تست شخیصت شناسی

بزرگترین پرنده جهان

بزرگترین پرنده جهان

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 17 بهمن 1399 ساعت 22:56

مشاهده پرنده عظیم الجثه ای که در آسمان در حال پرواز است می تواند حیرت شما را برانگیزد. برخی از این پرندگان عظیم الجثه می توانند پرواز کنند و برخی دیگر نمی توانند؛ البته هردو صورت شان جالب توجه هستند. در اینجا 10 پرنده بزرگ جهان را به شما معرفی می کنیم.

تست شخیصت شناسی

10– آلباتروس سرگردان

اندازه این پرنده از 3/8 تا 11 پا متغیر است. آلباتروس سرگردان بزرگترین بال را در بین تمام پرندگان جهان به خود اختصاص داده است. این پرنده بزرگ و زیبا بومی بخش های شمالی و جنوبی اقیانوس اطلس می باشد. 24 گونه مختلف از آلباتروس وجود دارد. این پرنده 12 کیلو وزن داشته و در میان این خانواده بزرگترین اندازه را به خود اختصاص داده است.

آلباتروس عمدتا از ماهی های کوچک و ماهی های مرکب تغذیه کرده و از آب شور دریا بسیار می نوشند. آلباتروس بیشترین زمان خود را صرف پرواز در سطح اقیانوس می کند. در حقیقت به ندرت در خشکی دیده می شود.

در طول فصل جفت گیری، آلباتروس سرگردان در جزایر دوردست بصورت کلونی زندگی می کنند. اما پس از جفت گیری فقط یک تخم می گذارند و نکته جالب اینجاست که آلباتروس های جوان تنها پس از سپری شدن چند ماه از تولد شان پرواز را شروع می کنند.

9- قوی کنک

قوی کنگ پرنده بزرگ آبی است که اندازه ای به طول 5 پا و وزن 12 الی 13 کیلوگرم دارد. این پرنده بومی کشورهای اروپایی است. گردن زیبای قوی کنک 8 پا ارتفاع دارد. این پرنده از گیاهان اقیانوسی، حشرات و ماهی های کوچک تغذیه می کند. گردن بلند او به این پرنده کمک می کند تا بتواند به سرعت غذا را از سطح آب شکار کند.

این قو باهوش و اندکی تهاجمی است. جالب است که کسی را که از آنها مراقبت کرده باشد را بخاطر می آورند. این پرنده در هنگام لانه سازی به هرآنچه که تهدیدی برایش محسوب شود حمله می کند. قو به خوبی از لانه، جوجه ها و تخم هایش مراقبت می کند. و معمولا پس از هر جفت گیری 5 الی 6 تخم می گذارند.

3- پلیکان پاخاکستری

یکی از سنگین وزن ترین پرندگان در جهان است که قدرت پرواز دارند و بومی اروپا و آسیای جنوبی هستند. این پرنده بزرگ تا عرض 6 پا رشد می کند و حدود 12 الی 14 کیلوگرم وزن دارد. یک پلیکان بالغ بیش از 9 پا ارتفاع دارد. از نظر ظاهر دقیقا شبیه پلیکان سفید اما اندکی بزرگ ترهستند.

منقار پلیکان خاکستری 18 اینچ است که در نوع خود دومین منقار بزرگ جهان را به خود اختصاص داه است. پلیکان استرالیایی بیشترین جمعیت را دارد. غذای اصلی این پرنده ماهی می باشد بطوریکه روزانه بیش از 2 کیلوگرم ماهی می خورد. ماهیی هایی از قبیل گربه ماهی، مارماهی و مرغ اروپایی.

7- کرکس اند

این پرنده یکی از اعضاء خانواده کرکس است. این پرنده عظیم الجثه در کوه های اند و سواحل آمریکای جنوبی زندگی می کند. ارتفاع 2/1 متر، وزن 15 کیلوگرم از ویژگی های این پرنده است. بال های بزرگ این پرنده تا 10 پا اندازه گیری می شود که یادآور کرکس امریکایی است. این بال های بزرگ همچنین در به پرواز درآوردن این بدن سنگین وزن کمک می کنند.

به سان دیگر کرکس ها، رخ کرکس آند از بدن مرده دیگر حیوانات اهلی یا وحشی، مهره داران و ماهی های مرده در کنار ساحل تغذیه می کند. گاهی اوقات این پرنده لانه و تخم های دیگر پرندگان را شکار می کند. این پرنده غول پیکر 75 سال عمر می کند.

6- هوبره کوری

با 20 کیلو وزن، این پرنده سنگین وزن ترین پرنده ای در جهان است که قدرت پرواز دارد و بومی آفریقاست. نوع نر آن نسبت به نوع ماده سنگین وزن تر است. این پرنده با ارتفاع 4 پا بالهایی بزرگ به طول 9 پا دارد.

حشرات غذای اصلی هوبره کوری را تشکیل می دهند. اما مارهای کوچک، دانه ها، توت ها و مارمولک نیز در غذای او یافت می شوند. برخلاف دیگر پرندگان، هوبره کوری با حرکات مکشی آب می نوشد. بیشتر عمر این پرنده در خشکی و بدنبال حشره در زمین های سرسبز سپری می شود.

5- ریا بزرگ

این پرنده نمی تواند پرواز کند و بزرگ ترین پرنده آفریقای جنوبی محسوب می شود. بدن این پرنده 1/4 در 5/4 طول و بیش از 27 کیلوگرم وزن دارد. بال های بزرگ این پرنده نقشی در پرواز او ایفا نمی کنند. آنها از این بال های بزرگ برای تغییر جهت در هنگام دویدن استفاده می کنند.

ریا بزرگ عمدتا در سرزمین های سرسبز حاشیه ای دیده می شود. حشرات، مارمولک و پرندگان کوچک غذای ریا بزرگ هستند. این پرنده مانند شترمرغ پاهای قدرتمند و بلندی دارد که از آنها در هنگام مواجه با خطر استفاده می کند. نوع ماده این پرنده به تنهایی در لانه اش زندگی می کند و فقط با یک مرتبه جفت گیری بیش از 50 تخم می گذارد.

4- پنگوئن امپراطور

پنگوئن امپراطور بلندترین و سنگین ترین گونه پنگوئن است و فقط در جنوبی ترین بخش های قطب جنوب زندگی می کند. ارتفاع این پرنده 45 اینچ بوده و بیش از 45 کیلو وزن دارد. این پرنده می تواند برای یافتن غذا بیش از 80 کیلومتر را طی می کنند و تا عمق 1500 پا درون آب می روند. غذای پنگوئن امپراطور ماهی، انواع ماهی مرکب و انواع کوچکی از ماهی ها موسوم به کریل ها می باشد.

پنگوئن امپراطور نر از تخم های کوچکی که توسط ماده گذاشته شده اند مراقبت می کند. در طی این دوره، پنگوئن های نر برای دو ماه کامل هیچ غذایی نمی خورند و جنس ماده در اقیانوس بدنبال غذا می گردد. پنگوئن ماده غذا را در زیر شکم خود جمع آوری کرده و آنها را برای جوجه های تازه متولد شده اش می آورد.

3- شتر مرغ استرالیایی

بزرگترین پرنده استرالیا که توانایی پرواز ندارد. ارتفاع بیش از 6 پا و وزن بیش از 60 کیلوگرم از ویژگی هایی این پرنده است. این پرنده در جنگل های استرالیا و دیگر جنگل های استرالیا زندگی می کند.گیاهان،دانه ها، میوه ها، مارمولک و دیگر حشرات غذای این پرنده را تامین می کنند. نکته جالب توجه این است که این شتر مرغ شیاری در گلوی خود دارد که غذا را درآن بصورت شبکه شبکه قورت می دهد.

پاهای بلند این شتر مرغ به او کمک می کند تا با حداکثر سرعت 50 کیلومتر در ساعت بدود. این پرنده در تابستان جفت گیری کرده و در فصول سرد تخم گذاری می کند. این پرنده به رنگ سبز پررنگ بوده و بیش از یک پوند وزن دارد. در هر لانه این شتر مرغ معمولا 8 الی 10 تخم یافت می شود.

2- کاسوآری جنوبی

این پرنده بومی جنگل های پرباران اندونزی و استرالیا بوده و دومین پرنده بزرگ جهان است. این پرنده بزرگ تیره رنگ که قدرت پرواز ندارد 1/5 پا ارتفاع داشته و 75 الی 80 کیلو وزن دارد. منقار او بیش از 5/7 اینچ طول دارد.

پاهای این پرنده سه پنجه دارد که بسیار ضخیم و سفت هستند. این پرنده نمی تواند پرواز کند اما قدرت دارد در هر ساعت 30 مایل بدود. حشرات، گیاهان، قارچ ها غذای اصلی او را تشکیل می دهند. در طی فصل تابستان، جنس ماده 8 الی 10 تخم می گذارد و بیش از 50 روز برروی تخم هایش می خوابد.

1- شتر مرغ

شترمرغ بزرگترین پرنده جهان است. یک شترمرغ بالغ بیش از 150 کیلوگرم وزن و تا 6 پا ارتفاع دارد. این پرنده عنوان پرسرعت ترین پرنده خشکی را به خود اختصاص داده و بزرگترین تخم را می گذارد. شترمرغ با پاهای قدرتمندی که دارد می تواند بیش از 70 کیلومتر در ساعت بدود. این پرنده توانایی پرواز نداشته و بومی آفریقاست.

غذای اصلی شتر مرغ دانه ها، میوه ها، گل ها و حشرات کوچک می باشد. جالب است که این پرنده می تواند بیش از 3/1 کیلوگرم ستگریزه را در مری خود نگهدارد و در عین حال تا چندین روز بدون نوشیدن آب زنده بماند.

پاهای قدرتمند شترمرغ به او کمک می کنند تا به مهاجمین آسیب بزند. شتر مرغ معمولا در سرزمین هایی زندگی می کند که 10 الی 50 نوع پرنده در آن زندگی کنند. شترمرغ ماده 60 تخم در سال می گذارد. میانگین اندازه قطر تخم شتر مرغ 1/5 اینچ بوده و بیش از 4/1 کیلوگرم وزن دارد.

منتشر شده در تاریخ : ۱۳ آذر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: rashed.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون