تست شخیصت شناسی

سگ ها چه چیزی دوست دارند

سگ ها چه چیزی دوست دارند

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 30 آبان 1400 ساعت 21:00

تاریخ انتشار :‌ شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - دسته بندی : زنده تر

تست شخیصت شناسی

0PGG7LMPShSASoQJzBUajg_624x321.jpg

 سگ‌ها احساسات‌شان را به شیوه‌های مختلفی بیان می‌کنند، از رفتارهای خیلی کوچک تا رفتارهای بسار مشهود و واضح. بنابراین، تشخیص حال‌وهوای خوب و بد آنها می‌تواند دشوار باشد.و اما جواب سوال قبلی! سگ‌های ما بدون هیچ قید و شرطی ما را دوست دارند. فقط بعضی وقت‌ها احساسات‌شان را به طریق عجیب‌تری بیان می‌کنند. این ده نشانه به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که آیا شما و سگ‌تان واقعا دلبسته هم هستید یا خیر.  

با شما ارتباط چشمی برقرار می‌کند

اگر کسی به شما احساس ناراحتی، ناامنی یا وحشت بدهد، آیا دوست دارید به چشم‌هایش عمیقا نگاه‌کنید؟ هیچ راهی ندارد. ارتباط چشمی بلند مدت و پایدار برای کسانی که عاشق‌شان هستیم، بهشان اعتماد داریم و در کنار آنها بودن به ما  حس امنیت می‌دهد است و برای این مواقع باید از این ارتباط استفاده کرد

در مورد سگ‌ها همینطور است. حفظ ارتباط چشمی نه تنها یک ابزار مفید برای وقتی است که شما سگ‌تان را آموش می‌دهید، بلکه به شما کمک می‌کند تا پیوند عمیقی برقرارکنید. در واقع، وقتی سگ‌تان به شما نگاه می‌کند، مغزاش اکسی‌توسین ترشح می‌کند که به عنوان "هورمون عشق" نیز شناخته شده‌است؛ اکسی‌توسین همان هورمونی است که مغز مادرها وقتی که برای اولین بار با فرزندشان ارتباط می‌گیرند تولید می‌کنند

نکته اینجاست که شما باید ارتباط چشمی‌ طبیعی‌تان را هنگام بازی و نوازش سگ نیز حفظ کنید. اگر به‌زور این ارتباط چشمی را با سگ برقرارکنید، احتمالا احساس خوبی بهش دست نخواهد داد و نگاه‌اش را برخواهدگرداند

او به شما تکیه می‌دهد

مانند ارتباط چشمی که در بالا راجع‌به آن صحبت کردیم، شما احتمالا به کسی که او را نمی‌شناسید و به‌اش اعتماد ندارید تکیه نخواهید کرد؛ سگ شما هم همینطور است؛چه روی کاناپه نشسته باشد چه روی زمین، اگر سگ‌تان به شما تکیه داد، به این معنی است که احساس امنیت، اعتماد و راحتی تمام می‌کند.

گاهی سگ‌ها وقتی به آدم‌ها تکیه می‌دهند که احساس ترس و یا نگرانی می‌کنند، اما این فقط به این معناست که شما را به‌عنوان یک حامی درنظرمی‌گیرند.

در تختخواب شما می‌خوابد

اگر شما به سگ‌تان اجازه نمی‌دهید که روی تخت شما بخوابد اما همچنان به این کار ادامه می‌دهد و باز روی تخت شما می‌خوابد، به این معنی است که واقعا عاشق شما است. چرا؟ می‌خواهد هنگامی که شما در خواب هستید به‌تان نزدیک باشد و این نشانه‌ای است از باوفا بودن سگ‌ها که نمی‌خواهند از شما دور باشند.

اگر باز هم اجازه خوابیدن در تختخوابتان را به او نمی‌دهید، پس برای‌اش یک تختخواب خوب مخصوص خودش تهیه‌کنید.

ببینید: آموزش سگ ها قسمت دوم

وقتی به خانه می‌رسید، بی‌نهایت خوشحال می‌شود

وقتی از سر کار، مدرسه و یا ماموریت برمی‌گردید، سگ شما بالا و پایین می‌پرد، دست‌ها و صورت شما را لیس می‌زند؟ بهترین اسباب‌بازی‌هایش را برای شما می‌آورد یا حتی کمی "دستشویی هیجانی"؟ بله، او واقعا از دیدن شما هیجان‌زده است! بخت با شما یار است، شما هم از دیدن او هیجان‌زده شده‌اید.

کفش‌ها و جوراب‌های بوگندوی شما را این‌ور و آن‌ور می‌برند؟

سگ‌هایی که به شما چسبیده‌اند و همیشه پیش شما هستند، بوی شما را نیز دوست دارند. ممکن است به جاکفشی و یا جاجورابی و جارختی شما حمله برند تا جوراب‌ها، تی‌شرت و لباس‌زیر‌های شما را پیداکنند. دزدیدن/مخفی‌کردن کفش‌ها و لباس‌های کثیف همیشه بهترین کار نیست مخصوصا اگر سگ شما جویدن را دوست دارد، اما شما می‌توانید با دگیر کردن سگ‌تان به کمک اسبا‌بازی‌های سرگرم‌کننده و استخوان‌های مخصوص سگ مانع از جویدن  ناجور آنها شوید.

اگر در اتاق‌تان نباشید، دنبال شما می‌گردد

معمولا سگ‌هایی که بیشتر مستقل هستند، ممکن است که همیشه کنار شما نباشند و پاپیچ شما نشوند، اما بدان معنا نیست که عاشق‌تان نیستند. اگر به محیط جدیدی رفته‌اید یا درحال قدم ردن هستید و سگ‌تان در اتاق دیگری دنبال شما است، یعنی می‌خواهد مطمئن شود که نزدیک شما است.

به‌دنبال ارتباط فیزیکی و لمسی است

احتمالا در مورد این موضوع که گفته می‌شود سگ‌ها از اینکه بغل‌شان کنید متنفر هستند چیزی خوانده‌اید؛ یک مطالعه این ادعا را ثابت کرد. اما در واقعیت این مطالعه زا یک پژوهشگر بصورت انفرادی انجام داده‌بود و در مطالعات علوم طبغی پیدا نشده‌بود.

و اما واقعیت چیست؟ حقیقتا سگ‌ها محبت و عاطفه لمسی و فیزیکی را دوست دارند، و در افرادی که دوست‌شان دارند بدنبال این ارتباط هستند.

منظورمان این نیست که سگ‌تان را بردارید و ان را مجکم بغل‌کنید. در عوض، در آغوش گرفتن و نوازش کردن، تکیه‌دادن و شاید یک بغل‌کردن آرام، نشانه‌های قوی و محکمی باشند که شما و سگ‌تان در یک ارتباط صمیمی و واقعی هستید.

وقتی شما را می‌بیند دستشویی می‌کند

نه، این نشانه‌ای از این نیست که شما در آموزش این کار به او پس‌رفت داشته‌اید. سگ‌ها بخصوص نوعی پاپی آن، وقتی هیجان‌ زده می‌شوند کمی دستشویی می‌کنند. این اتفاق کوچک درواقع نوعی تعربف کردن سگ از شماست. این بدان معناست که سگ شما می‌داند شما حواس‌تان به او هست و مسئول او هستید.

ببینید: مقابله با حیوانات وحشی بخش دوم

اسباب‌بازی مورد علاقه‌اش را برای شما می‌آورد

اگر سگ‌تان محبوب‌تریا اسباب‌بازی‌اش را برای مشا می‎آورد، تنها به این معنا نیست که می‌خواهد با شما بازی کند، همچنین بازی کردن نشانه‌ای بارزتر از عشق سگ به شما است. او با ارزش‌ترین هدیه و دوست‌داشتنی دارایی‌اش را به عنوان صاحب‌اش به شما می‌دهد. صحبت در مورد یک امتیاز مخصوص است. درسته؟

به شما می‌خندد

نه، این یک تصور نیست. در واقع بعضی سگ‌ها یاد می‌گیرند که چطور با کشیدن لب‌هایشان به عقب برای آشکار کردن دندان‌های بزرگ، پهن و تیزشان لبخند بزنند.یک لبخند متقابل  و صدایی شاد به سگ شما نشان می‌دهد که چقدر شما هم سگ‌تان را دوست دارید.

b_XGY00oRyqya5I4AMrpMA_624x124.jpg

                    کسب و کار خود را در سنجاق ثبت کنید و مشتری بگیرید

عکس:  Alex Blăjan on Unsplash

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: sanjagh.pro



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون