موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

رنگ آبی نیلی

رنگ آبی نیلی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 15 بهمن 1399 ساعت 17:35

تست شخیصت شناسی

وقتی به رنگ نیلی فکر می کنید، چه تصویری به ذهن تان می آید؟ اغلب این رنگ ما را به یاد رنگ آسمانی صاف در روزی روشن می اندازد. رنگی آرامش بخش و جذاب که در حوزه های مختلف از مد و لباس گرفته تا طراحی و دکوراسیون داخلی، مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. اما سوالی که پیش می آید این است که چه رنگ هایی در دکوراسیون منزل ترکیب بهتری با رنگ نیلی می سازند؟ برای بررسی پاسخ این سوال، در ادامه با ما در خوگرنیوز همراه باشید.

طیف رنگ نیلی

نیلی کجای چرخه رنگ قرار دارد؟

رنگ نیلی (Azure) از خانواده رنگ آبی می آید و بین آبی و فیروزه ای قرار می گیرد. در مدل رنگ RGB که برای ایجاد تمامی رنگ های غیرچاپی مورد استفاده قرار می گیرد، نیلی با اضافه کردن سبز روشن به آبی روشن به دست می آید. مکمل آن نارنجی است و در سیستم رنگ X11 که استانداردی برای رنگ های به کار رفته در دنیای اینترنت است، نیلی به عنوان فیروزه ای کم رنگ معرفی شده است.

نیلی در کنار بنفش

ترکیب رنگ نیلی با رنگ های جواهرات: با شکوه

رنگ های جواهرات همچون فیروزه ای، سبز یشمی و یا بنفش در کنار رنگ نیلی ترکیب لوکس و باشکوهی ایجاد می کنند.

نیلی در کنار زرد و خاکستری

ترکیب رنگ نیلی با زرد و خاکستری: وینتیج

در این ترکیب از خاکستری می توان برای پس زمینه همچون دیوارها استفاده کرد و عناصری از دکوراسیون همچون میز را نیلی و صندلی ها را زرد انتخاب کرد. بقیه دیزاین خود را ساده نگه دارید تا این ترکیب با جلوه وینتج زیبای خود فرصت دیده شدن داشته باشد.

نیلی در کنار قهوه ای و خاکستری

ترکیب رنگ نیلی با قهوه ای و خاکستری مایل به قهوه ای: درخشش نیلی

یکی از بخش هایی از منزل که می توانید این سه رنگ منحصر به فرد را با هم ترکیب کنید، برای تخت خواب تان است. تاج تخت را نیلی و بالش های آن را به رنگ های قهوه ای، خاکستری مایل به قهوه ای با اندکی مشکی انتخاب و بستری مناسب برای درخشش تخت آسمانی در دیزاین اتاق خواب خود فراهم کنید.

نیلی و صورتی

نیلی و صورتی کم رنگ: مد روز

صورتی کم رنگ خیلی سریع جایگاه خود را در دنیای طراحی داخلی و دکوراسیون به دست آورد و همچنان در لیست رنگ های ترند دیده می شود. از این رنگ کلاسیک در کنار نیلی و خاکستری در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید تا جلوه آرامش بخشی به آن ببخشید.

نیلی و مشکی

نیلی و مشکی: جسورانه و شیک

شاید فکر کنید انتخاب نیلی برای فضایی مثل آشپزخانه و در مقیاس بزرگی مثل کابینت ها، کار پرریسکی است اما هیچ جای نگرانی نیست چرا که با انتخاب رنگ هایی خنثی برای دیگر بخش ها و عناصر آشپزخانه می توانید دکوراسیونی زیبا و در عین حال متعادل داشته باشید. از بهترین گزینه های پیش روی شما دیوارهایی سفید یا خاکستری و عناصر کوچک تر مشکی در کنار کابینت هایی نیلی خواهد بود. همچنین می توانید وسایل آشپزخانه خود را نیلی انتخاب کنید و برای پس زمینه آن از رنگی خنثی بهره ببرید.

نیلی و طلایی

نیلی و طلایی: مجلل و آرام

اگر به دنبال دیزاینی آرامش بخش و همچنین لوکس هستید، ترکیب نیلی و طلایی را در دکوراسیون منزل خود امتحان کنید تا شاهد حس و حال باشکوهی که به فضا می بخشند، باشید.

نیلی و صورتی

نیلی و صورتی درخشان: هنرمندانه

صورتی در کنار دیگر رنگ های برجسته، شانس خوبی برای درخشش دارد، خصوصا زمانی که این نیلی باشد. نیلی در این ترکیب در عین حال که پس زمینه ای مناسب برای صورتی است، خود نیز سهم زیادی در ارتقای دیزاین ایفا می کند.

نیلی و نارنجی

نیلی و نارنجی: تعادل در تضاد

در بخشی از این مقاله که به بررسی ماهیت نیلی پرداختیم، اشاره شد که نارنجی مکمل این رنگ است چرا که تضادی بین آنها وجود دارد که از آنها بهترین ترکیب ممکن را برای طراحی داخلی می سازد. دیوارهای نیلی و عناصر کوچک تر نارنجی ایده خوبی برای کنار هم داشتن این دو خواهد بود.

نیلی و سبز و قرمز

نیلی با سبز و قرمز: رنگارنگ و متفاوت

خب باز هم یکی از بهترین بخش های منزل برای امتحان کردن این ترکیب سه گانه، اتاق خواهد بود چرا که این رنگ ها خوابی با کیفیت را برای شما به ارمغان خواهند آورد. استفاده از نیلی برای دیوارها و سبز و قرمز برای کالای خواب و یا نشیمن ها از بهترین گزینه های روی میز برای رسیدن به جلوه ای متفاوت در دیزاین محسوب می شود.

نیلی و زرد: طبیعت ناب

خب در ادامه معرفی ترکیبات منحصربه فرد و برجسته برای پالت رنگی دکوراسیون به کمک نیلی، نمی توان از ترکیب چشم نواز زرد و نیلی غافل شد. دیوارهایی نیلی و گل هایی زرد نمونه ای از استفاده از این ترکیب زیبا است.

نیلی و لاجوردی، سفید و اونیکس

ترکیب نیلی با لاجوردی، سفید و اونیکس: مدرن و برجسته

اگر به دنبال انتخاب پالت رنگی اتاق نشیمن خود هستید و می خواهید در طولانی مدت حتی از ذره ای از پالت رنگی دیزاین آن نیز غافل نشوید، پس نیلی، لاجوردی و سفید را در پالت رنگی آن به کار ببرید؛ به این صورت که برای دیوارها از سفید و برای عناصر دکوراسیون از سه رنگ اونیکس (مشکی)، لاجوردی و نیلی استفاده کنید. سفید موجود در این ترکیب از کوچک به نظر رسیدن فضا جلوگیری خواهید کرد. با این پالت رنگی، اتاقی با دیزاینی مدرن و برجسته خواهید داشت.

نیلی و طوسی

در این مقاله در کنار شما به بررسی نیلی و رنگ هایی که بهترین ترکیب ممکن را در کنار آن به دکوراسیون داخلی منزل هدیه می دهند، پرداختیم. شما هم می توانید ایده ها و تجربیات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان خوگر نیوز به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: khooger.news



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر