی برای گشوده شدن دائم آن در هنگام بيداری نيست.

اگر شخصی قادر شد تمام موانع ذهنی خود را در حالت بيداری نيز برطرف کرده (پاک سازی کالبد عاطفی و ذهنی) و سياليت انرژی در بدن او بالا باشد (پاک شدن کالبد انرژی) (در واقع تمام شرايط لازمی که در حين خلسه مناسب برای پرواز روح رخ می دهد) در بيداری و هوشياری نيز رخ دهد و روح او در حالت عادی نيز آزادی نسبی را از جسم پيدا کرد، در اين صورت، چشم سوم شخص، در حال گشودگی دائمی است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.arnusha.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر