موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

روانشناسی صاحبان سگ

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 16 اسفند 1400 ساعت 11:28

Pets.jpg

تست شخیصت شناسی

زمان لازم برای مطالعه : 1 دقیقه و 29 ثانیه


تحقیقات نشان میدهد صاحبان حیوانات خانگی معمولا خوشحال تر بوده و کمتر حس تنهایی میکنند و اعتماد بنفس و عزت نفس بالاتری دارند. اما ارتباط میان عزت نفس و اعتماد بنفس بالا و داشتن یک حیوان خانگی چیست ؟! همه ما میدانیم که پذیرفته شدن و دوست داشته شدن میتواند باعث شود که حس بهتری به خود داشته باشیم و اعتماد بنفس مان نیز افزایش یابد.

حیوانات خانگی، دقیقا همین کار را انجام داده و نیاز افراد به پذیرفته شدن را تا حد زیادی، ارضا میکنند. یک حیوان خانگی، معمولا وقتی که صاحبش در کنار اوست، حس خوبی داشته و خوشحال میشود و به همین علت صاحب او، حس دوست داشته شدن و پذیرفته شدن را خواهد داشت. حس دوست داشته شدن بدون شرط(که حیوان خانگی به صاحبش هدیه میدهد)، باعث خواهد شد که فرد مذکور، حس خوبی به خود داشته و حس تنهایی اش کمتر شود و حال بهتری داشته باشد.

حیوانات خانگی ، بخشی از شخصیت شما را نشان میدهند

هرچیزی که یک فرد دارد، از ماشین گرفته تا حیوان خانگی او، بخشی از شخصیتش را نشان میدهد. مردم چیزهایی را دارند که به بهترین حالت نشان دهد در دنیای ذهنی درون آنها چه میگذرد. بعنوان مثال، افرادی که همواره حس خاص بودن را دارند، سعی خواهند داشت ماشین هایی را برانند که خیلی رایج نیستند تا نمایش دهند با همه متفاوتند.

زمانی که نوبت به حیوانات خانگی میرسد نیز این مساله صدق میکند. افراد دارای حیوانات خانگی هستند که شخصیت آنها را به بهترین نحو نشان دهد. مثلا کسانی که گربه یا سگهای کوچک دارند، بصورت نسبی شخصیت نرم تر و اثر پذیر تری را نسبت به کسانی که سگهای هاسکی و یا روتوایلر برای خود انتخاب کرده اند، دارند.

حیوانات خانگی و خودخواهی

دارندگان حیوانات خانگی طبق تحقیقات، کمتر خودخواه هستند. فرد خودخواه، کسی است که باور دارد، منابع کافی را برای توزیع به دیگران ندارد. به علت اینکه داشتن یک حیوان خانگی کار پر دردسر و هزینه بری است، کمتر فرد خود خواهی را خواهید یافت که جرات داشتن یک حیوان خانگی را داشته باشد.

یک تحقیق نشان میدهد که افراد دارنده ی سگ، مشکلی با داشتن گربه ندارند اما کسانی که گربه دارند، علاقه ی کمتری نسبت به داشتن یک سگ شدن نشان میدهند.

تحقیقات نشان میدهد که دارندگان سگ، معمولا بیشتر برونگرا، دارای اعتماد به نفس و صریح تر از صاحبان گربه هستند. همچنین، این تحقیق نشان میدهد صاحبان گربه، معمولا صراحت کمتری داشته و تدافعی تر و دارای اعتماد بنفس پایین تری هستند.

اگرچه این تحقیق میتواند بصورت عمومی دقیق باشد، اما کماکان استثناهایی برای آن وجود دارد. تحقیق دیگری نشان میدهد که صاحبان سگ ها، سلامت ذهنی و استواری روانی و احساسی بیشتری را نسبت به صاحبین گربه ها دارند.

صاحبین گربه ها، طبق تحقیقات احساساتی تر،خلاق تر و کنجکاو تر از صاحبین سگ ها هستند. به هرحال، چه این تحقیقات درست باشد و چه در مواردی غیر از این را شاهد باشیم، شما میتوانید با بررسی اینکه فرد مربوطه چه حیوان خانگی دارد، به بخشهایی از شخصیت او پی ببرید. البته توجه کنید که از طریق روشهای دیگر نیز یافته های خود را بررسی کرده و بدین ترتیب تایید نهایی را برای ویژگیهای شخصیتی یافت شده، بگیرید.


صفحه اولمشاهده مقالات صوتیدسته بندی مقالاتمقالات اختصاصیجادوگر(برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)دوره های جامع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: unlimitedpower.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر