موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

اگر موی سگ را بخوریم چه می شود

اگر موی سگ را بخوریم چه می شود

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 14 آذر 1400 ساعت 15:38

خطر موی سگ و گربه

خطر موی سگ و گربه برای خانمها و آقایان وجود ندارد موی گربه نباعث بروز حساسیت نمی‌شود،بلکه پروتئین‌های بدن گربه است که برای آقایان و خانمها به یک اندازه خطرآفرین است.این مسئله که موی گربه در معده انسان وجود دارد نیز حقیقت ندارد. به این مسئله فکر کنید که موی انسان نیز مانند موی حیوانات می‌ریزد، اما چند درصد از موی انسان وارد معده می‌شود؟ بنابراین به‌جز اختلالاتی که در آن فرد به عمد شروع به بلعیدن مو می‌کند، وجود موی گربه در معده انسان حقیقت ندارد.موهایی که به طرق مختلف وارد معده می‌شوند به طور طبیعی توسط دستگاه گوارش دفع می‌شوند.

تست شخیصت شناسی

در مورد وجود موی گربه در ریه نیز باید بگوییم که این مسئله نیز حقیقت ندارد اینکه موی گربه بتواند وارد ریه‌ها بشود خیلی بعید است چه برسد به اینکه در ریه‌ها تجمع پیدا کند سرتاسر مجاری تنفسی پوشیده از سلول‌های مخاط است هر ذره‌ای که وارد این مجاری شود به دام می‌افتند از طریق ترشحات آن دفع می‌شوند. موی گربه بسیار بزرگ‌تر از هرگونه ذره‌ای است که وارد این مجرای تنفسی می‌شود حتی اگر موی گربه در ریه وارد بشود، باز هم بدن روش‌هایی برای از بین بردن آن دارد. بنابراین خطر موی گربه برای آقایان یا خطر موی گربه برای خانمها واقعیت ندارد.

آیا خوردن موی گربه خطرناک است؟

خیر!!!خوردن موی گربه و موی گربه در معده هیچ خطر اثبات شده ای برای بدن ندارد. اینکه بیماری روی موی گربه وجود داره یا اینکه موی گربه علت نازایی در خانم هاست همه شایعات ایرانی هستن و مبنای علمی ندارن.

برای تهیه دستکش سیلیکونی ماساژور و مو جمع کن مخصوص سگ و گربه از پت شاپ گربه سگ  کلیک کنید .

خرید از صفحه اینستاگرام گربه سگ

.

.

حساسیت به موی گربه

 چیزی به اسم حساسیت به موی گربه واقعیت ندارد.در واقع این حساسیت مربوط واکنش بدن به پروتئین‌های موجود در بزاق دهان، ادرار و شوره‌های بدن گربه است.حدود ۱۰ درصد از جمعیت آمریکا به حیوانات خانگی حساسیت دارند. از بین حساسیت به انواع حیوانات خانگی، حساسیت به موی گربه ها دو برابر شایع‌تر از حساسیت به موی سگ است.

آلرژی به موی گربه

اغلب اوقات، آلرژی به حیوان خانگی با قرار گرفتن در معرض شوره پوست حیوانات خانگی ایجاد می شود هر حیوانی که مو یا کرک داشته باشد می تواند منبع حساسیت باشداما آلرژی به حیوانات خانگی اغلب با گربه ها و سگ ها در ارتباط هستند.آلرژی‌ها معمولا بر اثر تماس با موادی ایجاد می‌شوند که به موی گربه‌ها می‌چسبند و خود موی گربه به‌تنهایی آلرژن نیست.

موی گربه و بارداری

همه ما در مورد خطر موی گربه برای خانمها و رابطه نازایی و گربه شنیده‌ایم. اما آیا این مسئله واقعیت دارد؟

موی گربه حتی باعث بروز حساسیت هم نمی‌شود و در ناباروری نیز تأثیری ندارد و ارتباطی بین موی گربه و بارداری وجود ندارد.آنچه در مورد گربه ‌ها ممکن است خطرآفرین باشد انگل توکسوپلاسموز گوندی است. عاملی که ممکن است از طرف گربه ها بیماری ایجاد کند نه ویروس است و نه باکتری، بلکه یک انگل به نام توکسوپلاسموز گوندی است.  همچنین قابل ذکر است که ارتباطی بین موی گربه و سرطان نیز وجود ندارد.

.

.

آیا موی سگ باعث بیماری می‌شود؟

عوامل زیادی ممکن است از طریق موی سگ به انسان‌ها منتقل شده و باعث ایجاد بیماری شود. انواع قارچ‌ها، انگل‌ها و ویروس‌ها ممکن است از طریق موی سگ به انسان منتقل شود.

آلرژی به موی سگ

پروتئین‌های ترشحی سگ‌ها که ادرار، بزاق دهان و پوست مرده بدن سگ را ایجاد می‌کند، عامل اصلی آلرژی است.واکنش آلرژیک، زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن یک فرد حساس، واکنش‌های غیرعادی به این پروتئین‌ها نشان دهد؛ پروتئین‌هایی که معمولا بی‌خطر هستند.نژادهای مختلف سگ، از نظر پروتئین‌های ترشحی به‌خصوص پوست مرده، با هم تفاوت دارند.به‌همین‌دلیل است که احتمال دارد بعضی از افراد به نژادهای خاصی از سگ، آلرژی بیشتری داشته باشند.

عامل حساسیت‌زا یا آلرژن، معمولا راه خود را در پوست و موی بدن حیوان پیدا می‌کند و از این طریق بعد از تماس با فرش، لباس، دیوار، کوسن و مبل و… به جاهای مختلف منتقل می‌شود.موی حیوان به‌تنهایی آلرژن نیست، ولی این مو ممکن است حامل آلودگی‌ها و پوست‌های مرده باشد.جا افتاده موی سگ اگر بخوره چی ؟!موی سگ بافتش کاملا مثل موی انسان میباشدهمانطور که ما در روز ممکن هست ناخواسته مویی بخوریم و هیچ مشکلی برامون پیش نمیاد و به راحتی رفع میشه .بافت موی سگ تمام ساخته شده از کراتین میباشد و کاملا مثل موی انسان میباشد

.

برای مشاهده مطالب دیگر گربه سگ کلیک کنید

برای ورود به اینستاگرام گربه سگ اینجا کلیک کنید.

در صورت سوال با پشتیبانی سایت گربه سگ تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: gorbesag.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر